abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:35:07 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82357276
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:57 schreef ShadyLane het volgende:
Dat zijn de brutolonen op basis van een fulltime aanstelling. Als je wilt weten hoeveel je bij een bepaald aantal uren netto op je rekening krijgt bijgeschreven kun je dat aan de administratie vragen. Heb ik ook weleens gedaan, die hebben dat zo voor je uitgerekend. Moet je wel weten in welke schaal je eventueel zou komen en welke trede.
Ok, dank je, dan ga ik dat even doen .
Niet meer actief op Fok!
pi_82358958
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:07 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Eerst kreeg je nog een vergoeding voor de tweede correctie - tegenwoordig is dat ook al niet meer.
Wij krijgen 2,- per examen dat je in de tweede correctie nakijkt, maar daar zit een maximum aan van 39,41 (er zit vast een gedachte achter dit bedrag) per schoolsoort. Tja, die paar tientjes zijn nooit weg, maar echt zoden aan de dijk zet het ook niet .

VIking, spannend joh! Zo'n bevoegdheid is echt waardevol hoor, wat Baba ook al zei. Ik werd zo'n beetje als de koningin binnen gehaald op mijn school vanwege mijn eerstegraads bevoegdheid, terwijl ik amper ervaring had (1 stagejaar) en er ook een sollicitant was die al meer dan 10 jaar voor de klas stond.
Netto uurlonen weet ik ook niet. In mijn eerste échte aanstelling gaf ik zo'n 10 uur les, en met LB1 leverde dat me (geloof ik) rond de 700,- netto per maand op. Maar ja, misschien geeft jouw school wel gewoon LC of LD voor een eerstegrader? Dat doen sommige scholen hier in de buurt ook.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:55:27 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82359228
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 10:42 schreef Jentin het volgende:

[..]

Wij krijgen 2,- per examen dat je in de tweede correctie nakijkt, maar daar zit een maximum aan van 39,41 (er zit vast een gedachte achter dit bedrag) per schoolsoort. Tja, die paar tientjes zijn nooit weg, maar echt zoden aan de dijk zet het ook niet .

VIking, spannend joh! Zo'n bevoegdheid is echt waardevol hoor, wat Baba ook al zei. Ik werd zo'n beetje als de koningin binnen gehaald op mijn school vanwege mijn eerstegraads bevoegdheid, terwijl ik amper ervaring had (1 stagejaar) en er ook een sollicitant was die al meer dan 10 jaar voor de klas stond.
Netto uurlonen weet ik ook niet. In mijn eerste échte aanstelling gaf ik zo'n 10 uur les, en met LB1 leverde dat me (geloof ik) rond de 700,- netto per maand op. Maar ja, misschien geeft jouw school wel gewoon LC of LD voor een eerstegrader? Dat doen sommige scholen hier in de buurt ook.
Ik ben geen eerstegrader (wel universitair geschoold, maar tweedegraads docent, lang verhaal ).
Ik moet dus zéker wel aan zo'n 10 per week denken, zo concludeer ik voor mezelf uit jouw verhaal. Maar met een beetje mazzel kan ik ook nog invalwerk gaan doen, alleen is dat vaak zo wisselend. Het is maar net wie er ziek en afwezig zijn.

Ik vind het lastig om in te schatten wat mijn kansen zijn, want ik neem aan dat er na al die jaren ook wel een soort van loyaliteit is ontstaan: die andere jongen heeft daar jarenlang gewerkt (zonder bevoegdheid, hij heeft ook geen vaste baan daar) en kun je het dan maken om hem te vervangen door iemand die een jaar aan de school lesgeeft, maar wél een bevoegdheid en bovendien meer kennis heeft?
Niet meer actief op Fok!
pi_82359231
Ik geef 0,67fte (ongeveer 15 lesuren) en in LB1 levert dat me ruim 1200 euro op. Maar volgend jaar gaat dat wat meer worden, als alles goed gaat trede hoger en meer uren en taken.

Eerst maar eens horen welke klassen/uren ik ga krijgen...daar is nog steeds geen duidelijk in, maar volgende week komen de eerste prognoses voor de klassen aankomend jaar.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:52:43 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82360609
ik moet nog te horen krijgen/bespreken welke schaal ik krijg...

ik ga sowieso 11 lesuren geven, maar moet mijn bevoegdheid nog halen. de aanstelling puur op uren zou 0,46 fte zijn, maar er is een regeling dat nieuwe docenten 20% korting op hun lestaak krijgen in het eerste jaar - mijn inziens moet ik dus om 11 uren te draaien een grotere aanstelling hebben... maar dat zal nog wel onderhandelen worden... ik neem in elk geval printjes van de CAO mee...

en qua schaal - ik ben bijna klaar met promoveren en ga vrijwel alleen bovenbouw draaien, maar ik ben nog niet bevoegd. ik denk dus dat ze me in schaal LB willen laten starten. kan ik op zich mee leven, maar ik wil wel uitzicht op LC of LD op den duur... bovendien kom ik uit de pormovendusschaal - dat is schaal B900/P trede 3, dat is gelijk aan ongeveer schaal 9 trede 3 of 10 trede 2 geloof ik...

nou ja, ik merk het wel, vind het wel spannend. ik ga sowieso ongeveer halveren in bruto salaris volgend jaar van wat ik nu verdien
Kwak
  zaterdag 5 juni 2010 @ 16:06:36 #181
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_82368042
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 10:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het lastig om in te schatten wat mijn kansen zijn, want ik neem aan dat er na al die jaren ook wel een soort van loyaliteit is ontstaan: die andere jongen heeft daar jarenlang gewerkt (zonder bevoegdheid, hij heeft ook geen vaste baan daar) en kun je het dan maken om hem te vervangen door iemand die een jaar aan de school lesgeeft, maar wél een bevoegdheid en bovendien meer kennis heeft?
Het gebeurt wél hoor.
.
pi_82509007
die hele urenverdeling begint me onderhand echt te irriteren
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:33:24 #183
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_82510914
Bij ons doet de directie dat gewoon. Klaar. Ik heb ook jaren gehad dat ik dagen zat te puzzelen (want dan moesten de sectieleiders dat zelf doen).
.
pi_82511253
Bij ons komt er een voorstel vanuit de directie, dat vervolgens in een vakgroepvergadering wordt besproken. Op die manier probeert men iedereen een beetje tegemoet te komen. Het ene jaar heb je wat meer mazzel dan het andere. Maar goed, ik weet wel al zo'n beetje hoeveel uur ik krijg.
Weet jij nog helemaal niks dan Hippos?
pi_82520297
Heb je nog geen duidelijkheid over het aantal uren, of alleen niet over welke klassen het worden? Dat laatste wordt bij ons ook pas helemaal aan het eind van het schooljaar bepaald.
pi_82522952
Ik zal niet teveel in detail treden, maar het is een combinatie van beiden. Aan de ene kant hoorde ik 1,5 maand geleden dat ik een vast contract krijg. Aangezien ik nog jong ben en langzaam naar een volledige baan wil 'groeien' wilde ik voor dit jaar graag 0,8 (maximaal 20 uur)fte werken. Maar tot nu toe is er steeds onzekerheid over de hoeveelheid uren (dat wisselt steeds) afgezien van de klassen zelf. Dan sta ik op voor 10 uur vak A, vandaag weer 14 uur...er is geen touw aan vast te knopen. Nu weet ik dat deze week en volgende week er wat meer bekend wordt; maar ik weet nu gewoon niet waar ik aan toe ben.
Vandaag kreeg ik opeens weer te horen dat er plotseling een 3de vak bij zou komen terwijl ik al 1034x in heb verteld dat ik geen drie vakken wil geven. Maar in dat gesprek werd figuurlijk het mes op m'n keel gezet, ik had weinig keus. Gelukkig heeft één van de coördinatoren het al terug laten draaien, maar het blijft allemaal erg mistig.
Mijn vakhoofd wordt er nu ook moe van, maar die wil nu eerst samen met ons (vakgroep) rustig de uren gaan verdelen en daarna kijken naar andere zaken die meespelen. Maar ik vrees nu voor mijn uren, en mijn wensen. Maar ik hoop toch op een happy end
pi_82525488
Nou! Wat een gedoe! En dan vinden ze het raar dat startende leraren afhaken. Dat gesprokkel met uurtjes, soms op twee scholen tegelijk, steeds maar geen duidelijkheid, da's superirritant. Kunnen ze niet gewoon een bepaald urenaantal garanderen en als dat er vervolgens in jouw vak niet te vinden is, de rest opvullen met KWT? Zo doen ze dat bij ons als ze iemand een te hoge toezegging hebben gedaan.

Maar misschien zit jouw school gewoon erg in geldnood en doet daarom geen toezeggingen.

Ik werd daarnet verblijd met een voicemail van een sectielid dat we het onmogelijk naar de zin kunnen maken. Doen we A dan klaagt ze dat we nooit B doen, doen we daarom maar B, omdat ze anders gaat zeuren, klaagt ze dat het niet A is. Dat zijn meerdere mensen tamelijk zat en de vergadering van vanmiddag telde dus nogal wat confrontaties.

Kom je thuis, eindelijk het gezeur achter de rug, krijg je een voicemail "dat ze graag nog met me verder wil praten over vanmiddag". Het zal vast mijn taak als sectievoorzitter zijn om aan dat verzoek te voldoen, maar...
pi_82724175
tvp

Wat een geweldig topic is dit, ik vermaak me kostelijk aan jullie verhalen en ervaringen.
Ik heb me zelf een paar weken geleden ingeschreven voor de opleiding Docent Engels 2de graads en kan niet wachten in september te beginnen.
Afgelopen jaar heb ik een andere opleiding gedaan die me uiteindelijk toch niet beviel en daarom heb ik nu gekozen voor een opleiding tot lerares, iets wat ik vroeger eigenlijk al graag wilde maar opzij geschoven had.
Ik hoop maar dat ik de goede keuze heb gemaakt...

Als iemand nog goede tips heeft of leuke ervaringen van jullie opleiding en de jaren daarna hoor ik ze graag!
pi_82727314
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:23 schreef Lady_Cascade het volgende:
tvp

Wat een geweldig topic is dit, ik vermaak me kostelijk aan jullie verhalen en ervaringen.
Ik heb me zelf een paar weken geleden ingeschreven voor de opleiding Docent Engels 2de graads en kan niet wachten in september te beginnen.
Afgelopen jaar heb ik een andere opleiding gedaan die me uiteindelijk toch niet beviel en daarom heb ik nu gekozen voor een opleiding tot lerares, iets wat ik vroeger eigenlijk al graag wilde maar opzij geschoven had.
Ik hoop maar dat ik de goede keuze heb gemaakt...

Als iemand nog goede tips heeft of leuke ervaringen van jullie opleiding en de jaren daarna hoor ik ze graag!
He leuk om te horen dat je lerares wil worden! Maak je maar geen zorgen of het wel of niet bij je past.. zolang je het leuk vindt, zit je goed! Soms kan het wel even doorbijten zijn, maar ik geloof heilig dat het zich uiteindelijk allemaal voor je uitbetaalt!

Mag ik vragen waar je deze opleiding gaat volgen? En wat heb je vorig jaar gedaan?

Ik hoop dat je jouw ervaringen ook met ons zult delen
  zondag 13 juni 2010 @ 12:05:53 #190
183608 Droogstoppel
Let Bartlet be Bartlet
pi_82736070
Zo, ik heb een paar pagina's terug nog een reactie gepost over mijn twijfel tussen de lerarenopleiding geschiedenis en Nederlands (en of dat te combineren was). Ik ben inmiddels bij een studieloopbaanbegeleider en een decaan geweest van de HAN, om wat vraagjes te stellen (niet alleen over wélke opleiding, maar aangezien ik sinds kort weet dat ik ADD heb om te vragen of ik daar wat begeleiding bij kan krijgen).

Dat was een zeer positief gesprek, en ik heb me ingeschreven voor Nederlands! Met een beetje 'mazzel' krijg ik binnen enkele weken van de DUO/IB-groep te horen af mijn verzoek voor nieuwe stufi gehonoreerd wordt (wegens medische 'beperking' - verschrikkelijk woord) en dan ga ik vol goede moed aan de slag... ik heb er zin in!
pi_82736358
Leuk, Droogstoppel. Nederlands, schitterend vak. (Al lijkt geschiedenis me ook geweldig om te geven.) Waarom is het uiteindelijk Nederlands geworden en niet geschiedenis of de combinatie?
  zondag 13 juni 2010 @ 12:42:19 #192
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_82737187
Even een vraagje aan de docenten in deze topic; met hoeveel uren wordt het mentoraat op jullie school gewaardeerd?
pi_82738558
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even een vraagje aan de docenten in deze topic; met hoeveel uren wordt het mentoraat op jullie school gewaardeerd?
Ik heb dit jaar 70 uur gekregen voor mijn 3HAVO mentoraat, dat is inclusief 40 mentorlessen van 45 minuten. Wel is het een deelmentoraat, dus had ik maar een halve klas (12 leerlingen). En van de 40 mentorlessen werden er ongeveer 20 door het decanaat ingepikt i.v.m. profielkeuze.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2010 13:24:49 ]
pi_82738980
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten . Ik krijg deze week als het goed is een nieuw wvm, dan zal ik 'ns kijken. Ik word trouwens weer mentor van 4havo volgend jaar, of het wordt 4vwo. Maakt volgens mij wel behoorlijk wat uit of je een onderbouwklas hebt of een bovenbouwgroepje, zou je dat ook terugzien in je uren?
Ik heb behoorlijk te doen met mijn collega met een mentorbrugklas van 30 leerlingen inclusief ong. 60 overbezorgde en bemoeizuchtige ouders. Ik heb dit jaar een, in vergelijking met anderen, behoorlijk grote mentorgroep (24 leerlingen, andere havo4-mentoren hebben ongeveer 14 leerlingen), maar dan nog heb ik het het stukken makkelijker dan die brugklasmentor. En ik had toch echt niet alleen maar lieverdjes dit jaar .
pi_82739117
Hier het hele lijstje even overgenomen van de TVB-takenlijst

Brugklasmentoraat - 180 uur (inclusief 2 mentoruren per week - 2x de halve klas)
2HAVO (deelmentoraat) - 95 uur (per persoon, inclusief 1 mentoruur in de week)
2VWO - 95 uur (inclusief 1 mentoruur in de week)
3 en 4 HAVO (deelmentoraat) - 70 uur (per persoon, inclusief 1 mentoruur in de week)
3 en 4 VWO - 95 uur (inclusief 1 mentoruur in de week)
5 HAVO en 5 VWO - 70 uur (inclusief 1 mentouur in de week)
6 VWO - 35 uur (geen mentoruur)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2010 13:38:19 ]
pi_82739300
Is dat mentoruur bij jullie verplicht? Bij ons heb je namelijk wel een vast mentoruur in het rooster staan, maar eigenlijk gebruik ik dat alleen de eerste maanden voor de hele groep. Met name in klas 4 help ik ze dan met plannen en dergelijke. Daarna gebruik ik het om met individuele leerlingen af te spreken en soms als ik een mededeling voor de hele groep heb of iets moet uitdelen en bespreken (want ik heb ze nooit allemaal tegelijk in de les). Vullen jullie wel het hele jaar élk mentoruur helemaal in?
  zondag 13 juni 2010 @ 13:47:37 #197
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_82739512
Hmm, dan kom ik er met een mentoruur + 50 uur bekaaid af. Al helemaal als je bedenkt dat dit voor vmbo LWOO (BBL/KBL) is, en er voor iedere leerling een individueel handelingsplan vastgelegd moet worden...
pi_82740514
Zo, dat is inderdaad maar weinig . En voor hoeveel leerlingen moet je dan zo'n plan bedenken enz.?
  zondag 13 juni 2010 @ 14:51:45 #199
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_82742195
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Jentin het volgende:
Zo, dat is inderdaad maar weinig . En voor hoeveel leerlingen moet je dan zo'n plan bedenken enz.?
Zo'n 20 leerlingen.
pi_82745647
Bij ons krijg je voor een klassenmentoraat 1 les (de mentorles) + 25 klokuren. Ik geloof dat de brugklasmentoren 50 klokuren krijgen. De tweedeklasmentoren hebben een paar jaar terug het verzoek gekregen bij te houden hoeveel uren ze aan hun mentortaak kwijt waren. Toen bleek dat ze allemaal boven de 100 uitkwamen, hebben ze er van de schoolleiding nooit meer wat over gehoord .

En nee, niemand vult bij ons het hele jaar voor de hele klas het mentoruur in. Dat wordt al gauw gereserveerd voor individuele gesprekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')