Het is wel geschreven voor de gemiddelde telegraaflezer iddquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:09 schreef Blackf1re het volgende:
De gemiddelde PVV'er zal hier niet inhoudelijk reageren
Ik geloof niet dat er een partij is die ontkent dat er een probleem is met een relatief groot deel van de allochtone jongeren. Het verschil zit hem in de aanpak/preventie. Verder zijn de christelijke Antilianen veel crimineler dan Marokkanen, daar hoor ik Wilders (en anderen) minder over (behalve dat de antillen corrupt zijn ofzo).quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:56 schreef Torrio het volgende:
III. Onderwijs en gezin
1. Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen
1. Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Persoonlijk heb ik helemaal niets tegen Turken, sterker nog, ik heb de afgelopen 10 jaar aardig wat Turkse vrienden gehad, voor zover ik heb gezien zijn het meestal hardwerkende mensen. Wat betreft Marokkanen vind ik dit wel een goed plan, zij vormen toch vaak het grootste probleem en het zal aanzienlijk meer zijn dan dat hele kleine groepje wat steeds beweert wordt. Applaus anders voor dat kleine groepje dat een groot gedeelte van Nederland in z'n ban houdt.
Ik denk omdat het probleem Antillianen veel makkelijker aan te pakken is en ook al een aantal keren met succes aangepakt is.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er een partij is die ontkent dat er een probleem is met een relatief groot deel van de allochtone jongeren. Het verschil zit hem in de aanpak/preventie. Verder zijn de christelijke Antilianen veel crimineler dan Marokkanen, daar hoor ik Wilders (en anderen) minder over (behalve dat de antillen corrupt zijn ofzo).
Ik hoop dat je wel inziet, dat dit laatste punt (en jouw standpunt) lijnrecht tegenover het eerste punt (en jouw standpunt) staat?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:56 schreef Torrio het volgende:
III. Onderwijs en gezin
1. Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen
Prima, laten we bij de basis beginnen en duidelijk maken, vooral aan de niet westerse allochtonen, dat je ze trots mogen zijn op dit land dat hun een kans geeft. Dat ze ook de echte geschiedenis komen te weten, in plaats van blaten dat hun papa's dit land opnieuw op hebben gebouwd na de oorlog.
IV. Immigratiestop / Integratie
2. Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven ( http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g3dmc0ye )
Dit vind ik zelf heel belangrijk. Als je alleen al kijkt naar het aantal burgeroorlogen in islamitische landen, de cultuur en de normen en waarden, het past hier niet. Het botst ongelofelijk met de bestaande cultuur in Nederland en we hebben toch best ons best gedaan om hun alle vrijheid te geven die ze nodig hebben. Maar zelfs dat is niet genoeg geweest! Kijk bijvoorbeeld naar de Japanners, boeddhisten voornamelijk. De meesten hebben een eigen tempeltje in een kamer in hun huis, daar hoor je nooit wat over.
Precies, dat is altijd goed gegaan! Hoe komt het dan toch dat er nu opeens zoveel discussie en heibel komt? Echt niet door Wilders of Fortuyn, het probleem bestond daarvoor al.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wel inziet, dat dit laatste punt (en jouw standpunt) lijnrecht tegenover het eerste punt (en jouw standpunt) staat?
Misschien moeten we eens beginnen met de PVV een geschiedenislesje te geven om ze te leren, dat dit land geworden is, wat het is dankzij het feit, dat we altijd, eeuwenlang, open hebben gestaan voor immigranten en andere culturen. Van Joden uit Zuid-Europa tot Hugenoten uit Frankrijk, van de Pilgrim Fathers tot Protestanten uit België en alles wat daar tussenin zit.
Je kunt ook niet LID worden van de PVV.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:08 schreef Torrio het volgende:
Tvp, ik hoop dat deze open blijft, zal zo even punt voor punt kijken.
Ben overigens geen LID van de PVV![]()
Niet zoals bij een Donald Duck abo nee.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je kunt ook niet LID worden van de PVV.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wel inziet, dat dit laatste punt (en jouw standpunt) lijnrecht tegenover het eerste punt (en jouw standpunt) staat?
Misschien moeten we eens beginnen met de PVV een geschiedenislesje te geven om ze te leren, dat dit land geworden is, wat het is dankzij het feit, dat we altijd, eeuwenlang, open hebben gestaan voor immigranten en andere culturen. Van Joden uit Zuid-Europa tot Hugenoten uit Frankrijk, van de Pilgrim Fathers tot Protestanten uit België en alles wat daar tussenin zit.
Dat is dus de grote vraag.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:13 schreef Torrio het volgende:
[..]
Precies, dat is altijd goed gegaan! Hoe komt het dan toch dat er nu opeens zoveel discussie en heibel komt? Echt niet door Wilders of Fortuyn, het probleem bestond daarvoor al.
Zou het zijn omdat de Joden en Protestanten zoals eerder genoemd een stuk verdraagzamer zijn en dus beter bij 'onze' cultuur passen? Natuurlijk helemaal waar wat L_V zegt, maar welk land heeft die invloeden niet gekend in hun geschiedenis?quote:
Nee de PVV is geen partij maar een beweging. En in tegenstelling tot andere partijen in Nederland is het niet mogelijk om lid te worden van de PVV.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:31 schreef Torrio het volgende:
[..]
Niet zoals bij een Donald Duck abo nee.
Nee, geloof me.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:30 schreef Torrio het volgende:
Ik hoop trouwens op wat meer reactie van 'PVV' kant. Misschien ben ik wel de enige hier die er voor uitkomt![]()
Nee, ik heb je uitgelegd dat je geen lid kunt worden van de PVV, blijkbaar wist je dat niet.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:39 schreef Torrio het volgende:
Ok heel mooi IHVK, wat heb je precies toegevoegd aan dit topic? Een beetje mierenneuken?
Ik bedoelde dat ik geen onderdeel van de PVV uitmaak. Verwoordde het blijkbaar niet goed, kan gebeuren.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee, ik heb je uitgelegd dat je geen lid kunt worden van de PVV, blijkbaar wist je dat niet.
Ik ben altijd dankbaar als mensen mij iets leren trouwens.
Altijd goed gegaan? Dacht je dat de integratie van de Sefardische Joden altijd soepel is verlopen? Ze werden eeuwenlang gezien als minderwaardige burgers en veel Nederlanders moesten tot de Tweede Wereldoorlog niets van ze hebben. Commentaar van de Nederlandse burgers destijds over de Sefardische dat gezien de situatie van vandaag ook toepasbaar is op andere bevolkingsgroepen in Nederland:quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:13 schreef Torrio het volgende:
[..]
Precies, dat is altijd goed gegaan! Hoe komt het dan toch dat er nu opeens zoveel discussie en heibel komt? Echt niet door Wilders of Fortuyn, het probleem bestond daarvoor al.
De Joden hadden destijds hun eigen wetten, spraken niet goed Nederlands en bleven over het algemeen in hun eigen kringen. De Joden integreerden pas echt na de Tweede Wereldoorlog. De integratie van de Joden duurde ongeveer 200/300 jaar en jij verwacht dat binnen 40/50 jaar andere bevolkingsgroepen zich compleet aanpassen? Zoiets heeft tijd nodig.quote:'Ze spreken niet eens de taal, en we kunnen niet controleren wat er gepredikt wordt.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |