Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:Sinds ik een hele tijd geleden voor de gein met vrienden ben gaan speeddaten ( en ja dat mocht van mijn vriendin) ben ik erachter wat het nu is in dat soort dategebeuren (ook internetdate gebeuren) wat me tegenstaat en altijd heeft tegengestaan. Samengevoegd met eigen ervaringen en ervaringen van anderen ben ik tot het volgende gekomen.
1 Dames zijn heel erg middle-of-the-road. Er zitten best leuke dames tussen, maar het zijn niet de topdames. Als het er echt goed uitziet is erv rijwel altijd iets vreemds mee ( moeilijk verleden, heel onzeker, grote jaloezie, hele DSM-spectrum, overdreven verlegen) . Het zijn geen mensen die echt lekker in hun vel zitten, al lijkt dat soms op het eerste gezicht wel zo. Er schuilt vrijwel altijd een grote onzekerheid achter en meer dan eens vertonen deze dames zeer overdreven gedrag. Soms wordt dit achter een mate van arrogantie verstopt.
2 Veeleisend en kritisch en erg vast in bedreigingen. Vaak zijn het dames die op zijn gegroeid met gedachtes dat mannen altijd op ze uit zijn en de prins op het witte paard een volledig andere ( zo niet Hollywood-)stijl van aanpak gaan hebben. Mannen worden gezien als bedreigend en de neiging tot (voor)oordelen vanuit een ivoren toren is hier erg groot. Dat is namelijk veilig, dan hoeven ze zichzelf ook niet te laten zien. ( zie verder punt 5) Deze vrouwen beoordelen ook van een 10 naar beneden en zoeken naar dingen waardoor jij het in elk geval niet bent. Ze hebben een negatieve levenshouding.
3 Gebrek aan zelfkennis. Veel van deze best aardig uitziende dames hebben niet door dat ze niet de creme de la creme zijn, maar vooral in beeld komen bij mannen die angstig zijn knappe dames aan te spreken. Dit geeft ze een wat raar beeld van zichzelf. Hun omgeving vertelt hen dat het 'niet te begrijpen is dat zij nu uitgerekend single zijn'. Dit sterkt deze vrouwen in hun kieskeurigheid en hun vreemde wereldbeeld. Deze vrouwen hanteren vaak het principe dat mannen voor hen moeten rennen en 'truukjes' doen. Wie het beste zijn best doet, krijgt het meisje. Hieraan ontlenen ze ook hun zelfvertrouwen. Immers, al die mannen vinden ze ZO leuk en die doen alles voor ze.
4 Angstig. Alles wat zich drie meter buiten hun comfortzone zit, wordt genadeloos afgekapt omdat de ideale partner per definitie ook zo afgebakend is als zij zelf zijn. Ze zijn dan in hun ideale partner ook voornamelijk op zoek naar een kloon van zichzelf, hierbij worden details uitgelicht. Als een man van iets houdt dat buiten hun comfortzone zit, dan is hij per definitie niet hun ideale partner, want die zou dat nooit doen of daar nooit van houden.
5 Controle is alles.Ze zien de singlewereld ( ook door ervaringen met mannen die als een selffulfilling prophecy werken)als een gevaarlijke wereld waarin zij volledig in control moeten zijn. Dit zorgt voor een soort van disbalans tussen de slet uithangen met neukertjes waarover zij in control zijn en de onderkoeling en onzekerheid als het gaat over echt iets beginnen. Situaties waarin zij dreigen de controle te verliezen worden ook het liefst ontweken.
Mijn beeld:
Deze types houden zichzelf single door de manier waarop ze met hun omgeving omgaan en in het leven staan. Daarnaast zitten ze niet lekker in hun vel en stralen dat ook uit, ondanks dikke plamuurlagen van arrogantie en boosten over 'neukertjes' .
Overigens beweer ik geenszins dat ALLE vrouwen zo zijn of dat mannen niet zo zijn.
Dit zijn de dingen die mij zijn opgevallen.