Vorig jaar had ik een leuke. Bij mijn bedrijf werken een aantal vertegenwoordigers. Eén ervan zat in het complot.
Ik had een week van tevoren verteld tegen een andere vertegenwoordiger dat vertegenwoordiger 1 een filmcrew over de vloer had gehad voor het programma 'jouw vrouw, mijn vrouw'. De uitzending zou een week later zijn (op 1 april, maar ik noemde alleen de dag om geen argwaan te wekken).
Ik had erbij gezegd dat hij het zeker niet moest doorvertellen aan de andere collega's want vertegenwoordiger 1 had het in vertrouwen verteld. Dat zou hij niet doen (yeah right...)
Idem dito op kantoor. En het werkte! Vertegenwoordiger 2 had het verteld aan nummer 3, die weer aan nummer 4 enz. En collega 1 had het doorverteld aan collega 2 enz. Collega 5 vertelde later dat ze het van collega 2 had gehoord.
Ik had nu twee vliegen in één klap. Natuurlijk speelde 'slachtoffer' vertegenwoordiger niet mee in het programma én ik wist meteen wie ik wel en wie ik niet kon vertrouwen. Daar heb ik nu nog steeds profijt van. Zo kun je ook uit een simpele grap iets heel belangrijks leren.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize