toppie, thanks!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Indien doelpunten team x in cel A1, doelpunten team y in cel B1, dan in bijvoorbeeld C1 dit doen:
=A1&"-"&B1
Haha sure, kan ik eventueel wat vanaf bietsenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef icebeer het volgende:
kan je die van mij wel mailendie is nu zo goed als klaar
SOMPRODUCT zou eventueel kunnen, maar dan heb ik 1 probleem. De uitslagne van b.v. Nederland staan niet recht onder elkaar. Het kan dus zijnquote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef DaFan het volgende:
=SOMPRODUCT((D2:D4>H2:H4)*1)
Als in D2 tot D4 en H2 tot H4 de uitslagen staan.
3 - 0 voor Nederland geeft een 3 in D2, en een 0 in H2.
De tweede wedstrijd is 1 - 1, dan is D3 een 1 en H3 een 1.
Bij dit voorbeeld is de uitslag '1'.
Thanks, ff schaamteloos wat formules jatten.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef icebeer het volgende:
ik heb hem even op megaupload.com gezet
http://www.megaupload.com/?d=QYOJ3HAB
(45sec wachten na de code)
enige foutje wat ik nu heb, is dat bij een leeg formulier alle teams 3 punten hebben (doordat alles nog gelijk staat), maar dat maakt me niet zo uit
Uhm ik neem toch aan dat dit 5 kolommen zijn?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:56 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Haha sure, kan ik eventueel wat vanaf bietsen![]()
[..]
SOMPRODUCT zou eventueel kunnen, maar dan heb ik 1 probleem. De uitslagne van b.v. Nederland staan niet recht onder elkaar. Het kan dus zijn
3 Nederland - Japan 0
2 Nederland - Denemarken 1
1 Kameroen - Nederland 1
Hoe doe ik dat dan?dan werkt D2:D4 niet
Ja maar kijk..quote:Op woensdag 28 april 2010 18:12 schreef DaFan het volgende:
[..]
Uhm ik neem toch aan dat dit 5 kolommen zijn?
A - eerste doelsaldo
B - eerste land
C - streepje
D - tweede land
E - tweede doelsaldo
Dan moet het wel werken.
Je moet jezelf wel aanleren het je makkelijk te maken, want nu wordt het alleen maar langer en ingewikkelder omdat je Strings moet gaan manipuleren.
ja klopt maar maak van 1 vraagteken dan eens een ander teken.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:54 schreef DaFan het volgende:
"=?"
Edit; bij mij werkt "?" ook gewoon trouwens...
=AANTAL.ALS(A1:A6;"?")
geeft 2 als ik 2x ? heb staan.
geen spatiesquote:Op donderdag 29 april 2010 11:15 schreef DaFan het volgende:
Staan je celeigenschappen op tekst/standaard/getal?
Staan er spaties achter/voor?
Probeer eens "*?*"
en wat als je nu de cel zoekt waarin "~?" staat?quote:Op donderdag 29 april 2010 13:56 schreef DaFan het volgende:
Vaag zeg!
Nouja weer wat geleerd voor volgende keer.
Het is erg moeilijk om bij zoiets een norm te hanteren, wanneer die 75% ingaat. Ik heb een beetje zitten puzzelen en ik kom tot 't volgende:quote:Op zondag 2 mei 2010 01:33 schreef qu63 het volgende:
Zou het mogelijk zijn om in Excel (dan wel VBA) een code te maken die kijkt of 2 cellen voor minimaal 75% (oid) overeenkomen?
Ik ben nu handmatig cellen aan het controleren (800+) en kom dingen tegen als Jansen en Jansen BV (bijvoorbeeld). Met automatische opmaak kan je instellen dat gelijke cellen een kleurtje krijgen, maar Jansen B.V. en Jansen BV zijn niet gelijk, maar wel hetzelfde bedrijf..
Is dit op te lossen?
Klopt!quote:Op zondag 2 mei 2010 12:23 schreef qu63 het volgende:
Hmz, ik zou denken dat Janssen toch wel een iets hogere scoren zou hebben..
En als ik je formule goed begrijp werkt ie tot maximaal 10 tekens in de naam?
Mja, tegen dat probleem liep ik nu dus op..quote:Op zondag 2 mei 2010 12:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Klopt!
Ja 't is geen perfect systeem.
Het systeem is niet zo dat hij Janssen meer vindt overeenkomen met Jansen,
dan bv Janqsen met Jansen.
Op dit gebied heb je vaker dit probleem. Vaak heb je een database die door verschillende mensen is gemaakt. De zegt "Jansen B.V." (met puntjes). Dan weer zonder puntjes. Ik heb meegemaakt dat iemand bij de naam: "de heer zus of zo" invulde (beginnend met "de"). Vaak is het toch de eerste taak om zo'n database op te schonen.
Niet echt..quote:Op maandag 3 mei 2010 14:57 schreef Deetch het volgende:
Is dit nog iets? Er lijkt in excel VBA wel een "LIKE" functie te zitten.
http://www.dailydoseofexc(...)ing-a-like-function/
http://www.dslreports.com/forum/r22302238-Excel-LIKE-function
http://www.eggheadcafe.co(...)-utilizing-the-.aspx
1 |
1 2 3 4 5 6 | ‘ Returns true if the first argument is like the second ISLIKE = arg Like pattern End Function =ISLIKE(UPPER(A1),UPPER(”*[aeiou]*”)) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |