abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79737728
OP is nog under construction. ga vanmiddag ff verder

Het grote Amerikaanse webshops-topic!
Een nu al legendarische topicreeks met een overzicht van alle Amerikaanse webshops met kleding, luchtjes en eigenlijk alles wat in Amerika stukken goedkoper is dan in Nederland!

Welke webshops zijn er zoal?
Er zijn natuurlijk ontelbare webshops, maar een aantal springen eruit door bijvoorbeeld lage prijzen, gratis verzenden of bijzonder producten die niet snel in Nederland te krijgen zijn. Hieronder de bijdrage uit de vorige reeksen:

6 Dollar shirts

Een Amerikaanse webshop met diverse T-shirt voor $6 per stuk. Houd rekening met de verzendkosten!

Verzendkosten excl. T-shirts a $6 p/s:
1 T-shirt = $13.54
2 T-shirts = $15,64
3 T-shirts = $19.80

FragranceX

Webshop met beroemde luchtjes (Armani, D&G, Hugo Boss, etc.) die stukken goedkoper zijn dan in je lokale Douglas-winkel.

Groot voordeel: Gratis verzending! Let wel op dat je de Free coupon code gebruikt!

Play.com

OK, OK, weliswaar niet Amerikaans, maar daardoor zeker niet oninteressant...
Play.com is een site met een erg breed assortiment.
DVD, muziek, games, boeken, en kleding worden voor nop naar Nederland gestuurd.

Nadeel: Je kan er alleen met creditcard betalen.

Nog geen ervaringen:

http://www.axelmusic.com/ (Games, DVD's)
http://www.videogamesplus.ca/ (Games)
http://www.dvdboxoffice.com (DVD's)

Vraag en antwoord

V: Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
A: Dit verschilt per webshop. Over het algemeen zijn Amerikanen een stukje sneller (en maken minder fouten) dan onze Chinese vrienden. Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief! Binnen een weekje ligt het hier allemaal op de deurmat! Dit zal uiteraard wat langer duren als je pakketje bij de douane terecht komt.

V: Hoe zit dat precies met de douane? Wat mag wel. en wat mag niet?
A: In principe mag je alles uit het buitenland naar Nederland halen, met uitzondering van:

- Liquide middelen (meer dan ¤ 10.000 contant geld en waarde papieren)
- Nagemaakte artikelen
- Bedreigde dier- en plantensoorten
- Dierlijke producten en levensmiddelen
- Planten, bloemen, groenten en fruit
- Kernwapens en munitie, speelgoedwapens en nepwapens
- Geneesmiddelen
- Verdovende middelen
- Cultuurgoederen (zoals kunst en antiek)

Als de waarde van je bestelling onder de 22 euro blijft, hoef je er geen belasting of invoerrechten over te betalen.Boven de 22 euro en tot de 150 euro moet je 19% BTW lappen over de waarde + de verzendkosten van je bestelling. Dit geldt uiteraard alleen als de douane je pakketje onderzoekt, en die kans is zeer klein (maar wel aanwezig). Boven de 150 euro krijg je er nog eens douanerechten bovenop. Hoeveel dit is, verschilt per artikel.

V: Wanneer weet ik of m'n pakketje al in Nederland is?
A: Als je een Track 'n Trace nummer van de webshop hebt, kan je bij TNT navragen of het pakketje al in Nederland is. Dit doe je door het volgende nummer te bellen: 058 2 333 333 en dan te kiezen voor optie 1, nog een keer optie 1 en dan optie 3. Je krijgt dan iemand aan de lijn die het graag voor je opzoekt.

V: Hoe moet ik betalen? (met dank aan RacerDKB voor uitleg!)
A: Voor het bestellen in een Amerikaanse webshop zul je een PayPal account nodig hebben. Dit is een soort virtuele bankrekening, zonder maandlasten. Aanmelden voor PayPal kan je doen door hier te klikken. Het is noodzakelijk om OF een creditcard OF een bankrekening aan te melden bij PayPal.
Wat het handigste is om te doen is een bankrekening. Zorg er dan wel voor dat je die op de PayPal site verifieert. Dat duurt een dag of twee tot vier. Het verifiëren doen ze door 2 kleine bedragen van een x aantal cent op je rekening storten, die bekijk jij met internetbankieren, en die voer jij in op de PayPal site, en daarmee bewijs je dat het echt jouw bankrekening is.
Als je dat gedaan hebt hoef je je niet meer bij sites aan te melden. Je hoeft ook niets over te maken naar PayPal zelf, dat kan vanzelf gaan. Die manier is simpel, mits je dus je bankrekening geverifieerd hebt. Als je bankrekening bevestigd is bij Paypal, en er staat ¤0,00 op je PayPal rekening, en je bestelt wat voor, zeg 10 dollar, dan gaat er automatisch na 2 dagen een omgerekend (met de huidige koersen) geldbedrag van je bankrekening af.

V:Op welke site kan ik makkelijk en snel omrekenen hoeveel dollars mijn euro waard is?
A: Op XE.com vind je een calculator die je dat precies vertelt!

V:Mag ik ook iets vragen over een niet-Amerikaanse webshop?
A: Zolang het maar geen chinese betreft, zal het geen probleem zijn. Voor alle Chinese vragen verwijzen ze je graag door naar: Chinese Webshops topic #75 Hoezo had ik de lapo? -O-

V: Help, het topic is vol! Wat nu?
A: Maak gerust een nieuwe! Je staat altijd vrij om bij het openen van een nieuw topic de OP aan te passen!

Link naar vorige deel:

Amerikaanse webshops-topic #1 Beter goed gejat...

[ Bericht 91% gewijzigd door G-NiLES op 30-03-2010 11:47:33 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:39:29 #2
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79738148
Misschien kun je de link naar het nieuwe topic in de lapo zetten van het vorige deel? Lijkt me handig
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79738360
done
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:48:14 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_79738425
Die FragranceX website ziet er zeer goed uit qua prijzen en 'free shipping'. Zat al een tijdje eraan te denken om Cartier Declaration te kopen, maar in NLse winkels vrij pittig aan de prijs(lees: reteduur), maar hier nog best betaalbaar

Komt zeker wel belasting overheen aan de grens!?
pi_79739197
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:48 schreef Yi-Long het volgende:
Die FragranceX website ziet er zeer goed uit qua prijzen en 'free shipping'. Zat al een tijdje eraan te denken om Cartier Declaration te kopen, maar in NLse winkels vrij pittig aan de prijs(lees: reteduur), maar hier nog best betaalbaar

Ga er maar wel vanuit. Bijna alles uit Amerika wordt onderschept tegenwoordig.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:14:18 #6
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79739221
ff volgen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 maart 2010 @ 11:28:25 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79739625
Even volgen inderdaad.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:30:50 #8
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_79739703
TeeVeauxPee!
ben benieuwd hoe het gaat met mijn bestelling bij FragranceX.
Heb een geurtje besteld van 21.67 euro.
I'm Back Again!
pi_79761116
Tot 22,00 Euro was toch belasting vrij?
pi_79768992
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:32 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Tot 22,00 Euro was toch belasting vrij?
Ja, de jongens van FragranceX zetten de waarde van je pakketje altijd tot de dollarcent nauwkeurig op je pakketje, dus tot 22 euro is geen probleem, en boven 22 euro mag je hopen dat je geen belasting hoeft te betalen.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:21:27 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 8 april 2010 @ 17:25:43 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80090440
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:24 schreef G-NiLES het volgende:
V:Op welke site kan ik makkelijk en snel omrekenen hoeveel dollars mijn euro waard is?
A: Op XE.com vind je een calculator die je dat precies vertelt!
Via Google Chrome doe ik via de omnibar altijd <X dollar in euro> en daar krijg ik netjes het antwoord uit.
Scheelt weer een paar stappen
  donderdag 8 april 2010 @ 17:28:06 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80090545
Geen amerikaanse webshop maar een engelse: bookdepository.co.uk
Ze versturen per boek en de prijzen zijn lager dan bij amazon.com/co.uk
pi_80444893
28 maart iets besteld op FragranceX, maar nog steeds niet ontvangen
pi_80445011
komt door de aswolk
pi_80679264
Iemand al een bestelling van Fragrance binnen?
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:54:50 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80682658
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Via Google Chrome doe ik via de omnibar altijd <X dollar in euro> en daar krijg ik netjes het antwoord uit.
Scheelt weer een paar stappen
... of je installed een widget wanneer je W7 of Vista hebt, zodat je altijd een valuta-converter op je bureaublad hebt. Nu moet ik wel zeggen dat ik hem niet erg gebruikersvriendelijk vind, maar goed, dan hoef je tenminste niet eerst naar een site te gaan
pi_80687685
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:48 schreef Yi-Long het volgende:

Ik heb zo'n 4, 5 keer bij fragrancex besteld en nog nooit bij hoeven te betalen.
pi_80971386
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:24 schreef UncleSam het volgende:
28 maart iets besteld op FragranceX, maar nog steeds niet ontvangen
Denk dat ik ze maar een mailtje ga sturen .
  maandag 3 mei 2010 @ 16:12:17 #20
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_80972282
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:48 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Mail je ook even voor mij? ik heb de 30e wat besteld.....
I'm Back Again!
  maandag 3 mei 2010 @ 16:26:12 #21
72002 M-unit
Ajax Amsterdam
pi_80972831
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:48 schreef UncleSam het volgende:

[..]

heeft bij mij 2.5 maand geduurd, dus ik zou even geduld hebben nog. en als je contact zoekt met die toko, krijg je standaard mail terug.
pi_80984427
niemand interesse in een inkoopactie voor 6dollarshirts om verzendkosten te verlagen?
pi_80984474
Meh.. als je boven de 22 euro komt (meer dan 2 shirts) heb je sowieso het risico om bij te lappen ivm invoerrechten.
There are only 151 Pokémon.
pi_81000545
dat deel je dan ook met z'n allen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')