abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 17:40:45 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_79714028
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:37 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, het gaat echt lekker inderdaad! Ik hoop dat ik het een beetje vast kan houden, want dit bevalt me wel. Als ik een keer iets "slechts" eet voel ik me ook niet meer zo gauw schuldig, en dat is wel erg fijn moet ik zeggen.
Sporten = tevreden-met-jezelf-boost! Way to go, GeeBeetje!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 29 maart 2010 @ 17:42:18 #77
236335 neen
schone schijn
pi_79714078
De meest ideale baan voor mij is de studentenraad op school, deze zit alleen al vol en ze vergaderen op het onmogelijke tijdstip van 8:30 op maandagochtend. Het is betaalt zeuren op school, ik doe dit tegenwoordig nog gewoon op vrijwillige basis maar moet natuurlijk eigenlijk gewoon betaalt krijgen
het lijkt niet wat het is
pi_79714357
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:42 schreef neen het volgende:
De meest ideale baan voor mij is de studentenraad op school, deze zit alleen al vol en ze vergaderen op het onmogelijke tijdstip van 8:30 op maandagochtend. Het is betaalt zeuren op school, ik doe dit tegenwoordig nog gewoon op vrijwillige basis maar moet natuurlijk eigenlijk gewoon betaalt krijgen
Eigenlijk wel ja
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_79714504
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:42 schreef neen het volgende:
Dat baantje heb ik al
  maandag 29 maart 2010 @ 17:58:50 #80
236335 neen
schone schijn
pi_79714578
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:56 schreef P.F het volgende:

[..]

Dat baantje heb ik al
Is er ook gratis koffie?

maandag 29 maart 2010 @ 18:00:58 #81
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79714664
hoi, zware therapiedag, geen zin om er over te praten. net toen ik thuiskwam eerst een half uurjte geslapen op mn bed (dwars over mn schone was heen). ben echt kapót. eerste helft koor afgezegd, nu koken.

officiele gewicht nu 100,0 kilogram na pasen gaat dat uiteraard onder de honderd zijn

lijstje
o- cruesli
t- boterham met fricandeau, 125 gram wortelen
l- 2 boterhammen met kipfilet
t- 2 boterhammen met fricandeau, 125 gram wortelen
d- kapucijners met twee tartaartjes en een gebakken uitje
t- een appel

kcal 1500 ... magertjes...
Kwak
pi_79714725
Ik hoop dat het je wel hulp heeft geboden, die zware dag, Kwak!

En let je op dat je niet te weinig gaat eten, je hebt volgens mij al een paar dagen lijstjes die eigenlijk wat te laag in calorieën zitten? Misschien dat ik de betere lijstjes gemist heb hoor, dat kan ook.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_79714776
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:00 schreef kwakz0r het volgende:
verhaal
*geeft virtuele knuf*

Maar je doet het hartstikke goed Kwakkie! (hmm, dubieus koosnaampje). Lijstjes zijn idd laatste tijd wat mager, ga je niet te weinig eten?
  maandag 29 maart 2010 @ 18:04:58 #84
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_79714790
Kwak!
Your body. Your soul. Your rituals.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:05:55 #85
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79714830
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:02 schreef Goodbye het volgende:
Ik hoop dat het je wel hulp heeft geboden, die zware dag, Kwak!

En let je op dat je niet te weinig gaat eten, je hebt volgens mij al een paar dagen lijstjes die eigenlijk wat te laag in calorieën zitten? Misschien dat ik de betere lijstjes gemist heb hoor, dat kan ook.
klopt, ik doe erg mijn best, eet vanavond dubbel vlees enzo...
(heb vanmiddag nog extra gesprek met dietiste gehad en dit ook aangesneden. ze dacht dat het ook gedeeltelijk te maken kan hebben met gewoon wat afgenomen eetlust en me niet té druk moest maken. dit weekend met pasen zal ik wel weer wat meer eten, en ga weonsdag dim summen enzo)

ben vanavond niet thuis, anders nam ik vanavond nog lekker twee beschuitjes met nutella erbij... misshcien neem ik ze wel mee in een boterhamzakje

edit: gisteren had ik overigens gewoon 1700 en de dag daarvoor door feetsje 2200... rest van de week idd wat laag...)
Kwak
pi_79714982
Lijstjes van Kwak vallen toch wel mee? Volgens mij moet je het over een periode van twee weken bekijken en als je gemiddelde dan goed zit, dan moet je niet te kritisch zijn over een dag te veel of te weinig. Ik vind wel vaak dat er te weinig groenten bij zit, en te eenzijdig, maar goed, daar wordt ook aan gewerkt toch? Dat je op den duur steeds meer etenswaren leert te waarderen?
pi_79715232
Ik hoorde opeens lawaai op Viking haar kamer maar dacht dat de katten gewoon liepen te kloten. Toch maar even gaan kijken en toen hoorde ik het lawaai uit een kast komen. Dus ik deed de deur open, zat Janneke daar. Ze heeft gewoon een uur of zes opgesloten gezeten in de kast, waar ze ook nog eens amper kon bewegen. Ze liggen ook altijd op de meest idiote plekken (knock out achter de bank of op een plank achter een hoop rotzooi), dus ik mis ze nooit zo snel.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:18:09 #88
236335 neen
schone schijn
pi_79715252
Janneke is jullie dochter?
pi_79715324
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:18 schreef neen het volgende:
Janneke is jullie dochter?
Nee, Janneke is mijn poes. Stiekem vernoemd naar een meisje dat ik vroeger leuk vond.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:20:43 #90
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79715329
@ co: ik eet eigenlijk dagelijks wel driehonderd tot vierhonderd gram groente... misshcien toont t weinig, maar als ik zeg "wortel" dan is dat minstens 150 gram, bij de lunch, paprika is altijd een hele, komkommer ook, radijs is een hele bos. vandaag eet ik bijvoorbeeld 250 gram rauwe wortelen en 225 gram peulvruchten...

over het introduceren van nieuw eten: vandaag over gesproken en de dietiste stelde uit zichzelf voor om dat een beetje los te laten, omdat ik het momenteel al zwaar genoeg heb met niet-emotie eten, voor mezelf zorgen en alle stress rond werk en persoonlijke kwesties. het is een beetje teveel allemaal. mijn houding is wel veranderd, als ik nu iets voor mn neus krijg wat ik niet denk te lusten, bij vrienden ofzo, dan probeer ik het wél (het meeste). ze vermoedt dat ik hierdoor op den duur toch steeds meer zal leren eten, en dat het op een later tijdstip wel grondiger aangepakt kan worden als ik dat wil (en dat wil ik ook)

verder vindt ze mijn eetpatroon, hoewel enigszins ongevarieerd, absoluut gezond (ik heb als een van de weinigen in de groep vrijwel alle vitamines en mineralen voldoende in mn voedsel binnegkregen, elke week! )
Kwak
pi_79715452
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:20 schreef kwakz0r het volgende:
@ co: ik eet eigenlijk dagelijks wel driehonderd tot vierhonderd gram groente... misshcien toont t weinig, maar als ik zeg "wortel" dan is dat minstens 150 gram, bij de lunch, paprika is altijd een hele, komkommer ook, radijs is een hele bos. vandaag eet ik bijvoorbeeld 250 gram rauwe wortelen en 225 gram peulvruchten...

over het introduceren van nieuw eten: vandaag over gesproken en de dietiste stelde uit zichzelf voor om dat een beetje los te laten, omdat ik het momenteel al zwaar genoeg heb met niet-emotie eten, voor mezelf zorgen en alle stress rond werk en persoonlijke kwesties. het is een beetje teveel allemaal. mijn houding is wel veranderd, als ik nu iets voor mn neus krijg wat ik niet denk te lusten, bij vrienden ofzo, dan probeer ik het wél (het meeste). ze vermoedt dat ik hierdoor op den duur toch steeds meer zal leren eten, en dat het op een later tijdstip wel grondiger aangepakt kan worden als ik dat wil (en dat wil ik ook)

verder vindt ze mijn eetpatroon, hoewel enigszins ongevarieerd, absoluut gezond (ik heb als een van de weinigen in de groep vrijwel alle vitamines en mineralen voldoende in mn voedsel binnegkregen, elke week! )
Het hoeft niet allemaal in één keer ook! En sws goed dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt!

Wat vind je van mijn tip om het over een wat langere periode (1 week of 2 weken) te bekijken, het aantal gemiddelde Kcals?
pi_79715506
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:17 schreef de_nachtwacht het volgende:
Ze liggen ook altijd op de meest idiote plekken (knock out achter de bank of op een plank achter een hoop rotzooi), dus ik mis ze nooit zo snel.
Yep, dat doen ze.
Ik ben blij dat ik een jaartje geleden (bij mijn ouders) toch even in de wasmachine ging kijken voordat ik die aanzette, daar bleek een kitten in te liggen...
pi_79715511
1500 is toch niet zo erg ook een keertje als je je er niet flauw ofzo bij voelt? En is het echt zo weinig gevarieerd? Dan heb ik dat ook niet goed maar hoe doe je dat anders als alleenwonende zonder keiveel weg te gooien?

Lijstje
O: dubbele boterham pindakaas
T: snoepje, capuccino
L: 4 boterhammen gebraden gehakt, grote appel
D: aviko aardappelschotel ( had best trek en geen zin in koken)
T: minibakje sushi (kon het niet weerstaan in de supermarkt)
= 1700 kcal
pi_79715556
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:20 schreef kwakz0r het volgende:
Als lid van de groentebrigade ben ik altijd wel te spreken over jouw inname van groente.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:31:00 #95
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79715628
Whauw Kwak, leuk om te horen dat je het zo goed doet. En je inderdaad rustig aan bezig houden met nieuw eten, ik heb een zusje dat daar een echte ramp in is en pushen enzo helpt helemaal niet, gewoon laten wennen in je hoofd en dan komt het ooit wel!
Vandaag nieuw ziekenhuis, zit in een oude gevangenis (best wel vreemd) maar de eerste dag was echt al super, en dat gebeurt niet vaak! Jochei urologie! En jochei mooi weer (verdorie 22 graden en de hongaren lopen nog rond in winterjassen, nujah ze lachen me ook uit dat dit weer bij ons gewoon zomerweer is...).
Lijstje:
O: appel kiwi yogurt
T: kleine volkoren boterham met confituur (heb ondekt dat bij het lidlbrood een papiertje met kcal/100 gr ophangt, en dit brood is maar 198 kcal/100 gr wat mij heel weinig lijkt eigenlijk)
L: 2 kleine boterhammen salami
T: ijsje in de zon, genieten tot en met! Was juist van diefstal beschuldigd geweest in de Lidl, van een komkommer, dat was gewoon nog een deel lunch...
T: appel en kersen en yogurt
T: boterham met banaan
D: komkommersalade (look, yogurt en komkommer) en dan kip met paprika, courgette aubergine in tomatensausje met beetje pasta
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_79715772
Kent iemand het merk severin?

Deze wil ik wel [volgende maand, als ik weer geld heb !)

http://www.kieskeurig.nl/stofzuiger/severin/br_7933/267142/

http://www.kieskeurig.nl/magnetron/severin/mw_7817/269287/
  maandag 29 maart 2010 @ 18:36:23 #97
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79715801
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Het hoeft niet allemaal in één keer ook! En sws goed dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt!

Wat vind je van mijn tip om het over een wat langere periode (1 week of 2 weken) te bekijken, het aantal gemiddelde Kcals?
ik heb t laatst vanaf t eerste begin bekeken, kan max per 10 dagen op dieetinzicht, en t was steeds 1700-1750 kcal gemiddeld, tot mijn eigen grote verbazing ben ik dus echt behoorlijk constant. maar ga t denk ik in een grafiekje zetten, dan heb ik t mooi op een rijtje
Kwak
pi_79715872
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:35 schreef P.F het volgende:

Daar hebben wij een oven/magnetron combi van. De magnetron doet het perfect, maar de ovenfunctie is echt slecht.
pi_79715940
hoe slecht is slecht?
ik zou er alleen kaas in laten smelten of zo
pi_79715972
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:35 schreef P.F het volgende:

Dat stofzuigertje doet denken aan de mijne, van siemens. Die is wel oké.
Bij combimagnetron moet je vooral kijken of ie echt oven kan en niet alleen gril.
(Heb dus geen eigen ervaring mee, het klinkt nogal b-merk en dan kan je geluk hebben, of pech )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')