Cabinekaart ook?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
IVW is ok wel gevoelig voor aluhoedjes denk ikquote:
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:30 schreef James1988 het volgende:
Hoe voldoet die trein aan de eisen die het IVW stelt? Ik zie nou niet bepaald een wit vlak voorop
Het niet veel langer doorrijden van 5 mei heeft er meer mee te maken dat kort daarna zijn revisietermijn verstreken isquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.
Een rood vlak aan de voorkant is ook toegestaan. Ik las dan ook op de Twitter van ProRail dat hij alleen met de rode kant naar voren mag rijden. Hoe ze dat gaan doen is alleen een tweede...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.
Keren wel, omdraaien niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:55 schreef thats-me het volgende:
Dat kan ook niet, want het stel rijd naar elke uithoek van Nederland, en dan heb je echt niet de mogelijkheid om de trein om te keren..
Bron: De Persquote:Fyra is zwaar verliesgevend
Door: Bram de Vrind
Gepubliceerd: vandaag 20:34
Update: vandaag 20:40
De hogesnelheidslijn Fyra is een half jaar na haar introductie nog altijd zwaar verliesgevend. Dat meldt de NOS. De supersnelle trein kampt met bovengemiddeld veel vertragingen wegens problemen met het veiligheidssysteem en de passagiers blijven weg.
De NS lijdt onder financieel onder de verliesmakende lijn.
De Fyra heeft gemiddeld een bezettingsgraad van 15 procent. Dat betekent dat gemiddeld 15 procent van de zitplaatsen bezet is. In een normale trein ligt de bezettingsgraad grofweg twee keer zo hoog.
Het is mogelijk dat het hoge aantal vertragingen de reizigers afschrikt. Minister Eurlings meldde begin deze maand dat minder dan 80 procent van de treinen op tijd rijdt. De internationale hogesnelheidstrein Thalys scoort nog veel slechter. Daarvan is de punctualiteit slechts 36,8 procent.
De vertragingen worden vooral veroorzaakt door storingen aan de baanelementen van het beveiligingssysteem ERTMS. De Thalys kampt nog eens met problemen bij de Nederland-Belgische grens. Als daar twee treinen elkaar passeren, valt er eentje stil.
De problemen bij de hogesnelheidslijnen drukken zwaar op de begroting van de NS. HSL-tak NS Highspeed van de spoorwegen leedt ovrig jaar 106 miljoen euro verlies.
De verliezen komen niet geheel onverwachts. Vertrekkend directeur van NS Highspeed Michiel van Roozendaal zei rekening te houden met vier tot vijf jaar verliezen. Al in 2004 waarschuwde onderzoeksbureau McKinsey dat de lijn enorm verliesgevend zou kunnen worden.
Koploper er boven heeft ook geen witvlak, en heeft het niks met bouwjaar te maken?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:30 schreef James1988 het volgende:
Hoe voldoet die trein aan de eisen die het IVW stelt? Ik zie nou niet bepaald een wit vlak voorop
wit of geel vlak.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Koploper er boven heeft ook geen witvlak, en heeft het niks met bouwjaar te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |