Het heeft niks met motivatie te maken. Als ik ergens geen zin in heb, maar het wel kan dan doe ik het. Maar als ik iets niet kan dan doe ik het niet, of ik er nou zin in heb of niet. Ik ga niet voor schut staan, en daarbij heb ben je gek als je iets gaat doen waarvan er een bewuste kans bestaat dat je faalt. Dus vandaar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:47 schreef Booomer het volgende:
[..]
Wat een mentaliteit..Alsof kikkersprongen er bij andere mensen wel tof uitzien, je komt daar om te trainen en niet om er al dan niet leuk uit te zien.
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen:quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:07 schreef Mieks het volgende:
[..]
Het heeft niks met motivatie te maken. Als ik ergens geen zin in heb, maar het wel kan dan doe ik het. Maar als ik iets niet kan dan doe ik het niet, of ik er nou zin in heb of niet. Ik ga niet voor schut staan, en daarbij heb ben je gek als je iets gaat doen waarvan er een bewuste kans bestaat dat je faalt. Dus vandaar.
>quote:Het heeft niks met motivatie te maken.
Daarnaast vraag ik me af of je de kikkersprongetjes niet kan? Kracht in je benen?quote:... ik ga niet voor schut staan.
Ik heb er drie gedaan. Althans een persoonlijke variant erop. En dat was genoeg. En wat heeft motivatie met zelf waarde te maken? Maar goed, we moesten vorige week ook iets van bokspringen ofzo doen? Ik had dat nog nooit gedaan maar dan moet je dus over elkaar springen. Heb ik niet gedaan, ik ga niet bewust anderen blesseren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:12 schreef Braambes het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen:
[..]
>
[..]
Daarnaast vraag ik me af of je de kikkersprongetjes niet kan? Kracht in je benen?
Waarom zit je eigenlijk op Krav Maga?quote:En omdat we een uur eerder met messen bezig waren (heel realistisch, I know, NOT) en ze ook al begonnen te mekkeren omdat ik niet weet hoe ik iemand moet neersteken.
Anderen blesseren met een boksprong? Pf, ik dacht dat ik een mieperd was!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:27 schreef Mieks het volgende:
Heb ik niet gedaan, ik ga niet bewust anderen blesseren.
Dat kan makkelijk hoor. Iemand blesseren met bokspringen is simpel. Vooral als je motorisch raar bent.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:11 schreef Braambes het volgende:
[..]
Anderen blesseren met een boksprong? Pf, ik dacht dat ik een mieperd was!![]()
alvast een waarschuwing voor Krav'ers in A'dam, dat ben ik ook..
quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:01 schreef Booomer het volgende:
Hoe moeilijk kan een kikkersprong zijn? Gewoon hurken en springen. Zelfde als bokspringen, je kan toch wel ergens overheen springen?Bovendien, als je het nooit doet leer je het ook niet.
[..]
Waarom zit je eigenlijk op Krav Maga?
Leg me eens uit hoe je dit doet dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef Mieks het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk hoor. Iemand blesseren met bokspringen is simpel. Vooral als je motorisch raar bent.
Dus je komt nooit iemand tegen met een mes, maar je wordt wel verwurgd?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef Mieks het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er genoeg dingen zijn die wel heel handig zijn. (verwurgingen en ellebogen enzo, en die zijn zelfs leuk)
Maar als jij normaal bent, in een normale buurt woont op normale plaatsen komt en met normale mensen omgaat kom jij ECHT niemand tegen met een mes hoor.
En ik heb 8 jaar op 410 gestaan en ben bij ajax nooit iemand met een mes tegengekomen.
Maar jij zult wel in een zwaar ghetto wonen of zo.
Klopt. En ik geloof ook wel dat het gebeurt, de voorbeelden zijn talrijk. Alleen is het voor mij een te-ver-van-mijn-bed-show om daar serieus mee omgaan (en dat zal ook wel stom zijn hoor, ik ben niet gek), En trust me ik heb ook klappen gehad, en hard ook, maar in dat soort situaties schoot ik toch in een kramp, en ik betwijfel of dat ooit zal veranderen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:42 schreef Braambes het volgende:
[..]
Dus je komt nooit iemand tegen met een mes, maar je wordt wel verwurgd?
Ik vind je hele verhaal eerlijk gezegd een beetje onzin, maar dat ben ik. Als je uit gaat weet je nooit wat je tegen komt. Alle zinloosgeweld slachtoffers wisten van tevoren ook niet dat ze in zo'n situatie terecht zouden komen denk ik, dus dan is het goed om te weten wat je moet doen indien je wel in zo'n situatie
terecht komt.
Als je traint, zul je af en toe dingen moeten doen die je liever niet doet. Als je gaat voetballen, heb je conditietraining. Na een uur rennen zie je er ook belachelijk uit; strompelend over het voetbalveld.. maar je gaat door! Dat is mentaliteit! Als je iets niet kan omdat je lichaam het echt niet aan kan, of je bijvoorbeeld bijna van je stokje gaat van vermoeidheid.. okee, doe dan die kikkersprongetjes niet, maar als je het niet doet omdat je vindt dat het er niet uit ziet, dan verdien je een schop onder je kont (van de trainer)!
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Ik heb ook altijd een koksmes bij me.. ik hoop voor jou dat je mij niet tegenkomt want ik ben een erg agressief mannetje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:51 schreef Mieks het volgende:
[..]
Klopt. En ik geloof ook wel dat het gebeurt, de voorbeelden zijn talrijk. Alleen is het voor mij een te-ver-van-mijn-bed-show om daar serieus mee omgaan (en dat zal ook wel stom zijn hoor, ik ben niet gek), En trust me ik heb ook klappen gehad, en hard ook, maar in dat soort situaties schoot ik toch in een kramp, en ik betwijfel of dat ooit zal veranderen.
En verder, ja nou, ik ben gewoon te koppig om me te laten vertellen om iets te moeten doen als ik het stom vind. Gelukkig is dat niet zo heel veel, zoals ik hier boven al postte, maar ik kan er niet tegen ofzo.
En ja ik denk dat de kans groter is dat je verwurgd wordt dan dat je gestoken wordt, je handen heb je altijd bij je.
Handig kan je altijd de ingredienten snijdenquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:04 schreef Braambes het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd een koksmes bij me.. ik hoop voor jou dat je mij niet tegenkomt want ik ben een erg agressief mannetje.
Dat is vreselijk handig, ik heb ook altijd zo'n instant-kookapparaat bij waarmee ik meteen op straat kan gaan koken!quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:08 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Handig kan je altijd de ingredienten snijden
Volgens mij worden de meeste mensen slachtoffer van zinloos geweld als ze uitgaan, etc. Niet als ze lekker thuis zitten. Zoals Braambes zei weet je op straat nog wie je waar tegen komt en wat diegene bij zich draagt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef Mieks het volgende:
Maar als jij normaal bent, in een normale buurt woont op normale plaatsen komt en met normale mensen omgaat kom jij ECHT niemand tegen met een mes hoor.
Waardeloze mentaliteit dus.quote:En verder, ja nou, ik ben gewoon te koppig om me te laten vertellen om iets te moeten doen als ik het stom vind.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:51 schreef Mieks het volgende:
[..]
En verder, ja nou, ik ben gewoon te koppig om me te laten vertellen om iets te moeten doen als ik het stom vind.
Niks mentaliteit. Eigenwaarde. Ik doe de dingen die ik wil en kan, niet dingen waarvan ik weet dat ik ze niet kan. En als iemand daar een probleem mee heeft dan zoekt ie het maar uit. Kijk bij sommige oefeningen heb je je partner nodig, maar niemand heeft er last van als ik geen fucking kikkersprongen of wat dan ook maak.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:41 schreef Booomer het volgende:
[..]
Volgens mij worden de meeste mensen slachtoffer van zinloos geweld als ze uitgaan, etc. Niet als ze lekker thuis zitten. Zoals Braambes zei weet je op straat nog wie je waar tegen komt en wat diegene bij zich draagt.
[..]
Waardeloze mentaliteit dus.![]()
Krav Maga is niet alleen leuke techniekjes oefenen, het is ook een bepaalde mentaliteit aanleren. Als jij je daar te goed voor voelt, vind ik dat je niet op Krav Maga thuis hoort.
Hoe kun je nou in hemelsnaam niet in staat zijn kikkersprongen te doen?quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:57 schreef Mieks het volgende:
[..]
Niks mentaliteit. Eigenwaarde. Ik doe de dingen die ik wil en kan, niet dingen waarvan ik weet dat ik ze niet kan. En als iemand daar een probleem mee heeft dan zoekt ie het maar uit. Kijk bij sommige oefeningen heb je je partner nodig, maar niemand heeft er last van als ik geen fucking kikkersprongen of wat dan ook maak.
Bij deze.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:01 schreef Braambes het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in hemelsnaam niet in staat zijn kikkersprongen te doen?
Geef gewoon toe dat je het er stom uit vindt zien en je ze daarom liever niet doet, dan is deze hele discussie voorbij en weet iedereen hier meteen hoe het met jouw mentaliteit gesteld is.
Nu fijn nieuws:
Zondag waarschijnlijk de eerste keer weer Krav'en in Amsterdam!
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:08 schreef dapluiz het volgende:
* dapluiz gaat bijna aan zijn trainingskamp(je) beginnen
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:01 schreef Braambes het volgende:
[..]
Zondag Donderdag waarschijnlijk de eerste keer weer Krav'en in Amsterdam!
Niet zondag?quote:
Boelelaan 46 (geloof ik!)quote:
Het Universitair Sport centrum, ik ben er morgen misschien.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |