Perfectionisme. Veel mensen van ons soort hebben daar last van.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:14 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja en dat in combinatie met dat ik het heel goed wil doen en zo eerlijk mogelijk omdat ik weet dat het heel belangrijk is. Maar dan wil ik dus een te persoonlijk of individueel antwoord/hokje, zit ik tussen a en b in zeg maar, en dan kan ik zelf niet zo goed kiezen en dan kan ik nog kwaad worden ook.. want dan moet ik iets kiezen waar ik niet achter sta. Maar zij begreep het meteen en zo zijn we er wel uit gekomen, het heeft alleen extra tijd gekost.
Edit; zonder hulp zou elke vraag bijna een studie worden.. dan duurt het echt lang
Ja, het vreet heel veel energiequote:Op zaterdag 3 april 2010 12:24 schreef francis998 het volgende:
perfectionisme, hoef je me niet over te praten. Ik ben er zelf een van. En dat is niet altijd makkelijk.
Vooral kwa studie, ik verlies vaak onnodig veel tijd doordat ik niet tevreden ben met het resultaat en weer opnieuw begin.
Laatst een project voor administraite, waarin je een soort plan voor een bedrijf moest opstellen in een groep van 4. Nou..ik vondt het werk van anderen dusdanig laag,(2 kantjes voor ruim 4 onderdelen) dat ik het zelf ben gaan hermaken, tot diep in de nacht bezig geweest, met als resultaat een prima plan. En de anderen maar een beetje meeliften...maar tijdens de presentatie werd er wel duidelijk wie het meeste werk had verricht.
Maar zoals hierboven...het kan een gigantisch energie en tijdvreten zijn!![]()
Meestal is dat ook wel mijn motivatie. Daarom had ik op mijn rapport meestal 5.5 a 6... en hooguit een 7 voor duits en een 8...voor frans. Maar dat zijn vakken waar ik nooit moeite voor heb gedaan..en frans nog minder..is heel erg vergelijkbaar met spaans.quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:52 schreef tijnbrein het volgende:
Daar heb ik dan weer geen last van. Ik ben eerder gemakzuchtig.Net genoeg doen om een voldoende te halen.
Dat was bij mij niet zo. Bij wiskunde snapte ik er zo weinig van dat ik niet meer de motivatie had om er nog maar iets aan te doen. Ik was de leraar al bij stap 1 kwijt. Dus dan haak ik af.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:04 schreef francis998 het volgende:
[..]
Meestal is dat ook wel mijn motivatie. Daarom had ik op mijn rapport meestal 5.5 a 6... en hooguit een 7 voor duits en een 8...voor frans. Maar dat zijn vakken waar ik nooit moeite voor heb gedaan..en frans nog minder..is heel erg vergelijkbaar met spaans.
Maar de tussen raporten intereseeerden me geen ruk..zolang ik eindcijfer een 6 had.
Zo ook op de studie waar ik in 't buitenland mee begonnen was, daar kreeg je begin van het jaar van ieder vak hoe je je eindcijfer kon berekenen..en tussendoor berekende ik de eindcijfer altijd..en als ik uiteindelijk als laatste een 1 kon halen en toch een voldoende staan voor het vak gingen de boeken voor de rest van het jaar de kast in![]()
Mischien niet de beste motivatie maar het gaater bij mij niet over hoe ik het haal, maar dat ik het haal
Dan vind ik het toch knap dat je het wel gehaald hebt.....quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat was bij mij niet zo. Bij wiskunde snapte ik er zo weinig van dat ik niet meer de motivatie had om er nog maar iets aan te doen. Ik was de leraar al bij stap 1 kwijt. Dus dan haak ik af.![]()
En aangezien bij bijna alle andere vakken die ik op het MLO had veel wiskunde kwam kijken. Ik snapte de theorie wel maar kon die theorie niet toepassen in de berekeningen
24/7 en ik kan het niet uitzetten. Maar vannacht ging het goed! Ik heb 6,5 uur geslapen!quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, het vreet heel veel energieIk ben er ook vaak op kapot gelopen
Euh ja dat is eigenlijk best knap ja.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan vind ik het toch knap dat je het wel gehaald hebt.....
Dat is ook erg lastig. Ik kan dingen ook slecht los laten..... Piekeren is ook lastig uit te zetten.quote:
Harstikke mooi.quote:Maar vannacht ging het goed! Ik heb 6,5 uur geslapen!
En in het hoger onderwijs zelf formules afleiden, is nog veel leuker hoorquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Euh ja dat is eigenlijk best knap ja.![]()
Wat bij vooral een probleem is dat ik als ik meerdere formules door elkaar moet gebruiken ik het dan niet meer snap. Ik vind een formule toepassen al lastig laat staan 2.
Dat gaat mij niet lukkenquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En in het hoger onderwijs zelf formules afleiden, is nog veel leuker hoor
Ik nietquote:Op zaterdag 3 april 2010 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Perfectionisme. Veel mensen van ons soort hebben daar last van.
piekeren...is echt vervelend. Vooral omdat ik dan iig overdag er niks van merk..maar als ik dan 's avonds in mijn bed ligt...gaat pieker modus vanzelf aanquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is ook erg lastig. Ik kan dingen ook slecht los laten..... Piekeren is ook lastig uit te zetten.
[..]
Harstikke mooi.Ik hoop dat dit een goed begin voor je is..
Heel herkenbaarquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
piekeren...is echt vervelend. Vooral omdat ik dan iig overdag er niks van merk..maar als ik dan 's avonds in mijn bed ligt...gaat pieker modus vanzelf aan![]()
En dan pieker ik over van alles...totdat ik het niet meer uithou..en maar ff opsta en een kop thee ofzo drink..want ik ben echt goed in piekeren
Maar wel in de richting die ik wilquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar is is ook genoeg hoger onderwijs, waarin je dit niet hoeft hoor.
Zeker. Vooral 's-avonds en nachts is dat irritant.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
piekeren...is echt vervelend. Vooral omdat ik dan iig overdag er niks van merk..maar als ik dan 's avonds in mijn bed ligt...gaat pieker modus vanzelf aan![]()
En dan pieker ik over van alles...totdat ik het niet meer uithou..en maar ff opsta en een kop thee ofzo drink..want ik ben echt goed in piekeren
Ik nietquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij bent op dat gebied wel een echte denk ik
Ik baal trouwens wel van dit slechte weer![]()
Maar jij bent volgens mij ook wel heel goedquote:
quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik baal trouwens wel van dit slechte weer![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |