Het
seminar van Krav Maga Noord was trouwens echt vet. We begonnen op een kazerne vanwaar we naar het trainingsdorp moesten hardlopen. Het trainingsdorp is net een echt dorp, met een gemeentehuis, een café, winkeltjes, diverse voertuigen, enzo. In het trainingsdorp aangekomen werd de groep (van ongeveer 60 mensen) opgedeeld in 2 groepen. Eén groep begon met verwurgingen enzo, de andere groep met mes en pistooltechnieken. Na 1,5 uur wisselden we. Na weer 1,5 uur pauze, en kregen we een uitgebreid lunchpakket!

Daarna moesten we een bepaald parkoers door het oefendorp hardlopen en onderweg werden we dan steeds in een ander scenario aangevallen.
Het eerste gebouw dat ik binnen liep had allemaal gangetjes, en ergens binnen zou je dan aangevallen worden. Dus ik liep door dat gebouw en ineens hoorde ik iemand achter me aan komen rennen. Dus ik rende een deur door en gooide de deur in zijn gezicht. En sprong toen een raam uit om te ontkomen.

In het volgende scenario moest ik in een bus met 'hooligans' gaan zitten. Zij zouden me aanvallen en een van hen zou me op een gegeven moment met een mes aanvallen. Dus ik ging zitten en ze begonnen aan me te trekken en duwen. Tot ik op een gegeven moment van achter een mes op m'n keel gezet kreeg, waarna ik een techniek deed en de bus snel uitsprong.

Trouwens ik heb ook een aantal gasten gezien die verstijfden van angst in die bus.. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om stress drills te trainen!
In het volgende gebouw kwam ik een café binnen.. De mensen speelden een feestelijke stemming (Nederland speelde die dag en won, dus kan ook echt zijn geweest

). Ik moest op een kruk gaan zitten maar ik zat al de hele tijd om me heen te kijken. Toen ik eenmaal ging zitten werd ik weer met een mes van achter bedreigd. Dus snel eruit gedraaid, niet eens ontwapend en weg gerend..
Het volgende scenario was ook lachen! Ik kwam bij een auto waar 2 gasten in zaten, die zochten zogenaamd de weg.. Ze hadden een plattegrond bij zich en wilden dat ik aanwees waar ze heen wilden. Waardoor ik dacht dat de bedreiging uit de auto zou komen, dus ik hield al afstand. Toen kwam ineens iemand anders met een pistool uit een nabij gelegen gebouw, die je dan moest ontwapenen.
En aan het eind van de dag moesten we weer terug hardlopen naar de kazerne. Flink spierpijn overgehouden aan die dag, dus was zeker geslaagd! Volgend jaar zeker weer!!