Toevallig...aan zoiets moest ik ook al denken: met mijn vader zo'n 20 jaar geleden aan brood bakken geslagen met onze - toen nog bijzondere- broodbakmachine: ipv een theelepeltje zout een grote eetlepel...Daarna hebben we dat ding geloof ik nooit meer aangeraaktquote:Op zondag 28 maart 2010 21:32 schreef cybermans het volgende:
Vroegah toen ik nog mini-me was.... samen met me pa appeltaart bakken alleen niet helemaal aan het opletten met het afmeten... Deden we ipv suiker er zout in. Was nou niet bepaald eetbaar te noemen
Uhm, Op welke school krijg jij les? Biefstuk omdraaien met een pannenlikker?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:28 schreef moonmovies het volgende:
Ik ging biefstuk braden op school (kook opdracht), draaide deze om met een pannenlikker (zo'n plastic ding), ik had deze in de pan laten liggen. Dit werd biefstuk met plastic sliertjes
Het was zelfstandig koken, dat ding was gewoon het eerste voorwerp wat in de keukenla lagquote:Op maandag 29 maart 2010 01:14 schreef Snaavel het volgende:
[..]
Uhm, Op welke school krijg jij les? Biefstuk omdraaien met een pannenlikker?![]()
Die tekeningquote:Op zondag 28 maart 2010 23:57 schreef MrTorture het volgende:
Ow!
Ik heb wel een hippe afbakblunderStokbrood met kruidenboter ingebakken, je kent ze. Hele avond bier zuipen, dingen in de oven, nog een biertje *PING* hee, klaar!
Ik naar de keuken, geen ovenwantenHanddoeken er omgevouwen en aan beide kanten het rooster naast de handdoeken vastgepakt
Sis, knetter, GODMILJAAAAAAAAAAR
Iedereen kijken en lachen tuuk
even een plaatje erbij, want anders snappen jullie d'r vast niets van:
[ afbeelding ]
Oeh als die tellen, dat wil ik de keer dat ik als jonge oh-oh en verse aupair bij een posh Engels gezin wel even zou gaan patsen met een uitgebreide rijsttafel wel mee laten doen.quote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 09:08 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Het was zelfstandig koken, dat ding was gewoon het eerste voorwerp wat in de keukenla lag
Dit heb ik echt zoooooovaak meegemaaktquote:Op maandag 29 maart 2010 11:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Na het snijden van een pepertje wreef ik in mn ogen,
quote:Op maandag 29 maart 2010 11:31 schreef Rainb0ws het volgende:
[..]
Dit heb ik echt zoooooovaak meegemaaktte erg voor woorden...
Dit noem ik geen blunderquote:Op maandag 29 maart 2010 10:02 schreef kaputwiehund het volgende:
Het boertje dat de hele tijd in mijn rug stond te duwen vroeg quasi- stoer aan me wat we met dat oog deden en ik antwoord hem dat als hij hem wil hebben dat hij dan op mocht eten. Ik kwak dat oog met aanhangsel op zijn bord en loop weg.
Ja...dat dus.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:17 schreef RedFighter het volgende:
Welke moet ik opnoemen? Het rundvlees dat zwart was geworden omdat ik niet had opgelet of er wel water in de pan zat.
Had je er niet beter 2 keer de helft in kunnen doenquote:Op maandag 29 maart 2010 19:47 schreef deepart het volgende:
Een jaar geleden ongeveer kwamen vrienden bij mij voor het stappen indrinken en friet eten. Dus ik een hele hoop flessen drank gehaald. Toen we eenmaal flink aangeschoten waren hadden we behoorlijk wat honger gekregen, dus ik de frietpan aangezet. Toen hij opgewarmd was pakte ik wat aangeschoten de zak uit de vriezer en gooide de inhoud in de frietpan.
Wat ik dus niet in de gaten had was dat ik inplaats van een zak friet, een zak met patat erin had gekieperd. Dat was dus een enorme blunder wat niemand van mijn vrienden lust patat.
Maar na een tweede poging waarbij ik dus wel de juiste zak uit de diepvries pakte was het alsnog goed gekomen.
We konden er allemaal hard om lachen!
Je buren zullen met een gerust hart slapen vannachtquote:Op maandag 29 maart 2010 22:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Eén blunder maar? Ff snel nadenken...
*één frituurpan over laten koken
*3 magnetrons laten ontploffen zonder dat er zilver in zat
*1 magnetron de openmaak-knop kapot gedrukt. Moest met een breekijzer bij mijn opgewarmde prakje komen...
*2 pannen in de brand laten vliegen. Stom genoeg beide keren met gehaktballetjes in pindasaus...
*1 koekenpan met vet in de brand laten vliegen, gelukkig dat ding veilig buiten gekregen...
*op school moest ik een keer spaghetti maken.. (ja, LANG geleden), de pan met spaghetti vloog door het klaslokaal toen ik de klep van het gasstel naar onderen liet vallen... Na de tijd nooit meer spaghetti gehad![]()
*meerdere keren mijn eten laten vallen voor ik er aan kon beginnen te eten... Ook op momenten datik geen geld had, en geen andere eten in huis![]()
Het patroon is vooral dingen onbedoeld in de brand steken, en uit mijn handen laten vallenGelukkig word ik nu CULinair heropgevoed
Wees blij dat dit topic niet over PTA blunders gaat, dan had je pas echt medelijden met mn buren gehad, vorige week per ongeluk de gezamenlijk oprit omgeploegd bijvoorbeeldquote:Op maandag 29 maart 2010 22:17 schreef deepart het volgende:
[..]
Je buren zullen met een gerust hart slapen vannacht
quote:Op maandag 29 maart 2010 22:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
De grootste kookblunder die ik heb gemaakt (en waar m'n vrienden nog vaak hartelijk om lachen) was toen ik dacht er wel aan toe te zijn om iets te koken uit een Engelstalig kookboek, maar de red peppers vertaalde met rode pepers. Dat waren natuurlijk paprika's. En aangezien het red pepper risotto was wat ik wilde maken, viel dat verschil ook, euh, nogal op....
quote:Op maandag 29 maart 2010 22:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
De grootste kookblunder die ik heb gemaakt (en waar m'n vrienden nog vaak hartelijk om lachen) was toen ik dacht er wel aan toe te zijn om iets te koken uit een Engelstalig kookboek, maar de red peppers vertaalde met rode pepers. Dat waren natuurlijk paprika's. En aangezien het red pepper risotto was wat ik wilde maken, viel dat verschil ook, euh, nogal op....
Die is bekend hier met de combi magnetron/oven.... niet ik, maar vrouwliefquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tip 2 voor het brandalarm.
Worstenbroodjes 8 minuten bij 900 Watt in plaats van 8 minuten bij 220 graden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |