nee nee je doet alsof hij het goedkeurd en dan moet je dat maar even aantonen en niet andersomquote:Op woensdag 31 maart 2010 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik houd me in ieder geval aanbevolen als je een veroordeling en afkeuring aangaande dergelijke daden van hem kunt vinden.²
Bron?quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Van moslims verwacht Wilders toch ook dat die zich expliciet uitspreken tegen elke misstand gepleegd door andere moslims? Dan moet hij zich ook expliciet van dit soort daden distantiëren.
Dit dus.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:47 schreef Boldface het volgende:
Afkeurenswaardige acties, maar het is tegelijk bizar om de schuld bij Geert Wilders in de schoenen te schuiven. De man ageert op allerlei manieren tegen de islam, maar heeft nog nooit tot dit soort lage acties opgeroepen.
Dus als Wilders doodgeschoten wordt komt de kogel van links, wordt er een moskee beklad dan staat het opeens op zichzelf?quote:
Nee joh, extremistische moslims zijn niet zomaar extremistisch. Ze zijn zo gemaakt door Wilders.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dus als Wilders doodgeschoten wordt komt de kogel van links, wordt er een moskee beklad dan staat het opeens op zichzelf?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Weet je wat? De moskee is beklad door moslims voor nog meer excuus om Wilders af te slachten.
Onzin natuurlijkquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:47 schreef Boldface het volgende:
Afkeurenswaardige acties, maar het is tegelijk bizar om de schuld bij Geert Wilders in de schoenen te schuiven. De man ageert op allerlei manieren tegen de islam, maar heeft nog nooit tot dit soort lage acties opgeroepen.
Deze jongens moet je niet wegdrukken maar opnemen en betrekken in de maatschappij. Door deze jongens zo te veroordelen, zullen ze zich steeds meer vervreemden en wordt hun toekomstperpectief steeds minder rooskleurig. Let wel, ik keur het gedrag van deze jongens zeker niet goed, maar ik begrijp het wel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk![]()
Want als je hier Wilders als Hitler afbeeld dan schieten de Wilders adepten in een rolstuip omdat we bijdragen aan zijn toekomstige moord.
Met al dat gedraai van ze zou ik ze toch willen aanraden een stem op het CDA of de PvdA te overwegen.
Je poging tot humor blijkt helaas niet meer dan dat. Mogelijk komt dit doordat het nu je 4e of 5e grapje is van eenzelfde strekkingquote:Op woensdag 31 maart 2010 09:22 schreef GSP het volgende:
[..]
Deze jongens moet je niet wegdrukken maar opnemen en betrekken in de maatschappij. Door deze jongens zo te veroordelen, zullen ze zich steeds meer vervreemden en wordt hun toekomstperpectief steeds minder rooskleurig. Let wel, ik keur het gedrag van deze jongens zeker niet goed, maar ik begrijp het wel.
Is geen grapjequote:Op woensdag 31 maart 2010 09:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je poging tot humor blijkt helaas niet meer dan dat. Mogelijk komt dit doordat het nu je 4e of 5e grapje is van eenzelfde strekking
Dat is een probleem met je eigen perceptie. Ik hoor vrijwel geen veroordelende sounds uit zijn kamp. Dat zegt m.i. wel wat.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee nee je doet alsof hij het goedkeurd en dan moet je dat maar even aantonen en niet andersom
O ja, dat was niet Wilders maar Harry de Winter.quote:
quote:
Je hoeft geen ex-islamiet te zijn om te stellen dat er maar één islam is en dat zij verschillende aspecten kent, bijvoorbeeld zingevend en spiritueel, maar ook obscuur en sektarisch.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Die Arabisten zijn niet toevallig prominente ex-islamieten?
Vreemd, want er bestaan zoals werkelijk iedereen in één druk op de knop kan ontdekken, wel degelijk meerdere stromingen binnen de islam.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je hoeft geen ex-islamiet te zijn om te stellen dat er maar één islam is en dat zij verschillende aspecten kent, bijvoorbeeld zingevend en spiritueel, maar ook obscuur en sektarisch.
Ik kan bevestigen dat er arabisten uiteen hebben gezet, dat er geen indeling bestaat van de islam en daaraan parallel een gematigde versie zoals een indeling van een 'goede' en een 'foute' islam.
Wel moslims die in meer of mindere mate hun geloof links laten liggen.
Nou, Wilders heeft bijvoorbeeld wel gezegd dat hij de moskeeen eigenhandig wil afbreken. Dat is nou niet bepaald een compliment aan het islamitische gebedshuis. Sterker, een labiel persoon kan dat zelfs interpreteren als een vrijbrief.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:15 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ok kom maar met een uitspraak waar hij dit soort praktijken goedkeurd
Alsof jouw reactie zo inhoudelijk was.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sterke en vooral onweerlegbare reactie, ook de schuld van Wilders dat je niet met argumenten dit tegen kan spreken.
Je ontwijkt zijn vraag.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee joh, extremistische moslims zijn niet zomaar extremistisch. Ze zijn zo gemaakt door Wilders.
Weet je wat? De moskee is beklad door moslims voor nog meer excuus om Wilders af te slachten. Uiteindelijk is het de schuld van Wilders zelf als hij wordt vermoord. Net zoals meisjes in korte rokjes vragen om aangerand te worden.
ook moslims wegzetten als nazi's, een vroegere agressieve bezetter van NL, helpt ook niet echtquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, Wilders heeft bijvoorbeeld wel gezegd dat hij de moskeeen eigenhandig wil afbreken. Dat is nou niet bepaald een compliment aan het islamitische gebedshuis. Sterker, een labiel persoon kan dat zelfs interpreteren als een vrijbrief.
Werkelijk? Er is ook maar een koran en een profeet.quote:
Er is één islam net zoals er één christendom is. Dat er daarnaast binnen de islam en binnen het christendom verschillende stromingen zijn, dat jij zojuist aanhaalde, en dat een religie vele aspecten kent, dat ik eerder stelde, lijkt mij evident.quote:Er is niet meer één islam dan dat er één christendom is. Misschien lijkt het zo omdat er binnen de islam geen groot centraal gezag is waar je lekker van kan schismeren.
Ook niet bevordelijk.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ook moslims wegzetten als nazi's, een vroegere agressieve bezetter van NL, helpt ook niet echt
Er is de afgelopen 25-30 jaar wel degelijk een islamitische stroming aan een opmars bezig die anders aankijkt tegen zaken als persoonlijke vrijheid dan de stromingen die daarvoor de dominante waren.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Werkelijk? Er is ook maar een koran en een profeet.
En dat er meerdere stromingen zijn, dat ik overigens niet wegwuif, laat onverlet dat er geen indeling bestaat van een 'goede', spirituele islam en een 'foute', oorlogszuchtige islam.
Maar je wil toch niet serieus zeggen dat daarmee Wilders' stelling dat er geen gematigde islam bestaat geheel op waarheid berust?quote:Er is één islam net zoals er één christendom is. Dat er daarnaast binnen de islam en binnen het christendom verschillende stromingen zijn, dat jij zojuist aanhaalde, en dat een religie vele aspecten kent, dat ik eerder stelde, lijkt mij evident.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |