de BD tracht de aangiftes die na 1 april van het opvolgende jaar binnen komen binnen 3 maanden te verwerken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:54 schreef Drifter__ het volgende:
Wanneer kan ik ongeveer bericht verwachten?
Ze werken mij nooit snel genoegquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:59 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Lieverd, bijna niemand heeft nog iets gehoord.
en?quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef Henkdenktank het volgende:
Vandaag even BD gecontact. Erg vreemd verhaal te horen gekregen. Mijn rekeningnummer is gewoon bekend bij de belastingdienst. Er staat dat er 15 April een betaling is uitgegaan dus het zou zsm op mijn bank moeten verschijnen naar het juiste rekeningnummer. Dit rekeningnummer heb ik geverifieerd. Op de dagtekening van de brief stond echter 22 April.
Zal ik het rond die datum krijgen?
ze vergeten bij de BD wel vaker dat de data die in het betaalsysteem van hun staan niet de werkelijke betaaldata zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:08 schreef -Sum- het volgende:
[..]
en?als er echt de 15e een betaling is uitgegaan zou het toch binnen moeten zijn
Inderdaad. Ik heb het vandaag gehad. Precies op de dag van de dagtekening! +- 2200,- rijker!quote:Op donderdag 22 april 2010 11:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze vergeten bij de BD wel vaker dat de data die in het betaalsysteem van hun staan niet de werkelijke betaaldata zijn.
Het wordt namelijk in batches naar de bank verzonden. Dus maximaal 5 dagen na dagtekening staat het op de rekening.
betrof dat de aangifte van 2009?quote:Op donderdag 22 april 2010 17:58 schreef Henkdenktank het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb het vandaag gehad. Precies op de dag van de dagtekening! +- 2200,- rijker!
Jupsquote:Op donderdag 22 april 2010 19:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
betrof dat de aangifte van 2009?
Dat is goed nieuws dan zijn ze dus begonnen met uitbetalenquote:
Nice!quote:Op donderdag 22 april 2010 17:58 schreef Henkdenktank het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb het vandaag gehad. Precies op de dag van de dagtekening! +- 2200,- rijker!
Dat is wel heel snel.. Dat kan toch ook helemaal niet? Want de definitieve aangifte is nog niet bekend.. Ik heb een paar weken geleden pas mijn te weinig gekregen zorgtoeslag 2008 gekregenquote:Op zaterdag 24 april 2010 01:25 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik heb mijn zorgtoeslag over 2009 wel al terug (ben veel later afgesudeerd dan ik begin 2009 durfde dromen....), de inkomstenbelastingaangifte helaas nog niet.
misschien aanvraag achteraf gedaan en daar nu de betaling van gekregen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 04:17 schreef Marloes het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel.. Dat kan toch ook helemaal niet? Want de definitieve aangifte is nog niet bekend.. Ik heb een paar weken geleden pas mijn te weinig gekregen zorgtoeslag 2008 gekregen
jaquote:Op zaterdag 24 april 2010 06:46 schreef Dionysiou het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk?
Je doet belastingaangifte
Niet, die krijgt de BD van je werkgever(s)quote:maar wanneer moet je dan je jaaropgave bijv. opsturen?
Kan dus kloppen.quote:Want had in febr. al aangfite gedaan, toen een brief gehad maar verder niks meer gehoord
neequote:Op zaterdag 24 april 2010 19:01 schreef TheGloaming het volgende:
Ik heb vandaag bericht gehad over de teruggave van 2008. Dagtekening is 1 mei. Kan het dus binnen enkele weken op m'n rekening verwachten?
dat je een vrij standaard vraag hebt en ik geen zin in standaard antwoorden.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:45 schreef TheGloaming het volgende:
[..]
Iets meer info graagWat houdt dit dan in?
Ik had idd wel even de moeite kunnen nemen om dit topic goed door te lezenquote:Op zaterdag 24 april 2010 20:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat je een vrij standaard vraag hebt en ik geen zin in standaard antwoorden.
Ja, normaal gesproken krijg je het binnen 5 werkdagen na dagtekening op de rekening.
Ik heb ook al bericht gehad over de zorgtoeslag 2009 en ik heb het bedrag ook al ontvangen, dus dat kan wel. IB 2009 daar heb ik nog niets van gehoord, de afgelopen 4/5 jaar ontvingen we het altijd medio mei best rap vind ik. Hopelijk ontvangen we het nu ook zo snel, niet dat we het meteen nodig hebben, maar we weten er altijd wel weg meequote:Op zaterdag 24 april 2010 04:17 schreef Marloes het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel.. Dat kan toch ook helemaal niet? Want de definitieve aangifte is nog niet bekend.. Ik heb een paar weken geleden pas mijn te weinig gekregen zorgtoeslag 2008 gekregen
Nouja wat ik bedoelde is dat de zorgtoeslag (volgens mij) afhangt van je definitieve aanslag. En als je van je IB 2009 nog niks hebt gehoord, wat sowieso al een voorlopige aanslag is en nog geen definitieve, dan weet je toch ook nog niet zeker hoe het met je zorgtoeslag zit? Tenzij je het natuurlijk achteraf hebt aangevraagd, maar dan kan het toch nog niet definitief zijnquote:Op zondag 25 april 2010 23:28 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik heb ook al bericht gehad over de zorgtoeslag 2009 en ik heb het bedrag ook al ontvangen, dus dat kan wel. IB 2009 daar heb ik nog niets van gehoord, de afgelopen 4/5 jaar ontvingen we het altijd medio mei best rap vind ik. Hopelijk ontvangen we het nu ook zo snel, niet dat we het meteen nodig hebben, maar we weten er altijd wel weg mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |