Ik ook. Ik vind het vreselijk om dieren te zien lijdenquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:59 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik niet, heb minder met mensen dan met dieren eigenlijk
Ah... Ik verdenk alles ervan dat het een 1 april grap is namelijkquote:
Dit is ook zoiets wazigs http://news.discovery.com/tech/magnet-brain-morality.htmlquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, dat laatste is iets wat zeker is
Dat is hetzelfde als het "Stanford Experiment". Daarbij denk ik ook; HALLO, dat DOE je toch niet?!
Of "Bystander Effect" & met alles doe ik, vrees ik, gewoon mee
dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen.. mensen welquote:Op donderdag 1 april 2010 00:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ook. Ik vind het vreselijk om dieren te zien lijden
Haha. Dat is dit nietquote:Op donderdag 1 april 2010 00:01 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Ah... Ik verdenk alles ervan dat het een 1 april grap is namelijk
My thoughts exactlyquote:Op donderdag 1 april 2010 00:01 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen.. mensen wel
Morgen even lezen, want dat ken ik (nog) niet.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:01 schreef mrbox het volgende:
[..]
Dit is ook zoiets wazigs http://news.discovery.com/tech/magnet-brain-morality.html
Jij ook alquote:Op donderdag 1 april 2010 00:01 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Ah... Ik verdenk alles ervan dat het een 1 april grap is namelijk
Ik hoor deze opvatting steeds vaker, stel jij dan ook mensen gelijk aan dieren (natuurlijk wel in de context waarin we het hebben)quote:Op donderdag 1 april 2010 00:01 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen.. mensen wel
ook als ik mijn hond straf ofzo, en hij kijkt me daarna aan, voel ik me dik schuldig... ook bij mn rattenquote:
Ik trap nergens inquote:
Ik ook... Toen mijn paard me beet en ik hem terug beet en hij me echt met grote ogen aankeek, heb ik m meteen een knuffel gegevenquote:Op donderdag 1 april 2010 00:03 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ook als ik mijn hond straf ofzo, en hij kijkt me daarna aan, voel ik me dik schuldig... ook bij mn ratten
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 1 april 2010 00:03 schreef mrbox het volgende:
[..]
Ik hoor deze opvatting steeds vaker, stel jij dan ook mensen gelijk aan dieren (natuurlijk wel in de context waarin we het hebben)
Over welke context hebben we het precies?quote:Op donderdag 1 april 2010 00:03 schreef mrbox het volgende:
[..]
Ik hoor deze opvatting steeds vaker, stel jij dan ook mensen gelijk aan dieren (natuurlijk wel in de context waarin we het hebben)
Als ik roep dat ze ergens vanaf moeten (aanrecht ofzo) of dat ze moeten stoppen met vechten kijken ze me aan met zo'n look van: "O'RLY?" en pas als ik aanstalten maak om op te staan nemen ze het pas serieus...quote:Op donderdag 1 april 2010 00:03 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ook als ik mijn hond straf ofzo, en hij kijkt me daarna aan, voel ik me dik schuldig... ook bij mn ratten
Je bijt terug?quote:Op donderdag 1 april 2010 00:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ook... Toen mijn paard me beet en ik hem terug beet en hij me echt met grote ogen aankeek, heb ik m meteen een knuffel gegevenIk kan wel consequent zijn, heel goed zelfs, maar dat betekent niet dat het me niet zwaar valt als ik moet straffen...
Nou je zegt minder met mensen te hebben dan dieren, als je dan voor de hypothetische keuze zou komen om of een mens te kunnen redden van wreedheden of een dier. Wat kies je dan ? (ja beetjequote:
een dier.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:07 schreef mrbox het volgende:
[..]
Nou je zegt minder met mensen te hebben dan dieren, als je dan voor de hypothetische keuze zou komen om of een mens te kunnen redden van wreedheden of een dier. Wat kies je dan ? (ja beetjedit )
je hebt ratten?quote:Op donderdag 1 april 2010 00:06 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
Als ik roep dat ze ergens vanaf moeten (aanrecht ofzo) of dat ze moeten stoppen met vechten kijken ze me aan met zo'n look van: "O'RLY?" en pas als ik aanstalten maak om op te staan nemen ze het pas serieus...
wtf...erm perdquote:
quote:
Okeeey ja...quote:
Als hij mij bijt, kan ik twee dingen doen. Hem straffen en laten zien dat ik op dat moment de baas ben of me omdraaien en het hem nogmaals laten doen.quote:
Ja ik merk dat het tijd voor bed isquote:
Kwou net zeggenquote:Op donderdag 1 april 2010 00:10 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
Ehm... Katten... scheelt maar 1 letter
vertel?quote:
Sja, dat kan je raar vinden... Ik stel mensen niet boven dieren, maar in veel gevallen dieren wel boven mensen.quote:
oehhhquote:Op donderdag 1 april 2010 00:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als hij mij bijt, kan ik twee dingen doen. Hem straffen en laten zien dat ik op dat moment de baas ben
Tis wel erg vers stoofvlees zo iigquote:Op donderdag 1 april 2010 00:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als hij mij bijt, kan ik twee dingen doen. Hem straffen en laten zien dat ik op dat moment de baas ben of me omdraaien en het hem nogmaals laten doen.
Wup bijt mij, ik bijt hem in zijn oor terug. Ja, daar schrikt hij van en het doet hem even pijn, wat ik helemaal niet leuk vind, maar hij doet het nooit weer en ik hoef hem nooit meer pijn te doen
Gelukkig nietquote:
nee, denk ik niet.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:15 schreef mrbox het volgende:
Ja vraag me dan af hoe jullie denken over de "belevingswereld" van dieren, alleen chimps en dolfijnen (dacht ik) zijn zelf bewust ... de rest leeft meer volgens instinkt e.d. (correct me if i'm wrong)
Maar hoe zien jullie dat?
Vergeet Olifanten nietquote:Op donderdag 1 april 2010 00:15 schreef mrbox het volgende:
Ja vraag me dan af hoe jullie denken over de "belevingswereld" van dieren, alleen chimps en dolfijnen (dacht ik) zijn zelf bewust ... de rest leeft meer volgens instinkt e.d. (correct me if i'm wrong)
Alle dieren hebben we een bewust zijn hoor. bijvoorbeeld katten / honden weten ook wat goed en fout is enzo dat is niet echt instinct (niet echt handige vergelijking maar je snapt et welquote:Op donderdag 1 april 2010 00:15 schreef mrbox het volgende:
Dat is aangeleerd gedrag.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:18 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
Alle dieren hebben we een bewust zijn hoor. bijvoorbeeld katten / honden weten ook wat goed en fout is enzo dat is niet echt instinct (niet echt handige vergelijking maar je snapt et wel)
maar mensen leven ook via instinct en aangeleerd gedragquote:
Je en eksters lees ik netquote:Op donderdag 1 april 2010 00:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vergeet Olifanten nietEn paarden herkennen hun bazen na zoveel jaren nog terug.
Ik denk dat mensen de intelligentie van dieren erg onderschatten. Een mens verschilt niet zoveel van een dier. We hebben beide water en voedsel nodig, een goed en fijn thuis, een leven vrij van pijn en onderdrukking, waar we onszelf kunnen zijn en ons kunnen uiten.
"quote:
Erg apart...nu heb ik het sowieso niet zo op paarden maar ze bijten...ik zou heul snel wegrennenquote:
quote:Op donderdag 1 april 2010 00:21 schreef mrbox het volgende:
[..]
Je en eksters lees ik nethttp://en.wikipedia.org/wiki/Self-awareness#In_animals
mja maar uhm interessant maar het is al laat helaas, ik slaap half
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |