Dat begint er zeker op te lijken, ben ook al wezen kijken bij Gardena produkten, maar niets gevonden...quote:
daarom ook laten doorstromenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je door de warmte geen kans op legionella ? Stilstaand water in een slang die verwamd wordt ?
toch lekken die messing dingen hierquote:Op woensdag 31 maart 2010 00:14 schreef antonwachter het volgende:
De welkoop heeft ze ook, in messing dat gaat nooit kapot. Je hebt 1,25 inch en je moet naar 0,5 inch.
Nog een betere tip! Het lekken moet toch wel tegen te houden zijn met dat witte dunne tape (weet niet hoe dat heet). Of anders met henneptouw?quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:16 schreef Cybersijp het volgende:
32 mm tyleenkoppeling, met een duims schroefdraad erop? Verloop in messing van duims naar half duims halen, erop draaien, Gardena koppeling en klaar
[ afbeelding ]
hier te vinden:
http://www.wildkamp.com/wildkamp/Draadkoppelingen_c_2010050-11
werkt perfect, althans bij ons op het werk. Handvast is vast genoeg!!!
houtkachel hebben wij ook nog.. alleen de warmte overdracht valt erg tegen....quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:42 schreef T42 het volgende:
tvp ben er ook mee bezig
alleen ik wil dak en een houtkachel gebruiken
Jups, ik ken de maten niet echt goed maar de tuinslang is inderdaad eigenlijk net een fractie kleiner.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:13 schreef Onvindbaar het volgende:
Wildkamp heeft inderdaad erg veel, zoveel dat ik door de bomen het bos niet zie ;-)
Maar ik zal inderdaad eens gaan informeren bij een lokale bouwmarkt.
@edraket32
Maar ben jij ook va 32mm naar "tuinslangmaat" gegaan?
ik heb wat oude tap onderdelen (tap waar normaal bier uit komt)quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
houtkachel hebben wij ook nog.. alleen de warmte overdracht valt erg tegen....
zit toch een best spiraal in van 15mm koperleiding :/ maar echt opwarmen doet t niet snel :/
ons dak doet t beter
bier spiralen hmm..quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:30 schreef T42 het volgende:
[..]
ik heb wat oude tap onderdelen (tap waar normaal bier uit komt)
die ik in de kachel verwerkdas voor savonds
overdag ga ik ook een slang gebruiken
als ik jou pomp bekijk is het 1 die wel veel water kan verzetten maar weinig tot geen druk kan bouwenquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:21 schreef Onvindbaar het volgende:
Morgen komt mijn bestelling binnen van de 3 wegklep en 32/38 mm slangtule.
Samen met de tips hier gaat het helemaal goedkomen.
Bedankt allen!
Ben benieuwd hoe ver (en hoe hoog) ik kan pompen door het tuinslangetje zonder de pomp te beschadigen, ik heb zo'n standaard zandfilter pomp:
[ afbeelding ]
En ben ook erg benieuwd naar de warmte opbrengst.
Denken jullie dat het nog scheelt om het bad (doorsnee 5,5m 107 cm hoog) op tempex platen te plaatsen?
(Gelijk wat zachter voor je voeten ;-)
ik zou dan persoonlijk al meerdere kuipen nemen..quote:Op maandag 3 mei 2010 10:43 schreef clor het volgende:
Zoek zelf voor iets soortgelijks een verloop van 32mm ( slang filterpom) naar 16 mm tyleen slang. Ben van plan om tyleenslang op te rollen in grote cementkuip. Deze kuip isoleren en glasplaat erop en zo een soort van kasidee te creeeren bij wijze van verwarming. Heb een bestway zwembad van 4.57 mtr met 16 m3 water dus misschien zijn er meerdere kuipen nodig.....
Waarschijnlijk kom je op die manier niet ver vanwege te weinig opvoerhoogte van de pomp.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:41 schreef Onvindbaar het volgende:
Okay, ik ga het gewoon eens testen. Tuinslang van 20 meter aansluiten, druk op zetten en kijken hoe hoog ik een ladder op kan lopen![]()
Zodra het weer het toelaat gaat het avontuur beginnen, ik zal de voortgang en resultaten posten.
door 16mm tyleen wil prima!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:31 schreef fokkieslim het volgende:
IK mag toch niet hopen dat je het zwembadwater zelf door de tyleenslang aan het verpompen bent?
Als er een slang stuk gaat is al het water weg,maar buiten dat,hoe moet dat water nu warm worden?
Zwembad water moet je via een wisselaar verwarmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |