abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:28:54 #51
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79896811
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:23 schreef SeculasStatius het volgende:
Wel opmerkelijk dat wederom een ballonnetje van onze Grote Blonde Roepert bij deze weer gemeengoed is geworden
Ik denk niet dat dat blondje uit Venlo de stadsmariniers uit Breda (die zo te zien qua functie erg sterk lijken op de stadsmariniers die Rotterdam eerder invoerde) voor ogen had toen hij begon over stadscommando's. Een stadsmarinier heeft namelijk als enig wapen een bureau met een telefoon, en een opgepompte functiebenaming.
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:29:18 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79896820
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:23 schreef SeculasStatius het volgende:
Wel opmerkelijk dat wederom een ballonnetje van onze Grote Blonde Roepert bij deze weer gemeengoed is geworden

Dat versterkt het beeld dat om effectief te zijn hij helemaal niet hoeft te regeren. Hij moet gewoon van de kant blijven roepen, de rest conformeert zich vanzelf.

En de mensen die menen victorie te mogen kraaien omdat er "heus niet op knieën geschoten gaat worden!" houden zichzelf voor de gek. Die uit context getrokken soundbite koesteren jullie namelijk zelf, de mensen die overwegen PVV te stemmen willen gewoon dat er aan de veiligheid gewerkt wordt.
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:06 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Je moet ze helemaal niet zien zoals het PVV stadscommando idee.
het zijn mensen die in probleem gebieden de middelen krijgen om zonder al te veel bureaucratie dingen geregeld te krijgen tussen gemeente en organisaties
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:29:48 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79896836
Oh wacht, ik had natuurlijk ook het topic kunnen lezen. .
pi_79896852
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:26 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

[..]

[..]
Wie heeft spaghetti uitgevonden? Welk volk eigenlijk,

En welk volk heeft het op de kaart gezet?
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:32:22 #55
66444 Lord_Vetinari
pi_79896901
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Wie heeft spaghetti uitgevonden? Welk volk eigenlijk,

En welk volk heeft het op de kaart gezet?
Alleen is het in dit geval geen kwestie van de een die het uitvindt en de ander die het gebruikt. Stadsmariniers zijn heel wat anders dan stadscommando's, Rotterdam gebruikt ze al jaren, dus er is geeneens een link met Wilders te leggen mbt dit bericht, behalve dat beide functies het woord 'stads' in hun naam hebben.
pi_79896966
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Alleen is het in dit geval geen kwestie van de een die het uitvindt en de ander die het gebruikt. Stadsmariniers zijn heel wat anders dan stadscommando's, Rotterdam gebruikt ze al jaren, dus er is geeneens een link met Wilders te leggen mbt dit bericht, behalve dat beide functies het woord 'stads' in hun naam hebben.
Mwah, what's in a name
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:06:08 #57
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79910466
PVV-aanhangers zijn wel erg makkelijk te paaien met Harde en Daadkrachtige namen voor ambtenaren. Als een partij voorstelt om straatcoaches voortaan BoerkaVernietigers te noemen daalt de PVV 40% in zetelaantal in de peilingen, puur omdat het simpele volk makkelijk om de tuin te leiden is.
Géén kloon van tvlxd!
pi_79910676
Waarom de neuk is deze functie "marinier" genoemd? Dat is hetzelfde als de conciërge "Schoolrambo" noemen in de hoop dat de leerlingen dan niet meer door de gang rennen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79911476
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom de neuk is deze functie "marinier" genoemd? Dat is hetzelfde als de conciërge "Schoolrambo" noemen in de hoop dat de leerlingen dan niet meer door de gang rennen.
Neem van mij maar aan: mariniers kunnen heel gepast mensen -tijdelijk- uitschakelen.
nothing will change without a rebel
  zaterdag 3 april 2010 @ 20:12:39 #60
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_79912667
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Hij is B&W's man on the ground in de urban jungle, uitgerust met speciale tools die het reguliere ambtenarenleger niet heeft. Zoiets zal het wel zijn.
pi_79912872
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:36 schreef bendk het volgende:

[..]

Neem van mij maar aan: mariniers kunnen heel gepast mensen -tijdelijk- uitschakelen.
Ik weet niet wat jouw vermogen tot begrijpend lezen heeft aangetast, maar ik wil ook een slok.
Hoe is dit in de naam des Heeren een reactie op mijn post?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zaterdag 3 april 2010 @ 22:11:13 #62
230491 Zith
pls tip
pi_79916471
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw vermogen tot begrijpend lezen heeft aangetast, maar ik wil ook een slok.
Hij heeft toch gelijk!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:13:08 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79916534
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:12 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hij is B&W's man on the ground in de urban jungle, uitgerust met speciale tools die het reguliere ambtenarenleger niet heeft. Zoiets zal het wel zijn.
Proactief budgetneutraal via een stukje hands-on ervaring mag ik hopen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_79916978
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:24 schreef bendk het volgende:

[..]

nee mentaal....heeft te maken met hoe je denkt
Dus nu denken ze eindelijk dat ze gelijk hebben? Tot nu toe niet dan?

"Stadsmariniers" is wel leuk bedacht verder. De kantinejuffrouw bij ons is vanaf nu de kroketmarechaussee.
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:39:28 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79917317
Vind het allemaal nog steeds als een matige 1-april grap klinken. Kan er weinig over vinden behalve de Spits en de frontpage van Fok, en wat vage lokale sites. Kan me ook niet echt voorstellen dat de politiek het letterlijk mariniers noemt. Maar eh, het zal wel, sta op zich nergens meer van te kijken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79921033
quote:
Ook in de nieuwe collegeperiode 2006 - 2010 gaan de stadsmariniers onverminderd door met hun werk. De inzet vanaf 2003 van deze twaalf speciaal door het College van B en W aangestelde hoge ambtenaren is succesvol geweest. In de wijken waar ze ingezet zijn, is de veiligheid sterk verbeterd.
reeds vanaf 2003 in Rotterdam
quote:
Functie stadsmariniers
De stadsmariniers zijn benoemd onder het motto ‘de beste mensen in de slechtste wijken’. Ze opereren los van deelgemeenten of diensten en leggen rechtstreeks verantwoording af aan het College van B en W en de Stuurgroep Veilig. Het zijn in feite breekijzers, smeerolie en trekkers tegelijk.

In het kort, een stadsmarinier:

- is resultaatgericht;

- stuurt, zonder in de uitvoering te duiken;

- is analytisch sterk en snapt hoe betrokken instanties werken;

- weet bij problemen de vinger op de zere plek te leggen;

- duidt problemen met een goed gevoel voor verhoudingen en posities;

- moet anderen successen laten boeken;

- laat betrokken partijen hun werk doen;

- is communicatief bedreven en kan op alle niveaus uit de voeten;

- houdt vast aan de kaders;

- is op het proces gericht en niet op de inhoud (geen nieuw beleid).

Bekijk/download hier het evaluatie-onderzoek van de stadsmariniers (juni 2009) (PDF - 0,34 mb)
http://www.rotterdamveilig.nl/do.php?fct=pages&op=showPage&pageId=341

een vreselijk saai gebeuren... Marokkaanse kinderen worden niet in de knieën geschoten...
Rambo's zijn alweer ongewenst... doffe ellende voor de TS
  zondag 4 april 2010 @ 02:38:30 #67
198365 Morendo
The Real Deal
pi_79923793
Ik kende die types als stadswachten.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 4 april 2010 @ 03:48:58 #68
177885 JoaC
Het is patat
pi_79924313
bendk, je hebt helemaal gelijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_79924853
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Beste Beta mevrouw, schakel eens je Alfa gedeelte in !
nothing will change without a rebel
  zondag 4 april 2010 @ 08:42:53 #70
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_79925056
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Omdat jij de stadsmariniers van GroenLinks in Breda hetzelfde vindt als de stadscommando's van de PVV in Almere. Klinkt hetzelfde, is het niet. Maar ondertussen word je wel een beetje gepwnd door je eigen dommigheid.
Omdat door het woord commando uit monde van de Kamerlid de Roon (dus niet Geert Wilders) gewillig associaties werden opgeworpen bij menigeen met de NSB, Nazi's etc. hoewel dit ballonnetje vrij cruciaal afhankelijk zou zijn van geslaagde coalitieonderhandelingen.
Laat onverlet dat ongeacht welke partij het woord 'commando' of 'marinier', mijn inziens, zwaar overdreven is. Of het nu een maand of acht jaar geleden is 'uitgevonden'.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 4 april 2010 @ 08:58:16 #71
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_79925131
They'll never catch me alive, haha

pi_79926267
quote:
Op zondag 4 april 2010 08:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Omdat door het woord commando uit monde van de Kamerlid de Roon (dus niet Geert Wilders) gewillig associaties werden opgeworpen bij menigeen met de NSB, Nazi's etc. hoewel dit ballonnetje vrij cruciaal afhankelijk zou zijn van geslaagde coalitieonderhandelingen.
Laat onverlet dat ongeacht welke partij het woord 'commando' of 'marinier', mijn inziens, zwaar overdreven is. Of het nu een maand of acht jaar geleden is 'uitgevonden'.
Batman en Robin zou beter geweest zijn idd, in geval De Roon.
I´m back.
pi_79928439
quote:
Op zondag 4 april 2010 07:44 schreef bendk het volgende:

[..]

Beste Beta mevrouw, schakel eens je Alfa gedeelte in !
Ik ben juist een ont-zet-ten-de alfa
Wel een blonde, dus probeer het me aub even uit te leggen op dat niveau, want ik mis iets geloof ik
  zondag 4 april 2010 @ 12:22:50 #74
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_79928544

Binnenkort in Breda.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 4 april 2010 @ 12:32:50 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_79928823
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:22 schreef GizartFRL het volgende:
[ afbeelding ]

Binnenkort in Breda.
De PVV hoopt eerder op

als ik de reacties hier zo lees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')