abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:30:59 #1
200922 Sqoudson
Cookiemonsterrrr!
pi_79778818
Game on!
= Cause we'll hit you hard with yet another classic =
pi_79779251
Zoals in het vorig topic werd besproken. Ik denk dat Ajax zich weinig kan verwijten. Puur afgaande op de cijfers draait Ajax een goed seizoen in vergelijking met de laatste jaren. Alleen hebben twente en psv dit jaar gewoon ook erg weinig punten verloren. Als je kijkt na het aantal punten van de afgelopen kampioenen, dan kan je wel stellen dat de topploegen dit jaar erg weinig laten liggen. Noem het pech, noem het kwaliteit.

Verder zou ik Rommedahl behouden, aangezien je gewoon niets anders hebt op rechts als back up, wie weet of Jozefszoon kan aanpikken met het eerste in de voorbereiding. Sulejmani duidelijk behouden, kan toch niet zo zijn dat die het voetballen is verleerd. Als je kijkt heeft Ajax een talentvolle groep nu, nu is het finetunen lijkt me na een goed ingespeelde machine. Bedoel het spel mag wel beter.

Hopelijk gaan er veel jongens weg die gewoon duidelijk buiten de boot gaan vallen. Ik zou Aissatti wel wegdoen als er een club voor komt, ons middenveld is al zo overvol. Indien Donald, vd Heijden en/of Sarpong terugkomen. Verder hoop ik dat Jong Ajax ook echt uit jeugdspelers gaat bestaan en niet voor 3/4 met selectiespelers die buiten de boot vallen. Stagneert toch de ontwikkeling van diverse spelers van..
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:48:54 #3
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_79779417
COD'en? Bron: Sportweek . NL
quote:
Advocaat: 'Vertonghen moet je op het middenveld hebben'
--------------------------------------------------------------------------------
31-mrt-2010 09:55

Door Edwin Struis

Dick Advocaat en Martin Jol verschillen van mening over de positie waarop Jan Vertonghen het best tot zijn recht komt. Bij Ajax houdt Jol al maanden vast het centrale verdedigingsduo Vertonghen/Toby Alderweireld, maar de bondscoach van België ziet Vertonghen liever op het middenveld spelen.

"Jan is een mooie speler, maar wel op het middenveld," zegt Advocaat in de nieuwe Sportweek. "Ik vind het een echte middenvelder. Hij heeft te veel gif in z’n lijf om stil te staan. Dit is te makkelijk voor hem, daar wordt-ie veertig. Hij moet lopen, buffelen. Hij heeft een fantastisch schot, een goede pass en hij is giftig. Die moet je op het middenveld hebben, niet in een keurslijf achterin."
Vertonghen zou ik, bij een mooi bod, gewoon verkopen. Anders op het middenveld.

Sulejmani en Aissati presteren ondermaats. Als je er nog iets voor kunt vangen, graag. Anders gewoon lozen.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_79779758
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:48 schreef Barca het volgende:
[..]

Sulejmani en Aissati presteren ondermaats. Als je er nog iets voor kunt vangen, graag. Anders gewoon lozen.
Ik vind Vertonghen te traag voor het middenveld. Iets beter dan Simons, maar het is ook geen echte verdediger. Leuk tegen 3/4 van de ploegen in de competitie, maar tegen de topploegen legt die het gewoon af..
pi_79779827
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:48 schreef Barca het volgende:
[..]

Mensen in de verdediging hebben die ook op het middenveld kunnen functioneren past wel bij Ajax. Denk aan Maduro en Heitinga. Daarbij is er het middenveld nou juist de linie waar Ajax meer dan genoeg spelers heeft.

Wat betreft Sulejmani en Aissati, die raak je niet echt makkelijk kwijt ben ik bang. Misschien Sulejmani nog een seizoen proberen uit te lenen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_79779875
Verthongen zou het prima doen als een DM. Maar daar hebben we Enoh al en achterin heb je er gewoon eentje nodig en daar staat hij ook goed. Keuze vrijheid is ok.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:04:01 #7
30220 Barca
pi_79779944
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 04:03 schreef Notyouraverage het volgende:
Post eens met welke selectie jij volgend seizoen zou beginnen bij Ajax ?
Vermeer, die doelman van jong Ajax (niet Verhoeven!), ga er vanuit dat Stekelenburg verkocht wordt;
?, Alderweireld, Anita, Blind, Van der Wiel (liever verkopen), Emanuelson (liever verkopen);
Enoh, De Zeeuw, Vertonghen (liever verkopen), De Jong, Eriksen, Sarpong, Donald, Van der Heijden, Manunogwat;
Bodul, Suk, Castillion, Zeegelaar.

En als Lindgren een doorlopend contract heeft, hij ook. Gabri, heeft die een doorlopend contract?
pi_79780752
Waarom wil jij al onze top spelers steeds verkopen? En over een tijdje weer gaan zeuren wat voor een selectie we wel niet zouden kunnen hebben als Ajax zijn goede spelers zou behouden. Zoveel spelers die jij daar opnoemt zijn nog gewoon te licht voor Ajax. Ik noem een Bodul, Van der Heijden bijvoorbeeld.

Micky proberen te verhuren aan Heracles .
pi_79780929
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:25 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waarom wil jij al onze top spelers steeds verkopen? En over een tijdje weer gaan zeuren wat voor een selectie we wel niet zouden kunnen hebben als Ajax zijn goede spelers zou behouden. Zoveel spelers die jij daar opnoemt zijn nog gewoon te licht voor Ajax. Ik noem een Bodul, Van der Heijden bijvoorbeeld.

Omdat ie geen verstand heeft van voetbal. Dat was hier toch wel bekend?
pi_79781037
quote:

Als je het leuk wil houden kan je er gewoon beter geen vragen over stellen en net doen alsof die posts er niet staan. Dit soort geblaat komt er al jaren uit.
pi_79781072
Ik zou na dit seizoen van de huidige selectie alleen bij goed bod vd Wiel en Suarez verkopen. Urby blijft wel, ik zie hem nog wel zo verstandig zijn om bij te tekenen. Als back up voor vd Wiel hebben we Anita en Silva. Verder moeten we gewoon backs uit de jeugd laten doorstromen...

Vd Heijden altijd een groot talent geweest alleen mist in mijn ogen fysieke kracht. Hopelijk heeft die het afgelopen jaar bij Willem 2 wat erin gewonnen, maar als ik soms de samenvattingen kijk, komt die daarin nog veel tekort. Bodel te zwak, Blind terug, neig ernaar om Sarpong weer te verhuren en Manu een kans geven als vleugelspits.
pi_79781192
Sarpong ik twijfel daarover, hij is behoorlijk gegroeid afgelopen jaar. Aardige vervanger mocht er wat mis zijn met de basis spelers. Verder hebben we natuurlijk nog wel Lodeiro voor die positie.
pi_79781216
vd Wiel moet helemaal nergens heen. De knul is te jong en zou er verstandig aan doen voor Ajax en ook voor zichzelf om nog een jaar te blijven. Er is kredietcrisis en de spelers die te jong vertrekken verpieteren meestal ook in het buitenland. Beter nog 1 jaar groeien. 1 goed jaar maakt je nog geen topper.
pi_79781309
Maar kan mij best voorstellen dat veel Europese clubs achter hem aan zitten. Zoveel goede rechtsbacks met potentie zijn er niet. Daarbij is hij bij een goed WK sowieso vertrokken.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:42:34 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79781406
Sinds die Barca hier het hoogste woord voert en al die onzin uitkraamt vind ik dit topic niet meer het lezen waard
pi_79781588
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
Maar kan mij best voorstellen dat veel Europese clubs achter hem aan zitten. Zoveel goede rechtsbacks met potentie zijn er niet. Daarbij is hij bij een goed WK sowieso vertrokken.
Die zijn er inderdaad heel weinig. Dus nu al duidelijk maken aan die jongen dat je hem heel graag nog minimaal een jaar wilt houden en waarom dat beter is voor beide.
pi_79781949
Hoe zou je hem dat duidelijk kunnen maken dan?
Goede RB zijn gewild, scorend vermogen, technisch onderlegd, basisspeler van Oranje, hou die maar eens tegen als een club 10+ miljoen biedt.
pi_79782575
quote:
Het is nog maar de vraag of de spitspositie bij Ajax volgend seizoen wordt ingevuld door Marko Pantelic. Hoe langer verlenging van zijn contract op zich laat wachten, des te serieuzer moet Ajax op zoek naar een alternatief. Bas Dost wordt gevolgd.

Aldus meldt Sportweek in zijn papieren editie. Het weekblad zet enkele alternatieven voor Pantelic op een rij en Dost is er daar één van. "Ontwikkelt zich spectaculair bij Heracles en is betaalbaar. Ajax volgt hem."

Als minpunten worden zijn gebrek aan ervaring en weinig sublieme techniek genoemd. Dit belette Dost er dit seizoen niet van twaalf keer te scoren voor Heracles, waardoor hij samen met Jeremain Lens de meest doeltreffende Nederlander in de eredivisie is.

De 20-jarige Dost maakt sinds eind 2009 deel uit van Jong Oranje en wordt ook gevolgd door Feyenoord, FC Twente en SC Heerenveen. Zijn contract in Almelo loopt nog twee seizoenen.

Overigens wil Martin Jol best langer samenwerken met Pantelic. Alleen komen vraag en aanbod niet overeen, weet Sportweek. Dit terwijl de trainer van Ajax met een gelimiteerd salarisbudget moet werken.

Pantelic zet in op een contract voor drie seizoenen ter waarde van 1,5 miljoen euro per jaar, Ajax wil niet verder dan één jaar voor 1,25 miljoen euro en een optie voor een tweede seizoen. Die optie moet worden gelicht als Pantelic tot twintig duels komt.
quote:
"Ajax volgt hem, zoals nog enkele andere clubs. Die andere clubs hebben al een bod neergelegd bij Heracles. Ajax voor zover ik weet nog niet", reageert Nienhuis. Dost heeft een voorliefde voor Ajax en wil graag naar Amsterdam.
Van mij mag hij komen
Pantelic is geen 1.5 miljoen per jaar waard
if you ain't cheating you ain't trying
pi_79783105
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef ik.ben.hier het volgende:

[..]

Ik vind Vertonghen te traag voor het middenveld. Iets beter dan Simons, maar het is ook geen echte verdediger. Leuk tegen 3/4 van de ploegen in de competitie, maar tegen de topploegen legt die het gewoon af..
Vertonghen zou naar mijn mening beter tot zijn recht komen als verdedigende middenvelder. Net als dat ik ook ontzettend gecharmeerd was van Heitinga als verdedigende middenvelder. Het zijn allebei spelers die nog weleens een steekje laten vallen. Als verdedigende middenvelder is dat minder kwalijk dan in het centrum van de verdediging. Daarbij heeft Vertonghen de pass en het inzicht om op die plek goed te kunnen presteren, net als Heitinga overigens.
pi_79783152
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:56 schreef ik.ben.hier het volgende:
Hoe zou je hem dat duidelijk kunnen maken dan?
Goede RB zijn gewild, scorend vermogen, technisch onderlegd, basisspeler van Oranje, hou die maar eens tegen als een club 10+ miljoen biedt.
Er zijn gelukkig genoeg spelers die ook zelf wel inzien dat de ontwikkeling beter is en dat ze waarschijnlijk nog een jaartje moeten wachten.

Alleen van luis en Steek zou ik eigenlijk snappen dat ze nu zouden gaan. De markt voor keepers ligt op hun gat dus ik verwacht niet dat steek ook echt gaat. Eventueel zie ik verthongen nog wel naar Engeland gaan.
pi_79783295
Bekerfinale om 14.00 uur met 10.000 supporters aldus aboutaleb
pi_79783643
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:24 schreef Godtje het volgende:

[..]

Er zijn gelukkig genoeg spelers die ook zelf wel inzien dat de ontwikkeling beter is en dat ze waarschijnlijk nog een jaartje moeten wachten.

Alleen van luis en Steek zou ik eigenlijk snappen dat ze nu zouden gaan. De markt voor keepers ligt op hun gat dus ik verwacht niet dat steek ook echt gaat. Eventueel zie ik verthongen nog wel naar Engeland gaan.
Ik ben benieuwd
Hoop dat je gelijk krijgt
pi_79784174
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:44 schreef ik.ben.hier het volgende:
Zoals in het vorig topic werd besproken. Ik denk dat Ajax zich weinig kan verwijten. Puur afgaande op de cijfers draait Ajax een goed seizoen in vergelijking met de laatste jaren. Alleen hebben twente en psv dit jaar gewoon ook erg weinig punten verloren. Als je kijkt na het aantal punten van de afgelopen kampioenen, dan kan je wel stellen dat de topploegen dit jaar erg weinig laten liggen. Noem het pech, noem het kwaliteit.

helemaal mee eens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_79784259
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]

helemaal mee eens
Zeg ik had het verzonnen.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:54:17 #25
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_79784287
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:29 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Bekerfinale om 14.00 uur met 10.000 supporters aldus aboutaleb
BETER!!!!

Dan moet het wel lukken om een kaartje te krijgen!
Nu nog ff een datum voor de verkoop..
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_79784373
Oh en Twente, Ajax of PSV wie het dan ook mogen winnen die zijn wat mij betreft zeker geen kampioen van de armoede. Gewoon een sterk jaar van alle drie.
pi_79784471
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:56 schreef Godtje het volgende:
Oh en Twente, Ajax of PSV wie het dan ook mogen winnen die zijn wat mij betreft zeker geen kampioen van de armoede. Gewoon een sterk jaar van alle drie.
Ik zou het op basis van de cijfers Ajax ook gewoon het meeste gunnen... veruit de meeste goals en de minste tegen... dan ben je gewoon een kampioen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_79784578
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zou het op basis van de cijfers Ajax ook gewoon het meeste gunnen... veruit de meeste goals en de minste tegen... dan ben je gewoon een kampioen...
Haha, wat een slecht argument.

Als je het dan toch zo zwart wit aanpakt. De club die het meeste wint en minst verspeelt is terecht kampioen.
Al scoort Ajax er nog 20 in de laatste wedstrijden, als ze daar niet mee voor zorgen dat ze kampioen worden is het alleen leuk voor de statistieken.
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
pi_79784901
quote:

[..]

Ik gun het Ajax altijd het meeste. Ook als ze de minste goals hebben. Heerlijk wat josti's op de kast.
Maar realistisch gezien heeft de club met de meeste punten er het meeste recht op.
pi_79784948
quote:

[..]

Dan ben je alleen kampioen doelpunten en tegentreffers, meer niet. Wat ben je voor kampioen als je 100 keer scoort in 24 wedstrijden, maar ook 10 keer met 0-1 verliest? Ben je lekker efficient, heb je er geen reet aan. Het kampioen worden zit hem in winst verlies en niet in doelpunten en tegentreffers. Ik denk dat ze bij Twente smakelijk zullen lachen om Ajax wanneer Ajax tweede wordt met een doelsaldo van +80 tegenover een doelsalso van Twente van +40. Dan doe je toch iets verkeerd.
pi_79785441
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Barca het volgende:

[..]

Vermeer, die doelman van jong Ajax (niet Verhoeven!), ga er vanuit dat Stekelenburg verkocht wordt;
?, Alderweireld, Anita, Blind, Van der Wiel (liever verkopen), Emanuelson (liever verkopen);
Enoh, De Zeeuw, Vertonghen (liever verkopen), De Jong, Eriksen, Sarpong, Donald, Van der Heijden, Manunogwat;
Bodul, Suk, Castillion, Zeegelaar.

En als Lindgren een doorlopend contract heeft, hij ook. Gabri, heeft die een doorlopend contract?
Stel je voor, je verkoopt al je toppers... Ik zie dat je Suarez voor het gemak al weggelaten hebt. Dan zou jij met 17 man staan, waarvan er 2 keeper zijn. 18 met Verhoeven er bij, 3 keepers. 20 met Lindgren en Gabri nog er bij. Als Ajax zich eens richt op het verkopen van middelmaat en het absoluut bij elkaar houden van de huidige kern uit deze spelersgroep, dan pluk je daar op lange termijn eerder de vruchten van dan nu elke waardevolle speler verkopen zodat je weer snel in de plus staat.
pi_79785518
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:10 schreef Robar het volgende:

[..]

Dan ben je alleen kampioen doelpunten en tegentreffers, meer niet. Wat ben je voor kampioen als je 100 keer scoort in 24 wedstrijden, maar ook 10 keer met 0-1 verliest? Ben je lekker efficient, heb je er geen reet aan. Het kampioen worden zit hem in winst verlies en niet in doelpunten en tegentreffers. Ik denk dat ze bij Twente smakelijk zullen lachen om Ajax wanneer Ajax tweede wordt met een doelsaldo van +80 tegenover een doelsalso van Twente van +40. Dan doe je toch iets verkeerd.
Dat valt wel mee hoor. Zoals al meermaals aangegeven moest Jol toch even zoeken om de juiste mensen te vinden. Zijn belangrijkste taak was m.i. ook zorgen dat de wisselvalligheid uit de ploeg verdween. Daar is hij inmiddels aardig in geslaagd. Zelfs matige wedstrijden worden ruim gewonnen.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:31:15 #33
30220 Barca
pi_79785946
quote:

Omdat we dat geld hard nodig hebben!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:33:55 #34
30220 Barca
pi_79786078
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:23 schreef Robar het volgende:

[..]

Vertonghen zou naar mijn mening beter tot zijn recht komen als verdedigende middenvelder. Net als dat ik ook ontzettend gecharmeerd was van Heitinga als verdedigende middenvelder. Het zijn allebei spelers die nog weleens een steekje laten vallen. Als verdedigende middenvelder is dat minder kwalijk dan in het centrum van de verdediging. Daarbij heeft Vertonghen de pass en het inzicht om op die plek goed te kunnen presteren, net als Heitinga overigens.
Dat dus.

Oh ja, Lodeiro hebben we ook nog. En ik was Boilesen vergeten. Verder is me weer de naam van die jonge back ontschoten.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:20 schreef Notyouraverage het volgende:

[..]

Stel je voor, je verkoopt al je toppers... Ik zie dat je Suarez voor het gemak al weggelaten hebt. Dan zou jij met 17 man staan, waarvan er 2 keeper zijn. 18 met Verhoeven er bij, 3 keepers. 20 met Lindgren en Gabri nog er bij. Als Ajax zich eens richt op het verkopen van middelmaat en het absoluut bij elkaar houden van de huidige kern uit deze spelersgroep, dan pluk je daar op lange termijn eerder de vruchten van dan nu elke waardevolle speler verkopen zodat je weer snel in de plus staat.
We moeten beide doen!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:36:55 #35
30220 Barca
pi_79786192
Wie er ook kampioen wordt, het is de kampioen van de armoede.
pi_79786231
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:31 schreef Barca het volgende:

[..]

Omdat we dat geld hard nodig hebben!
Het is voor Ajax absoluut niet noodzakelijk om paniekvoetbal te gaan spelen. Er moet gewoon structureel goed beleid komen, zodat de salariskosten flink gedrukt worden en er CL wordt gehaald. Dat moet meer dan zat zijn en is bovendien ook weer gunstig voor de transferwaarde van spelers. Hopelijk blijft Jol nog een tijdje en kan hij een stabiel team behouden en steeds redelijk aanvullen met jeugdspelers en een incidentele aankoop.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:40:51 #37
30220 Barca
pi_79786383
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is voor Ajax absoluut niet noodzakelijk om paniekvoetbal te gaan spelen. Er moet gewoon structureel goed beleid komen, zodat de salariskosten flink gedrukt worden en er CL wordt gehaald. Dat moet meer dan zat zijn en is bovendien ook weer gunstig voor de transferwaarde van spelers. Hopelijk blijft Jol nog een tijdje en kan hij een stabiel team behouden en steeds redelijk aanvullen met jeugdspelers en een incidentele aankoop.
Geen paniekvoetbal maar de verkoopprijs goed investeren. Daar is een goed beleid voor nodig, ja.

CL kunnen we de komende 12 jaren wel vergeten. Daar moeten we ons ook niet op richten. Sterker nog: Europees voetbal buiten de begroting laten. Mag je wel eens meedoen dan is dat alleen maar mooi.

Nee, we moeten ons richten op een plek in de middenmoot. Met de jeugd langzaam bouwen aan een team.
pi_79786392
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

+ de nodige contracten ontbonden laten worden.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:41:51 #39
30220 Barca
pi_79786426
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:41 schreef spiderweb1 het volgende:

[..]

Mee eens.
pi_79786515
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:40 schreef Barca het volgende:

[..]

Geen paniekvoetbal maar de verkoopprijs goed investeren. Daar is een goed beleid voor nodig, ja.

CL kunnen we de komende 12 jaren wel vergeten. Daar moeten we ons ook niet op richten. Sterker nog: Europees voetbal buiten de begroting laten. Mag je wel eens meedoen dan is dat alleen maar mooi.

Nee, we moeten ons richten op een plek in de middenmoot. Met de jeugd langzaam bouwen aan een team.
Altijd al geweten dat je eigenlijk een Feyenoord supporter was.
pi_79786608
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:41 schreef spiderweb1 het volgende:

[..]

Dat is fiscaal gezien lang niet altijd zo aantrekkelijk.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:52:04 #42
30220 Barca
pi_79786874
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Altijd al geweten dat je eigenlijk een Feyenoord supporter was.
Bron: Sportweek . NL
quote:
Zaakwaarnemer: 'Ajax volgt Dost, nog geen bod gedaan'
--------------------------------------------------------------------------------
31-mrt-2010 11:51

EXCLUSIEF - Ajax is geïnteresseerd in Bas Dost. Als Marko Pantelic na dit seizoen vertrekt, waar in Amsterdam ernstig rekening mee wordt gehouden, is de Heracles-spits een zeer voorname kandidaat om hem op te volgen. Bronnen binnen de Amsterdamse club bevestigen dat aan Sportweek. Eerder gaven Feyenoord en FC Utrecht al blijk van hun interesse in Dost die nog een contract heeft tot 2011 bij Heracles met een optie voor nog een seizoen.

Henk Nienhuis, zaakwaarnemer van Dost, is op de hoogte van de interesse. “Ajax volgt hem, zoals nog enkele andere clubs. Die andere clubs hebben al een bod neergelegd bij Heracles. Ajax voor zover ik weet nog niet,” aldus Nienhuis tegen Sportweek. Dost heeft al eerder zijn voorkeur uitgesproken voor de Amsterdamse club. Nienhuis: “Dat klopt ja, maar we wachten rustig af wat er komen gaat. Bij Heracles bevalt het hem nog steeds goed. Maar als er meer opties zijn, ga je daar over nadenken.” BV
pi_79787003
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is fiscaal gezien lang niet altijd zo aantrekkelijk.
Hoezo niet?
pi_79787483
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:55 schreef spiderweb1 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Nou ja, als de speler het zelf niet wil, zijn daar flinke kosten aan verbonden. Dan kun je nog beter kijken of je zo iemand kunt verhuren.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:08:24 #45
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_79787529
Dost ipv Pantelic . Dat we minder moeten uitgeven ok, maar niet overdrijven nu, dat is toch geen vergelijk....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_79787565
Dost halen, Pantellic weg doen, ruimt mooi op in salarishuis.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:09:19 #47
30220 Barca
pi_79787568
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, als de speler het zelf niet wil, zijn daar flinke kosten aan verbonden. Dan kun je nog beter kijken of je zo iemand kunt verhuren.
Als 'ie dat niet wil, heb je misschien een leuke ontslaggrond.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:08 schreef HeatWave het volgende:
Dost ipv Pantelic . Dat we minder moeten uitgeven ok, maar niet overdrijven nu, dat is toch geen vergelijk....
Dost ... we hebben al Bodul, Castillion en Suk. We moeten zorgen van Pantelic af te komen, maar dan moeten we niet een andere speler gaan halen!
pi_79787811
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een Luque, Sno, Wielaert of Ogararu zullen heus niet moeilijk gaan doen.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:17:13 #49
30220 Barca
pi_79787883
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:15 schreef spiderweb1 het volgende:

[..]

Wielaert wil in ieder geval niet verhuurd worden. Mee eens dat al deze spelers moeten opzouten!
pi_79787929
quote:

[..]

Die moeten er zo snel mogelijk uit. Wanneer komt Dario nou terug? De zomer of in Jan pas?
pi_79787938
Bodul hebben we niks aan, gewoon verkopen bij elk aannemelijk bod. Suk en Castillion moet ik nog zien.
pi_79787957
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:09 schreef Barca het volgende:

[..]

Als 'ie dat niet wil, heb je misschien een leuke ontslaggrond.
Jij denkt dat wanneer iemand niet mee wenst te werken aan een ontbinding van een contract dit grond is voor ontslag zonder consequenties? Zijn er toevallig ook nog zaken waar je wel verstand van hebt?
pi_79788156
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:33 schreef Barca het volgende:
We moeten beide doen!
Ga er eens inhoudelijk op in dan ? Met jouw plan kun je de club Ajax opdoeken.
pi_79788395
quote:

[..]

Kan me inderdaad voorstellen dat die dolbij zullen zijn om van hun vervelende salarissen af te komen.
pi_79788409
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Die moeten er zo snel mogelijk uit. Wanneer komt Dario nou terug? De zomer of in Jan pas?
Volgens wiki :

Van 1 januari 2010 tot en met 31 december 2010 wordt Cvitanich verhuurd aan de Mexicaanse club CF Pachuca.
pi_79788457
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kan me inderdaad voorstellen dat die dolbij zullen zijn om van hun vervelende salarissen af te komen.
Zij niet, Ajax wel.
pi_79788615
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:30 schreef spiderweb1 het volgende:

[..]

Zij niet, Ajax wel.
Precies, zij zitten wat dat betreft dus niet te wachten op ontbinding van hun contract.
pi_79788634
Oh, ja, Wielleart. Die hebben we ook nog..

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_79788736
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:33 schreef Roi het volgende:
Oh, ja, Wielleart. Die hebben we ook nog..

Ik snap echt niet dat hij er niet in staat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79788766
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies, zij zitten wat dat betreft dus niet te wachten op ontbinding van hun contract.
Lijkt mij dat geen enkele prof dat zit. Maar zo is wel de realiteit, en Ajax zal toch echt meer aan de centen moeten denken ipv de ongelukkige voetballer.

Bovendien als ze een jaarsalaris mee krijgen als hun contract ontboden word, niemand die klaagt.
pi_79788823
Is het impulsief als ik 'De Jong' op m'n Ajax shirt wil laten zetten?
Wat ontwikkelt die zich als een komeet zeg / hij scoort gewoon vaak.
pi_79788880
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:37 schreef spiderweb1 het volgende:
Is het impulsief als ik 'De Jong' op m'n Ajax shirt wil laten zetten?
Wat ontwikkelt die zich als een komeet zeg / hij scoort gewoon vaak.
Je eigen naam is toch veel mooier.
pi_79788905
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat hij er niet in staat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:39:16 #64
30220 Barca
pi_79788924
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jij denkt dat wanneer iemand niet mee wenst te werken aan een ontbinding van een contract dit grond is voor ontslag zonder consequenties? Zijn er toevallig ook nog zaken waar je wel verstand van hebt?
Nee, als 'ie niet meewerkt aan verhuur.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef Notyouraverage het volgende:

[..]

Ga er eens inhoudelijk op in dan ? Met jouw plan kun je de club Ajax opdoeken.
Je hebt een inhoudelijke reactie. Ik heb je gezegd hoe het in mijn ogen moet.

Niet opdoeken, de komende 12 jaren langzaam en zeker bouwen aan een toekomst als topploeg. Gezond worden, dan gerichte aankopen doen.
pi_79789095
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef spiderweb1 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat geen enkele prof dat zit. Maar zo is wel de realiteit, en Ajax zal toch echt meer aan de centen moeten denken ipv de ongelukkige voetballer.

Bovendien als ze een jaarsalaris mee krijgen als hun contract ontboden word, niemand die klaagt.
Dat weten ze bij Ajax ook wel en als het zo simpel lag, dan werd het ook wel gedaan.
quote:
De directie gaat dan ook ingrijpen: spelers die hun contract verlengen, kunnen een hoger salaris vergeten. Daarnaast schrapt Ajax de wedstrijdpremies, de traditionele betaling per gelijkspel of overwinning. Een bonus volgt pas bij een kampioenschap of behalen van Champions League. Automatische salarisverhogingen zijn ook taboe. Alleen spelers die regelmatig in de basis staan, krijgen een verhoging. Zo wil de club voorkomen dat spelers die een heel seizoen buiten de selectie vallen, zoals George Ogararu, Kennedy Bakircioglü, Albert Luque, Rob Wielaert en Evander Sno, toch een salarisverhoging krijgen en vanwege hun riante inkomen niet willen vertrekken.

Het zal even duren voordat deze ingrepen leiden tot besparingen, erkent financieel directeur Jeroen Slop vandaag in Het Parool. Hij kan de maatregelen pas invoeren als een speler een nieuw contract sluit. Dit seizoen lopen maar vijf van de 35 contracten af.
De enige manier om op redelijke wijze een contract te kunnen ontbinden is in principe wanneer de speler zelf weg wil en het contract een eventuele transfer in de weg staat.
pi_79789145
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:39 schreef Barca het volgende:
Je hebt een inhoudelijke reactie. Ik heb je gezegd hoe het in mijn ogen moet.

Niet opdoeken, de komende 12 jaren langzaam en zeker bouwen aan een toekomst als topploeg. Gezond worden, dan gerichte aankopen doen.
12 jaar ????

Nogmaals, reageer eens inhoudelijk. Ik heb je net gezegd, dat volgens jouw plannen de selectie te klein is en je amper een basiswaardige speler over weet te houden. Gezond worden doen we maar iets langer over, door successen te boeken en spelers te verkopen als ze meer opleveren en klaar zijn bij Ajax.
pi_79789185
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat weten ze bij Ajax ook wel en als het zo simpel lag, dan werd het ook wel gedaan.
[..]

De enige manier om op redelijke wijze een contract te kunnen ontbinden is in principe wanneer de speler zelf weg wil en het contract een eventuele transfer in de weg staat.
Hm, daar heb je me.

Hopelijk willen bovenstaande heren zelf weg.
pi_79789424
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:45 schreef spiderweb1 het volgende:

[..]

Hm, daar heb je me.

Hopelijk willen bovenstaande heren zelf weg.
Sno misschien. De rest is al aardig op leeftijd.
pi_79791674
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sno misschien. De rest is al aardig op leeftijd.
Misschien kunnen we de maffia bellen voor een afrekening voor die gene niet mee willen werken .
pi_79792214
Kan ie vast wel regelen.

woensdag 31 maart 2010 @ 16:11:57 #71
30220 Barca
pi_79792779
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:44 schreef Notyouraverage het volgende:

[..]

12 jaar ????

Nogmaals, reageer eens inhoudelijk. Ik heb je net gezegd, dat volgens jouw plannen de selectie te klein is en je amper een basiswaardige speler over weet te houden. Gezond worden doen we maar iets langer over, door successen te boeken en spelers te verkopen als ze meer opleveren en klaar zijn bij Ajax.
Ja, 12 jaren. We zijn echt niet in 3 of 4 jaar financieel gezond. Als we nu niet flink gaan saneren dan bestaan we over 2 jaar niet eens meer. De helft van de selectie moet er gewoon uit. Er is geen geld om hen te behouden. En met eruit zonder verkopen, redden we het nog niet. De miljoenen voor Suarez, Vertonghen, Van der Wiel, Stekelenburg en Emanuelson zijn heel hard nodig!

Basiswaardig is afhankelijk van je doelen. Als je mikt op Europees voetbal of zelfs het kampioenschap, ja, dan komen we tekort. Maar een klassering rond de 10e plek acht ik toch wel haalbaar.

Succes boeken kan alleen met een topploeg. Dat hebben we niet. Komen we heel veel kwaliteit voor tekort. Kwaliteit die voor ons niet te betalen is.
pi_79793032
Spelers die mogen blijven:
Stekelenburg, Vermeer, Verhoeven.
V.d.Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind, Anita, Oleguer
Enoh, de Jong, de Zeeuw, Eriksen, Lodeiro
Suarez, Sulejmani, Suk, Zeegelaar

Spelers die ik graag zie vertrekken:
Atouba, Wielaert, Ogararu, Lindgren, Emanuelson
Aissati, Gabri, Pantelic, Rommedahl, Kennedy

3 Versterkingen nodig
- Een veelzijdige verdediger
- Een snelle flankspeler
- Spits

Bouhlarouz, Lens, Dost
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:22:59 #73
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_79793266
Ik snap niet dat men telkens weer met Bouhlarouz aankomt. Die gast is meer geblesseerd dan dat ie op het veld staat. Plus dat meneer een miljoenen salaris heeft.
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:23:51 #74
30220 Barca
pi_79793306
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:17 schreef Moonlighter het volgende:

3 Versterkingen nodig
- Een snelle flankspeler
- Spits

Bouhlarouz, Lens, Dost
Oh ja Atouba Weg d'r mee!

Verhoeven? Overbodig zo'n 3e doelman. Vermeer en Padt(?) zijn voldoende.

En Sulejmani? Alsjeblieft zeg!

Versterkingen? Waarvan? Plakken wortels?
pi_79793510
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:17 schreef Moonlighter het volgende:

3 Versterkingen nodig
- Een snelle flankspeler
- Spits

Bouhlarouz, Lens, Dost
Emanuelson hoeft van mij volgend jaar nog niet weg. Hij is echt beter geworden in spel en mentaliteit.
Oleguer wel weg en Gabri betalen per gespeelde wedstrijd. Hij kan het zeker als hij fit is.
pi_79793591
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:28 schreef Godtje het volgende:

[..]
Gabri betalen per gespeelde wedstrijd. Hij kan het zeker als hij fit is.
Leuk idee, maar zo werkt dat natuurlijk niet.
pi_79793686
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Leuk idee, maar zo werkt dat natuurlijk niet.
Mits hel hele zwikje vertrekt (Atouba, Wielaert, Ogararu, Aissati, Pantelic, Kennedy en het liefste ook dario) dan zie ik hem liever blijven.

Lindgren weet ik nog niet. Al denk ik dat er genoeg aanbod voor het middenveld is op het moment dus dan zou hij weg moeten.
pi_79794149
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:32 schreef Godtje het volgende:

[..]

Mits hel hele zwikje vertrekt (Atouba, Wielaert, Ogararu, Aissati, Pantelic, Kennedy en het liefste ook dario) dan zie ik hem liever blijven.

Lindgren weet ik nog niet. Al denk ik dat er genoeg aanbod voor het middenveld is op het moment dus dan zou hij weg moeten.
Ik bedoel natuurlijk dat Gabri nog een contract heeft tot het eind van het seizoen 2010 / 2011. Van mij mag ie rustig blijven met een salaris gereduceerd to twee keer modaal, maar het is nou eenmaal niet mogelijk om contracten eenzijdig te gaan wijzigen.
pi_79794214
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk dat Gabri nog een contract heeft tot het eind van het seizoen 2010 / 2011. Van mij mag ie rustig blijven met een salaris gereduceerd to twee keer modaal, maar het is nou eenmaal niet mogelijk om contracten eenzijdig te gaan wijzigen.
Ik weet wat je probeerde te zeggen en ik weet dat dat niet kan eenzijdig. Dan hou ik hem dus liever en niet op de transferlijst.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:50:05 #80
30220 Barca
pi_79794468
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik weet wat je probeerde te zeggen en ik weet dat dat niet kan eenzijdig. Dan hou ik hem dus liever en niet op de transferlijst.
Ik zie liever dat hij verkocht wordt, maar ja ... wie wil hem hebben?!
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:53:06 #81
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_79794597
Ik zie nog steeds een middenveld met Enoh, De Zeeuw en Gabri liever..
Get woke, go broke!
pi_79795226
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:53 schreef HeatWave het volgende:
Lekker creatief

Hoe komt Barca erbij dat we de halve selectie moeten verkopen?
Dat wil ik wel inzichtelijk zien of is het puur omdat we dit jaar flink verlies lijden?
Volgens mij betekent dat niet dat we dan opeens de komende 12!!! jaren in de middenmoot hoeven spelen hoor...

Waarop baseer je dat het op de spitspositie wel goedkomt met Castillon, Suk en Bodul
pi_79795545
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:08 schreef ik.ben.hier het volgende:

[..]

Lekker creatief

Dat wil ik wel inzichtelijk zien of is het puur omdat we dit jaar flink verlies lijden?
Volgens mij betekent dat niet dat we dan opeens de komende 12!!! jaren in de middenmoot hoeven spelen hoor...

Waarop baseer je dat het op de spitspositie wel goedkomt met Castillon, Suk en Bodul
Die moet je gewoon niet serieus nemen. Natuurlijk Ajax heeft financieel gezien best een rampjaar en zal ook structureel de uitgaven moeten verlagen en / of inkomsten moeten verhogen. Een begrotingstekort als dit jaar is echter een heel andere situatie dan bijvoorbeeld die bij Feyenoord. Al je goede spelers verpatsen en voor de middenmoot gaan is financieel gezien natuurlijk volstrekt wanbeleid voor een merk als Ajax.
pi_79795612
Als je serieus wil dat Ajax een middenmoter wordt om "alleen" financieel gezond te worden ben je volstrekt idioot. Ajax moet en zal altijd om het kampioenschap spelen, je kunt je toch niet voorstellen dat Ajax een middenmooter wordt . Dat zou pas wanbeleid zijn, en ik verwacht dat het op die manier financieel alleen maar slechter kan gaan worden en dat je helemaal nooit meer aan de top komt.
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:26:35 #85
30220 Barca
pi_79795841
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:53 schreef HeatWave het volgende:
Ik een middenveld Vertonghen (als hij niet verkocht wordt); Enoh, De Zeeuw, De Jong, Eriksen.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:08 schreef ik.ben.hier het volgende:

[..]

Lekker creatief

1. Ik had ergens gelezen, link via een Ajax-site die ik niet kan terugvinden, dat de club een schuld heeft van ¤ 40 miljoen. Wél heb ik via Google iets kunnen vinden over een negatief resultaat. "Ajax realiseerde een negatief saldo vergoedingssommen van ¤ 10,1 miljoen.
Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van ¤ 12,2 miljoen en
uit het resultaat vergoedingssommen van ¤ 2,1 miljoen.

Ajax heeft over het boekjaar 2005/2006 een netto verlies van ¤ 6,6 miljoen gemaakt. De directie stelt voor het resultaat van ¤ 6,6 miljoen negatief in het eigenvermogen te verwerken.

Lonen en salarissen
De salarissen zijn in totaal met ¤ 3,9 miljoen gestegen naar ¤ 36,2 miljoen. De salarislasten van de spelers en de technische staf zijn met ¤ 2,7 miljoen gestegen,veroorzaakt door hogere premies op basis van de UEFA Champions League resultaten ende wijzigingen in de technische staf. Salarissen van het kantoorpersoneel zijn gestegenmet ¤ 1,0 miljoen door de directiewisseling en indexatie van de salarissen. Daarnaast ishet aantal FTE’s, inclusief de spelersgroep, bij Ajax Amsterdam toegenomen met 8 FTE’s,van 169 naar 177.

De totale overige bedrijfskosten zijn toegenomen met ¤ 2,1 miljoen naar ¤ 26,8 miljoen." Link naar volledige artikel: http://www.ajax.nl/web/file?uuid=27ec6e28-072c-40f2-bc2a-0d75f9d55691&owner=7f0e4750-bf75-4c4d-b517-11cd2bce7c2e

Verder ... als je al 6 seizoenen op rij geen kampioen wordt, en dus regelmatig geen CL speelt, dan mis je inkomsten. Als je daarentegen wél dure spelers hebt en vreselijke aankopen doet (Meer dan 16 miljoen voor 1 spelertje ...) dan is het logisch dat je schulden hebt.

2. Een schuld van ¤ 40 miljoen, die nog steeds oploopt door alle verliezen, dan moet je wel spelers verkopen en waar mogelijk laten gaan door contracten niet te verlengen.

3. Ik zeg niet dat het toppers zijn, maar hoop wel dat ze eredivisiewaardig zijn. Castillion komt uit de eigen jeugd. Ajax is qua aanvallers traditioneel niet succesvol met spitsen die gehaald worden van andere clubs.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:20 schreef Vjenne12345 het volgende:
Als je serieus wil dat Ajax een middenmoter wordt om "alleen" financieel gezond te worden ben je volstrekt idioot. Ajax moet en zal altijd om het kampioenschap spelen, je kunt je toch niet voorstellen dat Ajax een middenmooter wordt . Dat zou pas wanbeleid zijn, en ik verwacht dat het op die manier financieel alleen maar slechter kan gaan worden en dat je helemaal nooit meer aan de top komt.
Een middenmoter worden is geen doel. Dat is een middel. Een middel om financieel weer gezond te worden, en als club te kunnen blijven bestaan.

We moeten zélf spelers gaan opleiden, beter scouten ... en dan met een jong team weer succes gaan boeken zoals in 1995. Dure spelers handhaven, aankopen doen ... het maakt ons kapot!

[ Bericht 9% gewijzigd door Barca op 31-03-2010 17:34:19 ]
pi_79796193
Dus het was gewoon uit de lucht gegrepen, bedoel de cijfers en informatie die je nu laat zien die wist iedereen toch al?
Beleid van Ajax zou nu moeten zijn, aankopen direct voor de basis, spelers voor de breedte moet je transfervrij of gewoon uit de jeugd halen. Verder ben ik voor een relatief laag basissalaris en dan een prestatiestelsel. Het is gewoon van de zotte dat Urby nu al zoveel verdiend op basis van? Ok, het was een potientiele topper, speelde vroeg bij Oranje etc etc, maar was sporadisch belangrijk voor het elftal. Onzin om zo'n hoog salaris te geven dus, ze moeten het een eer vinden om voor de mooiste club van Nederland te spelen.

Verder komen de vele contractspelers natuurlijk door de vele trainerwisselingen, als je bedenkt wie v Basten heeft gehaald en waar die nu spelen, dan schieten de tranen gewoon in je ogen. Laat staan als je dat bedrag hier gaat neerzetten.

Dus investeer in de scouting!! Ondermaats, ben wel positief hoe ze het nu met de jeugd willen aanpakken. Je merkt dat er een omslag aankomt. Verder moet Ajax het slimmer aanpakken betreft de jeugd, probeer de spelers vroeg technisch bij te schaven, laat ze plezier hebben en werk aan de balbehandeling. Dat zijn de Ajax spelers toch?

Een aangewaaide Suk heeft al minuten gemaakt in het eerste, waar blijft Castillon? Ik weet dat het een groot talent is, maar blijkbaar stagneert er iets... Weet jij meer?
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:26 schreef Barca het volgende:

[..]

1. Ik had ergens gelezen, link via een Ajax-site die ik niet kan terugvinden, dat de club een schuld heeft van ¤ 40 miljoen. Wél heb ik via Google iets kunnen vinden over een negatief resultaat. "Ajax realiseerde een negatief saldo vergoedingssommen van ¤ 10,1 miljoen.
Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van ¤ 12,2 miljoen en
uit het resultaat vergoedingssommen van ¤ 2,1 miljoen.

Ajax heeft over het boekjaar 2005/2006 een netto verlies van ¤ 6,6 miljoen gemaakt. De directie stelt voor het resultaat van ¤ 6,6 miljoen negatief in het eigenvermogen te verwerken.

Lonen en salarissen
De salarissen zijn in totaal met ¤ 3,9 miljoen gestegen naar ¤ 36,2 miljoen. De salarislasten van de spelers en de technische staf zijn met ¤ 2,7 miljoen gestegen,veroorzaakt door hogere premies op basis van de UEFA Champions League resultaten ende wijzigingen in de technische staf. Salarissen van het kantoorpersoneel zijn gestegenmet ¤ 1,0 miljoen door de directiewisseling en indexatie van de salarissen. Daarnaast ishet aantal FTE’s, inclusief de spelersgroep, bij Ajax Amsterdam toegenomen met 8 FTE’s,van 169 naar 177.

De totale overige bedrijfskosten zijn toegenomen met ¤ 2,1 miljoen naar ¤ 26,8 miljoen." Link naar volledige artikel: http://www.ajax.nl/web/file?uuid=27ec6e28-072c-40f2-bc2a-0d75f9d55691&owner=7f0e4750-bf75-4c4d-b517-11cd2bce7c2e

Verder ... als je al 6 seizoenen op rij geen kampioen wordt, en dus regelmatig geen CL speelt, dan mis je inkomsten. Als je daarentegen wél dure spelers hebt en vreselijke aankopen doet (Meer dan 16 miljoen voor 1 spelertje ...) dan is het logisch dat je schulden hebt.

2. Een schuld van ¤ 40 miljoen, die nog steeds oploopt door alle verliezen, dan moet je wel spelers verkopen en waar mogelijk laten gaan door contracten niet te verlengen.

3. Ik zeg niet dat het toppers zijn, maar hoop wel dat ze eredivisiewaardig zijn. Castillion komt uit de eigen jeugd. Ajax is qua aanvallers traditioneel niet succesvol met spitsen die gehaald worden van andere clubs.
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:47:06 #87
30220 Barca
pi_79796533
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:37 schreef ik.ben.hier het volgende:
Dus het was gewoon uit de lucht gegrepen, bedoel de cijfers en informatie die je nu laat zien die wist iedereen toch al?
Beleid van Ajax zou nu moeten zijn, aankopen direct voor de basis, spelers voor de breedte moet je transfervrij of gewoon uit de jeugd halen. Verder ben ik voor een relatief laag basissalaris en dan een prestatiestelsel. Het is gewoon van de zotte dat Urby nu al zoveel verdiend op basis van? Ok, het was een potientiele topper, speelde vroeg bij Oranje etc etc, maar was sporadisch belangrijk voor het elftal. Onzin om zo'n hoog salaris te geven dus, ze moeten het een eer vinden om voor de mooiste club van Nederland te spelen.

Verder komen de vele contractspelers natuurlijk door de vele trainerwisselingen, als je bedenkt wie v Basten heeft gehaald en waar die nu spelen, dan schieten de tranen gewoon in je ogen. Laat staan als je dat bedrag hier gaat neerzetten.

Dus investeer in de scouting!! Ondermaats, ben wel positief hoe ze het nu met de jeugd willen aanpakken. Je merkt dat er een omslag aankomt. Verder moet Ajax het slimmer aanpakken betreft de jeugd, probeer de spelers vroeg technisch bij te schaven, laat ze plezier hebben en werk aan de balbehandeling. Dat zijn de Ajax spelers toch?

Een aangewaaide Suk heeft al minuten gemaakt in het eerste, waar blijft Castillon? Ik weet dat het een groot talent is, maar blijkbaar stagneert er iets... Weet jij meer?
[..]
Zoals ik al zei: ik kan bepaalde cijfers niet terugvinden. Maar uit de lucht gegrepen? Trouwens, neem het vermogen en trek daar een verlies van ¤ 30 miljoen vanaf. Hou je ongeveer ¤ 30 miljoen over. Kijk naar het aankoopbedrag voor Sulejmani (¤ 16,25 miljoen) en zijn huidge waarde (¤ 0,01625) en ook dan is er een negatief verschil van ruim ¤ 16 miljoen ... Je mag niet vreemd op kijken als er nog meer lijken in de kast zitten.

Als je al aankopen zou doen, dan zou dat inderdaad voor de basis moeten zijn. Genoemde Lens en Dost (en een fitte Boulahrouz) zouden geschikt zijn, maar ... we kunnen op dit moment nog geen eurocent missen.

We moeten in de opleiding niet alleen aandacht besteden aan tactiek en techniek, maar ook aan mentaliteit en fysieke kracht. Daar ontbreekt het in mijn ogen erg aan!

Nee, over Castillion weet ik verder niks. Misschien ziet Jol het niet in hem zitten? Dat gold immers ook voor Lindgren? Terwijl hij wel vertrouwen heeft/hield in Aissati en Sulejmani. Nou, die bakken er niks van. Bedankt hè, pannenkoek!
pi_79796888
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:47 schreef Barca het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: ik kan bepaalde cijfers niet terugvinden. Maar uit de lucht gegrepen? Trouwens, neem het vermogen en trek daar een verlies van ¤ 30 miljoen vanaf. Hou je ongeveer ¤ 30 miljoen over. Kijk naar het aankoopbedrag voor Sulejmani (¤ 16,25 miljoen) en zijn huidge waarde (¤ 0,01625) en ook dan is er een negatief verschil van ruim ¤ 16 miljoen ... Je mag niet vreemd op kijken als er nog meer lijken in de kast zitten.

Als je al aankopen zou doen, dan zou dat inderdaad voor de basis moeten zijn. Genoemde Lens en Dost (en een fitte Boulahrouz) zouden geschikt zijn, maar ... we kunnen op dit moment nog geen eurocent missen.

We moeten in de opleiding niet alleen aandacht besteden aan tactiek en techniek, maar ook aan mentaliteit en fysieke kracht. Daar ontbreekt het in mijn ogen erg aan!

Nee, over Castillion weet ik verder niks. Misschien ziet Jol het niet in hem zitten? Dat gold immers ook voor Lindgren? Terwijl hij wel vertrouwen heeft/hield in Aissati en Sulejmani. Nou, die bakken er niks van. Bedankt hè, pannenkoek!
Met Sulejmani moet je gewoon aan de slag, bedoel vorig jaar was die ook drama, maar had toch een X aantal assist en goals. Als hem nu verkoopt, dan ga je daar nog wel spijt van krijgen denk ik. Je noemt het bedrag van 16miljoen, het was idd teveel. Maar ik vond het wel een goede aankoop, over het bedrag kan je twisten idd... Voor Aissatti is het wel over lijkt me, lekker naar een FC Utreg laten gaan.
Aankopen doen is lastig, wie zegt dat Dost meekan met Ajax, gaan we weer gokken? Bovendien heeft die volgens mij nog een 2jarig contract. AZ zal liever Lens naar het buitenland verkopen dan naar een "concurrent". Dus dat zal ook de hoofdprijs zijn. Waarom Boula? We hebben de belgen toch, daarachter Oleguer, evt Blind, Boilesen en Wielaert als de nood eht hoog is. Onzin aankoop dus...

Hoe ga je werken aan mentaliteit? Dat moet in je zitten of niet, als je weinig tegenstand hebt gehad in de jeugd, dan wordt je gemakzuchtig en denk je echt dat je goed bent. Je moet zorgen voor een competitie met meer weerstand, dan komt de mentaliteit echt wel zelf bovendrijven. Persoonlijk denk ik meer dat ze aan begeleiding moeten doen. Het is gewoon zonde, dat er enkele spelers uit de jeugd van Ajax komen, die gewoon prima in de selectie van Ajax zouden passen..
pi_79796967
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:37 schreef ik.ben.hier het volgende:
Spelers transfervrij halen is nu juist wat ze gedaan hebben met b.v. Atouba. Gevolg is dat daar dus een smak meer aan salaris voor wordt betaald.
quote:
M.i. zijn de trainerswisselingen van de afgelopen tijd ook voor een belangrijk deel de oorzaak van de financiële situatie bij Ajax op het moment. Jol gaat zelf natuurlijk ook niet vrijuit met de aankoop van b.v. Atouba. Pantelic is wel een nuttigere aankoop, maar die is m.i. ook niet echt z'n salaris waard.

Wat betreft de financiële situatie is het handig dat Ajax een NV is, dan zijn cijfers namelijk gewoon publiekelijk beschikbaar.
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:58:24 #90
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_79799043
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:47 schreef Barca het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij niet van enige kennis gehinderd! Ik lurk hier af en toe alleen maar een beetje mee, maar man man man wat ben jij een irritant ventje zeg.

Als je het jaarverslag erbij pakt zie je dat ajax een eigen vermogen van 61,7m heeft en een schuld van 3,3m. Waar haal je in godsnaam die 40m schuld vandaan?

Bovendien is het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen beter dan vorig jaar. Het enige verschil zit in em in de afschrijvingen van spelers en de verkopen van eigen spelers. De afschrijvingen van spelers is puur een boekhoudkundig verlies, het is niet zo dat Ajax dat geld echt toe moet geven. Ze zijn verplicht om op immateriele vaste activa (spelers dus) af te schrijven volgens de regels van een beursgenoteerd bedrijf. Wanneer spelers verkocht worden wordt hier doorgaans weer een dikke boekwinst opgemaakt (oke sulejmani uitgezonderd). Echter worden spelers uit eigen kweek helemaal niet op de balans opgenomen. Een verkoop van bijv vd wiel voor 10m betekent dan ook meteen 10m winst.

Als je kijkt naar de kasstromen, het beschikbare geld, dan zie je dat er maar 404.000 euro minder in kas is dan eind seizoen 08/09 (het verschil is zelfs nog iets kleiner omdat er koerswinst is geboekt).

Edit: Bovenstaande ging nog over jaarcijfers 08/09. Halfjaarcijfers t/m eind 09 zijn ook bekend:
http://www.ajax.nl/web/file?uuid=1bc3a7e3-3f4b-4ca3-946b-860521208b4b&owner=a9c506c9-a475-4a3f-a7c4-b0aa7307af94

11 miljoen verlies vooral veroorzaakt door afschrijvingen aankopen. Ik zal het uitleggen, sulejmani is gekocht voor 16,25m, hij heeft een contract voor 5 jaar. Dat betekent 3,2m per jaar aan afschrijvingen. De aankoop zorgt dus niet voor het verlies, maar voor de jaren erop. De aankoop zorgt echter wel voor het verloop van de kasstroom, de afschrijvingen niet.

Maargoed, nog steeds heeft ajax een eigen vermogen van 52m en een schuld van 2,4m. Nog steeds geen 40m schuld dus, zoals barca beweerd. Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen is wel verslechterd met 5m, en dat is waarop de directie moet en zal gaan bezuinigen (vooral salarissen dus).

Al met al lijkt het me voor barca beter om zich in een topic te bevinden waar ie verstand van heeft, punnikken of breien ofzo...

[ Bericht 18% gewijzigd door testje318 op 31-03-2010 19:08:54 ]
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:30:43 #91
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_79800240
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:52 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Zouden ze dit topic lezen bij Ajax?? Dost is al door meerdere mensen hier geopperd.
pi_79800383
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

Zouden ze dit topic lezen bij Ajax?? Dost is al door meerdere mensen hier geopperd.
Als ze dan maar niet te veel naar Barca luisteren
pi_79800395
dubbel
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:33:05 #94
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_79803034
Leuk zo die lijstjes maken. Ik doe ook mee en heb 2 principes:
1) ik ga uit van een 'kernselectie' van 22 man, dubbele bezetting over het gehele veld. (Tijdelijke) gaten die ontstaan worden opgevuld met jeugdspelers.
2) ik wil zoveel mogelijk van het huidige basisteam bij elkaar houden.

Stekelenburg / Vermeer
+1

Van der Wiel
Oleguer
Alderweireld
Vertonghen
Lindgren
Anita
Blind
+1

Gabri
Van der Heijden
Enoh
Lodeiro
De Jong
De Zeeuw

Rommedahl
Suarez
Suk
Sulejmani
Erikson
+1

Exit:

Stekelenburg / Vermeer
Verhoeven
Atouba
Wielaert
Ogararu
Aissati
Pantelic
Kennedy
Emanuelson
Manucharyan
Martina
Luque
Sno
Bodul

(voortzetting van) verhuur:

Cvitanich
Silva
Donald
Sarpong
pi_79808714
tvp !
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:49:53 #96
30220 Barca
pi_79810253
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:58 schreef ik.ben.hier het volgende:

[..]

Met Sulejmani moet je gewoon aan de slag, bedoel vorig jaar was die ook drama, maar had toch een X aantal assist en goals. Als hem nu verkoopt, dan ga je daar nog wel spijt van krijgen denk ik. Je noemt het bedrag van 16miljoen, het was idd teveel. Maar ik vond het wel een goede aankoop, over het bedrag kan je twisten idd... Voor Aissatti is het wel over lijkt me, lekker naar een FC Utreg laten gaan.
Aankopen doen is lastig, wie zegt dat Dost meekan met Ajax, gaan we weer gokken? Bovendien heeft die volgens mij nog een 2jarig contract. AZ zal liever Lens naar het buitenland verkopen dan naar een "concurrent". Dus dat zal ook de hoofdprijs zijn. Waarom Boula? We hebben de belgen toch, daarachter Oleguer, evt Blind, Boilesen en Wielaert als de nood eht hoog is. Onzin aankoop dus...

Hoe ga je werken aan mentaliteit? Dat moet in je zitten of niet, als je weinig tegenstand hebt gehad in de jeugd, dan wordt je gemakzuchtig en denk je echt dat je goed bent. Je moet zorgen voor een competitie met meer weerstand, dan komt de mentaliteit echt wel zelf bovendrijven. Persoonlijk denk ik meer dat ze aan begeleiding moeten doen. Het is gewoon zonde, dat er enkele spelers uit de jeugd van Ajax komen, die gewoon prima in de selectie van Ajax zouden passen..
Sulejmani wordt bij Ajax nooit wat. Dat is een miskoop waarvan iedere seconde die hij langer onder contract staat, kapitaalvernietiging is!

Je kan spelers wel bestraffen als hun inzet niet naar je eis is. En, wie herhaaldelijk ongewenst gedrag vertoont, die stuur je weg. Maar, het begint met scouten op mentaliteit. Voor spelers die je haalt én voor spelers die je hebt. Nu is dat onvoldoende het geval. We hebben te veel mooi weer voetballers!
  donderdag 1 april 2010 @ 18:27:09 #97
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_79839556
T X T
V X V
P X P

ik gebruik dit account niet meer :)
pi_79840412
quote:
Trainer Martin Jol sluit nog steeds niet uit dat Marko Pantelic ook volgend seizoen voor Ajax speelt. De leiding van de Amsterdamse club heeft in drie gesprekken geen overeenstemming over een nieuwe verbintenis voor de Serviër bereikt. Beide partijen hebben echter afgesproken nog een vierde keer met elkaar om de tafel te gaan zitten.

Pantelic mag van Ajax voor één seizoen tekenen. De 31-jarige spits opteert voor een driejarig contract. "Op mijn leeftijd wordt het tijd om aan mijn gezin te denken", zegt hij. "Ik kan niet altijd blijven voetballen en moet nu toch mijn geld verdienen. Maaréén ding is zeker. Ik zal tot de laatste minuut alles voor Ajax blijven geven. Ook als die laatste minuut aan het einde van dit seizoen al is aangebroken."

Pantelic kwam in het begin van deze voetbaljaargang transfervrij over van Hertha BSC. Hij maakte negen competitietreffers voor Ajax en bereidde zeven doelpunten van zijn club in de eredivisie voor.
bron
  donderdag 1 april 2010 @ 18:55:33 #99
30220 Barca
pi_79840513
1,25 miljoen is veel te veel!
  donderdag 1 april 2010 @ 20:01:26 #100
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_79843119
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:52 schreef Godtje het volgende:

[..]

bron
AFCA
  donderdag 1 april 2010 @ 20:48:41 #101
269412 Frederick_Blah
pi_79845091
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:01 schreef MassimO het volgende:

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Omg win die smiley!
  donderdag 1 april 2010 @ 21:32:31 #102
269412 Frederick_Blah
pi_79847140
SPOILER
pi_79856921
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:32 schreef Frederick_Blah het volgende:
SPOILER
Is dat een nieuwtje ? Laatste keer was toch ook al bij de Arena ?

Dan doe ik maar een nieuwtje, voor wat het waard is:
quote:
http://albania-sport.com/mat.php?idm=14306

Ndërmjetësin do ta bëjë menaxheri grek, Jorgos Kazianis, njeriu që bëri të mundur edhe testimin e Gjergji Muzakës

Bekim Bala (19 vjeç, 8 gola këtë sezon në Superligë) mund të testohet te Ajaxi i Amsterdamit. Mundësinë e artë do t’ia ofrojë menaxheri i njohur grek Jorgos Kazianis, njeriu që bëri të mundur edhe testimin e Gjergji Muzakës, në fillimet e tij te Partizani. Kazianis, me seli në Athinë, është menaxheri i trajneri i Luis Van Galit, trajnerit të Bajernit të Munihut. Sipas “Panorama Sport”, sulmuesi Bala para pak kohës u kërkua nga sllovenët e Olimpja e Lubjanës, klub ku më parë gjatë viteve 1990 kanë luajtur Edmond Dosti dhe Kliton Bozgo, por presidenti i Vllaznisë, Valter Fushaj, e refuzoi ofertë, nderkohë që tani flitet për një shumë prej 250 mijë eurosh për kartonin e futbollistit, nëse Ajaxi do të vendosë ta blejë.

Volgens dit bericht neemt Ajax een spits uit Albanië op proef. Als ze besluiten hem over te nemen dan moeten ze 250.000 euro betalen. Hij is 19 jaar oud en heeft dit seizoen 8 doelpunten gemaakt voor KF Vllaznia Shkodër.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bekim_Balla
Barca zal het wel te duur vinden voor een aankoop.
  vrijdag 2 april 2010 @ 06:26:00 #104
269412 Frederick_Blah
pi_79858290
Laatste kampioenschap (2004) vierden we nog op het Leidsche. In 2007 zou het inderdaad in de ArenA plaatsvinden en ik geloof in 2008 ging het over een rondvaart op de grachten.

Maar goed. Ik vroeg gisteren Job Cohen of hij 2 mei op het Leidsche te vinden was en toen kwam 'ie daar helaas mee. Blijkbaar is Asscher d'r niet zo kapot van om ons in de binnenstad rond te hebben rennen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:55:16 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_79859131
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 06:26 schreef Frederick_Blah het volgende:
Laatste kampioenschap (2004) vierden we nog op het Leidsche. In 2007 zou het inderdaad in de ArenA plaatsvinden en ik geloof in 2008 ging het over een rondvaart op de grachten.

Maar goed. Ik vroeg gisteren Job Cohen of hij 2 mei op het Leidsche te vinden was en toen kwam 'ie daar helaas mee. Blijkbaar is Asscher d'r niet zo kapot van om ons in de binnenstad rond te hebben rennen.

Cohen . blij dat die linkse rat is opgerot...
Get woke, go broke!
pi_79859773
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Cohen . blij dat die linkse rat is opgerot...
Nou inderdaad, maar als het even tegenzit kun je hem weer begroeten als MP
pi_79859841
Wat is COD'den?
pi_79865947
Laat het gefrustreerde mannetje hier lekker kletsen. Hij heeft waarschijnlijke geen vrienden en geen toekomst en moet hij zijn frustratie ergens kwijt. Leuk ook nog dat wij 1 van de weinige mensen zijn die wel op zijn geklets reageren, heeft hij nog wat aandacht.
pi_79867288
Bij dezen beloof ik plechtig pas weder te keren als jullie geen kampioen meer kunnen worden. Jullie zijn zo enorm overtuigd dat het wel gaat gebeuren dus keer ik niet meer terug.

/Me start Paint alvast op!

Tot over een paar weken!

vrijdag 2 april 2010 @ 13:31:51 #110
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_79867410
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:
Bij dezen beloof ik plechtig pas weder te keren als jullie geen kampioen meer kunnen worden. Jullie zijn zo enorm overtuigd dat het wel gaat gebeuren dus keer ik niet meer terug.

* EAGLES_DEVENTER start Paint alvast op!

Tot over een paar weken!

Volgens mij is er hier niemand die zegt: "wij worden kampioen". Wel zijn er mensen die zeggen: Het kan dit seizoen nog gebeuren, maar 'we' hebben het niet meer in eigen hand.
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:48:06 #111
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_79870323
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is COD'den?
Call of Duty spelen
AFCA
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:21:26 #112
269412 Frederick_Blah
pi_79873562
quote:
On The 3rd of April 2010 It was revieled that Suárez had signed with new A-League team Melbourne Heart as their inugral marquee player. The signing is an A-League record said to be around $12 million USD.
http://en.wikipedia.org/wiki/Luis_Alberto_Su%C3%A1rez#Ajax

vrijdag 2 april 2010 @ 17:43:01 #113
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_79875857
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:53 schreef Vjenne12345 het volgende:
Laat het gefrustreerde mannetje hier lekker kletsen. Hij heeft waarschijnlijke geen vrienden en geen toekomst en moet hij zijn frustratie ergens kwijt. Leuk ook nog dat wij 1 van de weinige mensen zijn die wel op zijn geklets reageren, heeft hij nog wat aandacht.
Dat dus. Posts van hem en aantal reacties erop verwijderd. Soccer on!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_79876078
quote:
3 April!
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:03:01 #115
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_79914404
Twente pakt zijn puntjes weer. Morgen ADO opzij zetten en de drúk blijven opvoeren. Als Twente dan niet bezwijkt verdienen ze die titel ook en moet Ajax 'gewoon' zorgen dat ze CL veilig stellen en de KNVB beker winnen.
Life is what you make it.
pi_79928344
Iemand nog een werkend linkje voor de wedstrijd van zometeen?
pi_79928557
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:13 schreef Jaytonism het volgende:
Iemand nog een werkend linkje voor de wedstrijd van zometeen?
NVS 1 op Sopcast (kanaal #74174)
pi_79928623
Heb je daar ook een directe link van? Ben niet zon ster in 't programma..

/ edit: Heb hem al. Bedankt!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2010 12:28:16 ]
  zondag 4 april 2010 @ 12:41:14 #119
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_79929023
verdonkie, me hele stream loopt naar de shit...
pi_79929374
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:25 schreef Jaytonism het volgende:
Heb je daar ook een directe link van? Ben niet zon ster in 't programma..

/ edit: Heb hem al. Bedankt!
belangrijk bericht mbt livestreams!

Niet om links vragen dus.
  zondag 4 april 2010 @ 13:23:08 #121
291582 Nfct
Come on you boys in red!
pi_79930147
Belchinezen zeg ik je.
Dutch Radio Scrobbler 4.0 beta!
http://www.megaupload.com/?d=O2VWO5R5 (Build 70)
  zondag 4 april 2010 @ 13:31:23 #122
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_79930429
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:23 schreef Nfct het volgende:
Belchinezen zeg ik je.
osm ?
pi_79932379
god wat onverdiend maar wat heerlijk!!!!
  zondag 4 april 2010 @ 14:29:22 #124
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79932389
Ik schaam mij... Kapot... Dit is niet normaal joh.
AFC AJAX
  zondag 4 april 2010 @ 14:29:34 #125
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79932398
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:29 schreef Godtje het volgende:
Ja oké, dat wel
AFC AJAX
pi_79932428
Wat een wedstrijd. Ik heb keihard lopen schelden! Wat waren we slecht
  zondag 4 april 2010 @ 14:30:41 #127
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79932438
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:29 schreef Godtje het volgende:
Inderdaad, wat slecht maar goed weer 3 punten in de zak
.
pi_79932491
was echt blij
x
pi_79932497
Komoooopppppppppppppp
GGGG
pi_79932508
Jezus wat een overwinning a la Twente.
Gewoon in de 93e minuut
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_79932546
damn dat je zo blijk kan zijn door een doelpunt in den haag tegen 10 man
  zondag 4 april 2010 @ 14:34:07 #132
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_79932573
terwijl iedereen echt verwacht had dat er wel veel gescoord zou worden door ajax
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  zondag 4 april 2010 @ 14:35:39 #133
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_79932627
We zijn hier vandaag goed weggekomen , had zo maar anders kunnen aflopen.
Pfff , blij met de 3 punten.
Ik heb nog steeds niet de moed op gegeven , de kansen worden wel heel klein , maar ze bestaan nog.
AFCA
pi_79932630
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:33 schreef truedestiny het volgende:
damn dat je zo blijk kan zijn door een doelpunt in den haag tegen 10 man
Het gaat mij meer om de 3punten.
Psv en Twente hebben dit seizoen bijna alleen maar met 1 punt verschil gewonnen en als Ajax dat heeft is het weer beschamend
pi_79932641
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:30 schreef LostnFound het volgende:
Wat een wedstrijd. Ik heb keihard lopen schelden! Wat waren we slecht
Dit dus. Ze konden niet eens normaal naar elkaar passen. Het scheelde soms echt meters. Eikels. Alles was waardeloos.

En kunnen we Emanuelson niet te vondeling ergens leggen? Ongelofelijk dat hij nog bij Ajax zit en gebruikt wordt.
  zondag 4 april 2010 @ 14:36:28 #136
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_79932661
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:32 schreef stevenmac26 het volgende:
Jezus wat een overwinning a la Twente.
Gewoon in de 93e minuut
Nu mogen wij dat ook wel is doen ja .
pi_79932700
Winnen = Winnen, hadden we verloren, commentaar, maar we worden wel kampioen.. ooit.. We hebben wel 't patent van p$v overgenomen
GGGG
pi_79932723
Leuk zo'n wedstrijd, zit hier met zware hartkloppingen en na deze scheldpartij op 1ste paasdag kom ik ook nooit meer in de hemel
Eens met wat hierboven staat
  zondag 4 april 2010 @ 14:37:56 #139
269412 Frederick_Blah
pi_79932728
Kut, kijk net in de spiegel blijk ik spontaan grijs te zijn geworden!
pi_79932729
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:35 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om de 3punten.
Psv en Twente hebben dit seizoen bijna alleen maar met 1 punt verschil gewonnen en als Ajax dat heeft is het weer beschamend
ik ben voor ajax hoor maar als twente en psv met 1-0 winnen ofso komen ze toch wat zekerder over als ajax vandaag. maar ik ben tevree als ajax gewoon blijft winnen
  zondag 4 april 2010 @ 14:38:30 #141
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79932754
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:37 schreef Splutje het volgende:
Leuk zo'n wedstrijd, zit hier met zware hartkloppingen en na deze scheldpartij op 1ste paasdag kom ik ook nooit meer in de hemel
Inmiddels is mijn hartslag weer normaal
.
  zondag 4 april 2010 @ 14:38:45 #142
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79932762
quote:
AFC AJAX
pi_79932814
Nooit meer over deze praten. Hopelijk is het waar dat je close escape moet hebben om uiteindelijk te winnen.
pi_79933047
Ik heb hard zitten schreeuwen en juichen :$
pi_79933078
Wat is dit slecht voor me hart. Gister had Arsenal ook al pas in de blessuretijd gewonnen en vandaag ajax.
  zondag 4 april 2010 @ 15:33:08 #146
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_79934894
Gewoon de punten en voor Jol mooi aanleiding om de ploeg weer even op zijn plaats te zetten.
  zondag 4 april 2010 @ 17:30:06 #147
189963 nubreektmijnklomp
pi_79938642
quote:
ik denk dat ik na vandaag levenslang in het vagevuur zal branden
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_79947152
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:35 schreef BluesRebel het volgende:
En kunnen we Emanuelson niet te vondeling ergens leggen? Ongelofelijk dat hij nog bij Ajax zit en gebruikt wordt.
Beetje respect. Waarom zo negatief? Paar wedstrijden geleden was hij subliem.
Love is in the air!
pi_79953803
Verdomme hoe slecht was dit zeg, met geen enkele pen te beschrijven.
En toch gaat Ajax kampioen worden. Ik geloof er heilig in.
Ajax gaat alles winnen en Twente lijdt nog twee keer puntverlies.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  maandag 5 april 2010 @ 00:26:18 #150
189963 nubreektmijnklomp
pi_79954065
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:42 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Beetje respect. Waarom zo negatief? Paar wedstrijden geleden was hij subliem.
hij was ook niet heel slecht vergeleken met de rest. overigens was sulemanji dat wel die 10 minuten die hij inviel. niett te ge-lo-ven
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  maandag 5 april 2010 @ 00:58:08 #151
134796 GossoKing
It's advááánced!
pi_79955038
quote:
Op maandag 5 april 2010 00:26 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

hij was ook niet heel slecht vergeleken met de rest. overigens was sulemanji dat wel die 10 minuten die hij inviel. niett te ge-lo-ven
Zouden we nog ooit wat terug gaan zien van die 16 miljoen? Wat denken jullie mannen, Sulejmani meer laten spelen in de hoop dat hij beter wordt en toch nog wat rendement behaald wordt of gewoon afschrijven?
"My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch." ~ Jack Nicholson
pi_79955341
quote:
Op maandag 5 april 2010 00:58 schreef GossoKing het volgende:

[..]

Zouden we nog ooit wat terug gaan zien van die 16 miljoen? Wat denken jullie mannen, Sulejmani meer laten spelen in de hoop dat hij beter wordt en toch nog wat rendement behaald wordt of gewoon afschrijven?
Ik zou hem nog niet te snel afschrijven. Ibrahimovic begon ook pas in zijn 3e seizoen echt goed te draaien.
  maandag 5 april 2010 @ 01:18:59 #153
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79955623
quote:

[..]

Tja iedere keer dat Sulejmani invalt spelen we met tien man......... Overigens wat was Suarez ongelooflijk slecht vandaag
.
  maandag 5 april 2010 @ 02:57:20 #154
189963 nubreektmijnklomp
pi_79957838
quote:

[..]

niet meer aan wagen. miskopen gebeuren, en als we hem nu gaan laten spelen verliezen we punten. misschien volgend seizoen tho.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  maandag 5 april 2010 @ 16:05:02 #155
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_79969597
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:09 schreef TTD het volgende:

[..]

Ik zou hem nog niet te snel afschrijven. Ibrahimovic begon ook pas in zijn 3e seizoen echt goed te draaien.
Ibrahimovic was niet constant maar hij liet toen ook al zien dat hij wel veel talent had. Dat zie ik bij Sulemani toch minder. Als er een bod komt van rond de 8 dan moet je dat nemen
  maandag 5 april 2010 @ 16:11:22 #156
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_79969759
Ajax B1 heeft de Aegon Future Cup gewonnen , met 0 doelpunten tegen.
En dat met teams als FC Barcelona , AC Milan , Liverpool en China U-17.
Netjes dus.
AFCA
  maandag 5 april 2010 @ 16:59:10 #157
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79971160
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:11 schreef MassimO het volgende:
Netjes dus.
Helemaal gemist
AFC AJAX
pi_79973716
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:11 schreef MassimO het volgende:
Netjes dus.
De jeugdteams winnen nog wel veel ja

Ik heb net het CL-seizoen van 1995 bekeken en heb ook de wedstrijd Real Madrid - Ajax van 95/96 gedownload. Iemand enig idee of ook t hele seizoen van 95/96 ergens staat?

AJAX
  maandag 5 april 2010 @ 18:45:41 #159
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79974874
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:14 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

De jeugdteams winnen nog wel veel ja

Ik heb net het CL-seizoen van 1995 bekeken en heb ook de wedstrijd Real Madrid - Ajax van 95/96 gedownload. Iemand enig idee of ook t hele seizoen van 95/96 ergens staat?

AJAX
Vet
.
  maandag 5 april 2010 @ 21:48:56 #160
30220 Barca
pi_79982539
- Ja, we weten het nu wel. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Happel op 05-04-2010 21:54:38 ]
pi_79985372
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:05 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ibrahimovic was niet constant maar hij liet toen ook al zien dat hij wel veel talent had. Dat zie ik bij Sulemani toch minder. Als er een bod komt van rond de 8 dan moet je dat nemen
Ik denk dat er niet eens een bod van 2 komt...
  maandag 5 april 2010 @ 22:43:38 #163
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_79985383
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Barca het volgende:
- Ja, we weten het nu wel. -

Happel
Ik ben inmiddels overleden
pi_79995527
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:43 schreef Notyouraverage het volgende:

[..]

Ik denk dat er niet eens een bod van 2 komt...
Ik denk dat er überhaupt geen bod komt

Als ik een amateurclub zou leiden zou ik Ajax aanbieden om hem van de loonlijst af te halen. Scheelt ze toch gauw weer 1,xx miljoen per jaar. Mag ie bij mij ballen voor niks
pi_79995826
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:05 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Een bod van 8 miljoen voor Sulejmani? Die gast heeft de afgelopen seizoenen nog minder gepresteerd dan Jonas Kolkka van NAC
pi_79995871
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Een bod van 8 miljoen voor Sulejmani? Die gast heeft de afgelopen seizoenen nog minder gepresteerd dan Jonas Kolkka van NAC
Ben het nooit tot weinig met je eens maar hier moet ik je gelijk ingeven
pi_79996368
Ogelooflijk dat Emanuelson na de wedstrijd tegen PSV even hoog van de toren blaast, openlijk droomt over een stapje hogerop, en vervolgens werkelijk helemaal niks meer laat zien.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:02:55 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_79996676
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:53 schreef Fargo het volgende:
Ogelooflijk dat Emanuelson na de wedstrijd tegen PSV even hoog van de toren blaast, openlijk droomt over een stapje hogerop, en vervolgens werkelijk helemaal niks meer laat zien.
Das gewoon pure overschatting, dat hebben Ajax-jeugdspelers heel vaak. Ik noem het "kop op de VI syndroom" vertel een Ajacied niet dat ie goed is, vervolgens kan ie het wel op 80% volgens hemzelf.
Get woke, go broke!
pi_79998583
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:53 schreef Fargo het volgende:
Ongelofelijk dat Emanuelson überhaupt nog bij Ajax zit.
pi_79998826
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:49 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ongelofelijk dat Emanuelson überhaupt nog bij Ajax zit.
Hij wisselt wel hele goede met hele slechte wedstrijden af. Als hij zijn hele goede wedstrijden speelt is hij altijd 1 van de betere mensen bij Ajax. Dan zit hij gewoon op het niveau van Suarez of Van der Wiel. Helaas speelt hij soms echt dramatisch, blijf het een twijfel geval vinden.
pi_79999057
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:56 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Hij wisselt wel hele goede met hele slechte wedstrijden af. Als hij zijn hele goede wedstrijden speelt is hij altijd 1 van de betere mensen bij Ajax. Dan zit hij gewoon op het niveau van Suarez of Van der Wiel. Helaas speelt hij soms echt dramatisch, blijf het een twijfel geval vinden.
Het probleem is dat hij na 1 goede weer 5 slechte speelt. Ik vind dat hij allang had mogen vertrekken. Iedereen heeft wel eens mindere dagen maar hij iets te veel daarvan.
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:02:32 #172
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79999122
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:01 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij na 1 goede weer 5 slechte speelt. Ik vind dat hij allang had mogen vertrekken. Iedereen heeft wel eens mindere dagen maar hij iets te veel daarvan.
Eens, verkopen die hap. Die miljoentjes kunnen we goed gebruiken. Had Sevilla geen interesse?
.
pi_79999665
quote:
Spelers Ajax ook in Camp Nou

AMSTERDAM - De selectie van Ajax zit dinsdagavond op de tribune van stadion Camp Nou als Barcelona in de Champions League Arsenal ontvangt. De spelers van de Amsterdamse club hebben van trainer Martin Jol toestemming gekregen de return van de kwartfinale tussen beide topploegen bij te wonen.

De Amsterdamse voetballers moeten dinsdag wel eerst trainen. De spelers van Ajax hebben woensdag een vrije dag. Ze ontmoeten in Barcelona mogelijk de voetballers van Feyenoord. Giovanni van Bronckhorst, oud-speler van Barcelona, heeft kaartjes voor zijn ploeggenoten geregeld.
Dat wordt rellen
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:26:23 #174
188728 Lyzio
why do we fall
pi_80000256
quote:

We vergeten wel even voor het gemak dat deze jongen pas 21 jaar is. Talent is er zeker. Kijk maar naar die fantastische rush tegen Fiorentina. Verkopen is hoe dan ook doodzonde, omdat je dan sowieso geld aan het weggooien bent. Daarnaast ben ik er vrijwel zeker van dat Sulejmani geen 1,xx miljoen per jaar verdiend.

Volgend seizoen wordt het seizoen van Mickey.
Ibrahimovic speelde inderdaad ook pas echt lekker in zijn derde seizoen!
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_80000355
tvp
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:33:22 #176
30220 Barca
pi_80000490
quote:

[..]

Afschrijven!
pi_80001046
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:33 schreef Barca het volgende:

[..]

Afschrijven!
En vervolgens Manucharyan er voor terug halen.

Maar ik zit nu te denken aan beide spelers met in het centrum een balvaste '9'.

[ Bericht 17% gewijzigd door Kluivert_Vandervaart op 06-04-2010 12:57:43 ]
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_80001107
Sulejmani een kans geven in de voorbereiding voor volgend seizoen, als het niks is dan lekker verhuren aan een andere club zodat we in ieder geval geen salariskosten meer hebben. Dan hopen dat we hem over 1-2 seizoen wel kunnen gebruiken/verkopen.
In ieder geval geen risico nemen met zulke spelers voor volgend seizoen we kunnen (en moeten) kampioen worden. We hebben ook een nieuwe rechtervleugel speler nodig, Rommedahl speelt voor zijn doen een goed seizoen maar ik vind dat er niet genoeg gevaar en actie van hem komt. Verder nog een nieuwe spits want Pantelic is ook niet goed genoeg en dat kan alleen maar achteruit gaan, wellicht Suk of iemand uit de jeugd.
Hopen dat de verdediging intact blijft (muv linker verdediging) en ik denk dat we volgend jaar kampioen kunnen worden en wat geld verdienen in de CL.
pi_80001247
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:54 schreef LostnFound het volgende:
Sulejmani een kans geven in de voorbereiding voor volgend seizoen, als het niks is dan lekker verhuren aan een andere club zodat we in ieder geval geen salariskosten meer hebben. Dan hopen dat we hem over 1-2 seizoen wel kunnen gebruiken/verkopen.
In ieder geval geen risico nemen met zulke spelers voor volgend seizoen we kunnen (en moeten) kampioen worden. We hebben ook een nieuwe rechtervleugel speler nodig, Rommedahl speelt voor zijn doen een goed seizoen maar ik vind dat er niet genoeg gevaar en actie van hem komt. Verder nog een nieuwe spits want Pantelic is ook niet goed genoeg en dat kan alleen maar achteruit gaan, wellicht Suk of iemand uit de jeugd.
Hopen dat de verdediging intact blijft (muv linker verdediging) en ik denk dat we volgend jaar kampioen kunnen worden en wat geld verdienen in de CL.
De zorgen zijn nog wel iets groter aangezien er vast en zeker ook mensen verdwijnen die je liever wilt houden. Daarbij komen deze gewenste versterkingen. Zoek voor dit geld en in deze markt maar een 2e Luis. Dat zal een aardige opgave worden.
pi_80001361
Het probleem met Urby is dat hij alleen maar voetballend het verschil kan maken, als hij een slechte dag heeft kan hij niet zijn mouwen opstropen en zijn lichaam gebruiken om fysiek iets te presteren.
'There are no Rights and Wrongs. Only Power' - Sarkar
pi_80003254
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef Godtje het volgende:

[..]

De zorgen zijn nog wel iets groter aangezien er vast en zeker ook mensen verdwijnen die je liever wilt houden. Daarbij komen deze gewenste versterkingen. Zoek voor dit geld en in deze markt maar een 2e Luis. Dat zal een aardige opgave worden.
Klopt inderdaad, een tweede Luis zullen we niet vinden maar als Twente spelers als Ruiz kan vinden moeten wij ook een speler van die kwaliteit kunnen vinden.
Ik denk wel dat we met Luis nu mazzel hebben. Hij speelt niet goed op dit moment (dus minder kans dat een club hem nu wilt), zijn vriend Lodeiro is hier en we spelen volgend seizoen CL.. dus misschien dat hij zelf ook nu niet PERSE wegwilt. Natuurlijk gaat hij wel weg als Barca oid komt maar dat moeten we nog maar eens zien.
pi_80004328
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:54 schreef LostnFound het volgende:
En hoe wil je dat bekijken dan? Tegen de amateurclubs?
pi_80006197
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En hoe wil je dat bekijken dan? Tegen de amateurclubs?
Tijdens training, amateurclubs, Amsterdam Tournament, oefen tegen grote clubs.
Op dezelfde manier als de rest van de selectie.

Hoe anders
pi_80006286
Gewoon die knul 10 basisplaatsen achter elkaar geven wanneer die fit is.
En dan wel linksvoor met vrijheid

Als die dan nog ruk speelt tsja.
pi_80006384
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:22 schreef LostnFound het volgende:

[..]

Tijdens training, amateurclubs, Amsterdam Tournament, oefen tegen grote clubs.
Op dezelfde manier als de rest van de selectie.

Hoe anders
Hij laat het al 2 jaar lang afweten. Ik zou niet weten waarom het nu opeens in de voorbereiding wel zou moeten lukken.
pi_80006634
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hij laat het al 2 jaar lang afweten. Ik zou niet weten waarom het nu opeens in de voorbereiding wel zou moeten lukken.
Ik zeg helemaal niks over de waarschijnlijkheid van het nu wel slagen. Ik zeg alleen dat tenzij hij echt veel beter speelt dat we hem bij de selectie kunnen houden. Ik ben het met je eens dat dit niet waarschijnlijk is en dus zal het verhuren worden.
  dinsdag 6 april 2010 @ 15:48:30 #187
269412 Frederick_Blah
pi_80007181
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:14 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Dat wordt rellen
Wel goed voor de teameenheid als die twee groepen zich na afloop in een café in de haren vliegen
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:51:36 #188
30220 Barca
pi_80009678
quote:
Stoch, Beerens en Dost op wensenlijst van Ajax
6-apr-2010 16:02

Door Bart Vlietstra

Ajax wil voor volgend seizoen de flanken versterken, waarbij Miroslav Stoch (gehuurd door FC Twente van Chelsea) en Roy Beerens de topkandidaten zijn. Dat hoeft geen gevolgen te hebben voor supersub Dennis Rommedahl, wiens contract afloopt.

"Op dit moment praten we niet, maar Ajax weet wat ik wil," zegt de Deen in de nieuwe Sportweek. "Er werd geschreven dat ik een ontslagbrief heb gekregen, maar dat klopt niet. Ik heb geen brief gehad, of mijn vrouw moet hem verstopt hebben."

Met Marko Pantelic gaat Ajax nog één gesprek aan, maar het ligt voor de hand dat spits en club uit elkaar gaan na dit seizoen. Bas Dost van Heracles Almelo is nadrukkelijk in beeld als zijn vervanger. Ajax acht Luuk de Jong, uitkomend voor FC Twente, onhaalbaar.

1. Wie wil Sulejmani nou huren?
2. Wie wil Sulejmani kopen?!
3. Waar zouden we Stoch, Beerens en Dost van moeten kopen? Geld hebben we niet!
pi_80012814
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:51 schreef Barca het volgende:
Suarez gaat weg.
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:55:58 #190
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_80014325
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Suarez gaat weg.
bron?
AFCA
pi_80015684
quote:
[..]

Hadden we ook niet toen Lodeiro werd gekocht. Het valt allemaal nog wel mee hoe slecht het financieel gaat bij Ajax, kijk boogschieten op Ajax.tv. De media vergroot het probleem enorm.
pi_80016223
quote:
[..]

1. Wie wil Sulejmani nou huren?
2. Wie wil Sulejmani kopen?!
Er zijn genoeg clubs die een type Sulejmani willen huren.

Dat tweede is idd een goede vraag.

Trouwens, wel triest dat ze bij Ajax denken aan types als Stoch en Beerens. Dat soort jongens heeft toch niets te zoeken bij Ajax of vergis ik me nu?
Zijn er dan écht geen Zuid-Amerikaanse talenten die je voor een prikkie kan halen en die het veel beter zouden kunnen doen dan met alle respect Stoch en Beerens.
Dost plaats ik nog een vraagteken achter, omdat ik hem in staat acht om goed te presteren bij Ajax. Maar ik vraag me af of hij dat voor langere tijd kan. Maar goed, zover is het natuurlijk nog niet.
pi_80026592
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:47 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]
Zijn er dan écht geen Zuid-Amerikaanse talenten die je voor een prikkie kan halen en die het veel beter zouden kunnen doen dan met alle respect Stoch en Beerens.
Is er al, Lodeiro.
  woensdag 7 april 2010 @ 05:05:02 #194
198365 Morendo
The Real Deal
pi_80030449
Dost, tja, ik weet het niet. Dat wordt denk ik een Gerald Sibon.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 7 april 2010 @ 06:35:51 #195
30220 Barca
pi_80030631
Ook als Suarez vertrekt hebben we veel te weinig geld!

Zelfs fc Emmen zou Sulejmani nog niet willen hebben als 'ie gratis zou zijn.

Op Sportweek-forum roepen ze dat Stoch en Beerens geen serieuze kandidaten kunnen zijn. Dat Ajax voor Lens moet gaan. Ja, ja ... Lens is ook echt betaalbaar!

Dost een soort Sibon? Nou, dat zou niet eens zo slecht zijn. Maar we hebben al veel te veel spelers! Slechte spelers ook nog. Die we aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
  woensdag 7 april 2010 @ 09:15:53 #196
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_80032372
quote:
Op woensdag 7 april 2010 06:35 schreef Barca het volgende:
Ook als Suarez vertrekt hebben we veel te weinig geld!

Zelfs fc Emmen zou Sulejmani nog niet willen hebben als 'ie gratis zou zijn.

Op Sportweek-forum roepen ze dat Stoch en Beerens geen serieuze kandidaten kunnen zijn. Dat Ajax voor Lens moet gaan. Ja, ja ... Lens is ook echt betaalbaar!

Dost een soort Sibon? Nou, dat zou niet eens zo slecht zijn. Maar we hebben al veel te veel spelers! Slechte spelers ook nog. Die we aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
het verhaaltje begint nou wel oud te worden hoor, elke post is echt identiek aan je vorige... .
Get woke, go broke!
pi_80032458
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het verhaaltje begint nou wel oud te worden hoor, elke post is echt identiek aan je vorige... .
Waarom reageer je er nog op?
  woensdag 7 april 2010 @ 10:56:47 #198
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_80035491
Sowieso , dat er überhaupt nog mensen zijn die op zijn onzin reageren.
AFCA
  woensdag 7 april 2010 @ 11:25:59 #199
30220 Barca
pi_80036749
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De boodschap wel. De verpakking niet. Ik gebruik echt niet steeds precies dezelfde woorden.

Maar eh ... de situatie is ook onveranderd. Of wou je echt beweren dat Sulejmani nu ineens een goede speler is? Of wou je ontkennen dat Ajax financiële problemen heeft?
pi_80039036
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:25 schreef Barca het volgende:

[..]

De boodschap wel. De verpakking niet. Ik gebruik echt niet steeds precies dezelfde woorden.
Oooooh nee, dan is het niet erg....

Kan iemand die kerel z'n eigen board/topic of gewoon een ban geven ? Die langspeelplaat van hem is grijs gedraaid.
pi_80041964
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:25 schreef Barca het volgende:

[..]

De boodschap wel. De verpakking niet.
Ik gebruik echt niet steeds precies dezelfde woorden.

Maar eh ... de situatie is ook onveranderd. Of wou je echt beweren dat Sulejmani nu ineens een goede speler is? Of wou je ontkennen dat Ajax financiële problemen heeft?
Als de boodschap toch steeds het zelfde is hou dan lekker je mond
pi_80042303
Aissati en Sulejmani mogen aankomende zomer vertrekken, volgens Sportweek.
pi_80044189
quote:
Ajax overweegt om de bekerfinale niet te spelen. Dat schrijft Telegraaf-journalist Valentijn Driessen woensdag in zijn column in de krant. De Amsterdamse club heeft als reden dat het verantwoordelijk is voor de veiligheid en het gedrag van de tienduizend supporters die meereizen naar De Kuip.

In voorgaande jaren is het al meerdere keren uit de hand gelopen met een groep van 1.600 supporters, waardoor de clubleiding van Ajax zeer grote twijfels heeft of het wel goed zal gaan met een groep van tienduizend fans. Bij ongeregeldheden zou de club namelijk zelf moeten opdraaien voor de kosten.

Ajax ziet als alternatief om de finale over twee wedstrijden te spelen, maar Driessen schrijft dat KNVB-directeur Henk Kesler daar geen trek in heeft. Daarom zouden de Amsterdammers overwegen om de 'dennenappel' bij voorbaat af te geven aan de Rotterdamse rivaal. Het duel staat vooralsnog gepland voor zondag 25 april.
'Ajax overweegt bekerfinale niet te spelen'

Het lijkt mij sterk dat ze de beker zonder te spelen zouden weg geven. Geen supporters mee zou dan nog realistischer zijn.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:11:54 #204
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_80044518
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:32 schreef Notyouraverage het volgende:

[..]

Oooooh nee, dan is het niet erg....

Kan iemand die kerel z'n eigen board/topic of gewoon een ban geven ? Die langspeelplaat van hem is grijs gedraaid.
Hij heeft zijn eigen board al. Voor z'n kop!
  woensdag 7 april 2010 @ 15:27:20 #205
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_80045114
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:01 schreef Godtje het volgende:

[..]

'Ajax overweegt bekerfinale niet te spelen'

Het lijkt mij sterk dat ze de beker zonder te spelen zouden weg geven. Geen supporters mee zou dan nog realistischer zijn.

Als dat zo is, is het echt pauper
pi_80045635
Eigenlijk al oud nieuws, maar goed:
quote:
Bekerfinale gewoon over één duel

AMSTERDAM - Het is geen optie om de finale van de KNVB-beker over twee duels uit te spreiden. Ajax zou overwegen een verzoek hiertoe in te dienen bij de voetbalbond, maar dat is volgens KNVB-directeur Henk Kesler kansloos.
Feyenoord is namelijk niet van plan mee te gaan in een dergelijk voorstel. De Rotterdammers houden vast aan één finalewedstrijd op 25 april in de eigen Kuip.

''En daarom tornen wij niet aan de reglementen'', zegt Kesler tegenover Voetbal International.

''Alleen als beide clubs zouden verzoeken de finale over twee wedstrijden te spelen wordt het anders, dan kunnen we zonder problemen een midweekse wedstrijd plus een weekendduel organiseren. Maar dat is hier niet het geval.''

Meer kans

''Ik begrijp best dat Ajax een finale over twee wedstrijden wil. Dan maken ze sportief gezien veel meer kans tegen Feyenoord. Als Ajax het er niet mee eens is, dan is dat maar zo en sturen ze maar geen supporters naar De Kuip. Maar ik neem aan dat ook Ajax uiteindelijk alles op een goede manier wil regelen voor 25 april.''

Ajax spreekt niet tegen dat het overweegt de wedstrijd niet te spelen als de voetbalbond vasthoudt aan één duel, zoals De Telegraaf woensdag meldde.

''Dat artikel snijdt hout, maar dat is wel wat hypothetisch gedacht'', reageert de Ajax-woordvoerder tegen het blad.

Risico's

''Het gaat ons erom dat we tienduizend supporters naar Rotterdam moeten vervoeren. Inmiddels blijkt dat dit alleen per trein kan. Daar kleven een hoop risico’s aan en bovendien kost het de club mogelijk geld. We hebben inmiddels ook een overleg gevoerd met de Nederlandse Spoorwegen, maar dit gaf nog geen bevredigende uitkomst.''

Zowel Feyenoord als Ajax kreeg tienduizend kaarten toegewezen voor haar achterban. De Rotterdammers zijn al begonnen met de voorverkoop, de Amsterdamse club nog niet.

http://www.nusport.nl/knv(...)ale-gewoon-duel.html
pi_80051117
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:41 schreef Taneli het volgende:
Eigenlijk al oud nieuws, maar goed:
[..]
Tja, de bekerfinale uit 1 duel is ook logisch. Die wordt al jaren in de Kuip gespeeld en dat moet gewoon zo blijven. Dat het dit jaar toevallig voor het eerst sinds een hele lange tijd Feyenoord - Ajax is, dat is dan maar zo. Eigenlijk schandalig dat je niet eens door elkaar heen kunt zitten, maar elkaar direct de hersens in slaat als je ook maar een klein beetje bij elkaar in de buurt bent...
pi_80053687
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:53 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Tja, de bekerfinale uit 1 duel is ook logisch. Die wordt al jaren in de Kuip gespeeld en dat moet gewoon zo blijven. Dat het dit jaar toevallig voor het eerst sinds een hele lange tijd Feyenoord - Ajax is, dat is dan maar zo. Eigenlijk schandalig dat je niet eens door elkaar heen kunt zitten, maar elkaar direct de hersens in slaat als je ook maar een klein beetje bij elkaar in de buurt bent...
mwa 80% zou gewoon samen gaan. alleen de 20% wie dat niet kan verpest het voor de rest.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:52:23 #209
30220 Barca
pi_80062367
Wat een wankers!
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:06 schreef Cavalier het volgende:
Aissati en Sulejmani mogen aankomende zomer vertrekken, volgens Sportweek.
Gut wat vreemd. Je beste spelers weg willen doen!
  donderdag 8 april 2010 @ 00:15:11 #210
298697 Master10
Dit seizoen Ajax kampioen!
pi_80068892
Laat die supporters die zo graag laten weten voor welke club ze willen sterven (tenminste..?) nu eens proberen een keer een wedstrijd te beleven zonder eerst alcohol te nuttigen thuis of ergens buiten Rotterdam. Dat zorgt al voor een heel wat veiliger sfeer! En laat ze daarnaast een voorbeeld nemen aan de selecties die gewoon in hetzelfde (zwaar luxe!) hotel in Barcelona kunnen verblijven zonder narigheid. Dan kunnen we tenminste een normale finale houden en bestaat de kans dat uitsupporters ook in competitiewedstrijden weer aanwezig mogen zijn over een paar jaar.

Bovendien is het een mooie gelegenheid om aan de FIFA te laten zien dat het in Nederland wel mogelijk is om grote aantallen supporters in toom te houden, zodat we over 8 jaar nog kans maken om het WK binnen te halen
Trance music rules!
pi_80069254
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:53 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat is idd schandalig. Trouwens, in Engeland kan het ook, dus waarom in Godsnaam in Nederland niet. Echt waar, hanteer die Engelse voetbalwet nou toch eens knvb als het gaat om de supporters.
  donderdag 8 april 2010 @ 08:09:33 #212
30220 Barca
pi_80071640
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:31 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Dat is idd schandalig. Trouwens, in Engeland kan het ook, dus waarom in Godsnaam in Nederland niet. Echt waar, hanteer die Engelse voetbalwet nou toch eens knvb als het gaat om de supporters.
Dat zijn geen supporters!
  donderdag 8 april 2010 @ 08:35:49 #213
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_80072036
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:31 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Die voetbalwet werkt niet.

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_80074226
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_80077971
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:18 schreef Mangoworks2002 het volgende:
wtf:

http://www.ajax.nl/chinese/
De uitleg staat gewoon op de Ajax site dus het is toch geen hele grote wtf.
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)van-Chinees-Ajax.htm
pi_80095357
'Ik begrijp best dat Ajax een finale over twee wedstrijden wil. Dan maken ze sportief gezien veel meer kans tegen Feyenoord.

!

ik moest lachen
Narf!
pi_80105540
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:41 schreef Sickert het volgende:
'Ik begrijp best dat Ajax een finale over twee wedstrijden wil. Dan maken ze sportief gezien veel meer kans tegen Feyenoord.

!

ik moest lachen
waarom? het is gewoon zo, ajax is beter dan feyenoord. over 2 wedstrijden is het voor feyenoord dus veel moeilijker om te stunten.
pi_80110257
Ik wilde jullie dit niet onthouden. Leuk materiaal als ajax fan zijnde om te zien en schijnt dat deze man ook bij FC Twente is geweest. Check mn post in de 'buitenechtelijke zoon Humberto Tan' thread.

De buitenechtelijke zoon van Humberto Tan is op zoek naar erkenning van zijn vader! Los van het feit dat het als shocking kan worden opgevat, is het leuk om te zien dat Humberto Tan een buitenechtelijke zoon schijnt te hebben die nagenoeg hetzelfde werk doet als hij en ook zo goed gekleed gaat.

Als voetbalfan moet je de interviews gewoon gezien hebben van Humberto Hanekam. Ik bekijk net het filmpje van Martin Jol en wist niet dat hij zo een losse man is. Ik vind de interviews in ieder geval zeer vermakelijk en kijk uit naar nieuw materiaal. Het schijnt dat hij ook FC Twente materiaal heeft en druk bezig is. Wat mij betreft mag deze man doorgaan.

Graag jullie meningen. Ow en de links moet ik natuurlijk niet vergeten, er staan nu wat filmpjes van Urby Emanuelson, Kenneth Vermeer, Vurnon Anita, Gregory van der Wiel en Martin Jol online. Kijk ze!

Martin Jol:
Greg, Anita, Vermeer:
Urby Emanuelson:
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:32:05 #219
30220 Barca
pi_80128257
quote:
Ajax-coach Martin Jol wil verder met Dennis Rommedahl
9-apr-2010 14:56

Trainer Martin Jol van Ajax wil ook na dit seizoen verder met Dennis Rommedahl. Hij verklaarde dat vrijdag tijdens het wekelijkse persgesprek bij de Amsterdamse club . 'Dennis levert goede prestaties. Hij is vaak belangrijk geweest,’ aldus Jol.

Het contract van Rommedahl bij Ajax loopt af. De Deen krijgt waarschijnlijk na de laatste competitiewedstrijd een verlaagde aanbieding.

Het is nog onduidelijk hoeveel Rommedahl moet inleveren. Hij verklaarde zelf al dat hij wel met iets minder genoegen wil nemen. 'Ik hoef niet meer naar een andere club. Ik ben gelukkig bij Ajax,’ zei hij.

Pantelic
Ajax heeft ook nog geen overeenstemming met Marko Pantelic bereikt. De spits wil graag voor drie jaar bijtekenen. Ajax wil hem voor één seizoen vastleggen. De leiding van Ajax spreekt in de eerste week van mei waarschijnlijk verder met Pantelic.
Nou, gauw op zoek naar een nieuwe trainer/coach!
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:34:45 #220
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_80128352
Zolang die minder gaat kosten vind ik het prima.
AFC AJAX
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:37:25 #221
30220 Barca
pi_80128432
- troll -

[ Bericht 97% gewijzigd door Happel op 09-04-2010 18:19:09 ]
pi_80128517
- reactie op edit -

[ Bericht 93% gewijzigd door Happel op 09-04-2010 18:19:19 ]
pi_80128583
Vind het serieus een prima speler voor de breedte, als hij in het veld komt is er altijd dreiging.
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:45:04 #224
30220 Barca
pi_80128688
- troll -

[ Bericht 63% gewijzigd door Happel op 09-04-2010 18:19:38 ]
pi_80128890
- reactie op edit -

[ Bericht 95% gewijzigd door Happel op 09-04-2010 18:19:48 ]
pi_80128990
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:45 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Niet mee eens! Je moet wel een koekwaus zijn om dat te vinden. Jol
Niet mee eens! je moet wel een Koekwaus zijn om dat te vinden Barca
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:56:16 #227
189963 nubreektmijnklomp
pi_80129091
- reactie op edit -

[ Bericht 46% gewijzigd door Happel op 09-04-2010 18:20:00 ]
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:00:31 #228
30220 Barca
pi_80129268
- troll -

[ Bericht 60% gewijzigd door Happel op 09-04-2010 18:20:14 ]
pi_80129373
- reactie op edit -

[ Bericht 51% gewijzigd door Happel op 09-04-2010 18:20:24 ]
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
pi_80129633
Rommedahl is zeker bruikbaar als invaller of tegen zwakke ploegen waar Ajax alleen maar aan het aanvallen is. Als hij een groot deel van z'n salaris wil inleveren mooi houden, en anders weg doen. Hij heeft toch een goed seizoen gedraaid en het jaar daarvoor bij NEC heeft hij het ook niet helemaal belabberd gedaan.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:12:08 #231
189963 nubreektmijnklomp
pi_80129794
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
Rommedahl is zeker bruikbaar als invaller of tegen zwakke ploegen waar Ajax alleen maar aan het aanvallen is. Als hij een groot deel van z'n salaris wil inleveren mooi houden, en anders weg doen. Hij heeft toch een goed seizoen gedraaid en het jaar daarvoor bij NEC heeft hij het ook niet helemaal belabberd gedaan.
ja als ie te veel vraagt sowieso wegdoen., maar voor een redelijk bedrag is hij goed te behouden.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_80130938
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:03 schreef mash_ het volgende:

[..]

waarom? het is gewoon zo, ajax is beter dan feyenoord. over 2 wedstrijden is het voor feyenoord dus veel moeilijker om te stunten.
heb je de tekst wel goed gelezen? het staat er andersom
Narf!
pi_80132579
Mochten er treinen gesloopt gaan worden voor of na de finale dan mag elke uit-supporter van Ajax 325 euro lappen aan Ajax...
-
pi_80132720
Belachelijk .
pi_80132769
Nou ja, het is belachelijker dat er elke keer weer treinen gesloopt worden..

Whehe Jol gangster...
-
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:43:27 #236
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80132814
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:12 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

ja als ie te veel vraagt sowieso wegdoen., maar voor een redelijk bedrag is hij goed te behouden.
Hij heeft al aangeven geloof ik met niet al te veel genoeg te nemen
.
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:45:21 #237
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_80135183
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef Sickert het volgende:

[..]

heb je de tekst wel goed gelezen? het staat er andersom
Nee, het is nu juist een dis aan het adres van Feijenoord. Eentje die statistisch onderbouwd is.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:36:56 #238
30220 Barca
pi_80137412
- troll -

[ Bericht 90% gewijzigd door Happel op 09-04-2010 20:48:12 ]
pi_80154341
'Ik ben blij dat we eruit zijn', aldus de achttienjarige middenvelder in gesprek met De Telegraaf. 'Ik kan hier nog veel leren, ben nog niet klaar en hoop veel voor de club te kunnen betekenen.'

Hij is nog niet eens begonnen
pi_80158618
I tried being reasonable, I didn't like it.
  zaterdag 10 april 2010 @ 15:28:13 #241
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_80160471
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:42 schreef Ritmo het volgende:
Nou ja, het is belachelijker dat er elke keer weer treinen gesloopt worden..

Whehe Jol gangster...
haha held !
  zaterdag 10 april 2010 @ 15:37:56 #242
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_80160766
Whaha Dat dansje Wat een baas die Jol
AFCA
  zaterdag 10 april 2010 @ 15:55:34 #243
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_80161304
Nogal wat frustatie onder de Ajaxsupporters voor de bekerfinale, las ik. ¤75 voor een finalekaart. Mooie prijs hoor.

En die voorpagina van www.afca.nl. Vinden Ajaxsupporters ons triest met onze haat jegens hunnie.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_80161458
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 15:55 schreef Happel het volgende:
Nogal wat frustatie onder de Ajaxsupporters voor de bekerfinale, las ik. ¤75 voor een finalekaart. Mooie prijs hoor.

En die voorpagina van www.afca.nl. Vinden Ajaxsupporters ons triest met onze haat jegens hunnie.
Niet zo gek he dat er frustraties zijn
Krijg je 10.000 kaarten en dan neem je er maar 7700 terwijl er andere afspraken zijn.
  zaterdag 10 april 2010 @ 16:26:34 #245
269412 Frederick_Blah
pi_80162135
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 15:55 schreef Happel het volgende:
Ik ben Ajax-supporter en ik vind zoiets ook diep en diep triest.

Maar je hebt het wel over afca.nl hé, die zijn onder Ajacieden al mikpunt van spot.
pi_80162154
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 16:26 schreef Frederick_Blah het volgende:

[..]

Ik ben Ajax-supporter en ik vind zoiets ook diep en diep triest.

Maar je hebt het wel over afca.nl hé, die zijn onder Ajacieden al mikpunt van spot.
Wat lul jij nou weer?
  zaterdag 10 april 2010 @ 16:28:39 #247
269412 Frederick_Blah
pi_80162196
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 16:27 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer?
Ach come on, als Martin Jol eens de verkeerde kleur sokken op z'n broek draagt gaat die site weer op 'zwart'
pi_80162250
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 16:28 schreef Frederick_Blah het volgende:

[..]

Ach come on, als Martin Jol eens de verkeerde kleur sokken op z'n broek draagt gaat die site weer op 'zwart'
Jij hebt het over mikpunt van spot onder de ajacieden, dat is gewoon bullshit.
Ben het vaak met ze eens alleen de startpagina had misschien achterwege kunnen blijven maar dat van Martin Jol is ook poep
pi_80166061
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 16:30 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Jij hebt het over mikpunt van spot onder de ajacieden, dat is gewoon bullshit.
Ben het vaak met ze eens alleen de startpagina had misschien achterwege kunnen blijven maar dat van Martin Jol is ook poep
huillie jullie zijn zo sad...
Geniet van het voetbal.
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:09:13 #250
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80166285
Gaan we koning Luis morgen weer eens zien schitteren?
.
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:12:39 #251
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_80166406
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:09 schreef Yankee het volgende:
Gaan we koning Luis morgen weer eens zien schitteren?
ofcourse

Wie is nog meer twente aant kijke ?
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:14:19 #252
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80166475
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:12 schreef RSXX het volgende:

[..]

ofcourse

Ik, ik heb een hekel aan Heerenveen maar vandaag mogen ze winnen
.
pi_80167746
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:12 schreef RSXX het volgende:

[..]

ofcourse

Kon geen stream vinden
pi_80167880
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:01 schreef Santello het volgende:

[..]

huillie jullie zijn zo sad...
Geniet van het voetbal.
wat jank jij nou weer?
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:06:46 #255
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_80167889
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:01 schreef mash_ het volgende:

[..]

Kon geen stream vinden
ik ook niet meer, sopcast kan ik nu niet op ....
Ik luister via fc twente radio .... is spannender
pi_80167890
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:01 schreef mash_ het volgende:

[..]

Kon geen stream vinden
google gewoon op nvs1 stream en je vindt het pik
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:17:25 #257
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_80168220
1-0 voor twente
pi_80168417
weer in het laatste gedeelte, toch een kwaliteit hoor van twente
pi_80169403
schijtmazzel weer voor Twente, dat kun je echt geen kwaliteit noemen.. Heerenveen vergat gewoon de 0-1 te maken en dat was niet eens onverdiend geweest!
pi_80169521
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:52 schreef Taneli het volgende:
schijtmazzel weer voor Twente, dat kun je echt geen kwaliteit noemen.. Heerenveen vergat gewoon de 0-1 te maken en dat was niet eens onverdiend geweest!
Tja, moet Beerens die bal maar lager mikken. Heerenveen voetbalde wel aardig, maar eenmaal op de helft van Twente leek het wel een G-elftal af en toe.
pi_80169571
A.s dinsdag zal beslissend zijn. Wint Twente van AZ dan is het voor 90% zeker dat Twente kampioen gaat worden.
Puntverlies in Alkmaar (er vanuit gaande dat Ajax wint van VVV en Willem 2) dan heb ik er nog steeds goede hoop op.
Vondt Twente vandaag vrij gespannen spelen, dat zal er niet beter op worden als ze niet van AZ winnen.
En natuurlijk zal Feyenoord het Ajax niet gunnen, met name de supporters, maar de spelers zullen eenmaal in het veld er echt wel voor gaan tegen Twente. Ook belangrijk voor de 4e plaats.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:06:03 #262
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80169778
ik hoop nog steeds, maar eigenlijk heb ik er geen vertrouwen meer in
.
pi_80169982
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:06 schreef Yankee het volgende:
ik hoop nog steeds, maar eigenlijk heb ik er geen vertrouwen meer in
Als de Ajax selectie dat maar wel heeft, zijn zeker nog niet kansloos.
Anders maar als troostprijs de 2e plaats (voorronde CL) en de beker.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 10 april 2010 @ 22:46:59 #264
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_80172355
Die 2de plek moeten ze gewoon vasthouden, een eventueel kampioenschap is slechts bonus.
  zondag 11 april 2010 @ 14:37:30 #265
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_80185425
Feijenoord is Ajax van dienst door PSV punten af te snoepen. Maakt verder niks uit voor de opdracht die Ajax heeft maar het is rustig om te weten dat een onverhoopt verlies je niet direct een plek kost. En dus is ook voorronde CL weer iets steviger vast.
  zondag 11 april 2010 @ 15:14:36 #266
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_80186828
Gaat lekker tegen VVV al 5-0
pi_80187954
Ga maar lekker door Suarez, hoe meer doelpunten meer Ajax kan vragen deze zomer
pi_80189657
Mooie score. Hopelijk vorige week echt wakker geschud voor de rest van het seizoen.
pi_80189738
De overige 3 wedstrijden, ik hoop echt dat het mooiste gaat gebeuren, maar de kans is misschien 1:2? (33,3%)
pi_80191444
A.s. dinsdag moet het gebeuren voor Twente. Als ze verliezen kan het nog heeel spannend worden!
Love is in the air!
pi_80191507
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:04 schreef Landgeld het volgende:
A.s. dinsdag moet het gebeuren voor Twente. Als ze verliezen kan het nog heeel spannend worden!
gelijkspel is ook prima hoor
  zondag 11 april 2010 @ 17:07:05 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_80191535
Als Twente dinsdag punten laat liggen worden we kampioen, anders moeten we het met de 2de plek doen. Als ze niet winnen slaat de stress echt toe...
Get woke, go broke!
pi_80193009
Ik ben al blij dat voorronde CL toch nog zo goed als zeker binnen is. Als ze alsnog kampioen worden, dan ga ik echt helemaal gek worden.
  zondag 11 april 2010 @ 17:45:55 #274
30220 Barca
pi_80193084
- troll -

[ Bericht 96% gewijzigd door Happel op 11-04-2010 18:43:25 ]
  zondag 11 april 2010 @ 17:54:15 #275
198365 Morendo
The Real Deal
pi_80193359
- reactie op edit -

[ Bericht 96% gewijzigd door Happel op 11-04-2010 18:43:38 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 11 april 2010 @ 17:56:35 #276
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_80193444
- reactie op edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door Happel op 11-04-2010 18:43:55 ]
Get woke, go broke!
  zondag 11 april 2010 @ 18:10:21 #277
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_80193957
En we kunnen nog even langer blijven hopen op de schaal!
pi_80194978
Mochten we niet kampioen worden dan vraag ik me af of er ooit een nummer 2 was met zoveel doelpunten.
  zondag 11 april 2010 @ 19:05:37 #279
30220 Barca
pi_80195825
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:41 schreef MCH het volgende:
Mochten we niet kampioen worden dan vraag ik me af of er ooit een nummer 2 was met zoveel doelpunten.
Lekker boeiend.
pi_80195896
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:05 schreef Barca het volgende:

[..]

Lekker boeiend.
Uitstekende samenvatting van je oeuvre hier op Fok!.
pi_80196366
Ja, het doelsaldo is echt enorm, laten we Ajax gewoon inschrijven voor de Bundesliga. Dan halen we ook wel Champions League
  zondag 11 april 2010 @ 19:21:02 #282
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_80196438
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uitstekende samenvatting van je oeuvre hier op Fok!.
Hehe , hij is fijn

ontopic: Ik kijk nu al uit naar Dinsdag. Mocht Twente dan winnen zullen ze gewoon kampioen worden , bij verlies of een gelijk spel wordt het toch wel weer heel spannend.
Ben benieuwd hoe Twente met de druk omgaat.
AFCA
  zondag 11 april 2010 @ 19:45:06 #283
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_80197424
Nou ik moet eerlijk toegeven als anti-ajax persoontje dat ik het Ajax wel begin te gunnen om kampioen te worden, ze spelen erg sterk, suarez is en blijf een eikel, maar een genot om naar te kijken.

Ajax succes
  zondag 11 april 2010 @ 20:02:38 #284
290562 RSXX
DELETED ACCOUNT
pi_80198314
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef VatosLoco het volgende:
Nou ik moet eerlijk toegeven als anti-ajax persoontje dat ik het Ajax wel begin te gunnen om kampioen te worden, ze spelen erg sterk, suarez is en blijf een eikel, maar een genot om naar te kijken.

Ajax succes

Amen
  zondag 11 april 2010 @ 20:31:21 #285
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_80199765
quote:

Ajax succes
Ik als Ajacied gun het ze ook wel.
Eerlijk is eerlijk, met zo'n doelsaldo hoor je toch gewoon kampioen te worden.
pi_80200163
quote:

Ajax succes
Teken ik voor
pi_80200522
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:22 schreef ujjain het volgende:
De overige 3 wedstrijden, ik hoop echt dat het mooiste gaat gebeuren, maar de kans is misschien 1:2? (33,3%)
Aangezien Twente pas 1 wedstrijd heeft verloren dit seizoen is de kans nog wel kleiner lijkt mij.
  zondag 11 april 2010 @ 20:48:48 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_80200794
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Aangezien Twente pas 1 wedstrijd heeft verloren dit seizoen is de kans nog wel kleiner lijkt mij.
Uit bij AZ is het zeker mogelijk, als je ziet hoe ze spelen de laatste weken...
Get woke, go broke!
pi_80200954
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het wordt pas allemaal beslist bij een middagje NAC Breda, zoals altijd
pi_80200967
Oeps dubbel
  zondag 11 april 2010 @ 20:53:15 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_80201036
Ach, eerst maar winnen in tilburg zelf, dat gaat ook niet makkelijk worden..
Get woke, go broke!
  maandag 12 april 2010 @ 00:17:56 #292
269412 Frederick_Blah
pi_80212015
Ajax 2008/2009
31 wedstrijden, 64 punten, 72 doelpunten voor, 36 tegen

Ajax 2009/2010
31 wedstrijden, 76 punten, 96 doelpunten voor, 19 tegen

En nog geen kampioen
pi_80214206
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alles is mogelijk maar dat ze wel eens kunnen verliezen en dat steeds niet doen hoor ik ook al weken. Nu 3 wedstrijden voor het einde hou ik er in elk geval geen rekening meer mee. Dat verdienen ze daar in twente ook wel want 1 wedstrijd slechts verliezen is gewoon knap.
pi_80214705
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:56 schreef HeatWave het volgende:
- reactie op edit -
Jullie hebben trouwens ook een aantal 'Paint masters' in dienst... De pot verwijt de ketel?
pi_80215388
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Alles is mogelijk maar dat ze wel eens kunnen verliezen en dat steeds niet doen hoor ik ook al weken. Nu 3 wedstrijden voor het einde hou ik er in elk geval geen rekening meer mee. Dat verdienen ze daar in twente ook wel want 1 wedstrijd slechts verliezen is gewoon knap.
Het zou inderdaad een zeer knap kampioenschap voor Twente kunnen worden, maar Twente heeft nog 3 zeer lastige wedstrijden voor de boeg. Als ze volgende week al punten verliezen, dan kan het nog een heel leuk slot opleveren.

* Robar pakt vast de popcorn en de cocktails en gaat er eens goed voor zitten
  maandag 12 april 2010 @ 09:22:16 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_80215457
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:24 schreef EAGLES_DEVENTER het volgende:

[..]

Jullie hebben trouwens ook een aantal 'Paint masters' in dienst... De pot verwijt de ketel?
Jij hebt iig weer een lichtpuntje in de duisternis, jullie zijn beter dan VVV!

En nou weer ontbijtkoek bakken, fabrieksarbeider .
Get woke, go broke!
  maandag 12 april 2010 @ 10:08:38 #297
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80216647
Ik kijk persoonlijk ook niet op tegen AFCA. Ik vind sommige dingen gewoon echt te ver gaan en niets meer met voetbal, hartstocht en passie te maken hebben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 april 2010 @ 10:33:47 #298
30220 Barca
pi_80217356
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:17 schreef Frederick_Blah het volgende:
Ajax 2008/2009
31 wedstrijden, 64 punten, 72 doelpunten voor, 36 tegen

Ajax 2009/2010
31 wedstrijden, 76 punten, 96 doelpunten voor, 19 tegen

En nog geen kampioen
Sja, het gaat om de punten hè en niet om de gemaakte doelpunten.
pi_80218226
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:33 schreef Barca het volgende:

[..]

Sja, het gaat om de punten hè en niet om de gemaakte doelpunten.
Hij bedoeld dat je met hetzelfde aantal punten als dit jaar, elk ander jaar WEL kampioen zou worden.
pi_80218619
quote:
Ajax zal tot 2012 kunnen beschikken over de diensten van Gabri. De Amsterdamse club heeft naast de verlenging ook het salaris van de Spanjaard sterk teruggebracht.

Ajax wil komend seizoen tien procent korten in de spelerssalarissen en doet momenteel ook in gesprekken met andere spelers voorstellen die soms een halvering of nog meer van het salaris inhouden.

De Amsterdammers zullen ook spelers transfervrij laten vertrekken. Dennis Rommedahl mag namelijk weg bij Ajax of hij moet akkoord gaan met een sterk gereduceerd salaris. Hetzelfde geldt voor Urby Emanuelson. Emanuelson wees eerder verontwaardigd een aanbod op hetzelfde salarisniveau resoluut van de hand.
Gabri verlengt ondanks snijden in salaris
  maandag 12 april 2010 @ 12:09:18 #301
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_80220557
AFCA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')