Dat dus.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:27 schreef Plasterk het volgende:
Ik ben zeer voorstander van bezuinigen op defensie. Een Europees leger naar draagkracht per land. Dit levert Nederland extra miljarden op.

Ja, vond dat ook al zo raar?! Djeez berichten over vrouwen zonder ledematen die in elkaar geramd worden is natuurlijk ook veel sensationeler dan bezuinigingen (op niet linkse hobby's).quote:Op maandag 29 maart 2010 16:19 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
Blijkbaar vond de FP dit niet belangrijk en heeft het dit van de FP verwijdert.

Punt is dat een EU leger niet haalbaar is ivm de tegenstrijdige belangen.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:27 schreef Plasterk het volgende:
Ik ben zeer voorstander van bezuinigen op defensie. Een Europees leger naar draagkracht per land. Dit levert Nederland extra miljarden op.

quote:Bij elk van de vier scenario's is berekend wat de consequenties zouden zijn als defensie 1,5 miljard zou moeten bezuinigen. Dit varieert van een vertroebelde relatie met Duitsland, tot het niet meer mijnenvrij kunnen houden van de Rotterdamse haven of niet meer op vredesmissies kunnen gaan. Ook het aankopen van minder Joint Strike Fighters of het niet meer vervangen van de F16's is zo'n doemscenario.

Jij wilt niet weten hoeveel zeemijnen er nog op/in de Noordzee ronddobberen.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, ik wil best geloven dat en doelmatige strijdkracht nodig is en verhoudingswijze betald west-eruopa al verschrikkelijk weinig aan militaire uitgaven... maar juist dit rapport lijkt goede aanwijzingen te geven dat er best nog wel wat te bezuinigen is ...
bv de 'missies' om de roterdamse haven mijnenvrij te houden, zijn m.i. nu juist uitstekend materiaal om op te bezuinigen

Kunnen we dat de Britten eigenlijk niet op laten ruimen? Zij hebben het overgrote deel in zee gepleurd als ik het me goed herinner..quote:Op maandag 29 maart 2010 16:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij wilt niet weten hoeveel zeemijnen er nog op/in de Noordzee ronddobberen.
Leuk, ik zie de berichten al voor me. Olie-tanker op mijn WWII gelopen, 500 ton olie op de NL stranden.

Ja lekker de verantwoordelijkheid afschuiven op andere landen. Mooie jongen ben je zeg.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:38 schreef Radegast het volgende:
[..]
Kunnen we dat de Britten eigenlijk niet op laten ruimen? Zij hebben het overgrote deel in zee gepleurd als ik het me goed herinner..

8 miljard lijkt veel. Maar dat is het niet. Met name als je gaat kijken wat bv Ontwikkelings-samenwerking per jaar krijgt. Dat is naar ik meen 5 miljard.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:36 schreef Radegast het volgende:
8 á 9 miljard per jaar is wel en beetje van de zotte eigenlijk..

Was niet serieus hé? Nee, dat mijnen weghalen is wel een nuttige taak.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja lekker de verantwoordelijkheid afschuiven op andere landen. Mooie jongen ben je zeg.

Vergelijk het a.u.b. eens met het hele plaatje van meer dan 200miljard die Nederland jaarlijks uitgeeft.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:36 schreef Radegast het volgende:
8 á 9 miljard per jaar is wel en beetje van de zotte eigenlijk..

4,8quote:Op maandag 29 maart 2010 16:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
8 miljard lijkt veel. Maar dat is het niet. Met name als je gaat kijken wat bv Ontwikkelings-samenwerking per jaar krijgt. Dat is naar ik meen 5 miljard.

Verklaar je nader.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Punt is dat een EU leger niet haalbaar is ivm de tegenstrijdige belangen.

Hoezo?quote:Op maandag 29 maart 2010 16:52 schreef Bouke-p het volgende:
Wat een deskundigen en toetsenbordhelden hebben we hier weer

WTF! 4,8 miljard!!quote:Op maandag 29 maart 2010 16:50 schreef Radegast het volgende:
[..]
4,8
Ook teveel. 0,8% van BNP. Kan wel naar 0,4% á 0,5%.

1 EU leger is gewoonweg niet haalbaar omdat elk land in de EU zijn eigen belangen heeft. Laat staan de taal-barriëres die 1 EU leger zou hebben.quote:

Dat wil je vast onderbouwen met wat cijfersquote:Op maandag 29 maart 2010 16:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Leuk, ik zie de berichten al voor me. Olie-tanker op mijn WWII gelopen, 500 ton olie op de NL stranden.

En om dat te voorkomen is natuurlijk de halve capaciteit van de marine nodigquote:Op maandag 29 maart 2010 16:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]

Waar de fuck is de EU dan voorquote:Op maandag 29 maart 2010 16:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
1 EU leger is gewoonweg niet haalbaar omdat elk land in de EU zijn eigen belangen heeft. Laat staan de taal-barriëres die 1 EU leger zou hebben.

Zolang Nederland wereldwijd op de 15e plaats staat van landen die het meest uitgeven aan defensie per inwoner kan men nog flink bezuinigen zonder dat dit de handelsrelaties ook maar iets zal schaden. In europa staat Nederland overigens op de zesde plaatst.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:41 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]
Ook moet je niet bezuinigen omdat het de handelsrelaties met andere westerse landen kan schaden en aangezien we die best nodig hebben....

Dan doen ze daar wel h-e-e-e-e-e-e-l erg lang over ; sinds 1940/1945. Of komen die mijnen aanzwemmen ? Of is er soms een beschermde vogelsoort die mijnen legt i.pl.v. eieren ?quote:Op maandag 29 maart 2010 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[Jij wilt niet weten hoeveel zeemijnen er nog op/in de Noordzee ronddobberen.
Leuk, ik zie de berichten al voor me. Olie-tanker op mijn WWII gelopen, 500 ton olie op de NL stranden]
. . . .
En om dat te voorkomen is natuurlijk de halve capaciteit van de marine nodig![]()
Wat een zielig gezever zeg

Ik vermoed dat ER het gewoon in zijn geheel niet zo ziet zitten in de EU eerlijk gezegd...quote:Op maandag 29 maart 2010 17:00 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Waar de fuck is de EU dan voor?
Taalbarrieres??? Engels?

Ja, want verschillende legers werken momenteel nooit samen..quote:Op maandag 29 maart 2010 16:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
1 EU leger is gewoonweg niet haalbaar omdat elk land in de EU zijn eigen belangen heeft. Laat staan de taal-barriëres die 1 EU leger zou hebben.

Wat lul je nou.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:04 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Ja, want verschillende legers werken momenteel nooit samen..
Helemaal mee eens met bezuinigen op defensie.

en de euro heeft ook zijn langste tijd gehadquote:Op maandag 29 maart 2010 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat lul je nou.
Men werkt idd samen ja. Maar daar blijft het dan ook echt bij.
1 EU leger, lees ff goed, zal er de komende 100 jaar niet komen.

Er valt bijna niets te bezuinigen.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:08 schreef onearmedman het volgende:
Ja dus taalbarrieres zijn niet zo'n probleem. 1 EU leger zie ik ook zo snel de komende tijd niet gebeuren nee. Dit betekent echter niet dat we niet kunnen bezuinigen op defensie.

Men kan idd als men dat wil bezuinigen op defensie ja. Alles kan en zo niet dan toch.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:08 schreef onearmedman het volgende:
Ja dus taalbarrieres zijn niet zo'n probleem. 1 EU leger zie ik ook zo snel de komende tijd niet gebeuren nee. Dit betekent echter niet dat we niet kunnen bezuinigen op defensie.

Minder nieuwe straaljagers?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:12 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]
Er valt bijna niets te bezuinigen.

Bezuinigen is altijd mogelijk, je moet alleen willen. Als er niet valt te bezuinigen zou betekenen dat alles wat we nu hebben qua defensie noodzakelijk is, dat lijkt me toch erg sterk.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:12 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]

De introductie van de eu heeft geen bal te maken met 1 goede gestroomlijnde EU defensie knakker.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:08 schreef quirigua het volgende:
[..]
en de euro heeft ook zijn langste tijd gehad

Indien de wens er is zou Nederland in dat geval toch meteen weggevaagd worden.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:13 schreef Niels1568 het volgende:
Het enige antwoord van de eu op een derde wereldoorlog is dat het niet kan gebeurenAls internationale conflicten uit de hand lopen, blijkt dat de eu weinig voor stelt en dit blok misschien zelfs uiteen zal vallen, dan is een eigen krijgsmacht wel handig.

O nee?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:12 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]

F16 houden gaat zeer binnenkort duurder worden dan die nieuwe vliegtuigen aanschaffen.quote:

Tof, maar wat heeft dat te maken met het aanschaffen van minder nieuwe straaljagers? Of goedkopere? Bovendien lijkt die JSF niet zo fantastisch te presteren als altijd beweerd is...quote:Op maandag 29 maart 2010 17:17 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]
F16 houden gaat zeer binnenkort duurder worden dan die nieuwe vliegtuigen aanschaffen.
Denk aan onderhoud en dergelijke. Zo is er voor de JSF straks veel materiaal aanwezig voor onderhoud en kun je tegenwoordig niet meer aan een nieuwe motor voor een f16 komen.

Als we niet durven om ons echt in te zetten wel ja, maar als het leger en dan dus ook de luchtmacht en marine sterk zijn, dan zal aansluiting bij een van de machtsblokken voor ons makkelijker zijn, wat er dus voor zorgt dat als je ons aanvalt je het moeilijk kunt winnen en dat je onze bondgenoten achter je aan krijgt.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:16 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Indien de wens er is zou Nederland in dat geval toch meteen weggevaagd worden.

quote:Op maandag 29 maart 2010 17:13 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Oeh ja, dan staan we op de 16e of 17e plaatst. Lekker veel verschil... idioot
En voor een gemiddeld gezin is dat dus in Nederland $1.500,00 per jaar. Toch aardig bedrag.

dat kan dus ook voor 237,50 euro p.p.p.j. met dubbel zo hard werken ,en/of voor half geld.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:11 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]
Wow wat veel
•Netherlands - $475/person

DUDE!!! Ergens anders ben je dit PER manager kwijt, Dit is in totaal heeeeeeeeeel weinig voor mensen met zo'n grote verantwoordelijkheid, mensen die jou veiligheid en vrijheid garanderen en die overuren draaien.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:17 schreef Plasterk het volgende:
[..]
O nee?
http://www.spitsnieuws.nl(...)euro_kwijt.html#more
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |