Daarmee wordt je argument eerder ontkracht dan bevestigd, maar goed.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:09 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik heb als tegenargument het Milgramexperiment al opgeworpen, daar dienden mensen, nou toch zeker binnen een uur, al een dodelijke schok toe. Dus die vlieger gaat niet op.
Nou, als je al zover bent moet het ook niet heel moeilijk zijn om parallellen te zien tussen het klimaat nu en dat van 70 jaar terug.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:02 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nou ja, een aardig groot deel van Nederland schijnt al te denken dat "de Islamisering van onze samenleving" een groot gevaar vormt voor onze veiligheid en dat we alle plekken die overheidssteun krijgen, zoals een museum, hoofddoekjesvrij moeten maken.
![]()
Zulke maatregelen worden dus gesteund. Kierewiet! Compleet gestoord, en al zou de hele samenleving er zo over denken, nu of over een jaar, knettergek, bij deze.
Kortom: je was of gevlucht, of je had exact hetzelfde gedaan, of je was dood.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Allicht, als ik iets aan zie komen, ga ik me er liever niet in onderdompelen, als het niet nodig is.
Precies. In mijn beleving ziet TS het heel zwart-wit: Hitler heeft het alleen maar bedacht, dus moest hij voor het bedenken ervan gestraft worden. De executeerders hebben het uitgevoerd, dus díe moesten echt zwaar gestraft worden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kortom: je was of gevlucht, of je had exact hetzelfde gedaan, of je was dood.
Wellicht heeft je omhooggevallen ego dat ook even nodig om zich nog een beetje menselijk te voelen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:27 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat is echt een zware belediging voor mijn ego.
Nou, gestraft, gestraft. Dat vind ik al enigszins overdreven voor alleen een uitspraak. Als ik oproep tot moord, om mij dan gelijk de bak in te laten draaien, hè...quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:23 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Precies. In mijn beleving ziet TS het heel zwart-wit: Hitler heeft het alleen maar bedacht, dus moest hij voor het bedenken ervan gestraft worden.
Het is niet oproepen, het is bevel geven tot waarbij de uitvoerende dienst doet als instrument van Hitler's wilquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:32 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nou, gestraft, gestraft. Dat vind ik al enigszins overdreven voor alleen een uitspraak. Als ik oproep tot moord, om mij dan gelijk de bak in te laten draaien, hè...
Nou, dat hele proces lijk je dus te missen: het was niet alleen het oproepen tot moord. Als ik morgen op de Dam ga staan en rondschreeuw: "vermoord iedere Pool die je tegenkomt!" en er zijn mensen die gehoor geven aan mijn oproep, zal ik niet gestraft worden voor moord nee.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:32 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nou, gestraft, gestraft. Dat vind ik al enigszins overdreven voor alleen een uitspraak. Als ik oproep tot moord, om mij dan gelijk de bak in te laten draaien, hè...
opruiing dan misschien weer welquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, dat hele proces lijk je dus te missen: het was niet alleen het oproepen tot moord. Als ik morgen op de Dam ga staan en rondschreeuw: "vermoord iedere Pool die je tegenkomt!" en er zijn mensen die gehoor geven aan mijn oproep, zal ik niet gestraft worden voor moord nee.
Hè, hè, eindelijk, je snapt mijn punt!quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, dat hele proces lijk je dus te missen: het was niet alleen het oproepen tot moord. Als ik morgen op de Dam ga staan en rondschreeuw: "vermoord iedere Pool die je tegenkomt!" en er zijn mensen die gehoor geven aan mijn oproep, zal ik niet gestraft worden voor moord nee.
quote:
Om eerlijk te zijn: nee. Want dat is niet wat Hitler deed en waar Hitler voor veroordeeld is.quote:
Precies. En ik ook niet. Bovendien had men lang geen reden om aan te nemen dat zijn plannen niet reeël waren, laat staan compleet belachelijk. Zelfs de jodenvervolging drong pas laat tot mensen door, omdat men tot die tijd niet of nauwelijks kon geloven dat mensen (onder invloed van een systeem) zo wreed kunnen zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
![]()
[..]
Om eerlijk te zijn: nee. Want dat is niet wat Hitler deed en waar Hitler voor veroordeeld is.
Wat ik al eerder aangaf: als ik naar buiten ga, het park in wil lopen en daar opeens een bord tegenkom: "Verboden voor Joden", dan is er toch wel een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik dat bord eruit ruk, daar een aantal mensen mee om hun oren sla, vanwege hun domheid. Er is geen kans dat ik maar een moment geloof dat de bedenker van dat idiote plan de levensstandaard zal gaan verbeteren. Eerder verslechteren. Naar zoveel openlijke domheid moeten kijkenquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:38 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Precies. En ik ook niet. Bovendien had men lang geen reden om aan te nemen dat zijn plannen niet reeël waren, laat staan compleet belachelijk. Zelfs de jodenvervolging drong pas laat tot mensen door, omdat men tot die tijd niet of nauwelijks kon geloven dat mensen (onder invloed van een systeem) zo wreed kunnen zijn.
Als het slecht gaat en er staat iemand op die zegt te kunnen helpen met aantoonbare plannen, ook al heeft hij nog geen ervaring, ga jij er dan automatisch vanuit dat hij niet kan helpen omdat hij zichzelf nog niet heeft bewezen?
quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat ik al eerder aangaf: als ik naar buiten ga, het park in wil lopen en daar opeens een bord tegenkom: "Verboden voor Joden", dan is er toch wel een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik dat bord eruit ruk, daar een aantal mensen mee om hun oren sla, vanwege hun domheid. Er is geen kans dat ik maar een moment geloof dat de bedenker van dat idiote plan de levensstandaard zal gaan verbeteren. Eerder verslechteren. Naar zoveel openlijke domheid moeten kijken
Ja hoor, van de ene op de andere dag stonden er borden met 'Verboten für Juden' en iedereen vond dat oké.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat ik al eerder aangaf: als ik naar buiten ga, het park in wil lopen en daar opeens een bord tegenkom: "Verboden voor Joden", dan is er toch wel een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik dat bord eruit ruk, daar een aantal mensen mee om hun oren sla, vanwege hun domheid. Er is geen kans dat ik maar een moment geloof dat de bedenker van dat idiote plan de levensstandaard zal gaan verbeteren. Eerder verslechteren. Naar zoveel openlijke domheid moeten kijken
quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, dat hele proces lijk je dus te missen: het was niet alleen het oproepen tot moord.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, als je al zover bent moet het ook niet heel moeilijk zijn om parallellen te zien tussen het klimaat nu en dat van 70 jaar terug.
Zo eenvoudig lag het toch echt niet en je mist nog steeds bepaalde inzichten. Toen was alles nog nieuw en had men geen idee dat het eigenlijk helemaal niet normaal was - wat zeg ik, totaal bij de beesten af, dat dat gebeurde.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Veel disco's zijn nu "Verboden voor Marokkanen". Ga je gang om de uitsmijters een draai om hun oren te geven.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer meegemaakt, toen er een buitenlander bij was, nu je het zegt, alleen was het niet belangrijk genoeg er veel heisa van te maken, dus gewoon maar ergens anders heen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Veel disco's zijn nu "Verboden voor Marokkanen". Ga je gang om de uitsmijters een draai om hun oren te geven.
Oh nee, dat is anders natuurlijk.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer meegemaakt, toen er een buitenlander bij was, nu je het zegt, alleen was het niet belangrijk genoeg er veel heisa van te maken, dus gewoon maar ergens anders heen.
Wat had je dan verwacht dat er was gebeurd als je het wel belangrijk genoeg had gevonden om er veel heisa van te maken?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef OeJ het volgende:
[..]
alleen was het niet belangrijk genoeg er veel heisa van te maken, dus gewoon maar ergens anders heen.
Ik maak hem mikpunt van spot. Niet totdat ik een klap voor mijn kanis krijg, maar wel ff laten voelen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:42 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht dat er was gebeurd als je het wel belangrijk genoeg had gevonden om er veel heisa van te maken?
En in welke van die twee situaties heb je meer kans het er levend af te brengen als je er iets van zegt?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer meegemaakt, toen er een buitenlander bij was, nu je het zegt, alleen was het niet belangrijk genoeg er veel heisa van te maken, dus gewoon maar ergens anders heen.
En ja, ik vind dat toch wel verschil maken, dat betrof toen een incident, en die tijd waar we met Hitler over praten, als ik die toespraken toen zou hebben gevolgd, die meute die zich helemaal op liet hitsen, dan is er wel degelijk meer reden tot paniek.
En dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:46 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik maak hem mikpunt van spot. Niet totdat ik een klap voor mijn kanis krijg, maar wel ff laten voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |