moet ik hier iets van kunnen begrijpen?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:45 schreef henrydg het volgende:
[..]
Ik heb ook een autist in mijn klas.
En daar heb ik meerdere klachten over:
- Hij heeft nooit een pen, boeken, etui bij zich en krijgt daar nooit straf voor
Waarschijnlijk een slimme autist die niets hoeft op te schrijven, maar alles kan onthouden.
- hij haalt vrijwel alleen maar onvoldoendes
- Hij gaat automatisch over naar HAVO4 ook al voert hij geen flikker uit
Zie antwoord bij vraag 1.
- zie mijn antwoord bij vraag 1.
- Hij poetst zijn tanden niet en stinkt uit zijn bek
Wie zegt niet dat het door iets anders komt? Kan ook aan iemands eetpatroon of tong liggen. Wil niet zeggen dat deze persoon zijn tanden niet poetst.
- zijn tanden zijn net zo geel als een banaan
- Hij is tevens emo
Ja en jij bent een Fokker.
- En wat is daar mis mee?
- Hij is vies en doucht nooit
Zie hieronder.
- Ik snap 'm niet
- Hij heeft altijd dezelfde kleren aan
Zie hierboven.
- Zie hierboven
Heb verder niks tegen Autisten , die kunnen er niks aandoen. Maar hij voert geen flikker uit en wanneer ik gestraft word voor iets , word hij dat niet. Pure voortrekkerij![]()
dude... je autipas!quote:Op maandag 29 maart 2010 17:46 schreef HowAreYouDoing het volgende:
ik ben autist en heb niet veel voordelen. een gratis busabonement en een klein beetje minder straf op school, voor de rest alleen nadelen
Het is idd niet erg duidelijkquote:Op maandag 29 maart 2010 17:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
moet ik hier iets van kunnen begrijpen?
is dat sarcasme? (serieus)quote:Op maandag 29 maart 2010 17:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dude... je autipas!
gratis vooraan in de rij aansluiten bij alle pretparken
nee dat is een voordeel toch?quote:
Ik heb eenmaal gewoon een ander soort manier van denken en doen, en ik ben al blij dat er mensen om mij heen zijn die dat begrijpen. Ik val soms gigantisch door de mand met bepaalde opmerkingen, maar probeer wel met mijn vrienden normaal uit te gaan en bij een bepaalde groep te horen. Werk is alleen moeilijk omdat je dan erg concentratie/sociaalgericht moet zijn, en ik ben daar ook gewoon even hard mee bezig als dat een 'normaal' mens dat doet. Ik ben er zeker van dat heel veel dingen die ik doe bij mijn autisme horen, en daar net iets te veel moeite mee heb. Het is ook inderdaad heel moeilijk om te onderscheiden wat je 'ware' jij is en die autistische kant. Juist dat koste mij heel veel tijd om dat te ontdekken en heb me er ook helemaal tot aan het bot in verdiept. Veel dingen zijn helder nu en kan er wel mee omgaan. Het erge van de beperking is wel dat als je de lichte vorm te pakken heb, dat je je eigen fouten hard aan voelt komen. Dat is ook iets waar ik heel veel energie in gestoken heb, met alle emotionele gevolgen van dien. Veel mensen wiste ervan, pesten mij ermee, en dat pikte ik op een gegeven moment ook niet meer, resulteerde dat ik heel lang depressief ben geweest, juist omdat het voelde dat het niet aan mijn 'ware' ik kon liggen. Soms kom je jezelf gewoon hard tegen. Het is goed dat mensen kritiek uiten, maar beseffen niet hoe hard het aan kan komen bij diegene, en waarmee je ze het hardst raakt..quote:Op maandag 29 maart 2010 17:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik ken je helemaal niet en heb dat nooit beweert... Wél heb ik nu door dat je verdomd slecht ben in het begrijpend lezen, maar ik vind het onzin om zulk een domheid te gooien op je 'labeltje' maar kan je enkel aanraden dat als je zo slecht bent in het begrijpen van gelezen tekst, je gewoon wat meer moeite moet doen iets wél te begrijpen...
en niet gemakzuchtig je te verschuilen achter 'dat dat je aandoening zou zijn'.
ieder mens heeft zo zn handicaps en moet zich aanpasen aan zn eigen beperkingen... waarom zouden mensen zoals jij dan wél het recht hebben om te gaan schelden als hun beperking hardop besproken wordt. en kritiek geuit op bepaalde negatieve kanten ervan?
Jullie labeltje 'autisme' (functioneel autimse, meestal van die lichte aandoeningen zoals PDD-NOS of Asperger) heeft gewoon sterke negatieve kanten in sociaal opzicht
en nee, ik troll helemaal niet.... maar meen gewoon wat ik schrijf en probeer dit zo straightforward en zonder enige 'verdoezelerij' neer te zetten... zo is de realiteit ook in wrkelijkheid en ik zou er maar aan wennen...
Tevens meen ik serieus dat die 'vereenzelving met je aandoening' meer kwaad doet dan goed ... Lees zelfs een wat je schrijft ... alsof je zelf je 'labeltje' geworden bent... als iemand wat zegt over 'autisme' vat je het gelijk op als persoonlijke belediging ... terwijl dat niet zo is
Dat dus. Heb je alles volgens een zorgvuldig systeem geordend, komt iemand het "opruimen", maar weet nadien niet meer waar het staat, MAAR DAN IS HET IN IEDER GEVAL WEL NETJES!quote:Op maandag 29 maart 2010 15:47 schreef muiterij het volgende:
Eens. Ik kan er ook niet tegen als iemand beslist dat ik mijn rommel moet opruimen.
ik ben belg en heb zoiets niet. ik ben serieus, meer voordelen heb ik nietquote:Op maandag 29 maart 2010 17:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
nee dat is een voordeel toch?
zeg niet dat je een miljoen gewonnen hebt... zeg alleen dat je niet alle voordelen noemt
dat is dan vervelend... vind dat ze zoiets ook in belgie moeten doen.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:52 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
ik ben belg en heb zoiets niet. ik ben serieus, meer voordelen heb ik niet
Mag ik nog een reactie van Razor?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:45 schreef henrydg het volgende:
[..]
Ik heb ook een autist in mijn klas.
En daar heb ik meerdere klachten over:
Waarschijnlijk een slimme autist die niets hoeft op te schrijven, maar alles kan onthouden.
- hij haalt vrijwel alleen maar onvoldoendes
Zie antwoord bij vraag 1.
- zie mijn antwoord bij vraag 1.
Wie zegt niet dat het door iets anders komt? Kan ook aan iemands eetpatroon of tong liggen. Wil niet zeggen dat deze persoon zijn tanden niet poetst.
- zijn tanden zijn net zo geel als een banaan
Ja en jij bent een Fokker.
- En wat is daar mis mee?
De rest vond ik zelf ook niet echt duidelijk van jou.
Heb verder niks tegen Autisten , die kunnen er niks aandoen. Maar hij voert geen flikker uit en wanneer ik gestraft word voor iets , word hij dat niet. Pure voortrekkerij![]()
Neequote:
ik wil er idd ook wel eentje, ik ga daar morgen eens bij informeren bij men gon-begeleidsterquote:Op maandag 29 maart 2010 17:53 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat is dan vervelend... vind dat ze zoiets ook in belgie moeten doen.
mijn broertje heeft er een en dat is best wel relaxed
dan heb ik de discussie gewonnenquote:
ach..... zo werkt het toch in de maatschappij.. ik had vroeger op school precies hetzelfde als jij... alleen mag je autist dan vervangen door azielzoeker.quote:
Als jij dat denktquote:
Slaat gewoon nergens op , vind ik , en de rest van mijn klas toevallig ookquote:Op maandag 29 maart 2010 17:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ach..... zo werkt het toch in de maatschappij.. ik had vroeger op school precies hetzelfde als jij... alleen mag je autist dan vervangen door azielzoeker.
Zwakkere in de samenleving worden altijd voorgetrokken... waarom denk je dat ik 72% belasting betaal en de rest bijna niets?
Wtf! Ik dacht dat het een grapje wasquote:
blijkbaar niet, ik wil er ook wel zo eentjequote:Op maandag 29 maart 2010 17:59 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Wtf! Ik dacht dat het een grapje was
Op wat voor kutschool zit jij dan dat ze daar zo mee omgaanquote:Op maandag 29 maart 2010 17:58 schreef henrydg het volgende:
[..]
Slaat gewoon nergens op , vind ik , en de rest van mijn klas toevallig ook.
Mjah , ook voor zijn bestwil moeten ze hem sowieso niet over laten gaan naar HAVO4 als hij niks uitvoert. Hij maakt er dan ook misbruik van, vandaag sloeg ie allemaal opdrachten over bij een repetitie met als rede : '' boeiend, ik ga toch wel naar havo4 ".
Gaat ie lekker zakken voor z'n havo ( /mavo ) examen ( als ie klas 5 überhaupt al haalt )
Vooral bij kinderen werkt het enorm goed, maar dan praat je ook over autisten die niet kunnen verwoorden wat hun problemen zijn, ze kunnen wel uitleggen wat ze willen en dat het niet klopt, maar om het makkelijker te maken voor hun, is dit een pas die je kunt laten zien aan iemand waar gericht op staat in een paar zinnen waar diegene moeite mee heeft. Ik vind het zelf een goed initiatiefquote:Op maandag 29 maart 2010 17:59 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Wtf! Ik dacht dat het een grapje was
TS?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:01 schreef Saaaaab het volgende:
Ik ken één autist, en die is irritant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |