Ik heb de oplossing gevonden; het stond echter niet op de genoemde site, maar lag wel in het verlengde ervan: ik heb de deling van de werkmap ongedaan gemaakt en weer opnieuw ingesteld.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:26 schreef DaFan het volgende:
Gitarist sla je m toevallig op als Excel 97 workbook?
Heb je per ongeluk iets in cel IV65536 gezet (of ergens anders in een 'verre' cel)?
Of niet goed gesloten op bepaalde machines; http://www.kbalertz.com/9(...)e-exponentially.aspx
Drugs are bad m'kayquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:04 schreef WSquater het volgende:
Oke, mijn vraag: wat is Windows Excel? Maakt het eten met de miljarden euro's die in dit programma zijn gespendeerd?
Woensdag en donderdag zijn dus excel dagen bij uitstekquote:
Wellicht is een verklaring dat iemand aan 't eind van de week een overzicht wil hebben al dan niet in opdracht.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:07 schreef Deetch het volgende:
[..]
Woensdag en donderdag zijn dus excel dagen bij uitstek
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Application.EnableEvents = False a = 1 If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then If Target.Value = "" Then Target.Value = "X" Else If Target.Value = "X" Then Target.Value = "V" Else If Target.Value = "V" Then Target.Value = "NVT" Else If Target.Value = "NVT" Then Target.Value = "" End If End If End If End If Application.EnableEvents = True |
Hmm, op zich werkt hij maar als ik tijdens het selecteren van de cel perongeluk een andere cel selecteer loopt het script vast.. het moet noob proof zijnquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:17 schreef DaFan het volgende:
[ code verwijderd ]
Je moet wel eerst van cel wisselen anders lukt het niet
De rest met Voorwaardelijke opmaak, zie vorige topic, daar staat een uitleg.
Mja zo danquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:50 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Hmm, op zich werkt hij maar als ik tijdens het selecteren van de cel perongeluk een andere cel selecteer loopt het script vast.. het moet noob proof zijn
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Application.EnableEvents = False If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then With Target If .Count = 1 Then If .Value = "" Then .Value = "X" Else If .Value = "X" Then .Value = "V" Else If .Value = "V" Then .Value = "NVT" Else If .Value = "NVT" Then .Value = "" End If End If End If End If End With End If Application.EnableEvents = True End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ' Range("D1").Select For i = 1 To 100 If ActiveCell.Offset(i, 0).Value = 0 Then ActiveCell.Offset(i, 0).Rows("1:1").EntireRow.Select Selection.EntireRow.Hidden = True End If Next i End Sub |
ipv if else if else gebruik select casequote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Application.EnableEvents = False If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Select Case Target.Value Case "" Target.Value = "X" Case "x" Target.Value = "V" Case "v" Target.Value = "NVT" Case "NVT" Target.Value = "" End Select End If Application.EnableEvents = True End Sub |
Ken je de ALS()-formule al?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:11 schreef icebeer het volgende:
(heb gewoon laatste excel (.xlsx) in het NL)
ik ben bezig met een voetbal poule voor het WK, maar daar wil ik naast de uitslagen automatisch een poule stand maken, zodat men kan zien welke 2 teams doorgaan naar de volgende ronde
de uitslag kolom is G & H
dus team A - team B en uitslag is dan G&H
nu heb ik 3 kolommen gemaakt voor winst / gelijk / verlies
dus ik zoek formules voor G > H of G=H of H>G waardoor er een 1 of een 0 moet verschijnen in de winst / gelijk / verlies kolommen
Ken je google al?quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:39 schreef icebeer het volgende:
nee ik weet eigenlijk alleen de standaard dingen van excel![]()
maar als iemand misschien een voorbeeld heeft of een link naar een site met uitleg ga ik wel even puzzelen
=als(g>h;1;0) etc.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:11 schreef icebeer het volgende:
(heb gewoon laatste excel (.xlsx) in het NL)
ik ben bezig met een voetbal poule voor het WK, maar daar wil ik naast de uitslagen automatisch een poule stand maken, zodat men kan zien welke 2 teams doorgaan naar de volgende ronde
de uitslag kolom is G & H
dus team A - team B en uitslag is dan G&H
nu heb ik 3 kolommen gemaakt voor winst / gelijk / verlies
dus ik zoek formules voor G > H of G=H of H>G waardoor er een 1 of een 0 moet verschijnen in de winst / gelijk / verlies kolommen
Ik probeer dit ook toe te passen in mijn sheet, maar krijg het niet voor elkaar.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:08 schreef Deetch het volgende:
Uitgaande dat de 0 in kolom D staat kun je de volgende code gebruiken om alle regels waarbij in kolom D een nul staat te verberegn
[ code verwijderd ]
akelig lang stukje code om dit te doen:quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik probeer dit ook toe te passen in mijn sheet, maar krijg het niet voor elkaar.
Betreffende kolom = F
Voorwaarde = "In zorg"
Consequentie = hide
Lijkt mij dus puur code aanpassen in:
===============================
Sub Fok()
'
Range("F1").Select
For i = 1 To 1000
If ActiveCell.Offset(i, 0).Value = "In zorg" Then
ActiveCell.Offset(i, 0).Rows("1:1").EntireRow.Select
Selection.EntireRow.Hidden = True