abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79899283
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Een brainfart van de werkgroep heeft o.a. tot dit geresulteerd:
NS overweegt duurder kaartje tijdens spits
Da's inderdaad een goede manier om reizigers weer uit de trein en in de auto te krijgen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:09:28 #202
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79899389
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben.
pi_79899460
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
Och die spotters.. Ik zie er ook geregeld 1 lopen op vrijdagmiddag bij Hilversum Noord, ventje van een jaar of 16-22 (ik kan slecht schatten)

Wie o wie?
Misschien kom je er hier achter:

http://www.somda.nl/forum(...)eb+jij+al+gespot%3F/
pi_79899532
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:09 schreef Ofyles2 het volgende:
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben.
Dat is met elke spitsreiziger zo. Of denken ze dat die mensen voor hun lol om half acht een trein in duiken.
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:17:25 #205
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79899611
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:14 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat is met elke spitsreiziger zo. Of denken ze dat die mensen voor hun lol om half acht een trein in duiken.
De politiek neemt al jaren de burger op de korrel, ongetwijfeld geholpen door de vertruttingspolitiek die het CDA voert.
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:21:40 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79903565
Ik mag toch hopen dat dit een lolbroek is... laat NS eerst maar eens wat langere treinen inzetten, als 7 of 10 bakken ICRm niet voldoende is gooien ze er maar een VIRM-zesje (eventueel met een viertje erachter) ertegenaan.

Wat ook zou helpen is om de reizigers zich beter te laten spreiden... volgens mij is een heel simpele manier om niet altijd bij het bakbord te stoppen, maar willekeurig ergens langs het perron. Dan weer aan het einde, dan weer aan het begin, dan halverwege, enz.

Daarnaast zou een druktemeter o.i.d. op de nieuwe CTA's ook wel kunnen helpen. Als je daar kunt tonen dat er 10 bakken aankomen waar in de uiteinden minder mensen zitten (kleurcodes misschien, groen = weinig mensen, rood = veel mensen), zou dat ook de spreiding wel helpen denk ik.

Dan moet je alleen wel de informatievoorziening beter zien te krijgen
pi_79903935
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:21 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast zou een druktemeter o.i.d. op de nieuwe CTA's ook wel kunnen helpen. Als je daar kunt tonen dat er 10 bakken aankomen waar in de uiteinden minder mensen zitten (kleurcodes misschien, groen = weinig mensen, rood = veel mensen), zou dat ook de spreiding wel helpen denk ik.
Jaja......hoe wil je dat meten dan? Warmte sensoren in de zittingen of zo? Het is nu ook al bekend dat voor en achter in meestal (iets) meer plek is, toch stappen daar de minste mensen in.
Ervaren treinreizigers houden rekening met waar op de bestemming de uitgang zit. Niet ervaren treinreizigers verwahten in de spits plek voor 4 bijelkaar (klets vrouwtjes en bejaarden op stap) en gaan door de volle trein heen en weer lopen opzoek naar een vrij 4-tje
pi_79904119
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:21 schreef James1988 het volgende:
Wat ook zou helpen is om de reizigers zich beter te laten spreiden... volgens mij is een heel simpele manier om niet altijd bij het bakbord te stoppen, maar willekeurig ergens langs het perron. Dan weer aan het einde, dan weer aan het begin, dan halverwege, enz.
Dat gaat natuurlijk nooit werken, want dan heb je constant een een grote groep mensen die door één deurtje aan een uiteinde van de trein moeten. 'k Denk dat het juist veel zal schelen, als je zeker wist dat de trein telkens op dezelfde plek zou stoppen.

In Ehv lopen in de spits bijv. redelijk wat mensen helemaal naar achteren (toch gauw zo'n 400/500 meter lopen) en bij een 10-baks ICRm stam kun je daar inderdaad fijn instappen. Maar als de zoveelste machinist besluit om verder door te rijden of als er plotseling maar 7 bakken aan komen rijden, dan wordt het toch frustrerend om constant terug te moeten lopen en dan kunnen ze het inderdaad vergeten met hun betere spreiding.
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:58:20 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79904738
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:31 schreef computergirl het volgende:

[..]
hoe wil je dat meten dan? Warmte sensoren in de zittingen of zo?
Gewicht Je weet het ledig gewicht van een treinstel, je neemt een gemiddelde voor een persoon (wat zal dat zijn, 75 kg?) en je vermenigvuldigt dat met het aantal zitplaatsen in het stel. Hoe groter het gewicht wordt, hoe minder plaatsen er vrij zijn.
  Redactie Sport zaterdag 3 april 2010 @ 16:47:24 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79906245
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79906764
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:24 schreef dennistd het volgende:
Hier trouwens nog wat foto's van de vrijheidstrein gisteren:
[ afbeelding ]
Plan T 520
Vrijheidstrein als sprinter uit Apeldoorn, te Enschede

[ afbeelding ]
Plan T 520
Vrijheidstrein als sprinter naar Apeldoorn, te Enschede

[ afbeelding ]
Plan T 520
Filmzaal van de vrijheidstrein

[ afbeelding ]
Plan T 520
Eerste klas-afdeling van de vrijheidstrein

[ afbeelding ]
Plan T 520
Expositie 'niet weggooien' in de vrijheidstrein

[ afbeelding ]
Plan T 520
De vrijheidstrein vanuit de vrijheidstrein, tussen station Deventer en de IJsselbrug
Zo kan het nog is 20 jaar meegaan!
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:11:17 #212
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79907007
Waarom lastig doen met gewicht berekenen en dergelijke?

Als je een betere spreiding wilt moet je het probleem bij de kern aanpakken,dus zorgen dat de entree naar de perrons centraal ligt en niet ergens helemaal voor of achteraan. Eindhoven is in dit opzicht een draak van een station.

Zorg er dan ook voor dat helder wordt gecommuniceerd waar de trein stopt (vakken/letters benutten!) en voila, je hebt spreiding. In Duitsland is dit ideaal geregeld, in Köln Hbf is het een kwestie van kijken op de CTA en je weet waar de trein stopt langs het perron. In Nederland daarentegen krijgt men het gewoon voor elkaar om bijvoorbeeld een trein bestaande uit een enkele Plan V aan te kondigen op een 400 meter lang perron. En dan is het gek dat iedereen bij de trap blijft staan wachten en door die ene deur met z'n allen de trein in wilt...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79907112
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:09 schreef Ofyles2 het volgende:
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben.
Dat hoort bij de grote crisisbezuinigingsplannen. Reizigers de trein uit jagen zodat er minder geinvesteerd hoeft te worden in het openbaarvervoer.
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:16:52 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79907182



De V250 en de ICE-3 hebben toch wat gemeen... beide zo'n jankgeluid bij het optrekken
pi_79907365
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:11 schreef Eix het volgende:
Waarom lastig doen met gewicht berekenen en dergelijke?

Als je een betere spreiding wilt moet je het probleem bij de kern aanpakken,dus zorgen dat de entree naar de perrons centraal ligt en niet ergens helemaal voor of achteraan. Eindhoven is in dit opzicht een draak van een station.
Is s' hertogenbosch bijv. dan beter? daar heb je midden op het perron aan elke kant 1 roltrap (met daarachter een gewone trap verstopt) daamee zorg je niet bepaald voor een betere spreiding in de trein en op het perron.
Je moet zorgen dat je meerdere entrees hebt, zoals bij Adam Centraal
  Redactie Sport zaterdag 3 april 2010 @ 17:39:30 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79907883
Het spreidingsprobleem is het grootst als op meerdere stations de ingang op hetzelfde punt ligt. Als ik de IC vanuit Enschede bekijkt hebt je vrij veel spreiding:
Enschede: midden en achter
Hengelo: voor/midden
Almelo: achter
Deventer: voor/midden
Apeldoorn: voor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79910027
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je moet zorgen dat je meerdere entrees hebt, zoals bij Adam Centraal

Waar elke trein van perron a of b vertrekt waardoor nog steeds iedereen aan één kant instapt
  zaterdag 3 april 2010 @ 18:52:16 #218
201952 lezut
et rezut
pi_79910088
Ik heb vaak genoeg gezien dat de IC Almelo - Enschede achterin nog helemaal leeg was, terwijl het voorin proppen was. Mensen zijn moeilijk bestuurbare wezens wat dat betreft.

Iemand hier die nog naar de Rail Carriere dagen gaat?
pi_79910170
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:52 schreef lezut het volgende:
Ik heb vaak genoeg gezien dat de IC Almelo - Enschede achterin nog helemaal leeg was, terwijl het voorin proppen was. Mensen zijn moeilijk bestuurbare wezens wat dat betreft.

Iemand hier die nog naar de Rail Carriere dagen gaat?
ja, ik ga er ook heen
pi_79910331
Is dat ook voor banen bij de Nederlandse Spoorwegen?
pi_79911005
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:00 schreef Socios het volgende:
Is dat ook voor banen bij de Nederlandse Spoorwegen?
Ik denk het persoonlijk niet...
pi_79911129
Hmmz, jammer. Zat beetje te kijken. Vooral technische vacature´s. Helaas ben ik niet zo technisch.
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:27:00 #223
201952 lezut
et rezut
pi_79911136
Ik heb mezelf net aangemeld, maar ik weet nog niet precies wat ik er van moet verwachten. Ik ben wel geïnteresseerd in de railinfra kant van het verhaal, maar voor zover ik het nu zie gaat een groot deel van alle workshops over communicatie en andere zut die mij niet interesseert.

En anders is het een leuk ritje naar Amersfoort

edit: lol, tegenstrijdig tegenover de vorige post
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 april 2010 @ 19:35:20 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79911425
Ik moet ff kijken of het wat voor mij is. Zo ja, dan ben ik er zeker bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79911549
tvp voor de vrijheidstrein!! (waarin mijn allereigenste mannetje het hele interieur heeft gemaakt en geplaatst )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')