abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 april 2010 @ 09:45:24 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_79860072
quote:
BREDA - De Verenigde Naties hebben morgen, 2 april, uitgeroepen tot Wereld Autisme Dag. Diezelfde dag begint ook de eerste Nederlandse Autismeweek.

Die is georganiseerd door het Autisme Fonds en de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA).

NVA-voorlichtster Marjolijn Busman zegt dat ze het grote publiek vooral beter wil informeren over de sociale ontwikkelingsstoornis. "Dit jaar willen we de nadruk leggen op het tijdig vaststellen van de aandoening. Meestal merkt de omgeving dat er iets mis is als het kind 3 of 4 jaar is. Vanaf dan komen kinderen in een vreemde omgeving terecht, zoals een school. Autisten reageren anders op die veranderingen."

Voordat autisme officieel wordt vastgesteld, is het kind vaak al 8 of 9 jaar. "Er wordt te vaak gedacht dat het alleen maar om een moeilijk handelbaar kind gaat."

De NVA pleit voor de verspreiding van een checklist met veertien vragen waaruit moet blijken of kinderen een verhoogde kans op autisme hebben. Onderzoeker/ psychologe Claudine Dietz werkte mee aan het opstellen van de lijst, die getest werd in het Academisch Ziekenhuis Utrecht. "We kunnen hiermee goed vaststellen of kinderen tot en met 3 jaar een aandoening hebben waarbij professionele hulp nodig is." De lijst maakt het mogelijk om op heel jonge leeftijd autisme op te sporen. Dat is volgens Busman belangrijk, zodat kinderen tijdig kunnen beginnen met therapie en de omgeving zich vroeg kan aanpassen. "Het is aangetoond dat autisten met wie van jongsaf duidelijk gecommuniceerd werd, het later beter doen."

Toch waarschuwt Dietz dat de lijst niet alle autisten eruit kan halen: "Autisme wordt vastgesteld bij ongeveer één procent van de 9-jarigen. Bij jongere kinderen halen we dat ene procent niet. Vooral beter functionerende kinderen missen we soms. Zelfs deskundigen denken soms dat ze gewoon logopedie of fysiotherapie nodig hebben."
http://www.bndestem.nl/al(...)e-weinig-herkend.ece
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Forum Admin vrijdag 2 april 2010 @ 10:35:16 #2
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_79861374
Heb nog geeneens een bloemetje van de baas gekregen, die secretaresses altijd wel op secretaressedag.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:49:15 #3
137079 Chowi
Lonerism.
pi_79863663
Een memorabele dag voor heel FOK!.

Oh, en van harte, Paul.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:53:27 #4
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79863799
Mooi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79863913
Iedereen gefeliciteerd.
pi_79864539
Autisme is als ziekte echt ontzettend breed met zoveel verschillende gradaties

Goed dat er aandacht aan gegeven blijft worden.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79865457
Ik vind het ook heel mooi. Het is een stukje bewustwording, dat is ook mijn lievelingswoord.
Bewustwording is heel mooi en belangrijk, voor alles. Dat er wat beter nagedacht wordt over zaken, in plaats van als een kip zonder kop rondrennen of als een schaap wat in de rondte gaan blaten.

Ik vind het ook heel mooi van de NVA dat er een hele week is met allemaal activiteiten.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79865500
Dat zal hier uitgebreid gevierd gaan worden denk ik zo.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_79865514
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:39 schreef Autidude het volgende:

Ik vind het ook heel mooi van de NVA dat er een hele week is met allemaal activiteiten.
Wat voor activiteiten zijn er bijvoorbeeld?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79865570
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:39 schreef Autidude het volgende:
Ik vind het ook heel mooi. Het is een stukje bewustwording, dat is ook mijn lievelingswoord.
Bewustwording is heel mooi en belangrijk, voor alles. Dat er wat beter nagedacht wordt over zaken, in plaats van als een kip zonder kop rondrennen of als een schaap wat in de rondte gaan blaten.

Het is een mooi initiatief. Hopelijk ontstaat hierdoor meer begrip voor de groep dit het treft.
pi_79865600
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:41 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat voor activiteiten zijn er bijvoorbeeld?
http://www.autismeweek.nl/activiteiten
  † In Memoriam † vrijdag 2 april 2010 @ 12:48:19 #12
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_79865769
Overal schrijven ze autisme dag, terwijl het autismedag moet zijn.
Carpe Libertatem
pi_79866686
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Precies. Net zoals Koninginnedag
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 13:27:26 #14
8781 crew  Frutsel
pi_79867217
in overleg --> R&P
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:43:04 #15
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_79867862
Dolletjes
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:08:38 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79868809
leiden dit soort awareness programma's niet tot verdere stigmatisatie van mensen met autisme?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin vrijdag 2 april 2010 @ 14:25:57 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_79869509
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:08 schreef Re het volgende:
leiden dit soort awareness programma's niet tot verdere stigmatisatie van mensen met autisme?
Ja, plus dat nu iedereen autist is en onzekere ouders meteen ook zo'n kek stempeltje voor hun kind willen.
Plus dat dé autist nieteens bestaat.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:27:37 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_79869566
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Morgen dyslexiedag? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_79870218
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, plus dat nu iedereen autist is en onzekere ouders meteen ook zo'n kek stempeltje voor hun kind willen.
Maar zo'n "stempeltje" krijg je niet makkelijk hoor, het is niet zo als met ADHD ofzo. Een ASS diagnose wordt niet 123 gegeven.
pi_79872462
Gefeliciteerd allemaal
pi_79873113
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Morgen dyslexiedag? .
Goed idee
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:46 schreef Urquhart het volgende:
Gefeliciteerd allemaal
Dank
Neil LOVES Carrots!
pi_79873278
quote:

[..]

dunno, je wordt dan toch onbewust uitgenodigd om te kijken wat autisme nou precies is? toch?

en ja, je hebt wel een punt

en om t even te overdrijven: wat moeten we dan doen, ons verschuilen onder een steen, en wachten tot het overgaat? of doen alsof alles goed is? (niet dat ik het zwaar heb, vrij licht eigenlijk, maar toch )

[ Bericht 27% gewijzigd door robuust89 op 02-04-2010 16:20:07 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_79873600
quote:

[..]

Wel erg kort door de bocht.
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:31:24 #24
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_79873919
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:45 schreef Autidude het volgende:

[..]

Maar zo'n "stempeltje" krijg je niet makkelijk hoor, het is niet zo als met ADHD ofzo. Een ASS diagnose wordt niet 123 gegeven.
Merk toch, even zeer generaliserend gesproken, dat als men het in de GGZ niet zo goed weet men graag een wat vaag label zoals Asperger/ASS op iemand plakt. Is niet altijd persé slecht maar toch...een label.

..en ik denk dat mensen die over "dé autist" spreken korter door de bocht redeneren dan yvonne hier.

Verder gefeliciteerd FOK!
Hallon!
pi_79874182
Geweldig, deze dag. Ik wil een emotionele-labiliteitdag.
  Admin vrijdag 2 april 2010 @ 16:52:30 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_79874521
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:31 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Merk toch, even zeer generaliserend gesproken, dat als men het in de GGZ niet zo goed weet men graag een wat vaag label zoals Asperger/ASS op iemand plakt. Is niet altijd persé slecht maar toch...een label.

..en ik denk dat mensen die over "dé autist" spreken korter door de bocht redeneren dan yvonne hier.

Verder gefeliciteerd FOK!
Zo kort door de bocht redeneer ik niet... ik weet wel degleijk waarover ik spreek.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_79876482
Asperger is geen vaag labeltje.. Asperger is een duidelijk beschreven syndroom.
ASS is ook geen labeltje, ASS staat voor Autistisch Spectrum Stoornis en is de verzamelnaam van alle "labeltjes" hence; spectrum.

Ik vind het woord labeltje of stempeltje ook best wel denigrerend (als ik het zo juist omschrijf), maar ik begrijp wel dat mensen het zo graag willen noemen of zien.

Het enige vage labeltje binnen het autistisch spectrum is PDD-NOS.. dat is een restgroep. Vandaar ook het Not Other Specified. Omdat het spectrum dus zo breed en diep is. Daarom kan je inderdaad ook niet spreken van "dé autist" .. dat klopt

Ik heb bijvoorbeeld de diagnose PDD-NOS ipv Asperger omdat ik ook symptomen van klassiek autisme heb. Ik heb grotendeels Asperger symptomen, maar vanwege die paar klassieke dingetjes kan het geen Asperger genoemd worden, en voor puur klassiek autisme ben ik weer te goed. En om geen tig verschillende namen en soorten te blijven ontdekken of benoemen is die restgroep PDD-NOS er.

Zo is het mij ongeveer uitgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Autidude op 02-04-2010 19:21:47 (jeetje, ik had gewoon wordt ipv woord geschreven ) ]
pi_79876598
Leuk initiatief wel. Ik vond de reportage vanochtend vroeg op Radio 1 goed gemaakt; de jongen die werd geïnterviewd werd goed serieus genomen

Mijn pdd-nossert was vandaag zó blij dat ik ook vrij was ... en is sinds het middaguur de stad in. Alleen ja, met zijn fotocamera
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:10:25 #29
247161 ikke043
pi_79876638
Ik dump deze link ook maar hier. Een belgische(zegt genoeg ) zelf test voor Autisme.

Overigens denk ik niet dat die al te betrouwbaar is, ik scoorde 9 van de 50 punten en heb het labeltje(srry auti) asperger gekregen
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79876658
Ik ga deze dag vanavond lekker in mijn eentje thuis vieren.
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:12:32 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79876685
ik denk dat yvonne meer ageert tegen hoe anderen tegenover het "labeltje" staan, door dit soort awareness campagnes wordt het als een "enge" ziekte begrepen door mensen die er niet al teveel verstand van hebben. of worden als excuus gebruikt dooe mensen die graag labeltjes willen plakken.. autist is de laatste tijd niet voor niets een standaard scheldwoord geworden geloof ik
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:16:55 #32
247161 ikke043
pi_79876821
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:12 schreef Re het volgende:
ik denk dat yvonne meer ageert tegen hoe anderen tegenover het "labeltje" staan, door dit soort awareness campagnes wordt het als een "enge" ziekte begrepen door mensen die er niet al teveel verstand van hebben. of worden als excuus gebruikt dooe mensen die graag labeltjes willen plakken.. autist is de laatste tijd niet voor niets een standaard scheldwoord geworden geloof ik
Ach scheldwoord is ook relatief. Ik noem iemand ook wel eens een kankerlijer of teringlijer, dat betekend nog niet dat ik een hekel aan mensen met kanker heb. En al helemaal niet dat ik iemand kanker toe wens. Het is enkel een krachtterm, net zoals autist dat nu is/wordt. En na een tijdje stelt het niks meer voor, neem teringlijer nou, dat heeft ook niet meer de kracht die het vroeger had.

Btw ik ben een autist motherfucker
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79876929
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:12 schreef Re het volgende:
Ik blijf het een stukje bewustwording vinden.. Mensen die het eng vinden maar er ook niets van willen weten, die blijven er toch. De echte negatievelingen e.d. krijg je er toch niet uit. Het gaat om de middenmoot.. En om te laten zien wat het allemaal inhoud en wat er allemaal mogelijk is etc..

Ik heb jarenlang rond gelopen en alles op een hoog iq gegooid (was een Mensa kindje), en lopen camoufleren. En die paar keertjes tussendoor dat ik zelf wat op zocht over Autisme, was ik zelf
ook zo generaliserend en waren autisten "mongolen"

Totdat ik mijn rolletje echt niet meer kon volhouden of mijn ware ik kon verbergen, op een gegeven
moment kom je je gewoon keihard tegen. En er waren rond om mij al vermoedens uitgesproken enzo, nou
toen ben ik na al die tijd voor de zoveelste keer hulp gaan zoeken en toen heb ik het doorgezet, en nu
ben ik een stuk verder en hard op weg om een normaal stabiel gestrucueerd leven op te bouwen.

Ook dankzij deze aandacht van de autismeweek ben ik er achter gekomen dat er bij mij in de buurt 1 keer
per maand een meeting met activiteit is, helemaal georganiseerd enzo. Daar ben ik erg blij mee, want dat wist ik helemaal niet. En ik ga morgen denk ik naar zo'n evenement, en misschien volgende week bowlen.
Ik wil dat graag proberen om te kijken hoe en of dat wat is.
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:34:41 #34
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_79879455
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zo kort door de bocht redeneer ik niet... ik weet wel degleijk waarover ik spreek.
Dat zeg ik dus net al zelf dat je niet zo kort door de bocht redeneert.
Hallon!
pi_79884002
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ben jij een psycholoog die diagnoses stelt?
  Admin vrijdag 2 april 2010 @ 21:32:40 #36
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_79884315
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:34 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus net al zelf dat je niet zo kort door de bocht redeneert.
Ja, goedemorgen

vrijdag 2 april 2010 @ 22:09:40 #37
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79885865
Kinderen op 3 jarige leeftijd al screenen? Weet niet of dat zo'n hele goede ontwikkeling is.

Dan hebben ze meteen een' label'. En zo' n label is vaak een zelf vervullende voorspelling. Dan valt het ineens op dat een kind maar 1 vriendje heeft en denken mensen 'ze hadden gelijk, hij is inderdaad wel erg eenzelvig'. Terwijl het kind er ook overheen had kunnen groeien.

En het ook niet zo dat zo dat als je er op3 jarige leeftijd bij bent in plaats van op 6 jarige leeftijd, dat je een kind dan nog net kan ' redden'. Eerder andersom.

Verder wil ik heel Fok! natuurlijk even feliciteren met deze dag.

[ Bericht 17% gewijzigd door Rubber_Johnny op 02-04-2010 22:16:10 ]
pi_79886022
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:13 schreef Amos_ het volgende:
Autisme is als ziekte echt ontzettend breed met zoveel verschillende gradaties

Goed dat er aandacht aan gegeven blijft worden.
Autisme is inderdaad ontzettend breed.
Goed dat er aandacht aan besteed word!

Zelf heb ik ook een vorm van autisme, diagnose werd 2 jaar geleden vastgesteld.
ASS dus, moeite met veranderingen, moeilijk met anderen om kunnen gaan.

Maargoed, Fredo is Fredo niet zonder ASS en dat maakt me weer bijzonder.
Life is Music
pi_79887948
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:09 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Kinderen op 3 jarige leeftijd al screenen? Weet niet of dat zo'n hele goede ontwikkeling is.

Dan hebben ze meteen een' label'. En zo' n label is vaak een zelf vervullende voorspelling. Dan valt het ineens op dat een kind maar 1 vriendje heeft en denken mensen 'ze hadden gelijk, hij is inderdaad wel erg eenzelvig'. Terwijl het kind er ook overheen had kunnen groeien.

En het ook niet zo dat zo dat als je er op3 jarige leeftijd bij bent in plaats van op 6 jarige leeftijd, dat je een kind dan nog net kan ' redden'. Eerder andersom.

Verder wil ik heel Fok! natuurlijk even feliciteren met deze dag.
Ben het niet helemaal eens met je..
Ik denk dat het beter voor een kind is om zo vroeg mogelijk de diagnose te krijgen.. Je kunt veel bereiken bij mensen met autisme.. En wanneer het kind op de basisschool zit, en daarna nog eens overgeplaatst moet worden naar een zmlk of een mlk of ga maar door school moet het weer opnieuw wennen.. Begeleiding mist een deel aan gerichte observaties, en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen..

Verder gaat het er bij autisme niet alleen om dat het kind eenzelvig is hoe jij het noemt (wat voor mij een nieuw woord is maar goed)
Als je kijkt naar de diagnose binnen de DSM-IV moet een kind wel meer symptomen hebben dan alleen het eenzelvig zijn. Verder weet ik trouwens niet vanaf wanneer autisme gediagnostiseerd mag worden soms staat daar een minimumleeftijd voor.. (en volgens mij kun je ook genetisch onderzoek doen naar autisme, maar het is laat en ik het kan zijn dat ik stoornissen door elkaar zit te halen dus pin me daar niet op vast)

Verder vind ik het goed dat er zo'n dag is.. Dat mensen er een beetje bewust over gaan nadenken, dat is nooit verkeerd..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:18:26 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79888222
DSM-IV gaat veranderen en Asperger gaat verdwijnen geloof ik
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:21:32 #41
247161 ikke043
pi_79888355
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:18 schreef Re het volgende:
DSM-IV gaat veranderen en Asperger gaat verdwijnen geloof ik
In de DSM-V word autisme in gradaties aangegeven, en asperger en HFA worden de laagste gradatie dacht ik.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79889677
sommigen laten zich wel erg negatief uit over 'het label' autisme.

Vergeet niet dat als iemand zwaar autistisch is niet eens kan praten, kan concentreren om iets te leren etc. etc. Je spreek dan echt van een handicap en dat is iets heel anders dan iemand die gewoon op de Havo zit en moeilijk contact maakt. (wat btw ook heel lastig kan zijn)

Euhm wat mn punt nu eigenlijk is ...... Niet zo denigrerend over het label autisme doen (ofzo) sommigen autisten zijn zwaar gehandicapt.
pi_79889721
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:11 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ben het niet helemaal eens met je..
Ik denk dat het beter voor een kind is om zo vroeg mogelijk de diagnose te krijgen.. Je kunt veel bereiken bij mensen met autisme.. En wanneer het kind op de basisschool zit, en daarna nog eens overgeplaatst moet worden naar een zmlk of een mlk of ga maar door school moet het weer opnieuw wennen.. Begeleiding mist een deel aan gerichte observaties, en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen..

Verder gaat het er bij autisme niet alleen om dat het kind eenzelvig is hoe jij het noemt (wat voor mij een nieuw woord is maar goed)
Als je kijkt naar de diagnose binnen de DSM-IV moet een kind wel meer symptomen hebben dan alleen het eenzelvig zijn. Verder weet ik trouwens niet vanaf wanneer autisme gediagnostiseerd mag worden soms staat daar een minimumleeftijd voor.. (en volgens mij kun je ook genetisch onderzoek doen naar autisme, maar het is laat en ik het kan zijn dat ik stoornissen door elkaar zit te halen dus pin me daar niet op vast)

Verder vind ik het goed dat er zo'n dag is.. Dat mensen er een beetje bewust over gaan nadenken, dat is nooit verkeerd..
en bovendien gaat het ook vaak om kinderen die niet eens een vriendje kunnen maken......
Het gaat ook om kinderen die totaal niet kunnen praten, nooit veters kunnen strikken, zindelijk worden etc. etc. Ik vind dat dat echt vergeten wordt in dit topic
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:00:00 #44
247161 ikke043
pi_79889813
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:57 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

en bovendien gaat het ook vaak om kinderen die niet eens een vriendje kunnen maken......
Het gaat ook om kinderen die totaal niet kunnen praten, nooit veters kunnen strikken, zindelijk worden etc. etc. Ik vind dat dat echt vergeten wordt in dit topic
Wat is dat voor onzin, ik kan prima praten
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79889900
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:00 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin, ik kan prima praten
Ohja, die was je vergeten Molley, ze nemen vaak dingen (te) letterlijk
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:03:42 #46
247161 ikke043
pi_79889944
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:02 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Ohja, die was je vergeten Molley, ze nemen vaak dingen (te) letterlijk
Andere blijkbaar ook
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79890070
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:03 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Andere blijkbaar ook
Je onderstreept mijn vorige post hiermee (lees: ik zat je maar te stangen)
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:09:40 #48
247161 ikke043
pi_79890138
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:07 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Je onderstreept mijn vorige post hiermee (lees: ik zat je maar te stangen)
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79890189
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:09 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Doe niet zo mal; je hebt toch helemaal geen emoties?!
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:11:34 #50
247161 ikke043
pi_79890205
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:11 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Doe niet zo mal; je hebt toch helemaal geen emoties?!
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')