quote:"We are not announcing any (new) strike action at the moment, and we do not have to until after April 8," a Unite spokesman told Reuters. "It very much remains a possibility."
SAW. Dat beviel beter dan vooraf gedacht, aangezien het best eventjes duurt en je (althans ik) een aantal keren moet overstappen (dan wel een behoorlijk bedrag aan een taxi moet spenderen). Uiteindelijk ging het allemaal soepel en makkelijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:46 schreef Thetallguy het volgende:
Vloog je naar Sabiha Gokcen (SAW) airport of het normale Istanbul (IST), k_man? En indien SAW, beviel het qua verbindingen naar de stad etc.?
Ik heb juist goede ervaringen nu met British Airways. Juist door de staking was het boordpersoneel van Gatwick juist erg attent waarschijnlijk. Overigens vond ik het ook goed opgelost door de scheiding in de luchthavens aan te brengen, zodat het niet op alle Londonse luchthaven een chaos zou worden. Nu was er duidelijk voor gekozen om sowieso alle vluchten op City door te laten gaan, vervolgens alles vanaf Gatwick (want minder kans op een vervangende vlucht) en daarna pas te schrappen in vluchten vanaf Heathrow.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:23 schreef Individual het volgende:
Ik zou de BA website maar goed in de gaten houden.
50 euro was het 3 jaar geleden vanuit Sultanahmet maar SAW. Ik was lekker cheap en had toen besloten om met OV te gaan, ging niet helemaal zonder problemen. Lopen door donkere wijk -> Tram -> Funicular -> Metro -> hopeloos verdwalen in een buitenwijk van Istanbul -> met hulp van enkele pauzerende chauffeurs op een lokale bus gezet -> vliegveldbus....quote:Op donderdag 8 april 2010 18:51 schreef k_man het volgende:
[..]
SAW. Dat beviel beter dan vooraf gedacht, aangezien het best eventjes duurt en je (althans ik) een aantal keren moet overstappen (dan wel een behoorlijk bedrag aan een taxi moet spenderen). Uiteindelijk ging het allemaal soepel en makkelijk.
Dat is dan blijkbaar Istanbul Ataturk Airportquote:Trip 2
From: Istanbul
To: Vienna International
Geen drieletterige code?quote:Op donderdag 8 april 2010 20:58 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm, mijn ticket zegt alleen
[..]
Dat is dan blijkbaar Istanbul Ataturk Airport
Nee, dat viel mij ook al op. Dat het er gewoon zo staat. Maar het is Austrian Airlines, inmiddels gevonden dat die naar Ataturk vliegen en dat ik daar naartoe de metro kan nemen.quote:
In mijn geval: een uurtje in de Havas-vliegveldtransferbus naar Taksim, lopen naar een andere kant van het plein, funicular van Taksim naar Kabatas, kwartiertje in de tram van Kabatas naar Sultanahmet, vijf minuten lopen naar hotel. Kosten: circa 8 euro. Simpel.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:32 schreef ETA het volgende:
[..]
50 euro was het 3 jaar geleden vanuit Sultanahmet maar SAW. Ik was lekker cheap en had toen besloten om met OV te gaan, ging niet helemaal zonder problemen. Lopen door donkere wijk -> Tram -> Funicular -> Metro -> hopeloos verdwalen in een buitenwijk van Istanbul -> met hulp van enkele pauzerende chauffeurs op een lokale bus gezet -> vliegveldbus....
De metro komt ook niet in Sultanahmet, dus da's ook niet alles. Zal wel korter duren dan vanaf SAW, maar ook met overstappen.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:17 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dat viel mij ook al op. Dat het er gewoon zo staat. Maar het is Austrian Airlines, inmiddels gevonden dat die naar Ataturk vliegen en dat ik daar naartoe de metro kan nemen.
Zeker aangezien je tussen de twee betreffende vliegvelden wel enige uren onderweg bent.quote:Normaal gesproken kom je er wel achter bij aankomst, maar in dit geval ga ik met de trein naar Istanbul en vlieg ik terug.
Zou toch een beetje vreemd zijn om op de verkeerde luchthaven te staan.
Dat ligt eraan ten opzichte van wat. Ten opzichte van taxis in Nederland wel, ten opzichte van het plaatselijke OV niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:22 schreef Fogel het volgende:
Taxis zijn ook vrij goedkoop (althans, een jaar een 3 geleden) daar.
OK OK, ik heb een verkeerd wereldbeeld omdat ik alles vergelijk met Noorwegen...quote:Op donderdag 8 april 2010 21:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat ligt eraan ten opzichte van wat. Ten opzichte van taxis in Nederland wel, ten opzichte van het plaatselijke OV niet.
Dus de rodeshirts hebben monniken ingezet als eerste linie (dat die zich daar voor lenen is natuurlijk al bizar), waarop de politie vrouwen inzette, omdat monniken geen vrouwen mogen aanraken.quote:Around 5.30 pm and before the riot forces making any move, thousands of red shirts beseiged the Police General Hospital, located next to the rally stage and adjacent to the Police headquarters.
In beseiging the hospital, the red shirts wanted to contain the riot forces deployed awaiting instruction inside the police compound.
A line of monks were seen leading as shield for the red shirts while a line of policewomen were deployed to deter the red shirts from advancing.
Under Buddhist disciplinary rules, monks are not allowed physical contacts with females.
Waar haal je het geld en de vrije tijd vandaan...?quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:47 schreef ETA het volgende:
zo zit je nog zonder reisplannen, en zo zit je weer druk aan het plannen.
Gisteren een korte 8-daagse trip richting Marokko geboekt, en vandaag kom ik een ongelofelijke aanbieding tegen van een expeditiecruise richting het Arctisch gebiedDe expeditiecruise gaat van Svalbard naar IJsland via Oost Groenland in 14 dagen. Meteen een optie op genomen, en nu even de rest uitzoeken
Mijn eerste search voor vliegtickets leverde een bedrag van 2k op.....
maar na wat verder gezoek blijkt het voor 500-700 te moeten kunnen, echter met een 8-urige overstap (of in CPH, of in Oslo). Ik ga even kijken of ik er misschien 1 dagje CPH/Oslo van kan maken op de heenweg. En dan nog even gaan bepalen hoe lang ik in reykjavik wil blijven en wat er te doen valt.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:38 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moest zojuist, voor het eerst sinds tijden, echt lachen om ons lokale nieuws:
[..]
Dus de rodeshirts hebben monniken ingezet als eerste linie (dat die zich daar voor lenen is natuurlijk al bizar), waarop de politie vrouwen inzette, omdat monniken geen vrouwen mogen aanraken.
Only in Thailand.....
yepquote:
quote:Travel to Cambridge
Travel to Cambridge is possible by road, rail and air, though most visitors will arrive by road or rail. There is an airport on the outskirts of the city, however there is only one scheduled service, which is from Amsterdam. The nearest major airport is London Stansted, however most flights are to London Heathrow or London Gatwick. There is another nearby regional airport at London Luton. Hiring a car and driving is not recommended for those not used to driving in the UK. There are convenient bus services. It may be possible to meet a few visitors who require assistance if this is requested in advance.
From London Heathrow
a) Take the tube to Kings Cross (1 hour) and then train to Cambridge (45 mins). The fast train to Cambridge runs every 30 minutes. You will need to buy separate return tickets for the tube (about 5 pounds) and train (about 20 pounds).
b) There is a direct coach service to Cambridge (Jetlink). This runs every hour and costs 23 pounds. More details are available from Jetlink. Go to stop 18 at Terminal 4, or stop 9 at the central bus station. This is probably the easiest option.
c) If you hire a car leave Heathrow on the M4 westbound, take the first exit (Jn 4b) to join the M25 northbound at Jn 15. Follow the M25 to the M11 (Jn 27) and continue northbound to Cambridge. Leave at Jn 13 on the A1303 and turn right into Cambridge. Continue for about a mile until you come to a junction on your left, turn (crossing some speed bumps) and turn right at the top, following the signs to New Hall car park.
From London Gatwick
a) Take the Thameslink train to Kings Cross (1 hour?) and then train to Cambridge (45 mins). The fast train to Cambridge runs every 30 minutes. You should be able to buy a return ticket covering both trains at about 25 pounds. There is a Gatwick express to London Victoria, but this is more expensive and you will need to take the tube from Victoria to Kings Cross.
b) There is a direct coach service to Cambridge (Jetlink). This runs every hour and costs 30 pounds. More details are available from Jetlink. Go to South Terminal stop 8, or North Terminal stop 3.
c) If you hire a car leave Gatwick on the M23 northbound, continue to the end and join the M25 eastbound at Jn 7. Follow the M25 to the M11 (Jn 27) and continue northbound to Cambridge. Leave at Jn 13 on the A1303 and turn right into Cambridge. Continue for about a mile until you come to a junction on your left, turn (crossing some speed bumps) and turn right at the top, following the signs to New Hall car park.
From London Stansted
a) Take the train to Cambridge (45 mins). The cost is 13 pounds.
b) There is a direct coach service to Cambridge (Jetlink). This runs every hour and costs 11 pounds. More details are available from Jetlink. Go to bay 18.
c) If you hire a car leave Stansted on the M11 northbound to Cambridge. Leave at Jn 13 on the A1303 and turn right into Cambridge. Continue for about a mile until you come to a junction on your left, turn (crossing some speed bumps) and turn right at the top, following the signs to New Hall car park.
From London Luton
a) There is a direct coach service to Cambridge (Jetlink). This runs every hour and costs 13 pounds. More details are available from Jetlink. Go to stop B.
c) If you hire a car a map is advisable. Leave Luton on the A505 towards Hitchin, continue on the A505 through Baldock to Royston. Take the A10 towards Cambridge and join the M11 heading north just outside Cambridge. Leave at Jn 13 on the A1303 and turn right into Cambridge. Continue for about a mile until you come to a junction on your left, turn (crossing some speed bumps) and turn right at the top, following the signs to New Hall car park.
quote:
Volgens mij komt heel Europa dan in aanmerkingquote:Op zaterdag 10 april 2010 22:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zeg, als ik nou een weekje weg wil, zeg van 28 april tot en met 5 mei, en een ticket mag niet meer kosten dan ongeveer, bij benadering, 300 euro. En er moet wel wat te doen zijn in de omgeving.
Wat zouden jullie dan doen?
Owja, ik hou wel van warmte, maar niet van kou. En wel van muziek, eten, musea en niet langer dan een uur op het strand liggen.
Doe eens een gooi! Ik zat te denken aan een uitgebreide citytrip, dus een leuke stad met leuke dingen in de omgeving. Ik geloof dat New York de enige stad is waar ik een week ben geweest en waar ik me zo goed heb vermaakt, dat ik het nog niet zat was na 6 dagen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij komt heel Europa dan in aanmerking
Ik kan het makkelijk een jaar uithouden in Granada maar als je echt een citytrip wil doen dan heb je het na 2,3 dagen wel gezien maar gelukkig is er op rij afstand ook de Alpujarras(bergen), El torcal(wederom bergen) Sevilla en Cordobaquote:Op zaterdag 10 april 2010 23:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Doe eens een gooi! Ik zat te denken aan een uitgebreide citytrip, dus een leuke stad met leuke dingen in de omgeving. Ik geloof dat New York de enige stad is waar ik een week ben geweest en waar ik me zo goed heb vermaakt, dat ik het nog niet zat was na 6 dagen.
Istanbul natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zeg, als ik nou een weekje weg wil, zeg van 28 april tot en met 5 mei, en een ticket mag niet meer kosten dan ongeveer, bij benadering, 300 euro. En er moet wel wat te doen zijn in de omgeving.
Owja, ik hou wel van warmte, maar niet van kou. En wel van muziek, eten, musea en niet langer dan een uur op het strand liggen.
Ik heb al eens een talencursus gedaan van een week of 3 in Granada en een paar jaar later nog eens 2,5 week rondgereisd in Andalucia. Geloof dat ik er wel genoeg heb gezien.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik kan het makkelijk een jaar uithouden in Granada maar als je echt een citytrip wil doen dan heb je het na 2,3 dagen wel gezien maar gelukkig is er op rij afstand ook de Alpujarras(bergen), El torcal(wederom bergen) Sevilla en Cordoba
Vliegen op Malaga moet lukken voor 300 euro p.p. maar zal je wsl wel een auto moeten huren of de taxi pakken naar het busstation en dan de bus pakken
Istanbul! Ook al eens geweest, maar zou ik nog wel eens willen zien.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Istanbul natuurlijk.
Mijn tripje duurde zes dagen (dus 4 volle dagen in de stad) en ik heb me geen moment verveeld. Ik had ook makkelijk meer dagen kunnen vullen. Vlucht kostte ¤ 150.
OK. De enige steden in Europa waar ik me (tot nog toe) een week kon (of zou kunnen) vermaken zijn Barcelona, Londen, Berlijn, Parijs en Istanbul. Misschien kun je voor die ¤ 500 ook ergens in Noord Afrika komen?quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Istanbul! Ook al eens geweest, maar zou ik nog wel eens willen zien.
Kan alleen geen betaalbare tickets vinden voor die periode.
Boedapest of Athene had ik ook al zitten bedenken. Bij Athene kan ik nog wel verzinnen wat er nog meer in de omgeving te zien is, of ik spring op een boot naar een eiland toe.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou sws alleen ergens naartoe gaan waar je nog niet geweest bent maar genoeg keus lijkt me in Zuiderlijk Europa
Praag
Wenen
Boedapest
Rome
Barcelona
Athene
Istanbul
En nog veel meer en dat moet allemaal binnen het budget kunnen
Eens! Geweldig leuke steden idd. Ik zat ook al te denken aan Cairo, lijkt me ook wel mooi.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:17 schreef k_man het volgende:
[..]
OK. De enige steden in Europa waar ik me (tot nog toe) een week kon (of zou kunnen) vermaken zijn Barcelona, Londen, Berlijn, Parijs en Istanbul. Misschien kun je voor die ¤ 500 ook ergens in Noord Afrika komen?
Ben ik al geweest!quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Auto huren en naar Praag en Wenen gaan. Eventueel naar Auswitz of de bergen is dat jou ding is
Zou ook een goede kunnen zijn! Ik ga er eens over dromen, misschien dat ik grote inzichten krijg gedurende de nacht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Boedapest en Bratislava dan met eventueel Krakow of zo?
Moskou en/of St. Petersburg?quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ben ik al geweest!
Zowel Praag, Wenen als Auschwitz.
Sorry.
We zouden na dit schooljaar verhuizen ja, maar ik geloof niet dat er iets gaat gebeuren. En misschien ook wel..... Geen idee eigenlijk, maar ik ga ervan uit dat we hier nog een jaar zijn. Gewoon, omdat ik ergens vanuit moet gaan.....quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Oew, dat klinkt naar Gao.
Blijven jullie nog lang in Thailand eigenlijk? Jullie zouden toch weer gaan verhuizen?
Van 28 april tot en met 5 mei is het Koninkrijk der Nederlanden denk ik precies wat je zoekt: er zijn op 30 april en 5 mei vele muziekfestivals, het is meestal rond de 20 graden, er kan overal typische Hollandse specialiteiten als haring, patat en kroketten gegeten worden en de musea behoren tot de betere van de wereld. En je kan tussen de bloembollenvelden doorfietsen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Sterkte daarquote:Op zondag 11 april 2010 05:14 schreef Gaoxing het volgende:
Geen idee eigenlijk, maar ik ga ervan uit dat we hier nog een jaar zijn. Gewoon, omdat ik ergens vanuit moet gaan.....
In London vieren we Nederlandsch Koninginnedag op de 17e al!quote:Op zondag 11 april 2010 10:16 schreef DutchTrain het volgende:
Van 28 april tot en met 5 mei is het Koninkrijk der Nederlanden denk ik precies wat je zoekt: er zijn op 30 april en 5 mei vele muziekfestivals, het is meestal rond de 20 graden, er kan overal typische Hollandse specialiteiten als haring, patat en kroketten gegeten worden en de musea behoren tot de betere van de wereld.
ehmm, neequote:Op zondag 11 april 2010 10:53 schreef Individual het volgende:
kijk ik er nu helemaal overheen of staat er nergens een datum op die site?
Gewoon elke dag om 2.15 kijken of Postman aan het optreden is.quote:
Kan je vast in de stemming komen!quote:Op zondag 11 april 2010 10:53 schreef Individual het volgende:
In London vieren we Nederlandsch Koninginnedag op de 17e al!
http://www.holland.com/uk/holland-house-london/event/
kijk ik er nu helemaal overheen of staat er nergens een datum op die site?
Ik denk dat het de oude wijze van beschrijven is. De marine werd in het Engels ook The Royal Netherlands Navy genoemd. Vind dat persoonlijk ook mooier dan Royal Dutch Navy, al bekt dat laatste wel lekkerder.quote:Op zondag 11 april 2010 11:25 schreef Individual het volgende:
Wel slecht van 'The Netherlands Board of Tourism' ...
Ik had het meer over dat er voor dit feestje geen datum te vinden is op hun site.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik denk dat het de oude wijze van beschrijven is. De marine werd in het Engels ook The Royal Netherlands Navy genoemd. Vind dat persoonlijk ook mooier dan Royal Dutch Navy, al bekt dat laatste wel lekkerder.
Kon je de commotie bij 24 zien vanaf je werk rond 9u?quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:52 schreef Thetallguy het volgende:
Ook alweer een halfuurtje op AMS.
Nou nee, ik ga het wel combineren. Maar ben er nog niet uit waarmee ik het ga combineren.quote:
Goede keuze.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ga naar Boekarest heb ik besloten!
Correctie: het is het op één na grootste overheidsgebouw ter wereld.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar sowieso, wat zijn leuke steden daar in de buurt? Ik heb werkelijk geen idee! Ik wil gewoon het op 1 na grootste gebouw ter wereld zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |