abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79728504
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:54 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Komt omdat je hier niet vaak genoeg bent.
ikke ben hier vaak genoeg..maar ben de draad ook weer kwijt maar heb wel het perfecte excuus..
  maandag 29 maart 2010 @ 23:06:15 #177
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79729154
Nou hoor ik wel eens dat autisten een gesprek niet op gang kunnen houden, maar dat lukt ons anders toch best goed
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79729359
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:06 schreef ikke043 het volgende:
Nou hoor ik wel eens dat autisten een gesprek niet op gang kunnen houden, maar dat lukt ons anders toch best goed
Deel waar.

Maar zoals mijn psych mij ooit heeft verteld is een digitaal gesprek makkelijker. Omdat je minder druk hebt doordat je de andere persoon niet ziet, wat ervoor zorgt dat de lichaamstaal wegvalt.
En verder hoef je ook niet direct te reageren op de ander, je hebt iets meer tijd om het tot je te nemen, en het is lastig om emoties door te spelen via in dit geval een forum.
Een ander kan de emoties wel opvangen maar op heel andere manier dan face-to-face.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:12:19 #179
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79729501
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:09 schreef francis998 het volgende:

[..]

Deel waar.

Maar zoals mijn psych mij ooit heeft verteld is een digitaal gesprek makkelijker. Omdat je minder druk hebt doordat je de andere persoon niet ziet, wat ervoor zorgt dat de lichaamstaal wegvalt.
En verder hoef je ook niet direct te reageren op de ander, je hebt iets meer tijd om het tot je te nemen, en het is lastig om emoties door te spelen via in dit geval een forum.
Een ander kan de emoties wel opvangen maar op heel andere manier dan face-to-face.
Waar. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik IRL ooke geen probleem heb met een gesprek op gang houden
Ik praat nogal graag, maar typen op internet gaat me veeeeeeels te langzaam
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79729630
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:12 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Waar. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik IRL ooke geen probleem heb met een gesprek op gang houden
Ik praat nogal graag, maar typen op internet gaat me veeeeeeels te langzaam
tja..ik praat ook graag..alleen vindt het lastig..ben niet echt een goede prater, dus heb je vaak van die vervelende stiltes.
Maar op internet kan ik niet stoppen met praten .
pi_79730100
Een klein stukje inhaalslag:
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:13 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik ben er al 10 jaar uit Ik weet ook niet precies hoe ik op die naam kom, maar wel dat het zo ongeveer een type was, tripple clamp? Ik weet het echt niet, en het rare is dat dus van die Downhill of Freeride voorvorken zijn met een dubbele brug (ik noem het maar brug) , dus ook 1 bij het balhoofd. Geen flauw idee wat het met tripple te maken heeft, maar zo heet het of zit het in mijn hoofd.

[ afbeelding ]

Had ik ook op mijn vorige fiets, zo'n type. Is ook een heel ander systeem als wat ik nu heb qua stuurnaaf. Gewoon crappy troep Bij dit soort vorken komt er dan een buis uit je frame en schuif je daar een stuurnaaf overheen, en dat moet ik ook hebben En die 2e brug maakt het allemaal heel erg rigide en met de juiste maat stuurnaaf en knap stuurtje heb je dan extreem veel controlle over je voorwiel. En dat vind ik belangrijk als ik met 40 of 60 km/h over hobbels dender , maar ook bij het trail achtige werk is het gewoon heel belangrijk, feeling.

En ik denk niet dat het uiteindelijk duurder of net zo duur zal zijn als een fiets van 2000 euro. Want ook zo'n fiets ga je customizen Het enige wat technisch zonde of onprofessioneel is, is dat het frame gewoon veel zwaarder is dan dat van zo'n dure topfiets. Maar daar heb ik dus qua feeling met het rijden geen last van, ik vind het eigenlijk wel prettig

Dus met goed onderhoud en alles stukje bij beetje is er met een laag inkomen een prima fiets van te bouwen, en ik vind dat een leuk hobby dingetje en heb je steeds ook iets om naar toe te leven.
Stapje voor stapje een fiets opbouwen is zeker erg leuk. M.b.t. Tripple voorvork: misschien dat je de bevestiging aan het wiel / de as als derde verbinding ziet. Ik ben trouwens meer van het type dat een keer een goede fiets koopt en daar dan een tijd mee doet.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:48 schreef Demise het volgende:

[..]

Haha, op mijn 11e zou ik er ook zo over gedacht hebben, denk ik. Wel mooi dat je het gewoon gaat inhalen, dat vind ik echt een prachtige instelling! Op je 21e is de volgende puberteit al weer aan de beurt, trouwens, dus maak je borst maar nat (we blijven bezig...)!
Mijn moeder kreeg borstkanker toen ik 12 was, en dat heeft het depressie/gevoelens-onderdrukken balletje aan het rollen gekregen. Een tijdlang (twee jaar) ambulante therapie en twee zelfmoordpogingen later werd ik met voorrang in een kliniek geplaatst, toen heb ik zelf voor een klinische opname gekozen. Ik had op dat moment nog steeds geen diagnose. Na vier weken observatieperiode (na twee weken hebben ze me al ritalin voorgeschreven, nog twee weken wachten vonden ze onnodig omdat het zo overduidelijk was) kreeg ik eindelijk een diagnose en kon ik aan de slag met mezelf. Je leert veel, in 9 maanden. Een klinische opname is ongelooflijk intensief, je bent 24/7 bezig jezelf te analyseren. Soms vind ik het wel jammer, want ik ben daardoor enorm snel 'volwassen' geworden. Ik heb me nooit druk gemaakt over kleding of jongens. Voor de opname was ik emotioneel dood en gevoelloos, erna was ik te snel opgegroeid om er nog over mee te praten. Toch heeft het me wel sterker gemaakt en ik zou het niet weg laten toveren als me de mogelijkheid werd geboden, want ik weet zo ontzettend veel over mezelf en dat vind ik echt een geschenk.
Acceptatie blijft moeilijk, denk ik. Maar ik geniet van elke dag en vooral ook van mezelf, ik vind het heerlijk om 's ochtends vroeg lekker te zingen en druk te doen en uit het niets 'faldidie JO HO' te kunnen zingen. Mijn ouders worden er ook altijd vrolijk van, ik heb het echt ontzettend met ze getroffen, dus dat helpt ook elke dag weer.

Maak je niet dik! Een ongeluk zit in een klein hoekje. Iets mislopen. Geen groot licht zijn (ik ben ook geen kleintje, hoor...). Een waterfiets is niet gemaakt van water, ik heb nog nooit iemand een zaklamp in zijn zak zien doen (wel in z'n tas, maar 't heet geen taslamp), ik gebruik mijn weekendtas ook als ik doordeweeks ergens ga logeren en de afzuigkap (dus lucht wegzuigen) noemen mensen ook wel een 'blower' (een blazer).
Dat klinkt best heftig. Als ik zie hoe je in je andere posts reageert, dat je weer met plezier naar school gaat (voorzover er uit op te maken), goede cijfers haalt en zin hebt om met de sterrenkunde olympiade mee te doen (om maar eens wat punten te nomen) krijg ik de indruk dat je draad weer aardig opgepakt hebt. Ik heb dan ook erg veel bewondering en respect voor je.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:11 schreef Autidude het volgende:
Ik zit weer terug te lezen en dit is ook echt een vreselijk mooi stukje
[..]

Weet je dat ERS ook gewoon gelijk staat aan BPS.. jij zegt dat ERS is voor onder de 18, ik lees elders dat ERS mannelijk is en BPS meer vrouwelijk.. ze weten het zelf niet eens, maar het komt op hetzelfde neer..
Wat is het werkelijke keiharde onderscheid en waar in de DSM staat dat? Het woord alleen zelf al heh.. Emotionele Regulatie Stoornis, yep! helemaal goed!! en was is Borderline voor soort stoornis?
Ik bedoel maar.. Maar dat is iets wat echt te genezen is, ASS en ADHD niet.

Maar dat ene stukje, en mijn ervaring met een borderline forum en al die verhalen en ervaringen of verwoordingen die daarbij komen kijken.. dat is gewoon helemaal in die lijn! Vooral het kind kant en volwassen kant, dat viel mij heel erg op.

En dat brengt mij op een vraag voor alle ASS mensen, hebben jullie een overdreven kinderlijke kant? Is dat een ASS iets, wil je graag terug naar je jeugd.. kan je janken om tekenfilm liedjes van vroeger? En meer van dat soort dingen in die richting?
Ik weet niet wat BPS, ERS en NT is.

En over kinderlijk: ik ben niet kinderlijk, wel was en ben ik traag ik mijn emotionele ontwikkeling. Ik ben laat gaan studeren, laat op kamers gegaan, laat gaan werken, laat mijn eerste zoen gehad, laat met de eerste keer sex, laat vader geworden etc. En het feit dat ik, eind 30, nog op dit forum zit is wellicht ook wat sneu.
twijfelgeval?
pi_79730192
Vind ik niet.

Borderline Persoonlijkheids Stoornis
Emotionele Regulatie Stoornis
Neuro Typisch
pi_79730333
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:25 schreef Satsuma het volgende:
Vind ik niet.

Borderline Persoonlijkheids Stoornis
Emotionele Regulatie Stoornis
Neuro Typisch
dat wilde ik netneerzetten
pi_79730386
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:28 schreef francis998 het volgende:

[..]

dat wilde ik netneerzetten
Wat hield je tegen?
pi_79730628
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:30 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Wat hield je tegen?
jij en je post
pi_79735335
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79740327
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:44 schreef Ferrobarr het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft dit topic bij te houden?
Nee
pi_79740393
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het contact met mijn zusje gaat wel. Alleen vind ik het ook lastig om met haar te praten
Gelukkig dat je desondanks contact met haar hebt.
quote:
Volgende keer zeg ik gewoon ik heb een keuze gemaakt en daarbij blijf punt. Als je het er niet mee eens bent heb je pech.
Precies.
pi_79740524
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:23 schreef Ferrobarr het volgende:
En het feit dat ik, eind 30, nog op dit forum zit is wellicht ook wat sneu.
Nee hoor. Ik zou ze de kost niet kunnen geven die ouder zijn.
pi_79740921
Wat een dag, wat een dag.. Ik barst nu al van de koppijn. 1e afspraak ging goed, daar zit nu gelukkig schot in. En het reintegratiebureau is pas om 1600 uur, dan ben ik echt bekaf. Maarja.

En er is gewoon bij mijn broertje ingebroken vanacht, terwijl ze dus gewoon thuis waren en lagen te slapen.. !!! En het is een gelijkvloerse woning
pi_79741647
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:05 schreef Autidude het volgende:
Wat een dag, wat een dag.. Ik barst nu al van de koppijn. 1e afspraak ging goed, daar zit nu gelukkig schot in. En het reintegratiebureau is pas om 1600 uur, dan ben ik echt bekaf. Maarja.

En er is gewoon bij mijn broertje ingebroken vanacht, terwijl ze dus gewoon thuis waren en lagen te slapen.. !!! En het is een gelijkvloerse woning
Gelukkig dat eerste afspraak goed ging. Dat was toch de meest spannende van de twee? Dan valt er hopelijk wat spanning weg.

Probeer even wat uit te rusten.

Dat is schrikken van je broertje. Het idee al dat iemand inbreekt als je thuisbent

Hebben ze veel weggehaald?
pi_79741878
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig dat eerste afspraak goed ging. Dat was toch de meest spannende van de twee? Dan valt er hopelijk wat spanning weg.

Probeer even wat uit te rusten.

Dat is schrikken van je broertje. Het idee al dat iemand inbreekt als je thuisbent

Hebben ze veel weggehaald?
Ik vind vanmiddag een stuk spannender hoor, want ik weet niet wat ik kan verwachten en hoe die mensen zijn, alleen hoe ze eruit zien, maar ik weet niet of ze mij goed kunnen helpen. Maar het is ff afwachten.

Ja, schrikken.. het is ook gewoon stom, mij zal het nooit overkomen ik zou ook echt wakker worden. Maar stel je voor dat ze je gewoon wakker schoppen en onder bedreiging pincode eisen etc. Want dat soort dingen gebeuren ook Van wat ik weet is iig de TV en een Apple labtop gestolen.
Maar ze hadden de achterdeur niet op slot Want zijn vrouwtje vind dat neurotisch

Ze zal er nu wel anders over denken, hoop ik.. Stom niet? Maar het idee zeg.. jij ligt te slapen en een kamer naast je zijn er gewoon vreemden bezig je spullen te jatten.. De brutaliteit ook... pfff
pi_79742104
balen dat van die inbraak.
Maar wel goed dat de afspraak al achter de rug is, nu nog de andere en dan ben je er ff vanaf.
pi_79742225
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:33 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik vind vanmiddag een stuk spannender hoor, want ik weet niet wat ik kan verwachten en hoe die mensen zijn, alleen hoe ze eruit zien, maar ik weet niet of ze mij goed kunnen helpen. Maar het is ff afwachten.
Ik kan het begrijpen, hoor. En zeker als het je eerste keer is. Ik heb foto's van ze gezien, op de site. Ik hoop dat ze inderdaad (goed) kunnen helpen. Het eerste gesprek is ook een beetje kennismaken denk ik. Ze zullen je vast veel vragen gaan stellen. Je moet het denk ik ook een beetje over je heen laten komen. Ze zullen toch ook wel weten dat het voor jou erg spannend is, zeker de eerste keer...
quote:
Ja, schrikken.. het is ook gewoon stom, mij zal het nooit overkomen ik zou ook echt wakker worden. Maar stel je voor dat ze je gewoon wakker schoppen en onder bedreiging pincode eisen etc.
Ik denk dat het mij ook niet zal overkomen, ik hoor alles... Maar het idee alleen al dat ze zo brutaal zijn om binnen te stappen. Probeer er maar niet teveel aan te denken, de kansen zijn statistisch nog steeds best klein. Zeker met de boel op slot.
quote:
Want dat soort dingen gebeuren ook Van wat ik weet is iig de TV en een Apple labtop gestolen.
Maar ze hadden de achterdeur niet op slot Want zijn vrouwtje vind dat neurotisch
Oeps. In deze tijd kan dat niet meer, helaas...Je moet echt alles op slot doen.
quote:
Ze zal er nu wel anders over denken, hoop ik.. Stom niet? Maar het idee zeg.. jij ligt te slapen en een kamer naast je zijn er gewoon vreemden bezig je spullen te jatten.. De brutaliteit ook... pfff
Ja, het is echt walgelijk als het je overkomt. Het idee dat er vreemden in je huis zijn geweest. Het kan zijn dat ze hierdoor slechter gaan slapen. Tja, ze zal hopelijk toch nu wel voortaan de deur op slot doen...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 30-03-2010 12:55:57 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:40:17 #195
295984 Demise
I saw you look away
pi_79744208
quote:
[..]

Dat klinkt best heftig. Als ik zie hoe je in je andere posts reageert, dat je weer met plezier naar school gaat (voorzover er uit op te maken), goede cijfers haalt en zin hebt om met de sterrenkunde olympiade mee te doen (om maar eens wat punten te nomen) krijg ik de indruk dat je draad weer aardig opgepakt hebt. Ik heb dan ook erg veel bewondering en respect voor je.

[..]
Haha, ja, alles gaat eigenlijk goed met me. Volgens mij is dat af en toe best vervelend voor anderen, mijn onstuitbare optimisme. Sterrenkunde olympiade gaat trouwens goed! Nu mag ik er van mezelf weer lekker op fiepen, want de proefwerkweek is afgelopen. Vandaag biologie en Nederlands afgesloten. Biologie was eng, we hadden 90 minuten en na 20 minuten was ik al klaar. Wat wil je ook, met 17 meerkeuzevragen. Bij Nederlands heb ik wel 60 van de 90 minuten gebruikt, dat was gewoon ontzettend veel schrijfwerk. Beide toetsen gingen wel goed, dus ik ben waarschijnlijk wel tevreden met de resultaten.

@Autidude:
Wat voor gesprek heb je eigenlijk met het reïntegratiebureau? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.

Het is trouwens weer heerlijk weer vandaag...
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79746859
Donderdag een intake gesprek bij een open kliniek, nouja ik weet het eigenlijk niet, het is in ieder geval niet gesloten, en je slaapt er wel ook.
Om jullie even op de hoogte te houden, al hoeft het ook weer niet in de OP.
Het weer..tja, zit je net buiten, komt er alweer een wolk voor de zon
  dinsdag 30 maart 2010 @ 14:51:42 #197
295984 Demise
I saw you look away
pi_79747060
Zou je wel je eigen slaapkamer krijgen? Ik was wel erg blij met een eigen plekje, vooral omdat je met zoveel mensen samenwoont. In ieder geval erg veel succes.
Hier is het weer nog steeds mooi, wel veel wolkjes, maar weinig voor de zon.
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
pi_79747190
Dank je Demise.
Donderdag de intake dan zal ik er wel meer over horen.
Ik had vandaag een gesprek bij een trainingshuis maar ik gaf ook aan dat het zo niet langer kan, en bovendien heb ik geen hulp nodig bij praktische dingen / zeer weinig(dit is letterlijk bedoelt ja miss schoonmaken mag iemand doen maar dan "stimuleren" ze enkel das flauwekul gewoon)maar weer geen geld om op mezelf te wonen.
Ach ja het komt allemaal wel goed
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:00:07 #199
295984 Demise
I saw you look away
pi_79747415
Vast wel. Hopelijk zijn de mensen die bij je intake zijn een beetje aardig, en kun je redelijk snel terecht indien je besluit het te doen.
pi_79748354
quote:
Een klein stukje inhaalslag:
[..]

Stapje voor stapje een fiets opbouwen is zeker erg leuk. M.b.t. Tripple voorvork: misschien dat je de bevestiging aan het wiel / de as als derde verbinding ziet. Ik ben trouwens meer van het type dat een keer een goede fiets koopt en daar dan een tijd mee doet.
[..]

[..]

Ik weet niet wat BPS, ERS en NT is.

En over kinderlijk: ik ben niet kinderlijk, wel was en ben ik traag ik mijn emotionele ontwikkeling. Ik ben laat gaan studeren, laat op kamers gegaan, laat gaan werken, laat mijn eerste zoen gehad, laat met de eerste keer sex, laat vader geworden etc. En het feit dat ik, eind 30, nog op dit forum zit is wellicht ook wat sneu.
Ik ben ook wel waat traag in mijn emotionele ontwikkeling, vooral op t sociale gebied. Maar dat je als eind dertiger zijnde nog op dit forum zit, waarom is dat erg Hoor je dan niet op een forum te zitten als je veertiger ben ofzo? Is dat weer zo'n onuitgesproken sociaal regeltje "dat dat niet hoort" ofzo
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')