Waar ik ook zit. Ik zit altijd vrij hoog wat betreft etages. Raam staat ook altijd open. Dus als het misgaatquote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik zou dat doodeng vinden, screen recording software kan (iig theoretisch) nogal ongebruikelijke trucs uithalen waar je systeem niet stabieler van wordt. Je moet natuurlijk geen crash hebben als je net met grof geld aan het gokkenbeleggen bent.
 Als ik overigens een crash (niet kunnen verkopen van CFD) heb met 1 van mijn CFD brokers is het direct einde verhaal denk ik. Ik heb al vaak genoeg gehad dat internet uitviel bijvoorbeeld. Ik ben altijd wel op meerdere dingen voorbereid maar je kunt je niet tegen alles verdedigen
 Als ik overigens een crash (niet kunnen verkopen van CFD) heb met 1 van mijn CFD brokers is het direct einde verhaal denk ik. Ik heb al vaak genoeg gehad dat internet uitviel bijvoorbeeld. Ik ben altijd wel op meerdere dingen voorbereid maar je kunt je niet tegen alles verdedigen 

Persoonlijk? 62quote:Hoeveel van die market news trades heb je nu zo'n beetje gedaan, en heb je al een idee van wat je rendement-% tot nu toe geweest is?
 Ik zal kijken of ik een excel rendement ding in elkaar kan flansen over de macro trades. Op aanraden van SeLang probeer ik zoveel mogelijk statistiek te bewaren om na te gaan waar het fout gaat.
  Ik zal kijken of ik een excel rendement ding in elkaar kan flansen over de macro trades. Op aanraden van SeLang probeer ik zoveel mogelijk statistiek te bewaren om na te gaan waar het fout gaat.

Heb pas tentamens in Meiquote:Op maandag 5 april 2010 00:35 schreef Mendeljev het volgende:
Binnenkort tentamens. Ik moet weer nachtjes gaan doorhalen maar zit te soggen op FOK
 Slechts 4 en dan "zomervakantie"
 Slechts 4 en dan "zomervakantie"   
Ik denk dat je die beter te vriend kunt houdenquote:
 Als je het echt te bont maakt met die gasten drukken ze je zo uit de markt en ben je bankroet en als je met risky derivaten werkt kun je direct de rest van je leven gaan werken om dat terug te betalen
 Als je het echt te bont maakt met die gasten drukken ze je zo uit de markt en ben je bankroet en als je met risky derivaten werkt kun je direct de rest van je leven gaan werken om dat terug te betalen   

Nice. Ik heb nu tentamens en ik had op het vwo vakantiequote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb pas tentamens in MeiSlechts 4 en dan "zomervakantie"

Op het VWO vakantie? Heb je met de universiteit niet langer vakantie? Of noem je het niet meer zo?quote:Op maandag 5 april 2010 00:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nice. Ik heb nu tentamens en ik had op het vwo vakantie
 Ik dacht dat VWO zo rond de 10 week zat. Ik heb nu in de UK van ong. midden mei tot midden oktober 'vakantie'.
 Ik dacht dat VWO zo rond de 10 week zat. Ik heb nu in de UK van ong. midden mei tot midden oktober 'vakantie'.  Ik kan het ook niet laten
 Ik kan het ook niet laten   Ook een mooie spike direct bij de opening een uur geleden.
 Ook een mooie spike direct bij de opening een uur geleden.

Noem het niet meer zoquote:Op maandag 5 april 2010 00:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Op het VWO vakantie? Heb je met de universiteit niet langer vakantie? Of noem je het niet meer zo?Ik dacht dat VWO zo rond de 10 week zat. Ik heb nu in de UK van ong. midden mei tot midden oktober 'vakantie'.
 Btw, die vakantie van jou is écht lang. Hoe vul je die tijd?
 Btw, die vakantie van jou is écht lang. Hoe vul je die tijd?  

Uhm zoiets?quote:Op maandag 5 april 2010 00:47 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Noem het niet meer zoBtw, die vakantie van jou is écht lang. Hoe vul je die tijd?

En die maanden gaan zo voorbij hoor. Het lijkt vrij lang maar dat valt wel mee.
 En die maanden gaan zo voorbij hoor. Het lijkt vrij lang maar dat valt wel mee.

Frappant dat het aantal dagen met 0% rendement naar oneindig neigt. We hadden dit forum wel Ledigheid & Windhandel kunnen noemen.quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef SeLang het volgende:
Grafiekjes

Ik doe de berekeningen normaliter via eviews maar dat wou niet meewerken dan maar even via excel. X-as is uiteraard het aantal weken. Dit is overigens ook niet mijn hele portfolio alleen het gedeelte wat ik gebruik voor intraday traden.quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef dvr het volgende:
[..]
Hoeveel van die market news trades heb je nu zo'n beetje gedaan, en heb je al een idee van wat je rendement-% tot nu toe geweest is?
 ) Ik heb het eens gecorreleerd aan de frequentie trades die ik doe. En dat liep bijna 1 op 1
 ) Ik heb het eens gecorreleerd aan de frequentie trades die ik doe. En dat liep bijna 1 op 1   

Er wordt veel geouwehoerd en geluld. Beyond imaginationquote:Op maandag 5 april 2010 01:03 schreef Mendeljev het volgende:
Lijkt me opzich wel tof om achter die terminals te zitten en een beetje te ouwehoeren met andere gasten. Ik neem aan dat er veel geouwehoerd wordt?
 Als je er een recorder naast zou zetten wordt het wel erg triest. We praten vooral in ticker codes
 Als je er een recorder naast zou zetten wordt het wel erg triest. We praten vooral in ticker codes   Als iemand dat zou luisteren zou je echt denken wtf voor groepje nerds is daar bezig met een of ander wazig fantasy spel
 Als iemand dat zou luisteren zou je echt denken wtf voor groepje nerds is daar bezig met een of ander wazig fantasy spel   
  Maar dat zal overal wel zo zijn
 Maar dat zal overal wel zo zijn   

Nu even diezelfde grafiek vanuit '1st person perspective':quote:

Ik denk dat ik ook maar wekelijks mijn frustratie en mijn bloeddruk moet gaan meten. Ik vrees dat die een vrij stevige omgekeerde correlatie hebben met het macro rendementquote:Op maandag 5 april 2010 01:39 schreef dvr het volgende:
[..]
Nu even diezelfde grafiek vanuit '1st person perspective':

Je bedoelt de rode curve? Die gaat naar 393 bij 0%. Het is maar een benadering die zou kloppen als de rechte lijnen in het plaatje ervoor daadwerkelijk recht zouden zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 01:04 schreef dvr het volgende:
[..]
Frappant dat het aantal dagen met 0% rendement naar oneindig neigt. We hadden dit forum wel Ledigheid & Windhandel kunnen noemen.
In het verleden weleens naar dat soort dingen gekeken maar daar zit niet veel in. Je vindt wel een constante positieve verwachting van 0,03% (omdat buy&hold werkt).quote:Op maandag 5 april 2010 01:09 schreef dvr het volgende:
SeLang, heb je weleens een grafiek gedraaid van het percentage winstgevende dagen dat valt na 1, 2, 3, etc. voorgaande winstgevende dagen? Zo van: als de vorige twee dagen positief waren, is 55% van de daaropvolgende dagen dat ook?

Waar het me om ging is dat het geen normaalverdeling is. En dat is in dit bereik al overduidelijk. Dat exponentiele verband blijft aardig opgaan, ook voor een grotere range. Al wordt het dan wel noisy omdat je bijna geen samples hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 00:31 schreef Mendeljev het volgende:
Btw, wat voor gay grafiekjes zijn dat als je alleen binnen een beperkt bereik een verdeling wilt zien. Het gaat toch juist om de tail? Het middenstuk kun je wel met alles goed benaderen.

Goed om het bij te houden. Ik zal verder geen commentaar leverenquote:Op maandag 5 april 2010 01:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet alles behalve perfect. Vooral week 6-7 was kiele kiele met 100% er af binnen een week. (meer 1 dag 2 verkeerde trades) Ik heb het eens gecorreleerd aan de frequentie trades die ik doe. En dat liep bijna 1 op 1

Deze 10-jarige rente, is dat de rente op Amerikaanse staatsobligaties ? En waar zie jij deze rentestanden als ik vragen mag ?quote:Op maandag 5 april 2010 12:47 schreef piepeloi55 het volgende:
De 10-jarige rente in de VS heeft inmiddels de pigs (op griekenland na) en de UK ingehaald.

http://www.bloomberg.com/markets/rates/index.htmlquote:Op maandag 5 april 2010 14:10 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Deze 10-jarige rente, is dat de rente op Amerikaanse staatsobligaties ? En waar zie jij deze rentestanden als ik vragen mag ?

Ja, de actuele rente op 10-jarige staatsobligaties. Nu de FED (gedeeltelijk) is gestopt met het pimpen (lees: drukken van de rente) krijgt de lange rente weer een meer natuurlijk evenwicht in de markt. Geld van gemonitariseerde schuldpapier vluchtte grotendeels in staatsobligaties, wat de rente drukte. Dat is nu afgelopen en het is niet meer dan logisch als een deel van die cash in staatsobligaties nu langzaamaan terug vlucht in de andere schuldpapieren.quote:Op maandag 5 april 2010 14:10 schreef RobertKunath het volgende:
Deze 10-jarige rente, is dat de rente op Amerikaanse staatsobligaties ? En waar zie jij deze rentestanden als ik vragen mag ?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |