Het is natuurlijk een 2.3 liter en niet een 2.4 liter.
Er ligt een 4 cilinder B230 blok in en die zijn altijd 2.3 liter.
Overigens zijn die "red blocks" onverwoestbaar

Ook bij geknapte distributieriem geen schade, zolang ze de originele nokkenas hebben.
Verder hebben deze auto's geen KM kabel maar een electrische KM teller met een sensor vanaf het differentieel. Deze sensor wordt ook gebruikt door de ABS, indien aanwezig.
Of de sensor is vuil/stuk, of de kabel heeft een breukje, of de teller is kapot.
Sensor kan je bijvoorbeeld (gebruikt) bij Wytze Broerze Parts bestellen (Google) en als hij het niet heeft kent hij wel iemand die het heeft.. Vervangen is niet veel werk, als het niet vastgeroest zit...
Teller kan doorgesoldeerd worden. Kan je zelf doen of laten doen bij
http://www.ets1.nl/Ik heb het zelf gedaan bij mijn 740 (in de basis dezelfde auto, veel past rechtstreeks) en de handleiding vind je in mijn sleuteldagboek (zie sig).
Omdat deze auto's achterwielaandrijving hebben, hebben ze een erg fijn bochtengedrag.
Bij het uitkomen van de bocht voel je bij het gasgeven niet het "getrek" aan het stuur, zoals veel voorwielaandrijvers hebben. Verder gaan ze soepel over hoge drempels.
Roesten doen ze eigenlijk niet, tenzij schade.
Als nieuwe eigenaar natuurlijk wel even je nieuwe aankoop melden in het
Volvo fanboys deel 8 topic!
Ook aanmelden bij de
http://www.volvo700vereniging.nl hoort er natuurlijk bij!
335.000km wordt overigens gezien als "net ingereden" bij dit model. 700.000km is sowieso haalbaar.
Oh, sorry voor het overnemen van je V&A topic TS
[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-04-2010 22:11:44 ]