Klinkt wel als een lekkere vruchtquote:Witte aardbei smaakt naar ananas
Uitgegeven: 31 maart 2010 09:45
Laatst gewijzigd: 31 maart 2010 09:49
AMSTERDAM – In Groot-Brittanniė is een nieuwe vrucht gelanceerd, de pineberry. De naam is een samentrekking van de Engelse woorden voor aardbei en ananas en dat dekt de lading uitstekend: het betreft een aardbei die naar ananas smaakt.
De kleine witte vruchtjes behoren tot de ‘gewone’ aardbeifamilie, ondanks de wat albinoachtige uitstraling en het feit dat de pineberry naar ananas smaakt.
Van origine komen de vruchten in het wild voor in Zuid-Amerika, maar Nederlandse telers zouden ze recentelijk zijn gaan verbouwen in de kassen.
Nicki Baggott, inkoper voor een online supermarkt, heeft de pineberries inmiddels opgenomen in het assortiment. “Ze zullen klanten de kans geven een nieuwe fruitsoort aan hun dieet toe te voegen en met hun opvallende uiterlijk zullen ze een leuke draai geven aan desserts”, aldus de fruitliefhebster tegenover de Britse Express.
Markt
De pineberries zijn iets kleiner dan reguliere aardbeien. Ze zijn aanvankelijk groen, maar worden witter naarmate ze rijper worden. Wanneer de zaadjes van deze aardbei dieprood gekleurd zijn, is de fruitsoort klaar om gegeten te worden.
Ondanks dat de aardbeiensoort in Nederland verbouwd wordt, zijn ze vooralsnog enkel in Groot-Brittanniė te koop. Wanneer ze op de Nederlandse markt aangeboden zullen worden, is onduidelijk.
Ik zat al te googlen voor plaatjes van de vrucht, kreeg je alleen gare wietplantenquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:05 schreef Kabolter het volgende:
Wel erg toevallig: wiet, Nederland, alleen hier gekweekt, 1 april, etc
quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik zat al te googlen voor plaatjes van de vrucht, kreeg je alleen gare wietplanten
CTRL-F 1 april leert mij dat ik dat niet meer hoef te posten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Klinkt wel als een lekkere vruchtAlleen absurd natuurlijk dat ze hier gekweekt worden, maar niet verkrijgbaar zijn
Ja duh!quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:08 schreef _Loki het volgende:
Heb je er ookal aan gedacht dat het morgen 1 april is ofzo?
Bij ons zouden er regenboogtomaten zijn, die op 31 maart klaar voor de oogst waren en de volgende dag verkocht werden. 100en trapten erin. ><
[ afbeelding ]
HAHA zelfs de krantenfoto is terug te vinden
Wat is er raar aan gekleurde tomaten? Wilde tomaten zijn heerlijk, en in geel, paars, groen, rood, oranje, ... te krijgen. Gestreept, egaal, ...quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:08 schreef _Loki het volgende:
Heb je er ookal aan gedacht dat het morgen 1 april is ofzo?
Bij ons zouden er regenboogtomaten zijn, die op 31 maart klaar voor de oogst waren en de volgende dag verkocht werden. 100en trapten erin. ><
[ afbeelding ]
HAHA zelfs de krantenfoto is terug te vinden
Nou, meestal staat er wel iets in als 'vanaf morgen te koop' of zo. Het idee is tenslotte dat iedereen morgen in de winkel naar die vruchten gaan vragen. Als ze dat vandaag al doen schiet het niet op natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja duh!
Dat maakt het zo listig van een 1 april grap.. gaat altijd wel iets tevoren in, althans je moet al ongeveer begin maart voor de gemiddelde grap op je hoede zijn
Maar toch niet allemaal aan 1 tros of welquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat is er raar aan gekleurde tomaten? Wilde tomaten zijn heerlijk, en in geel, paars, groen, rood, oranje, ... te krijgen. Gestreept, egaal, ...
Dat deze gele tomaat dat niet van zichzelf is, is wel duidelijk ja. Edit: onderstaande 2 plaatjes zijn dus wel echt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat dus.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:01 schreef fruityloop het volgende:
Het komt misschien door het tijdsverschil, maar dit riekt naar een iets te vroege 1 april grap..
quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat is er raar aan gekleurde tomaten? Wilde tomaten zijn heerlijk, en in geel, paars, groen, rood, oranje, ... te krijgen. Gestreept, egaal, ...
Dat deze gele tomaat dat niet van zichzelf is, is wel duidelijk ja. Edit: onderstaande 2 plaatjes zijn dus wel echt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
FF of topic.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee die is geel van oorsprong.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:15 schreef Curiosity het volgende:
[..]
FF of topic.
Volgens mij is de tomaat van origine niet rood.
Inderdaad. Pomodoro, appeltje van goud letterlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:29 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
Nee die is geel van oorsprong.
En niet perfect rond, en bestaat ook niet uit 2 "cellen", zoals de gemiddelde waterballon uit de supermarkt wel doet.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:15 schreef Curiosity het volgende:
[..]
FF of topic.
Volgens mij is de tomaat van origine niet rood.
Goed dat je 't zegt!quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik kweek elke zomer zelf dat soort tomaten op mijn balkon.....smaken veel beter dan al die tomaten uit de winkel.
Dat is raar. ._.''quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:27 schreef kabouter.muts het volgende:
http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=26399
http://www.degezondeapotheker.nl/vensterpags/vebosaardbeien.htm
Hoe verklaar je dan dat ze wit zijn met rode pitjes, dat is gewoon heel vreemd.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:14 schreef vissers9 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik snap de reacties op 1 april maarhet is geen geintje.
Zie deze 2 links:
www.vitalberry.eu
http://en.wikipedia.org/wiki/Pineberry
mvg, Rob Vissers
Dit is een forum, als ik verdorie iedereen hier moest bellen waar ik een vraag voor had dan ben ik de hele dag aan de telefoon en heb ik geen tijd meer om te fokkenquote:
en wat staat er op Wikipedia?quote:Op donderdag 1 april 2010 12:14 schreef vissers9 het volgende:
Hallo allemaal,
Zie deze 2 links:
www.vitalberry.eu
mvg, Rob Vissers
0162 - 690422
quote:Potential April Fool's Joke
There is an internet design and SEO company named Pineberry who launched several websites a few days before the announcement of the supposed near-extinct fruit. [10] One of the websites detailed the pineberry fruit [11] while another showed a jar of pineberry fruit with clear indications that the product is in fact false. [12] All of the websites launched by Pineberry lead back to their main page, which clearly shows that it is an internet design and system development company. [13]
Ik denk ook nog steeds 1-aprilquote:
heb je het druk nu aan de telefoonquote:Op donderdag 1 april 2010 12:14 schreef vissers9 het volgende:
Hallo allemaal,
Zie deze 2 links:
www.vitalberry.eu
mvg, Rob Vissers
0162 - 690422
Wat leuk.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:16 schreef Dineke_Ho het volgende:
Oke en als ik nu zeg dat we ze NU in de winkel hebben? euhm met als bewijs een foto van de krant van vandaag erbij?![]()
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |