Dean: http://dl.dropbox.com/u/1500496/Tabs.rarquote:Op maandag 29 maart 2010 22:27 schreef The_Dean het volgende:
Tvp.
Hij looptquote:Op maandag 29 maart 2010 22:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dean: http://dl.dropbox.com/u/1500496/Tabs.rar
Astu
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 maart 2010 22:31 schreef Man_Made_God het volgende:
Hoewel hier een paar topics geleden een Dean Performer E werd aangeraden, heb ik afgelopen weekend mijn nieuwe gitaar gekocht, en wel een
[ afbeelding ]
Ibanez AW3000 NT
Tijdje een aantal gitaren bespeeld (voor zover ik dat nu kan), maar ik kreeg hier vrij simpel een erg mooi geluid uit. Nieuwe snaren erbij, draagtas en standaard, dan kunnen we weer even vooruit. M'n vingers moeten er wel weer even aan wennen, maar wat een heerlijkheid om op een steelstring te spelen!
Nu nog echt gitaar leren spelen, en dan lijkt het allemaal heel wat...
Mooi spul, goede keusquote:Op maandag 29 maart 2010 22:31 schreef Man_Made_God het volgende:
Hoewel hier een paar topics geleden een Dean Performer E werd aangeraden, heb ik afgelopen weekend mijn nieuwe gitaar gekocht, en wel een
[ afbeelding ]
Ibanez AW3000 NT
Tijdje een aantal gitaren bespeeld (voor zover ik dat nu kan), maar ik kreeg hier vrij simpel een erg mooi geluid uit. Nieuwe snaren erbij, draagtas en standaard, dan kunnen we weer even vooruit. M'n vingers moeten er wel weer even aan wennen, maar wat een heerlijkheid om op een steelstring te spelen!
Nu nog echt gitaar leren spelen, en dan lijkt het allemaal heel wat...
Ik had het verschil tot nu toe nog niet echt goed gehoord: speel thuis op een nylon-snarige, en les heb ik meestal op een staalsnarige. Nu ik ze alle 2 vlak achter elkaar bespeelde, viel het me pas echt goed op. Precies wat ik zocht qua geluid.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:32 schreef KaMo het volgende:
Ik wil ook nog een keer een staal snarige, heerlijk geluid hebben die!
Thanks! En nog even de specs natuurlijk:quote:
En ik gok (als ik naar jouw woonplaats kijk) dat je de verkoper ook wel kent (als je een beetje bekend bent in Leeuwarden)quote:
k hoop voor je Bob de Jong, maar denk de Music Storequote:Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
En ik gok (als ik naar jouw woonplaats kijk) dat je de verkoper ook wel kent (als je een beetje bekend bent in Leeuwarden)
Uiteraard Bob, en al helemaal als het uitverkoop isquote:Op maandag 29 maart 2010 22:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik hoop voor je Bob de Jong, maar denk de Music Store
Ok danquote:Op maandag 29 maart 2010 22:51 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Uiteraard Bob, en al helemaal als het uitverkoop is
quote:Op maandag 29 maart 2010 22:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ok dan
Hangt die Iceman er nog?
Niet naar vragen Dean, heb je geen geld voor.
die iceman is fucking ziek hij is en de uitverkoop zie ik netquote:Op maandag 29 maart 2010 22:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ok dan
Hangt die Iceman er nog?
Niet naar vragen Dean, heb je geen geld voor.
Vertel mij watquote:Op maandag 29 maart 2010 23:46 schreef genakt het volgende:
[..]
die iceman is fucking ziek hij is en de uitverkoop zie ik net
Ibanez IC-300 Iceman van 795,- voor 485,-
Ik was dat, maar ik laat 'm wel even staan ja. En ik maar denken dat iPhones wereldvrede kunnen brengenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:23 schreef Svyatagor het volgende:
Treinvindpost
Dean, wil je die rar nog ff laten staan? Zit in de trein nl, iPhone slikt geen rar
Zo. even verbeterd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:13 schreef KaMo het volgende:
Eerste pukkelpop namen!
Iron Maiden![]()
Pendulum, Prodigy, Queens of the Stone Age, Blink-182, Limp Bizkit![]()
Jij niet dan?quote:
Die dingen zijn vet, kan je er beetje mee omgaan?quote:
Show lijkt me uiteraard wel gaaf, maar de muziek luister ik niet echt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heb jij Maiden wel eens live gezien??![]()
Iron Maiden![]()
![]()
Nee.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heb jij Maiden wel eens live gezien??![]()
Ooit redelijk veel mee geëxpirimenteerd, ging best goed toen. Best weer even geleden dat ik er iets mee gedaan heb.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:32 schreef KaMo het volgende:
[..]
Die dingen zijn vet, kan je er beetje mee omgaan?
Aanraderquote:
Ik wil ze wel zien ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Aanrader![]()
Op Dynamo 2000 heb ik ze nog live gezien, in de stromende regen...
en nat dat het daar was...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Aanrader![]()
Op Dynamo 2000 heb ik ze nog live gezien, in de stromende regen...
naast een goede gitaar is een juiste amp en cab ook wel enigszins van invloed op het geluid.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:37 schreef Patrijz het volgende:
tvpgaat altijd zo hard die gitaartopics pff...!
Ga hopelijk binnenkort eens die PRS Tremonti SE proberen, ben benieuwd of deze in de buurt komt van de sound die ik in gedachten heb! Wil een lekkere hardrock/metal/scheurgitaar hebben dus
we shall see...err hear!
Ja, ik weet nog dat ik erna in de bus terug naar Roermond niet meer heb bewogen omdat het anders allemaal veel te koud aanvoelde, maar het probleem was, daarna moesten we nog een half uur op de fiets terug naar huis, dat was KOUDDDDDDDD met al die plakkende natte kleren...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en nat dat het daar was...
en daarna in de bussen naar het station een stromende rivier aan modder en water...
maar wel mooi optreden toen ja
Dat is het wel superchill als je thuis bent. Comfy, warm, douchen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, ik weet nog dat ik erna in de bus terug naar Roermond niet meer heb bewogen omdat het anders allemaal veel te koud aanvoelde, maar het probleem was, daarna moesten we nog een half uur op de fiets terug naar huis, dat was KOUDDDDDDDD met al die plakkende natte kleren...
Music Store Duitslandquote:Op maandag 29 maart 2010 22:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
k hoop voor je Bob de Jong, maar denk de Music Store
Dat is een andere Music Storequote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Music Store
Beetje op de beurs 5 euro voor vragen voor de catalogus die ik ieder jaar gratis toegestuurd krijg...
Voor de duidelijkheid aangepast...quote:
Ah, cool, bedankt, ik ben hem nu aan het downloaden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik was dat, maar ik laat 'm wel even staan ja. En ik maar denken dat iPhones wereldvrede kunnen brengen
Als je de fanboys mag geloven...
ach, toen we in Eindhoven waren nog wat bier gaan drinken op stratumquote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, ik weet nog dat ik erna in de bus terug naar Roermond niet meer heb bewogen omdat het anders allemaal veel te koud aanvoelde, maar het probleem was, daarna moesten we nog een half uur op de fiets terug naar huis, dat was KOUDDDDDDDD met al die plakkende natte kleren...
Meen je niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Music Store Duitsland
Beetje op de beurs 5 euro voor vragen voor de catalogus die ik ieder jaar gratis toegestuurd krijg...
Yep, stond een gozer met een enorme pellet van die dingen, wij dachten in eerste instantie ook dat ze gratis waren. Is tenslotte gewoon een reclamefolder met prijzen e.d.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meen je niet?
Maar voor de rest vind ik ze wel goed, lekker goedkoop, gratis verzending boven de 100 euro en ook nog snel verzonden ook
Die pedaaltjes zijn wel errug leuk gedaan!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:00 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb zelf niet extreem veel foto's gemaakt op de messe, maar deze wilde ik even delen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boss pedaaltjes
Dat klopt natuurlijk!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
naast een goede gitaar is een juiste amp en cab ook wel enigszins van invloed op het geluid.
mm.. alleen een top/head? Maar ik ga sowieso zelf eerst wat dingen testen (ook een eerste keer voor mij voor versterkers haha) dus misschien kom ik wel wat tegen waar ik verliefd op wordtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:29 schreef Aresdreams het volgende:
misschien inderdaad...
is een warp 7 H&K transistor.
maar het kan ook zijn dat ie nog gebruikt gaat worden, dus is nog even afwachten. nadeel wat er voor je aan zou kunnen kleven is dat je nog een cabinet aan zou moeten schaffen
AH VETquote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:13 schreef KaMo het volgende:
Eerste pukkelpop namen!
Iron Maiden
Pendulum, Prodigy, Queens of the Stone Age, Blink-182, Limp Bizkit
Tu-2 hierquote:
zat te kijken en wat een ding zegquote:
Wat kan er nu zo geweldig zijn aan een stemapparaatquote:
Jaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:16 schreef genakt het volgende:
[..]
zat te kijken en wat een ding zeg![]()
werkt het echt zo makkelijk en verschillende tunings ?
Klopt, maar hij doet het ALTIJD!! Onverwoestbaar. Toen ik hem kocht was hij al flink gehavend, maar perfect werkend, en na 5 jaar in mijn bezit is dat nogsteeds zoquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat kan er nu zo geweldig zijn aan een stemapparaatHet ding doet gewoon wat het moet doen, toch?
Alle tuners doen het bij mij nog perfect, zelfs die goedkope Kijkshop-prul en ik wil niet weten hoe vaak die al op de grond is geflikkerdquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klopt, maar hij doet het ALTIJD!! Onverwoestbaar. Toen ik hem kocht was hij al flink gehavend, maar perfect werkend, en na 5 jaar in mijn bezit is dat nogsteeds zo
Nou, onze zanger heeft een Behringer, maar ik kan er niks mee. Trage reactie, plastic casing, irritant batterij wisselding... ik kan er niks mee.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Alle tuners doen het bij mij nog perfect, zelfs die goedkope Kijkshop-prul en ik wil niet weten hoe vaak die al op de grond is geflikkerd
Beetje duurquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:53 schreef samsalabim het volgende:
Ik spaar voor deze:
http://guitarlovers.net23.net/img/Gibson/Les%20Paul%20Custom.jpg
Heb al 500 van de 2700 euro's!
waarvoor koop je dan niet dezelfde van epiphone en zet je er andere elementen inquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:53 schreef samsalabim het volgende:
Ik spaar voor deze:
Ik zou, als ik jou was, zoeken naar een Ibanez Custom van voor 1975quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:53 schreef samsalabim het volgende:
Ik spaar voor deze:
Nope, maar die oma op hun site dig ik wel!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:00 schreef -Menn0- het volgende:
Iemand ervaring met Rock Palace in Den Haag?
Niet, want dat is de strobostomp...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:57 schreef Zorro het volgende:
Ik denk erover om deze te kopen, dat is natuurlijk de tuner aller tuners:
[ afbeelding ]
Gewoon alle snaren tegelijk zien en snel bijstemmen
Of zoals ze zelf aangeven:
[ afbeelding ]
De John Mayer (misschien volgende week ophalenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:15 schreef The_Dean het volgende:
Ga je nou voor die Strat Menno? Of was het nu de John Mayer?
Nooit wat gekocht, maar wel gewinkeld met bandleden. Deed me erg aan Keymusic denken. Dus groots opgezet, maar beter personeel dan Feedbackquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:00 schreef -Menn0- het volgende:
Iemand ervaring met Rock Palace in Den Haag?
Heb ze gemaild over die John Mayer Strat, ze kunnen hem volgende week hebben maar nu wil ik een mooie prijs omdat ik er een versterker bij wil. Dus ik mail de vraag: welke prijs kan je maken voor die gitaar en die versterker? Nu hoor ik opeens niks meerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nooit wat gekocht, maar wel gewinkeld met bandleden. Deed me erg aan Keymusic denken. Dus groots opgezet, maar beter personeel dan Feedback.
Ik heb wel gemerkt dat zo'n gozer die ook filmpjes voor hun YT-kanaal maakt, een aardig Mayer-fan is. Misschien moet je even via hem handelenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:23 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Heb ze gemaild over die John Mayer Strat, ze kunnen hem volgende week hebben maar nu wil ik een mooie prijs omdat ik er een versterker bij wil. Dus ik mail de vraag: welke prijs kan je maken voor die gitaar en die versterker? Nu hoor ik opeens niks meer
Ik denk dat je daar beter voor kunt bellen of langsgaan. Winkels zijn vaak niet zo happig op E-mails...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:23 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Heb ze gemaild over die John Mayer Strat, ze kunnen hem volgende week hebben maar nu wil ik een mooie prijs omdat ik er een versterker bij wil. Dus ik mail de vraag: welke prijs kan je maken voor die gitaar en die versterker? Nu hoor ik opeens niks meer
En dat vind ik altijd een slechte zaak, het is een eenvoudige manier om het contact met je klanten te verbeteren. Anders bestellen ze toch wel bij die andere winkel die wel via internet verkoopt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar beter voor kunt bellen of langsgaan. Winkels zijn vaak niet zo happig op E-mails...
Weet je hoeveel troep je dan wel niet aan het beantwoorden bent? Mensen die helemaal niet serieus willen kopen of geen geld hebben. Ik zou er als winkel ook niet aan beginnen, boter bij de vis!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dat vind ik altijd een slechte zaak, het is een eenvoudige manier om het contact met je klanten te verbeteren. Anders bestellen ze toch wel bij die andere winkel die wel via internet verkoopt.
Ik zou het in elk geval nooit negeren. Merk gewoon aan mezelf dat ik eerder naar een winkel toe zou stappen die wel reageert op mijn e-mails, doen ze dat niet, pech voor hun, niet voor mijquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Weet je hoeveel troep je dan wel niet aan het beantwoorden bent? Mensen die helemaal niet serieus willen kopen of geen geld hebben. Ik zou er als winkel ook niet aan beginnen, boter bij de vis!
Ik zou dan ook reageren met "kom maar langs!". Dan weet je snel genoeg of iemand serieuze interesse heeft...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zou het in elk geval nooit negeren. Merk gewoon aan mezelf dat ik eerder naar een winkel toe zou stappen die wel reageert op mijn e-mails, doen ze dat niet, pech voor hun, niet voor mij
m.i. hoort dat bij het ondernemen. En volgens mij valt het met het aantal mailtjes naar een dergelijke winkel wel mee hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:23 schreef genakt het volgende:
je denkt toch zeker dat die winkel niets te doen heeft ofzo ?!die zullen weet ik veel hoeveel mailtjes per dag ontvangen. Mischien hadden ze gelijk moeten zeggen even bellen of langs gaan
tja... als je iemand hebt die mailt: wat is je vraagprijs, en hij blijft na het ontvangen van de vraagprijs door mailen om iets te testen, dan heb je wel een goeie ;-)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou dan ook reageren met "kom maar langs!". Dan weet je snel genoeg of iemand serieuze interesse heeft...
Ik bemerk die gemakzucht op marktplaats ook: Uiterste prijs vragen en er dan dik onder gaan zitten, vragen wat het maximale bod is tot nu toe terwijl dat toch overduidelijk bij de biedingen erbij staat. Zie het nu ook weer met een setje op marktplaats: Huidige bod zit op 225, en nog mailen er mensen voor 150 euro... Ik reageer er inmiddels al niet meer op!
Als winkel wordt je daar helemaal knetter van, lijkt mij!
Hoe bevalt je spider?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:23 schreef genakt het volgende:
je denkt toch zeker dat die winkel niets te doen heeft ofzo ?!die zullen weet ik veel hoeveel mailtjes per dag ontvangen. Mischien hadden ze gelijk moeten zeggen even bellen of langs gaan
pff weer te fanatiek geweest met gitaar spelen me middelvinger ligt nu echt open
iemand een idee ik heb veel nummers waar het van clean naar distortion enz gaat heb je daar pedaaltjes voor ?
heb spider line 6
Als het goed is zit er een FBV input bij. Ik heb een pedaaltje met 2 knoppen waarmee je van presets kunt wisselenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:23 schreef genakt het volgende:
pff weer te fanatiek geweest met gitaar spelen me middelvinger ligt nu echt open
iemand een idee ik heb veel nummers waar het van clean naar distortion enz gaat heb je daar pedaaltjes voor ?
heb spider line 6
klopt wat heb je daarvoor dan ?!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:45 schreef blckbb het volgende:
[..]
Als het goed is zit er een FBV input bij. Ik heb een pedaaltje met 2 knoppen waarmee je van presets kunt wisselen
De website doet het bij mij niet eens, dus erg hoopgevend is het niet...quote:
een site waar je op dingen kunt bieden als een Iphone. je kunt 5 keer gratis bieden en de veiling stopt op een moment dat niemand weet. als je toevallig biedt (en je kunt maar met ¤0,01 verhogen) heb jij bijv. een Iphone voor ¤30quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De website doet het bij mij niet eens, dus erg hoopgevend is het niet...
Wat is het?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:50 schreef guitarist het volgende:
Toegelaten voor de opleiding Audio Video Productie!
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:50 schreef guitarist het volgende:
Toegelaten voor de opleiding Audio Video Productie!
Wel een leuke vraag inderdaad, nooit echt verdiept (nog) in muziektheorie... maar wie weet het? Heb me altijd afgevraagd waarom die B een B is (en dus de E een E...al kan ik die nog begrijpen)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:03 schreef Brammie1 het volgende:
wie kan mij uitleggen waarom een gitaar een B en een E (hoog) snaar heeft in plaats van een C en een F snaar? Ben zelf bassist, en een 6-snarige bas heeft een C snaar boven de G snaar zitten.
Logisch gezien zou het toch EADGCF moeten zijn? 5e fret van de ene snaar is dezelfde als de volgende open snaar.
In de 17e eeuw was het gebruikelijk om de gitaar idd in EADGCF te stemmen, zodat je elke keer een kwart afstand had tussen de snaren. Ze zijn gewoon overgestapt omdat het met akkoorden nogal rot uitkomt. Probeer maar eens een E te spelen met open snaren als er een C en een F in zit, dat kan je qua vingerzetting gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:03 schreef Brammie1 het volgende:
wie kan mij uitleggen waarom een gitaar een B en een E (hoog) snaar heeft in plaats van een C en een F snaar? Ben zelf bassist, en een 6-snarige bas heeft een C snaar boven de G snaar zitten.
Logisch gezien zou het toch EADGCF moeten zijn? 5e fret van de ene snaar is dezelfde als de volgende open snaar.
Nog erger dan Mandoline akkoorden?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:12 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
In de 17e eeuw was het gebruikelijk om de gitaar idd in EADGCF te stemmen, zodat je elke keer een kwart afstand had tussen de snaren. Ze zijn gewoon overgestapt omdat het met akkoorden nogal rot uitkomt. Probeer maar eens een E te spelen met open snaren als er een C en een F in zit, dat kan je qua vingerzetting gewoon niet doen.
Om een Emajeur akkoord te spelen moet je hem wel zo pakken: (E G# en B)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
Nog erger dan Mandoline akkoorden?
Die zijn me echt verdomde lastig (heb het eens bij een vriend geprobeerd met een mandoline)
Dat lijkt me een beetje lastig inderdaadquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:16 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
Om een Emajeur akkoord te spelen moet je hem wel zo pakken: (E G# en B)
3
4
1
2
2
0
Helaas hebben we niet genoeg vingers daarvoor (nu ga je er wel van uit dat je alle snaren wil gebruiken, maar toch).
jij hebt duidelijk nog nooit op een fatsoenlijke gibson gespeeld..!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:56 schreef genakt het volgende:
[..]
waarvoor koop je dan niet dezelfde van epiphone en zet je er andere elementen in
scheelt zo'n 2000 euro
dus.. zoveel voor een gitaar is gewoon debielquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:31 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
jij hebt duidelijk nog nooit op een fatsoenlijke gibson gespeeld..!
Maar...in de 17de eeuw hadden gitaren toch nog geen E-snaar?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:12 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
In de 17e eeuw was het gebruikelijk om de gitaar idd in EADGCF te stemmen, zodat je elke keer een kwart afstand had tussen de snaren. Ze zijn gewoon overgestapt omdat het met akkoorden nogal rot uitkomt. Probeer maar eens een E te spelen met open snaren als er een C en een F in zit, dat kan je qua vingerzetting gewoon niet doen.
gibson fanboyquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:38 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ja euh dus..? als je het kunt betalen moet je het niet laten! epiphone met gibson vergelijken is gewoon onzin. (uitzonderingen daargelaten)
heb alleen een gibson studio aangeraaktquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:49 schreef Gitaarmat het volgende:
ander hout sowieso. als ik ook het gewicht van een epiphone met een gibson vergelijk voelt die epiphone aan als plastic.zo licht
??huhquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:50 schreef genakt het volgende:
[..]
heb alleen een gibson studio aangeraakt
volgens mij begrijp je het nietquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:52 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
??huh
nu doe je huilerig over het feit dat je nog geen gibson les paul hebt bespeeld?
Hmm net even op wiki gekeken en je hebt gelijkquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar...in de 17de eeuw hadden gitaren toch nog geen E-snaar?.
Jij nog niet op Dean's Ibanez... Zal wel een flinke competitie worden dan!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:31 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
jij hebt duidelijk nog nooit op een fatsoenlijke gibson gespeeld..!
Komt er nog eens een tijd dat je dezelfde avatar wat langer behoudt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:52 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
??huh
nu doe je huilerig over het feit dat je nog geen gibson les paul hebt bespeeld?
Dat van het harde aanslaan is niet helemaal. Het is een eigenschap van elke snaar dat 'ie eerst te hoog is als je hem aanslaat... Maar dat is niet het vaag vals worden wat jij bedoelt geloof ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:59 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
afwerking in het algemeen, kijk eens hoe de binding over de fretten loopt, sla eens een snaar hard aan, en hij gaat niet zo half vaag vals worden. sowieso betere onderdelen, en je betaald natuurlijk ook wel wat voor de naam. (maar dat is met alle bekende merken zo)
Afwerking maakt nog niet eens zoveel uit, het is gewoon de bespeelbaarheid die beter is bij een Gibson. Maar je kunt beter een Japanse copy dan een echte Gibson kopen is mijn bescheiden meningquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:59 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
afwerking in het algemeen, kijk eens hoe de binding over de fretten loopt, sla eens een snaar hard aan, en hij gaat niet zo half vaag vals worden. sowieso betere onderdelen, en je betaald natuurlijk ook wel wat voor de naam. (maar dat is met alle bekende merken zo)
zou goed kunnen, schijnen kekke dingen te zijn, die oude ibanez lps. maar wil gewoon het punt maken dat er wel degelijk verschil zit in kwaliteit van bijv epiphone met gibson. zelfde discussie kun je voeren over squier met fender. zien er hetzelfde uit, tot dat je over een goede fender speelt en je ineens inziet waarom je 1k meer betaaltquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jij nog niet op Dean's Ibanez... Zal wel een flinke competitie worden dan!
Ik ben erg geschrokken van merken als Burny, Edwards en Tokai. Spelen bijzonder licht en klinken heerlijk. Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik mijn LP Standard verkocht heb. Op termijn wil ik voor een van de jappen gaan!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:05 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Afwerking maakt nog niet eens zoveel uit, het is gewoon de bespeelbaarheid die beter is bij een Gibson. Maar je kunt beter een Japanse copy dan een echte Gibson kopen is mijn bescheiden mening.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:59 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Dan moet je wel zo'n oude Tokai hebben. Die nieuwe schijnen niet zo heel erg geweldig te zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben erg geschrokken van merken als Burny, Edwards en Tokai. Spelen bijzonder licht en klinken heerlijk. Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik mijn LP Standard verkocht heb. Op termijn wil ik voor een van de jappen gaan!
Naja ik had al gezegd dat als hij hem kon bestellen dat ik hem zou kopen. Maar dat ik er dan wel een versterker bij wil voor een mooie prijs dus dat ik geld zou uitgeven stond dan al vastquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Weet je hoeveel troep je dan wel niet aan het beantwoorden bent? Mensen die helemaal niet serieus willen kopen of geen geld hebben. Ik zou er als winkel ook niet aan beginnen, boter bij de vis!
Maar het is aan de andere kant van het landquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar beter voor kunt bellen of langsgaan. Winkels zijn vaak niet zo happig op E-mails...
Tja zoals ik al zei andere kant van het land... Ga ik niet ff zomaar langs.... Meestal als ze dan zeggen we doen niet aan mooie prijsjes sta je daar dan met je 3 uur reistijd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
En afdingen als je dingen samen koopt doe je toch altijd persoonlijk als je daar bent
vriend van mij zijn vader had er een liggen al zo'n 30 a 40 jaar oud maar hij wou hem niet verkopenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je wel zo'n oude Tokai hebben. Die nieuwe schijnen niet zo heel erg geweldig te zijn.
De avatar laatst had ik al 6 maand ofzo hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:01 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Komt er nog eens een tijd dat je dezelfde avatar wat langer behoudt?
Waarschijnlijk Fender Hot Rod Deluxe.quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:27 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
De avatar laatst had ik al 6 maand ofzo hoor
Moet wel goed gaan dan denk ikquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:30 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk Fender Hot Rod Deluxe.
Maar ga daar donderdag nog even goed naar kijken (eigen gitaar mee enzo)
dat koffiekopje niet maar die daarvoorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:32 schreef BoerBert het volgende:
[..]Echt? Viel me pas een week op ofzo
Dan heb ik niks gezegd
[..]
Moet wel goed gaan dan denk ik
sowieso een goede afstelbeurt van beiden, maar dat hoort standaard te zijn (maar niet bij feedback..? geen idee hoor, maar iedereen is er altijd zo negatief over)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:17 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Naja ik had al gezegd dat als hij hem kon bestellen dat ik hem zou kopen. Maar dat ik er dan wel een versterker bij wil voor een mooie prijs dus dat ik geld zou uitgeven stond dan al vast
[..]
Maar het is aan de andere kant van het land
[..]
Tja zoals ik al zei andere kant van het land... Ga ik niet ff zomaar langs.... Meestal als ze dan zeggen we doen niet aan mooie prijsjes sta je daar dan met je 3 uur reistijd.
In ander goed nieuws: krijg net kaartje binnen van Feedback dat die John Mayer Strat binnen gekomen is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Donderdag na m'n laatste toets waarschijnlijk halen![]()
MAAR
Kan je bij feedback praten over mooie prijsjes? Ik weet dat nooit geschoten altijd mis is maar misschien heeft iemand er ervaring mee?
Gitaar van 1600 euro + versterker van 700 euro moet toch wel iets leuks mee te doen zijn?
Van de versterker? (ik snap beiden niet.....)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:35 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
sowieso een goede afstelbeurt van beiden
Mijn hedendaagse Tokai deed anders niet echt onder voor een hedendaagste Gibson.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je wel zo'n oude Tokai hebben. Die nieuwe schijnen niet zo heel erg geweldig te zijn.
Is het dan zo slecht gesteld met Gibson?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:54 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mijn hedendaagse Tokai deed anders niet echt onder voor een hedendaagste Gibson.
Maar stiekem zit ik toch te gapen op een oude Jap.
Ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:16 schreef -Menn0- het volgende:
Moet ik al die horror verhalen over Feedback nou geloven of niet?
Mijn ervaring is helaas anders.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:20 schreef genakt het volgende:
ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met feedback
aardige mensen en behulpzaam is mijn ervaring
Ik moet inderdaad wel zeggen dat die verkoper nou niet echt z'n best deed om mij te overtuigen om het zo maar even te zeggen. Ik vroeg van alles en kreeg steeds van die korte kut antwoorden. Tja ik heb nog nooit een buizenversterker gekocht, vertel maar waarom ik nou welke moet hebben. Maar aan de andere kant heb ik geen verkooppraatjes nodig, ik wil gewoon dat ze die gitaar en versterker ff goed afstellen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is helaas anders.
Ongeïnteresseerd en lomp personeel wat liever met elkaar zit te ouwehoeren dan dat ze klanten helpen.
toen ik versterker ging halen ging hij me helemaal helpen wat de keuzes waren met mijn budget daarna uitgeprobeerd met gitaar ging hij wat spelen enzquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is helaas anders.
Ongeïnteresseerd en lomp personeel wat liever met elkaar zit te ouwehoeren dan dat ze klanten helpen.
Of de goede winkel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:28 schreef genakt het volgende:
[..]
toen ik versterker ging halen ging hij me helemaal helpen wat de keuzes waren met mijn budget daarna uitgeprobeerd met gitaar ging hij wat spelen enz
met de bon maken en ook aardige gasten. Misschien had ik een goede dag of precies de goede personen
Ik moet dus naar Utrechtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of de goede winkel.
Ik ben alleen in die van Utrecht en Apeldoorn geweest.
In Eindhoven schijnt het ook wel mee te vallen.
rotterdamquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of de goede winkel.
Mwah, ik vind die neger die bij Anouk heeft gespeeld die in Eindhoven werkt ook maar een arrogant kereltje. Vind ze nu ook niet bepaald behulpzaam als je een keer een vraag stelt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of de goede winkel.
Goed afgesteld spul kom je zelden tegen in een feedback.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:59 schreef -Menn0- het volgende:
Mijn vraag is alleen niet echt over de service in de zin van verkoop hulp enzo maar over de manier waarop ze je spullen afstellen (of dit juist niet doen.....)
Ook niet bij een gitaar van 1700 euro?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Goed afgesteld spul kom je zelden tegen in een feedaback.
Geen idee, maar ik ben bang van niet. Hun doelgroep bestaat voornamelijk uit mensen die gitaren uit het middensegment kopen, dus zou je mogen verwachten dat ze daar toch wel enige aandacht aan besteden maar als je ziet hoe belabberd die gitaren er soms bij staan kun je nauwelijks verwachten dat ze aan het overige wel enige aandacht besteden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:28 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ook niet bij een gitaar van 1700 euro?
Bij Feedback kost dat voor een gitaar met Floyd 50 euro...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Er zijn practisch geen winkels die je spul echt goed afstellen, beetje jammer maarja het is wel weer zo, voor dat geld (als je het zelf niet kan) kan je ook die 3 tientjes extra wel missen om hem af te laten stellen.
Ja maar die strat heeft geen floyd right ?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Bij Feedback kost dat voor een gitaar met Floyd 50 euro...
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:09 schreef Dribbel_ het volgende:
vaak korting bij duurdere aankopen of gratis spullen erbij geen gezeik
Gelukkig nietquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar die strat heeft geen floyd right ?
vraag is of je dat feedback toe wilt vertrouwen...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:35 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
sowieso een goede afstelbeurt van beiden, maar dat hoort standaard te zijn (maar niet bij feedback..? geen idee hoor, maar iedereen is er altijd zo negatief over)
maareh, vette gitaar man![]()
![]()
in eindhoven zit nog wel wat oud conijn personeel geloof ik, die zijn wel oke, in rotterdam... geen idee, soms hebben ze daar geloof ik geen idee wat ze hebben hangen aan gitaren...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of de goede winkel.
Dribble_ heeft dezelfde gitaar als ik dus hij heeft gelijkquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:29 schreef Dribbel_ het volgende:
En dat gezeik op Feedback bestaan ook grotendeels uit stom koeiegedrag met elkaar napraten.
die mensen van conijn zijn inderdaad echt helden! als die niet beschikbaar zijn als ik wat vraagjes heb daar ben ik ook zo wegquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:57 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
in eindhoven zit nog wel wat oud conijn personeel geloof ik, die zijn wel oke, in rotterdam... geen idee, soms hebben ze daar geloof ik geen idee wat ze hebben hangen aan gitaren...
Alles is bij hun afgeprijsd, zelf nieuwe spullen!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:45 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
die mensen van conijn zijn inderdaad echt helden! als die niet beschikbaar zijn als ik wat vraagjes heb daar ben ik ook zo weg
feedback
alleen die prijzen
Muwoa die prijzen zijn niet zo boeiend, dat kan je sowieso goedkoper krijgenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:45 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
die mensen van conijn zijn inderdaad echt helden! als die niet beschikbaar zijn als ik wat vraagjes heb daar ben ik ook zo weg
feedback
alleen die prijzen
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jij nog niet op Dean's Ibanez... Zal wel een flinke competitie worden dan!
Of je rijd even door naar Friesland.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:47 schreef -Menn0- het volgende:
Kan ik donderdag met m'n gloednieuwe gitaar van Feedback naar een andere winkel om te laten afstellen......Lijkt me niet helemaal de bedoeling....
Dat kan je best zelf, doe het nou maar gewoonquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:47 schreef -Menn0- het volgende:
Kan ik donderdag met m'n gloednieuwe gitaar van Feedback naar een andere winkel om te laten afstellen......Lijkt me niet helemaal de bedoeling....
Nogal dure gitaar om voor het eerst zelf af te stellenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat kan je best zelf, doe het nou maar gewoon
Je hebt toch zat andere gitaren om het mee te proberen ? beetje de brug op en neer draaien en die halspen beetje mee kuttenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:44 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nogal dure gitaar om voor het eerst zelf af te stellen![]()
"Nou ik denk dat ik deze vrijwel nergens te vinden gitaar maar eens onder handen neem"
*krak/scheur/breek/huil*
![]()
![]()
Zijn allemaal vrij prijzigquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt toch zat andere gitaren om het mee te proberen ? beetje de brug op en neer draaien en die halspen beetje mee kutten
Nou...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja en voor die prijs krijg je kwaliteit, dat gaat niet zomaar ff stuk
Ga gewoon straks in de zomer een cursus bij tante Dean volgenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja en voor die prijs krijg je kwaliteit, dat gaat niet zomaar ff stuk
Altijd welkom dudequote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:51 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ga gewoon straks in de zomer een cursus bij tante Dean volgen
Ja die zijn ook associaal duurquote:Op woensdag 31 maart 2010 00:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
rock palce den-haag dat is pas echt een boutzaak![]()
En gitaar doen voorkomen als een gitaar van een ander merk ....
![]()
Daar kom ik nooit meer.
Duur is het punt nog niet LIEGEN wel.quote:
Wil je er over praten?quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:41 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Duur is het punt nog niet LIEGEN wel.
Dan kunnen ze mij en mijn vriendenkring wel vergeten als klant.
Ja het mag best vermeld worden op het internet dat sommige medewerkers van die zaak de waarheid niet echt belangrijk vinden.quote:
Ben dan blij dat Feedback een kaartje stuurde dat ze m'n soon te be gitaar binnen hebbenquote:Op woensdag 31 maart 2010 00:51 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ja het mag best vermeld worden op het internet dat sommige medewerkers van die zaak de waarheid niet echt belangrijk vinden.
Maar als je ons niet meer verteld als ...quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:51 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ja het mag best vermeld worden op het internet dat sommige medewerkers van die zaak de waarheid niet echt belangrijk vinden.
...dan weten we nog niet veel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
En gitaar doen voorkomen als een gitaar van een ander merk ....
Een gitaar met alleen en letter en logo op de headstock als een duur merk doen voorkomen terwijl het een goedkope Koreaanse gitaar is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maar als je ons niet meer verteld als ...
[..]
...dan weten we nog niet veel.
Daar prik je toch zo doorheenquote:Op woensdag 31 maart 2010 00:57 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Een gitaar met alleen en letter en logo op de headstock als een duur merk doen voorkomen terwijl het een goedkope Koreaanse gitaar is.
En dan nog met een pokerface vertellen over de gitaar alsof deze van het exclusieve Amerikaanse merk is wat niks maar dan ook helemaal niks met de kopie uit Korea te maken heeft.
![]()
Ik wel maar wat als een beginner zijn zuur verdiende centen naartoe brengt.quote:
Ja, dat is het andere nadeelquote:Op woensdag 31 maart 2010 01:04 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ik wel maar wat als een beginner zijn zuur verdiende centen naartoe brengt.
Bah ik kots op zulke verkopers![]()
Rock Palace Den-Haag vermijden dus als je niet genaaid wil worden!
Dat heb ik meer gehoord.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
rock palce den-haag dat is pas echt een boutzaak![]()
Dat is wel heel erg.quote:En gitaar doen voorkomen als een gitaar van een ander merk ....
![]()
Guitarking toevallig?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa die prijzen zijn niet zo boeiend, dat kan je sowieso goedkoper krijgen
Gitaarzaak hier kijkt gewoon naar de feedback prijzen en maakt dan samen een mooie prijs die daaronder zit
Haha, ja dat is bij Pro Music Store in Rotterdam-Centrum ook. "Hoeveel kost het bij "die Ander"?". En dat zeggen ze met zo'n toon alsof ze eigenlijk 'The Great Enemy' of 'The One Who Shall Not Be Named' bedoelenquote:Op woensdag 31 maart 2010 08:34 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Guitarking toevallig?
daar heb ik mijn versterker gehaald, dat ging inderdaad zo van: hmm hoeveel kost ie bij feedback? ah zo, en dan dit cabinet erbij? nou dan krijg je die top voor feedbackprijs minus 200 euro
plus, het is bij mij om de hoek. voor 20 euro minder ga ik geen half uur rijden...quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:34 schreef Aresdreams het volgende:
ach feedback is best practisch voor het kleingoed als plectra en kabels
precies, waar moet je anders heen? we-music is ondertussen ook al weer weg uit hun nieuwe pand, dus de dichtstbijzijnde grote muziekzaak is volgens mij Guitarking in Boekel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:56 schreef Aresdreams het volgende:
feedback eindhoven bedoel je?
dat is voor mij ook practisch om de hoek, ware het niet dat er een spoorlijntje tussen ligt
Ja, maar get this: ze verkopen apparaten, maar niet de adapters. Ze verkopen allerhande rackgear, van FX tot power conditioners, maar niet de stroomkabels om die apparaten aan elkaar te verbinden (of iig de apparaten en een power conditioner). Hoe debiel is dat wel niet?!.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:34 schreef Aresdreams het volgende:
ach feedback is best practisch voor het kleingoed als plectra en kabels
tja, das idd beetje... onhandigquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar get this: ze verkopen apparaten, maar niet de adapters. Ze verkopen allerhande rackgear, van FX tot power conditioners, maar niet de stroomkabels om die apparaten aan elkaar te verbinden (of iig de apparaten en een power conditioner). Hoe debiel is dat wel niet?!.
Die zijn toch alweer open? Elke keer als ik er langs rijd staat de deur open en staat er een gitaar voor de deur.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:03 schreef Aresdreams het volgende:
kan wel... we-music bestaat niet meer, zou let's play worden, maar of dat nog doorgegaan is weet ik ook niet...
bullit zit nu iig op de kop van stratum
En jij woont er nog wel om de hoekquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:18 schreef Aresdreams het volgende:
welja? zo ver kom ik nooit door de tongelrese straat heen
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:46 schreef -Menn0- het volgende:
Godver! Gitaar hebben ze, hebben ze de versterker weer niet...
Damn. Zwaar klote.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:01 schreef The_Dean het volgende:
En zo heb je ineens geen werk meer. Als die hoer nou eerst even beter in de conmputer had gekeken
Omdat ik via Randstad op contract bij Philips zat moeten ze me nu ook weer een contract aanbieden, en dat bedrijf doet dat niet, dus ik kan er niet heen.
Ik bood aan om zonder contract daar te gaan werken, maar dat mag niet volgens de Flexwet, omdat ik dan eerst langer dan een x aantal maanden niet via Randstad gewerkt mag hebben zodat ik van plan B weer terugval in plan A.
Waarom maken ze het in Nederland voor mensen die graag wil werken zo onnodig moeilijk?
Welke was dat ook al weer?quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:24 schreef genakt het volgende:
Heb mijn bestelling gedaan
de gitaar die ik wou plus een mooi koffertje voor nog geen 600 euro
hopelijk snel binnen
epiphone prophecy ex mequote:
het is erg, i knowquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En jij woont er nog wel om de hoek
Bureaucratiequote:Op woensdag 31 maart 2010 14:01 schreef The_Dean het volgende:
Waarom maken ze het in Nederland voor mensen die graag wil werken zo onnodig moeilijk?
denk dat er in Friesland minder werk gelegenheid is dan in de randstad ookquote:
Ik vraag mij af of dat percentueel gezien ook nog houdt. Er wonen tenslotte ook minder mensen/beroepsbevolking...quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:54 schreef genakt het volgende:
[..]
denk dat er in Friesland minder werk gelegenheid is dan in de randstad ook
Ik zou 'm gewoon ophalen en dan later die versterker maar. Het heeft nu wel lang genoeg geduurdquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:10 schreef -Menn0- het volgende:
Elke keer watMaar weet niet of ik nou een ander moet nemen... Misschien morgen de versterker maar ergens anders halen. Maja dan kan je niet onderhandelen over de prijs.
hier hebben we weer veel meer buitenlanders die nog en eens zin hebben om werk te zoeken natuurlijkquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:00 schreef Libelah het volgende:
http://upload.wikimedia.o(...)ederland_in_2006.png
Werkloosheidspercentage in Friesland is veel hoger dan NH of Utrecht, maar scheelt maar 0,1% met ZH...
Lijkt mij ook de beste optie.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:12 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik zou 'm gewoon ophalen en dan later die versterker maar. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd
Sowieso die gitaar halen! Wacht nu al bijna 3 maandenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:12 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik zou 'm gewoon ophalen en dan later die versterker maar. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd
Lijkt me niet dat het aan de hardware ligt als het probleem pas later opkomt. Misschien iets met je RAM ofzo (ik ben geen held in dit soort dingen)? Heb je nog meer programma's aan staan behalve je audiospul?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:19 schreef senderrr het volgende:
Goeie middag allemaal,
Vandaag heb ik een USB/6,35mm jack kabel gekocht om zo mijn gitaar aan te kunnen sluiten op mijn iMac. Het is een tijdelijke oplossing want de versterker die ik nu heb is kut en ik ben nog aan het sparen voor een betere (Orange Tiny Terror Combo). De kabel was niet zo duur (15 euro) dus ik dacht, dat is een mooie tijdelijke oplossing. Ik weet dat ik het beste een audio interface had kunnen kopen, maar dan was ik meer geld kwijt geweest, en dus verder verwijderd van de versterker die ik op het oog heb.
De kabel werkt goed, in principe. Het geluid komt er doorheen en Amplitube 3 kan er goed mee overweg. Het enige probleem dat ik heb is dat na een paar minuten spelen, er een soort gekraak door het signaal heen komt, het lijkt wel een soort delay. Als ik iets speel hoor ik hetzelfde ongeveer een halve seconde later in de vorm van gekraak. Je kunt je voorstellen dat dit behoorlijk irritant is vooral omdat het gekraak steeds erger wordt. Als ik naar de audio settings ga, niks verander en op OK druk, waardoor het signaal ge-reset wordt, werkt het weer. Maar dan begint het weer van voren af aan en kan ik dezelfde handeling een minuut later weer uitvoeren. Ik denk dat het iets met de hardware te maken heeft aangezien dit ook gebeurt in Garageband.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Alvast bedankt.![]()
P.S. De gitaar die ik op dit moment gebruik is een kutgitaar,(wordt over een week vervangen door een Gretsch G5120
) maar op mijn versterker geeft hij geen ruis dus dat zou -als het goed is- niet de oorzaak van het probleem moeten zijn.
Je moet het per sector ook bekijken denk ik. De reden waarom mijn werkgever zo goed als niks te doen heeft in Friesland en Groningen is omdat er heel weinig op ICT-gebied gebeurt. Dat kan ook voor andere sectoren gelden. Als je nu net een baand zoekt in die sector, is dat bijzonder vervelend voor je.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat percentueel gezien ook nog houdt. Er wonen tenslotte ook minder mensen/beroepsbevolking...
Oh op die manier, dat zal het probleem niet zijn, ik heb 4 gig geheugen waarvan ongeveer de helft vrij is als amplitube aanstaat. Toch bedankt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:26 schreef Libelah het volgende:
Nee m'n punt is, als je te weinig geheugen of wat dan ook hebt (nogmaals, ben hier geen held in) dan zou je pc wel eens overbelast kunnen raken ofzo...
Ik ben dan die linkerquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:48 schreef Neraice het volgende:
Wie speelt er hier in een band en heeft iets van een optreden oid op Youtube staan? Ben toch wel benieuwd hoe dat gaat
zie die dean eens gaan JONGEquote:
quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:48 schreef Neraice het volgende:
Wie speelt er hier in een band en heeft iets van een optreden oid op Youtube staan? Ben toch wel benieuwd hoe dat gaat
Gaaf! Mij lijkt het ontzettend gaaf om zelf in een bandje te spelen maar speel nog niet zo lang gitaar en dan ook nog enkel akoestisch gespeeld dus dat duurt nog wel evenquote:
Hmm dat is het dan dus niet inderdaad. Heb je een aparte geluidskaart?quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:44 schreef senderrr het volgende:
[..]
Oh op die manier, dat zal het probleem niet zijn, ik heb 4 gig geheugen waarvan ongeveer de helft vrij is als amplitube aanstaat. Toch bedankt.
Tijd komt wel. Kan alleen zeggen dat het het leukste is wat je kan doenquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:58 schreef Neraice het volgende:
[..]
Gaaf! Mij lijkt het ontzettend gaaf om zelf in een bandje te spelen maar speel nog niet zo lang gitaar en dan ook nog enkel akoestisch gespeeld dus dat duurt nog wel even
Bedankt manquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:56 schreef genakt het volgende:
[..]
zie die dean eens gaan JONGEwel vet hoor
is wel een applausje waard
Netjes tochquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Niet echt spetterend, maar ach, eerste keren
netjes!quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Niet echt spetterend, maar ach, eerste keren
Mja, volgens mijn gitaarleraar ben ik een 'uitschieter' en ik ben ontzettend gemotiveerd dus dat gaat wel goedkomen!quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tijd komt wel. Kan alleen zeggen dat het het leukste is wat je kan doen
Haha, maar heb zelf ook het idee dat ik enorm hard vooruit ga hoor!quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:19 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
haha, ja zal ik ook zeggen als ik betaald gitaarleraar zou zijn!
dat heeft iedereen denk ik wel. Als je gewoon elke dag een half uurtje speelt ga je echt super snel vooruit. Zeker in het begin met de juiste oefeningenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:20 schreef Neraice het volgende:
[..]
Haha, maar heb zelf ook het idee dat ik enorm hard vooruit ga hoor!
Had ik ook liever gedaan maar er waren beperkte middelen. Versterker + pedaal was van iemand anders die ik gelukkig mocht lenen, anders had ik met een veel brakkere versterker gespeeld. (was bovendien de eerste keer dat ik op dat setje speelde, gevolg; moest de hele boel on-stage nog instellenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:14 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
netjes!![]()
alleen zou ik een klein beetje overdrive aan de gitaar toevoegen en wat slordiger spelen, maakt het geheel iets voller en rauwer!
wel mooi met je nieuwe gitaarquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:40 schreef blckbb het volgende:
[..]
Had ik ook liever gedaan maar er waren beperkte middelen. Versterker + pedaal was van iemand anders die ik gelukkig mocht lenen, anders had ik met een veel brakkere versterker gespeeld. (was bovendien de eerste keer dat ik op dat setje speelde, gevolg; moest de hele boel on-stage nog instellen)
Op de solo na (die ik op een heavy metal pedaal speelde) was het clean en had inderdaad best wat overdrive nodig. En gezien het de eerste keer was en hem best wel shakede had ik ook het lef denk ik niet om het wat ''slordiger'' te spelen, maar de bassist scheen de ergste zenuwen te hebben
Nou, vooruit dan maar..quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:48 schreef Neraice het volgende:
aparte band : klinkt wel gaafquote:
fijn! die chun ook. zo ff je andere filmpjes kijken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:56 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
niet bijzonder geweldig, maar het is toch ons eerste nummer, in een half uurtje geschreven en zo'n 4x gerepeteerd...
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:01 schreef The_Dean het volgende:
En zo heb je ineens geen werk meer. Als die hoer nou eerst even beter in de conmputer had gekeken
Omdat ik via Randstad op contract bij Philips zat moeten ze me nu ook weer een contract aanbieden, en dat bedrijf doet dat niet, dus ik kan er niet heen.
Ik bood aan om zonder contract daar te gaan werken, maar dat mag niet volgens de Flexwet, omdat ik dan eerst langer dan een x aantal maanden niet via Randstad gewerkt mag hebben zodat ik van plan B weer terugval in plan A.
OMG! kon de zanger zichzelf niet horen of zo?quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:20 schreef Aresdreams het volgende:
zo, iets gevonden
geloof van ons tweede optreden ooit
Gelukkig is hij gitarist geworden en geen video-editorquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef Frankii het volgende:
Wat een ongelooflijke baas is dit zeg.
Als het podium zo klein is moet je toch ergens staan als zangerquote:
Damn, je hebt me ingehaald. ik ben op 20 kilo blijven stekenquote:ben blij dat ik inmiddels ruim 20 kg lichter ben, zeg
tja... daar is ie goed inquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
OMG! kon de zanger zichzelf niet horen of zo?![]()
Echt vreselijk vals ...
Iddquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als het podium zo klein is moet je toch ergens staan als zanger![]()
Ik wil nog 8 ofzo, maar nu gaat het niet zo snel weelquote:Damn, je hebt me ingehaald. ik ben op 20 kilo blijven steken
Klopt, vooral in het begin gaat het behoorlijk hard. Over de laatste 5 kilo heb ik 2 maand gedaan.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Idd
[..]
Ik wil nog 8 ofzo, maar nu gaat het niet zo snel weel.
.
Doen jullie nog wel wat qua optreden trouwens? Je moet zo'n nieuwe versterker toch zo snel mogelijk gaan proberen vind ik.quote:Op donderdag 1 april 2010 08:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
tja... daar is ie goed in
ons opgenomen optreden op metalcamp is iets beter qua zang dan dit
drummer is nu een tijdje terug vanuit de vs voor zijn ziekte, woensdag gaan we daar langs om te bespreken hoe we verder gaan met de band, gezien de toetseniste besloten heeft te stoppen omdat ze zich meer op klassiek wil gaan beleggen. Dus we hebben nog wat te overleggen, daarna gaan we hard aan ons nieuw materiaal werken, waarna we na de zomer hopelijk weer kunnen gaan optreden.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:26 schreef Cynic het volgende:
[..]
Doen jullie nog wel wat qua optreden trouwens? Je moet zo'n nieuwe versterker toch zo snel mogelijk gaan proberen vind ik.
En ga je nu ook minder zooi tussen je gitaar en je amp zetten of blijft dat voorlopig nog?
Digitech Whammyquote:Op donderdag 1 april 2010 09:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh jah en wie weet wat voor pedaal ik nodig heb voor die solo van killing in the name of?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |