Wat een lulopmerking! Houdt iemand jou tegen dan?quote:Op zondag 4 april 2010 23:56 schreef Halcon het volgende:
Dat wist iedereen allang, maar het mag kennelijk niet hardop gezegd worden in het "vrije" Nederland.
Drogreden.quote:Op zondag 4 april 2010 15:59 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Volharden in het fabeltje dat alles wat illegaal is hier heus komt om te werken?
Maar je weigert dus die cijfers op te zoeken over arbeidsparticipatie van niet westerse buitenlanders?
Die immense influx is vast wel een paar factoren groter dan de gastarbeiders zelf: het ging immers om gezinshereniging. Dat is per gastarbeider dan al gauw een vrouw en twee of drie kinderen. En die kwamen inderdaad niet om te werken: de vrouw deed het huishouden en de kinderen moesten naar school.quote:Op zondag 4 april 2010 16:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, want jij ziet het allemaal zo veel helderder dan die man is het niet?
[..]
Beetje bij de les blijven. We hadden het erover dat je het bestond om de immense influx van mensen die niet werken (en ik zeg het er nog even bij, want voor we het weten kom jij weer met fabels dat al die mensen echt kwamen om te werken!, alhoewel alle cijfers erop wijzen dat dat dus niet zo is) op het conto van 'rechts'/ gastarbeiders te schuiven.
Terwijl de cijfers die de realiteit weergeven, in plaats van hoe jij wil dat het is, aangeven dat al die gastarbeiders een druppel op de gloeiende plaat zijn. De overgrote meerderheid is naderhand pas binnengekomen.
Nou inderdaad. Voor onderdak zorgen en gezondheidszorg regelen zijn wantoestanden. Vreselijk dat gemeenten dat doen.quote:
[..]
Op gemeentelijk niveau, toestaan dat ze uitkeringen krijgen, op gemeentelijk niveau zorgen dat ze gezondheidszorg krijgen. Maar dat soort wantoestanden zijn vaak langsgekomen.
Uit de openingspost blijkt dat er een taboe op rust.quote:Op maandag 5 april 2010 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een lulopmerking! Houdt iemand jou tegen dan?
Ja en? (Als je daar al gelijk in hebt!)quote:Op maandag 5 april 2010 00:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uit de openingspost blijkt dat er een taboe op rust.
Hetgeen wat ik schrijf is niet zo relevant, het gaat erom wat er besproken wordt in de politieke arena. Daar worden de besluiten genomen, niet op dit internetforum.quote:Op maandag 5 april 2010 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja en? (Als je daar al gelijk in hebt!)
Wou jij zeggen dat je je laat tegenhouden door een taboe?
Dan ben je een loser.
En als je je niet laat tegenhouden, moet je niet zielig doen.
Ach ja, Harald van Roekelquote:Op zondag 4 april 2010 16:36 schreef SeculasStatius het volgende:
Nog een voorbeeldje van dat gemeenten echt een hele andere kant op kunnen dan dat de rijksoverheid dicteert:
http://weblog.wageningen.(...)_huis_na_val_kabinet
Dan horen we het woensdag wel, aangezien morgen een schoolvrije dag is.quote:Op maandag 5 april 2010 00:50 schreef Kees22 het volgende:
Ik zal eens navragen hoe dat nou echt zat.
quote:Op maandag 5 april 2010 00:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan horen we het woensdag wel, aangezien morgen een schoolvrije dag is.
Dat is waar, maar zinsnedes als "Dat mag weer niet gezegd worden." vind ik wel erg zielig en onderdanig klinken.quote:Op maandag 5 april 2010 00:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hetgeen wat ik schrijf is niet zo relevant, het gaat erom wat er besproken wordt in de politieke arena. Daar worden de besluiten genomen, niet op dit internetforum.
In de politieke arena is het een taboe en dan is "dat mag weer niet gezegd worden" gewoonweg een feit.quote:Op maandag 5 april 2010 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zinsnedes als "Dat mag weer niet gezegd worden." vind ik wel erg zielig en onderdanig klinken.
Dat kon wel eens meevallen. Het is een goede smoes om vandaag een dierbare vriendin op te zoeken.quote:Op maandag 5 april 2010 00:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan horen we het woensdag wel, aangezien morgen een schoolvrije dag is.
Slap!quote:Op maandag 5 april 2010 00:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
In de politieke arena is het een taboe en dan is "dat mag weer niet gezegd worden" gewoonweg een feit.
Dinsdag is gewoon een werkdag en als het geen Paasvakantie is, dan moet je gewoon naar school.quote:Op maandag 5 april 2010 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat kon wel eens meevallen. Het is een goede smoes om vandaag een dierbare vriendin op te zoeken.![]()
Maar is dinsdag een schoolvrije dag?
ik heb zelden de drang om iemand zó graag een lekker wippie te gunnen. het zal je heel erg veel goed doen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:56 schreef Kees22 het volgende:
Dat kon wel eens meevallen. Het is een goede smoes om vandaag een dierbare vriendin op te zoeken.![]()
Zo'n misplaatst taboe is slap inderdaad. Dat ben ik helemaal met je eens. Het gaat er niet om of jij de helderheid of de moed hebt, maar hetgeen erom dat mensen in de politieke arena dit op de agenda weten te zetten. Hetgeen wat jij en ik op een internetforum schrijven heeft totaal geen invloed op de topics in Den Haag.quote:Op maandag 5 april 2010 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Slap!
En zo erg is het nou ook weer niet in Nederland.
In het congres van de VSvA was er 1 (één) persoon (een zwarte vrouw) die tegen het beginnen van de oorlog tegen Irak stemde. Kijk, dat zijn ballen!
Oh en edit: ik zeg niet dat ik zelf de helderheid of de moed zou hebben. Maar dat doet aan mijn argumentatie niks af.
quote:Op maandag 5 april 2010 01:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb zelden de drang om iemand zó graag een lekker wippie te gunnen. het zal je heel erg veel goed doen.
A dirty mind is a joy forever!quote:
Ach ja, nou snap ik hem. Je bedoelt dat ik naar school moet en het aan de meester moet vragen!quote:Op maandag 5 april 2010 01:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dinsdag is gewoon een werkdag en als het geen Paasvakantie is, dan moet je gewoon naar school.
ho, ho, ik bedoelde op de wip wap met je nichtje van 10. dat jij dat aan sex relateert zegt wel veel over jou! foei!quote:Op maandag 5 april 2010 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
A dirty mind is a joy forever!
Als het mij daarom ging, gebruikte ik wel andere argumenten.
quote:Op maandag 5 april 2010 01:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ho, ho, ik bedoelde op de wip wap met je nichtje van 10. dat jij dat aan sex relateert zegt wel veel over jou! foei!
Het is al laat, vooruit....quote:Op maandag 5 april 2010 01:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach ja, nou snap ik hem. Je bedoelt dat ik naar school moet en het aan de meester moet vragen!
Ach nee, die tijd ligt al zo ver achter me dat ik je sneer niet eens meer herkende.
Na lezing trek ik mijn denigrerende opmerking over Harald in.quote:Op maandag 5 april 2010 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach ja, Harald van Roekel![]()
En een bericht uit de Elsevier van 4 jaar geleden.
Ik zal eens navragen hoe dat nou echt zat.
quote:We gaan verder:
Wilders krijgt cijfers 'Allochtonen zijn leden van samenleving'
Immigratie kost zes miljard euro
door Paul Jansen en Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - De toestroom van niet-westerse allochtonen kost de samenleving jaarlijks tussen de zes en tien miljard euro. Aan deze migranten is de Nederlandse belastingbetaler per saldo enkele tonnen per persoon kwijt.
Please Wait ...
Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV.
Het betreft een conservatieve raming op basis van twintigduizend niet-westerse migranten. "Zo veel vreemdelingen komen ieder jaar alleen al deze kant op in het kader van gezinshereniging. Het werkelijke bedrag zal dus veel hoger liggen", stelt PVV-leider Geert Wilders.
Immigratiestop
De partij ziet hierin een bevestiging van de wens van een immigratiestop uit niet-westerse landen, zeker nu bezuinigd moet worden.
"Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt nu dat we miljarden kunnen besparen als we de immigratie stoppen of beperken", stelt Wilders. Hij schakelde het gerenommeerde instituut zelf in nadat toenmalig PvdA-minister Van der Laan (Integratie) met grote tegenzin deze uitgaven slechts beperkt in kaart had gebracht.
Wilders: "Dit moet boven aan de politieke agenda. In plaats van dat de overheid de burger pakt, moeten ze de immigratie stopzetten. Dit doet geen burger pijn, je hoeft niemand weg te sturen."
Niet-westerse allochtonen kosten de samenleving meer dan de gemiddelde Nederlander omdat deze groep vaker een bijstandsuitkering heeft, bovengemiddeld vaak een beroep doet op de awbz en een grotere kostenpost is bij criminaliteit en rechtshandhaving.
Tegenover de hoge kosten staat dat niet-westerse allochtonen bijvoorbeeld minder studiefinanciering ontvangen en minder gebruikmaken van kinderopvang.
Wilders kreeg eerder veel kritiek toen hij het onderzoek aankondigde. "Allochtonen, westerse en niet-westerse, zijn leden van onze samenleving. Hun aanwezigheid laat zich niet reduceren tot een simpele optel- en aftreksom langs de meetlat van de euro", stelde minister Van der Laan. De kille rekensom roept de vraag op hoe de PVV denkt om te gaan met andere groepen mensen die economisch 'niet efficiënt' zijn, zoals gehandicapten. Wilders: "Zij kozen daar niet zelf voor."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |