abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80562426
Ook net mn boeken gehaald, ik had al geen zin in deze twee vakken en nu ik de boeken zie nog minder
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_80576091
Woei, vanaf eind april tot begin juli tentamens! wel 17 in totaal!
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_80576515
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:40 schreef aardappel het volgende:
Ik denk dat ik iets mis
  woensdag 21 april 2010 @ 22:00:28 #279
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80577163
17 tentamens?????????
  woensdag 21 april 2010 @ 22:41:58 #280
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_80579216
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik mag me niet inschrijven totdat ik dus de eerste master binnen heb...

Dus die uitloop met m'n scriptie is ook voor een klein deel gewoon om maar af te wachten hoe het gaat lopen met de prijs van de 2e master. Gaat die aan de RuG erg omhoog, dan stel ik m'n scriptie uit totdat ik master nr2 in z'n volledigheid heb gehaald. Dan kan ik me eventueel 1 maand inschrijven voor master nr2, diploma aanvragen en dus maar voor 1 maand collegegeld betalen.

Ze doen gewoon moeilijk, en voor zover ik weet is er nog steeds geen duidelijkheid wat betreft de prijzen van de RuG
Waardeloos dat je zo lang moet wachten... En ik hoop dat het zo gaat werken als jij denkt,...anders zijn ze gewoon erg dom bezig dat ze weer een toptalent wegjagen....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_80579429
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waardeloos dat je zo lang moet wachten... En ik hoop dat het zo gaat werken als jij denkt,...anders zijn ze gewoon erg dom bezig dat ze weer een toptalent wegjagen....
Nou ja, ik neem aan van wel. Zolang ik m'n eerste scriptie niet inlever, ben ik nog niet klaar en kan ik alle fiscale vakken doen onder het motto "keuzeruimte".

Als ik voor die tijd hoor dat ze het collegegeld niet verlagen en ik heb vooraf zekerheid, dan lever ik m'n eerste scriptie wel in.

Op dit moment heb ik geen zekerheid, dus dan lijkt dit mij de veiligste optie. We zullen zien.
pi_80579467
Awesome, een 8 voor Goederen! Stukken beter dan ik verwacht had, eerlijk gezegd.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:56:15 #283
124676 RobertoCarlos
pi_80579968
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:46 schreef Orbis het volgende:
Awesome, een 8 voor Goederen! Stukken beter dan ik verwacht had, eerlijk gezegd.
Ik heb voor de grap ff de cijfers gecheckt, en je kunt egt merken dat de conditionele herkansing is afgeschaft
  woensdag 21 april 2010 @ 23:00:42 #284
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_80580231
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:40 schreef aardappel het volgende:
Tel je alvast de herkansingen mee ofzo?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_80580978
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik heb voor de grap ff de cijfers gecheckt, en je kunt egt merken dat de conditionele herkansing is afgeschaft
Ik heb verder niet naar de cijfers gekeken, is het zo slecht gemaakt?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_80582147
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:00 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Tel je alvast de herkansingen mee ofzo?
ja.
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_80589183
Waarom raak ik dit topic steeds kwijt en vind ik het pas op de laatste pagina weer
pi_80589405
Ow ik had ook nog een vraagje

Er is hier iemand heel erg geïnteresseerd in het studentenhuis waar ik met nog 10 andere woon.. Is al een paar keer langs geweest en heeft vandaag ook het nr van de huisbaas gevraagd. Stel dat het tot verkoop komt.. Hebben wij dit in ons contract staan:
quote:
"eigenaars hebben besloten als tweede optie, naast het pand zelf te willen gaan bewonen, eventueel tot verkoop over te gaan. het is huurder/ster bekend - en is daarmee akkoord- dat indien tot verkoop wordt overgegaaan met de lopende huurovereenkomst van 3 maanden + een extra 3 maanden huurperiode rekenign wordt gehouden, alvorens het pand leeg aan koper kan worden overgedragen"

De eerste optie is dat zij het huis zelf willen gaan verbouwen en daarna willen gaan bewonen en dat wij hieruitvolgende Geen beroep op huurbescherming na *datumeindecontract* zullen doen en afzien van de vorderingen op grond van huurbescherming
Is zoiets rechtsgeldig vraag ik mij af.

Even ter info, wij krijgen iedere drie maanden een nieuw contract, omdat de eigenaren het huis oorspronkelijk hebben gekocht om het te gaan verbouwen.. Maar door de verandering van de waalsprong (in Nijmegen) liggen al die plannen stil en mogen ze niks.. Even nog voor de lol.. Het huis is wel echt een flinke smak geld waard, de gemeente had 1,4 miljoen geboden en dat is afgewezen.. Dus als je kans zou maken op een leuke verhuispremie en dat als percentage neemt van de verkoopwaarde ga ik graag verhuizen hoor

Maar goed daar gaat het in principe in eerste instantie niet om, ik ben gewoon benieuwd hoe het zit. Of het rechtsgeldig is als wij ondertekenen dat we geen aanspraak willen maken op de huurbescherming.. En of dit hetzelfde is bij bewoning door de eigenaar, of verkoop aan een andere persoon.
pi_80589640
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:50 schreef Yashaaaaa het volgende:

Er is hier iemand heel erg geïnteresseerd in het studentenhuis waar ik met nog 10 andere woon.. Is al een paar keer langs geweest en heeft vandaag ook het nr van de huisbaas gevraagd. Stel dat het tot verkoop komt.. Hebben wij dit in ons contract staan:
[..]

Volgens mij mag dat alleen op grond van de Leegstandswet, dus dan zou je die eens moeten bekijken.
Geen referral hier.
pi_80589851
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:50 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Even ter info, wij krijgen iedere drie maanden een nieuw contract, omdat de eigenaren het huis oorspronkelijk hebben gekocht om het te gaan verbouwen.. Maar door de verandering van de waalsprong (in Nijmegen) liggen al die plannen stil en mogen ze niks.. Even nog voor de lol.. Het huis is wel echt een flinke smak geld waard, de gemeente had 1,4 miljoen geboden en dat is afgewezen.. Dus als je kans zou maken op een leuke verhuispremie en dat als percentage neemt van de verkoopwaarde ga ik graag verhuizen hoor

Maar goed daar gaat het in principe in eerste instantie niet om, ik ben gewoon benieuwd hoe het zit. Of het rechtsgeldig is als wij ondertekenen dat we geen aanspraak willen maken op de huurbescherming.. En of dit hetzelfde is bij bewoning door de eigenaar, of verkoop aan een andere persoon.
De huurwet kent geen "huur voor bepaalde tijd", dit in tegenstelling tot wat veel mensen denken (vakantiehuisjes en dergelijke uitgezonderd, maar de uitzonderingen lijken hier niet van toepassing). Zodra jij dat contract ondertekent, kun je in principe blijven zitten. De enige mogelijkheid voor de verhuurder is verhuren op basis van de Leegstandwet. Als dit het geval is, dient dit UITDRUKKELIJK te blijken uit de huurovereenkomst en dient de verhuurder te beschikken over de bijbehorende vergunning.

Een andere optie is dat zij het pand gaan gebruiken voor "dringend eigen gebruik". Als zij nog andere panden hebben, zal men niet snel komen bij "dringend eigen gebruik".

Ik heb nu weinig tijd voor een uitgebreid antwoord (zit op de uni, ff opdracht afmaken). Als je nog concrete vragen hebt, hoor ik het wel.

En nee, het is niet rechtsgeldig om af te zien van je huurbescherming.
pi_80589875
Dan had mijn gevoel het goed, en er staat niks over de leegstandwet volgens mij.. Ik zal het straks thuis nog eens opzoeken.. Zit nu op de uni namelijk

Naja zolang er nog niks verkocht is/wordt heb ik ook geen concrete vragen.. Zal thuis eerst eens even nazoeken of het via de leegstandwet gaat.. Anders hebben ze zichzelf mooi genaaid daar
En dan wordt het wss een oprotpremie Alhoewel het wel relaxte mensen zijn en ik hier zeker ook wel een aantal mensen in huis zo zou zien vertrekken
pi_80594450
Goederenrecht gaat nog leuk worden...
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:48:02 #293
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_80619528
Vandaag naar de inzage van bestuursrecht geweest. Ik baal een beetje van hoe ze willen dat je de vragen beantwoordt.

Een voorbeeld:

Een besluit om onttrekkingsvergunningen te verlenen of te weigeren is gebaseerd op art. 27 Huisvestingsverordening. Heeft het college van B&W bij de toepassing van deze bevoegdheid beoordelingsruimte, beoordelingsvrijheid en/of beleidsvrijheid? (5 punten)

Bijgevoegd was dus die huisvestingsverordening. Nu was het volgens de beste man de bedoeling dat je eerst een vrij uitvoerige definitieomschrijving gaf van de 3 begrippen, waar je 2 punten voor zou kunnen krijgen. En vervolgens waren er nog 3 punten te halen als je goed beantwoorde of er sprake is van beoordelingsruimte, beoordelingsvrijheid en/of beleidsvrijheid in de betreffende bepaling.

Nu heb ik zoiets van: ja, dat is gewoon de vraag niet. Als jullie dat willen weten dan moeten jullie daar iets explicieter naar vragen.. Ik heb dus ook maar 3 van de 5 punten gehaald en de rest van het tentamen was nogal vergelijkbaar..

Nu ben ik benieuwd of dit standaard is en dat is hier maar aan moet wennen, of dat de vakgroep bestuursrecht bij ons gewoon een nogal aparte visie heeft op wat ze precies op mijn antwoordenvel willen zien staan.
pi_80620331
@aaipod: Dit is normaal. Altijd gewoon alles neerkalken wat je weet.
pi_80623356
Dat soort geneuzel hadden wij bij staats- en bestuursrecht ook. Daarom had ik voor heel veel antwoorden maar 2/3 van de 5 punten, en dus een 5.
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:25:03 #296
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_80625133
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:16 schreef Smart_ass het volgende:
Dat soort geneuzel hadden wij bij staats- en bestuursrecht ook. Daarom had ik voor heel veel antwoorden maar 2/3 van de 5 punten, en dus een 5 6.
  zaterdag 24 april 2010 @ 08:06:18 #297
124676 RobertoCarlos
pi_80660793
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:16 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik heb verder niet naar de cijfers gekeken, is het zo slecht gemaakt?
Nou ja, tog redelijk veel 2, 3, 4-en: men gokt dus weer ouderwets op een meevaller. Is er nog een bepaalde aanpak voor goederenrecht of is het gewoon recht toe recht aan regeltje leren en toepassen?

Vind het leuk een vak en alhoewel Romeins recht zwaar was, heb ik er nu dan tog weer veel profijt van bij bijv. Inl Burgerlijk Recht

En o ja, tentamens goed maken = meer dan de stof kennen...
pi_80699688
Ik twijfel zo over welke master ik volgend jaar moet gaan doen .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_80699715
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:50 schreef GDPP het volgende:
Ik twijfel zo over welke master ik volgend jaar moet gaan doen .
Dan doe je er meerdere!
pi_80699928
Maar ik twijfel over 3 masters . En dan is er wel weer een master die een beetje een combinatie is, maar dat is weer alleen in deeltijd en natuurlijk ook vrij algemeen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')