Dan heb je blijkbaar geen idee wat arrogantie inhoudt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nu zijn het "bepaalde spelfouten"?Als je bij een spelfout als "enigste" al meteen afhaakt, vind ik je arrogant, ja.
Je wilt er niet aan geloven, dat is het.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:39 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Dan heb je blijkbaar geen idee wat arrogantie inhoudt.![]()
Ach, your loss, dude.quote:Maar inderdaad, wees blij! Zie je, je hebt geen datingsite nodig om erachter te komen dat je niet bij mij past![]()
En nog eigenwijs ook.quote:En ik blijf erbij, ik vind "enigste" erg fout
Ik begrijp het even niet. Je bent gaan speeddaten terwijl je een vriendin hebt? En je bent gaan speeddaten met je vrienden? Dat komt op mij weinig heldhaftig over. Bij een date laat je je vrienden thuis normaal gesproken. Hoe zit dat?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
Sinds ik een hele tijd geleden voor de gein met vrienden ben gaan speeddaten ( en ja dat mocht van mijn vriendin) ben ik erachter wat het nu is in dat soort dategebeuren (ook internetdate gebeuren) wat me tegenstaat en altijd heeft tegengestaan. Samengevoegd met eigen ervaringen en ervaringen van anderen ben ik tot het volgende gekomen.
Het speeddaten was een kado aan een vriend van mij vanwege ' foute dingen die je nog voor je 30ste moet doen' . Ik moest natuurlijk wel mee om hem in de gaten gehouden. :-)quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:46 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik begrijp het even niet. Je bent gaan speeddaten terwijl je een vriendin hebt? En je bent gaan speeddaten met je vrienden? Dat komt op mij weinig heldhaftig over. Bij een date laat je je vrienden thuis normaal gesproken. Hoe zit dat?
Ik vind dit nou weer zo'n sneer dat ik denk wat moet ik ermee. Dit is de gedeelde ervaring van mij en anderen. Ik heb zelf leuke dates gehad en minder leuke, maar ik moet zeggen dat ik wel dingen herken uit bovenstaand verhaal. Het zijn toch zelden echt knappe dames die goed in hun vel zitten. De marges daarvan dan maar buiten beschouwing gelaten voor je helemaal in de verdediging schiet.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:46 schreef macondo het volgende:
. Misschien komt het doordat ze allemaal hoger opgeleid waren vergeleken met jouw steekproef, en ze wat minder onzin hebben laten aanpraten door vriendinnen.
Het was zeker niet als sneer bedoeld, meer als mogelijke verklaring dat jouw betoog van vijf punten misschien wel voor andere types opgaat. Want helemaal onaannemelijk klinkt het niet, alleen heb ik zelf tegenovergestelde ervaringen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:00 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik vind dit nou weer zo'n sneer dat ik denk wat moet ik ermee. Dit is de gedeelde ervaring van mij en anderen. Ik heb zelf leuke dates gehad en minder leuke, maar ik moet zeggen dat ik wel dingen herken uit bovenstaand verhaal. Het zijn toch zelden echt knappe dames die goed in hun vel zitten. De marges daarvan dan maar buiten beschouwing gelaten voor je helemaal in de verdediging schiet.
Ik heb enkel hoger opgeleide dames gedate. In hoeverre ze dingen hebben laten aanpraten door vriendinnen kun jij net zo min inschatten, denk ik. Ik ben over het algemeen leukere mensen tegengekomen via via dan via het internetdategebeuren, ook omdat je iemand via een andere weg leert kennen. Misschien past dat mij beter en jou minder, ik geef enkel ervaringen weer. Wat je ermee doet, mag je helemaal zelf weten.
Dat klopt. Een stuk of 10 via internet in totaal denk ik, waarvan een stuk of 4 sexgerelateerd.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:42 schreef macondo het volgende:
Ik begrijp dat je wel oprechte een-op-een dates hebt gehad voordat je wat kreeg met je huidige vriendin?
Wat je hierboven beschrijft slaat op alle vrouwen, ook die buiten het internet. Onzekerheid, verledens, dominantie uit angst, dat is zeker niet internetgebonden. Ik heb in cafe's/bij optredens zelden iemand getroffen die niet leek op een aap en toch hoogopgeleid was. Nu kun je stellen: je komt op de verkeerde plaatsen. Fair enough. Punt blijft dat mensen over het algemeen niet al te mooie, onzekere dieren zijn, zeker boven de 25. We zijn met z`n allen niet zo fantastisch als we denken. Die prins op het witte paard isin het echt eerder de stalknecht. Schoonheid moet je daarom ook niet alleen zoeken in een zo groot mogelijke cupmaat (wat OT zeer lelijk is) maar ook in andere zaken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
Sinds ik een hele tijd geleden voor de gein met vrienden ben gaan speeddaten ( en ja dat mocht van mijn vriendin) ben ik erachter wat het nu is in dat soort dategebeuren (ook internetdate gebeuren) wat me tegenstaat en altijd heeft tegengestaan. Samengevoegd met eigen ervaringen en ervaringen van anderen ben ik tot het volgende gekomen.
1 Dames zijn heel erg middle-of-the-road. Er zitten best leuke dames tussen, maar het zijn niet de topdames. Als het er echt goed uitziet is erv rijwel altijd iets vreemds mee ( moeilijk verleden, heel onzeker, grote jaloezie, hele DSM-spectrum, overdreven verlegen) . Het zijn geen mensen die echt lekker in hun vel zitten, al lijkt dat soms op het eerste gezicht wel zo. Er schuilt vrijwel altijd een grote onzekerheid achter en meer dan eens vertonen deze dames zeer overdreven gedrag. Soms wordt dit achter een mate van arrogantie verstopt.
2 Veeleisend en kritisch en erg vast in bedreigingen. Vaak zijn het dames die op zijn gegroeid met gedachtes dat mannen altijd op ze uit zijn en de prins op het witte paard een volledig andere ( zo niet Hollywood-)stijl van aanpak gaan hebben. Mannen worden gezien als bedreigend en de neiging tot (voor)oordelen vanuit een ivoren toren is hier erg groot. Dat is namelijk veilig, dan hoeven ze zichzelf ook niet te laten zien. ( zie verder punt 5) Deze vrouwen beoordelen ook van een 10 naar beneden en zoeken naar dingen waardoor jij het in elk geval niet bent. Ze hebben een negatieve levenshouding.
3 Gebrek aan zelfkennis. Veel van deze best aardig uitziende dames hebben niet door dat ze niet de creme de la creme zijn, maar vooral in beeld komen bij mannen die angstig zijn knappe dames aan te spreken. Dit geeft ze een wat raar beeld van zichzelf. Hun omgeving vertelt hen dat het 'niet te begrijpen is dat zij nu uitgerekend single zijn'. Dit sterkt deze vrouwen in hun kieskeurigheid en hun vreemde wereldbeeld. Deze vrouwen hanteren vaak het principe dat mannen voor hen moeten rennen en 'truukjes' doen. Wie het beste zijn best doet, krijgt het meisje. Hieraan ontlenen ze ook hun zelfvertrouwen. Immers, al die mannen vinden ze ZO leuk en die doen alles voor ze.
4 Angstig. Alles wat zich drie meter buiten hun comfortzone zit, wordt genadeloos afgekapt omdat de ideale partner per definitie ook zo afgebakend is als zij zelf zijn. Ze zijn dan in hun ideale partner ook voornamelijk op zoek naar een kloon van zichzelf, hierbij worden details uitgelicht. Als een man van iets houdt dat buiten hun comfortzone zit, dan is hij per definitie niet hun ideale partner, want die zou dat nooit doen of daar nooit van houden.
5 Controle is alles.Ze zien de singlewereld ( ook door ervaringen met mannen die als een selffulfilling prophecy werken)als een gevaarlijke wereld waarin zij volledig in control moeten zijn. Dit zorgt voor een soort van disbalans tussen de slet uithangen met neukertjes waarover zij in control zijn en de onderkoeling en onzekerheid als het gaat over echt iets beginnen. Situaties waarin zij dreigen de controle te verliezen worden ook het liefst ontweken.
Mijn beeld:
Deze types houden zichzelf single door de manier waarop ze met hun omgeving omgaan en in het leven staan. Daarnaast zitten ze niet lekker in hun vel en stralen dat ook uit, ondanks dikke plamuurlagen van arrogantie en boosten over 'neukertjes' .
Overigens beweer ik geenszins dat ALLE vrouwen zo zijn of dat mannen niet zo zijn.
Dit zijn de dingen die mij zijn opgevallen.
Tja, knappe vrouwen die buiten het internet om geen date kunnen regelen moet wel iets mis mee zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
1 Dames zijn heel erg middle-of-the-road. Er zitten best leuke dames tussen, maar het zijn niet de topdames. Als het er echt goed uitziet is erv rijwel altijd iets vreemds mee ( moeilijk verleden, heel onzeker, grote jaloezie, hele DSM-spectrum, overdreven verlegen) . Het zijn geen mensen die echt lekker in hun vel zitten, al lijkt dat soms op het eerste gezicht wel zo. Er schuilt vrijwel altijd een grote onzekerheid achter en meer dan eens vertonen deze dames zeer overdreven gedrag. Soms wordt dit achter een mate van arrogantie verstopt.
Eigenlijk maak je in je laatste zinnen wel een hele scherpe conclusie. Het klopt idd wel wat je zegt, maar ik was me er nog niet zo bewust van.quote:Op maandag 19 april 2010 17:18 schreef picardmike het volgende:
***skip***
Mensen denken altijd dat een internet site een afspiegeling is van de maatschappij, maar dat is niet zo. Het schept juist zijn eigen cultuur.
Tot welke van de twee losergroepen kwalificeer jij jezelf en je nieuwe partner? Of durf je achteraf toe te geven dat er nog een derde groep zou kunnen zitten?quote:Op maandag 19 april 2010 10:00 schreef Journalissima het volgende:
Heb een tijd op een datingsite gezeten uit nieuwsgierigheid. Heb me er grondig vermaakt. Mijn hemel, je hebt er twee soorten losers.
Loserkwalificatie 1: Oversekste sukkels die wijven willen daten om ze massaal hun bed in te sleuren, ze zien een datingsite als een pool om een grote orgie te organiseren.
Loserkwalificatie 2: Lame ass idioten die te bang zijn irl een vrouw aan te spreken en zwetend en trillend achter hun computertje duiken in de hoop dat er een vrouw is die zich in zijn spierwitte dunne armen te werpen.
Ik heb er heerlijk de draak gestoken met deze figuren. Ter leering ende vermaek. En opeens kwam er een gozer voorbij met mijn humor, met een killerlichaam en dezelfde liefhebberijen als ik. En voor ik het wist belande ik met hem op een boot waar je cup-a-soup geserveerd kreeg als voorgerecht en waar je kon dansen op Lilly Allen als hoofdgerecht. Ik keek hem aan en wist het: wij zijn er voor elkaar. En nu zijn we samen in plaats van alleen prettig gestoord.
Het zijn juist vaak de knappe vrouwen die niet benaderd worden irl omdat mannen vrij snel denken dat ze toch 'out of her league' zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 00:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, knappe vrouwen die buiten het internet om geen date kunnen regelen moet wel iets mis mee zijn.
Dat is heel herkenbaar. Na een relatie van twee jaar ook maar weer 'ns een kijkje genomen op een datingsite en ik zag drie vrouwen die ik daar twee jaar geleden ook al gezien had! Met eentje had ik zelfs contact gehad en die had het contact destijds afgekapt, omdat ze serieus met iemand aan het daten was of iets dergelijks. Nu zou het natuurlijk ook kunnen dat hun relatiepatronen ongeveer gelijk lopen met de mijne, maar als ik dat dan zie, heb ik er eigenlijk al gelijk geen zin meer in.quote:Op maandag 19 april 2010 17:18 schreef picardmike het volgende:
Ondertussen ben je een jaar verder ga je kijken wie er op site staan en jaahoor nog steeds dezelfde, het punt is voor vrouwen is het totaal niet saai rp, voor mannen is het geesttedodend.
Veel (onzekere) mannen durven gewoon niets te zeggen tegen een vrouw die ze leuk lijkt. Dat kan verschillende factoren hebben. Is het inderdaad dat ze onzeker zijn of dat ze gewoon te verlegen zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 19:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kan mij niet vertellen dat de meeste mannen te schijterig zijn om even een praatje aan te knopen met een lekker wijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |