thanks.quote:Op donderdag 1 april 2010 21:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Op het moment dat de erfenis openvalt en jij hebt het aanvaard, weet je wat voor deel je gaat krijgen. Je kunt dan ongeveer een schatting maken van het deel dat je gaat krijgen. Deze schatting moet je opgeven voor de erfbelasting. Verder geef je je vordering weer in box 3, omdat het daadwerkelijk vermogen is.
Nadat uiteindelijk duidelijk is wat de daadwerkelijke verkrijging is, kun je het definitieve bedrag aangeven en wordt er eventueel gecorrigeerd m.b.t. de vorige schatting. Vanaf dan kun je precies aangeven wat je in box 3 hebt zitten.
Overigens geldt niet altijd dat de vordering in box 3 komt te zitten. Het is afhankelijk van hoe de erfenis wordt verdeeld. Het kan best zo zijn dat je helemaal niks hoeft aan te geven in box 3, omdat er sprake is van zogenaamde defiscalisering.
Overigens zitten er in WGR (en vooral hier als het gaat om belastingen) mensen rond die er ook dagelijks mee te maken hebben, dus niet "zomaar fokkers" zoals jij het wilt doen lijken.
sjit... je hebt me door....quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:07 schreef klusfoobje het volgende:
het is algemeenbekend dat hier een bij elkaar gefokt zooitje rondzwerft uit alle lagen der bevolking.
Zal me niks verbazen als Lex en Trix hier ook een accountje hebben
ben ik nou lex en jij trix, of was het andersom... er hebben maar weinig menen verstand van belastingaangifte voor koninklijk huis blijkt maar weerquote:
het is algemeen bekend dat lex en trix geen forumuliertje in vullen hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:10 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
ben ik nou lex en jij trix, of was het andersom... er hebben maar weinig menen verstand van belastingaangifte voor koninklijk huis blijkt maar weer
gewoon een belastingvrij bedrag op de rekening dus geen eens aangifte te hoeven doen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:23 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
het is algemeen bekend dat lex en trix geen forumuliertje in vullen hoor.![]()
Voor leden van het Konklijk huis en de Koningklijke familie word dit meen ik door de schatkistbeheerder gedaan. Zo noemen ze die functie meen ik.
maar ja, dan hebben ze iig ook gene aftrekpostenquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
gewoon een belastingvrij bedrag op de rekening dus geen eens aangifte te hoeven doen.
Als het goed is krijg je binnen drie maanden bericht. Dus het zal hoogstens een weekje later zijn dan 1 juli.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:45 schreef Steve-O het volgende:
Persoon die mijn Aangifte heeft ingevuld heeft een fout gemaakt in mijn geboortedatum hierdoor lag er een blauwe brief op de mat . Nu is dit deze week gecorrigeerd maar vraag ik me af of dat niet te laat is geweest (Als in je bent te laat voor april wacht maar tot september )?
jaquote:Op zaterdag 10 april 2010 14:36 schreef liesje1979 het volgende:
Even een vraagje:
Ik krijg geld van de zorgtoeslag terug, de dagtekening van de brief was in de toekomst, 9-4.
Houdt dat in dat rond die datum het geld gestort wordt?
Whaah! Tof! Dan kan ik volgende week een nieuwe laptop kopen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja
normaal binnen 5 werkdagen na dagtekening.
ywquote:Op zaterdag 10 april 2010 14:44 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Whaah! Tof! Dan kan ik volgende week een nieuwe laptop kopen.
Bedankt voor je antwoord.
thanksquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je binnen drie maanden bericht. Dus het zal hoogstens een weekje later zijn dan 1 juli.
Ja, dit kan bij het onderdeel 'Uitgaven voor lijfrenten, periodieke uitkeringen of andere inkomensvoorzieningen' en dan bij 'Premies voor periodieke uitkeringen bij invaliditeit, ziekte of een ongeval'.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:08 schreef Easy_genius het volgende:
Vraag: ik heb een WIA-verzekering, en betaal daar jaarlijks premie voor (zo'n 200 euro). Weet iemand ook of je dit kan aftrekken bij de belasting. Zoiets hoorde ik laatst, maar zou niet welke onder welke noemer/pot?
Oke, dan moet ik dat even nagaan. Ik betaal wel 'extra' WIA-premie aan mijn werkgever, dus volgens mij is dat wel aanvullend. Moet het sowieso even uitzoeken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, dit kan bij het onderdeel 'Uitgaven voor lijfrenten, periodieke uitkeringen of andere inkomensvoorzieningen' en dan bij 'Premies voor periodieke uitkeringen bij invaliditeit, ziekte of een ongeval'.
Let op: het moet dan wel gaan om een aanvullende WIA-verzekering. De premies voor de verplichte verzekering is niet aftrekbaar.
Volgend jaar sowieso niet. Correctie van dit jaar kan nog wel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:26 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
Oke, dan moet ik dat even nagaan. Ik betaal wel 'extra' WIA-premie aan mijn werkgever, dus volgens mij is dat wel aanvullend. Moet het sowieso even uitzoeken.
Beetje een domme vraag maar: zou dit nog wat opleveren, of is dit weinig.
Nu de volgende vraag: is zo'n aangifte nog aan te passen?Of kan ik dit volgend jaar nog meenemen? hmm
Check.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
Volgend jaar sowieso niet. Correctie van dit jaar kan nog wel.
Er is hier geen drempel van toepassing. Als de premie ¤ 200,- is, is dit ook de aftrekpost.quote:Of het echt iets oplevert.. Ligt er aan hoe groot je aftrekpost door de aanvullende WIAbetaling wordt.
Dus ligt het er aan hoe groot je aftrekpost is toch?quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Check.
[..]
Er is hier geen drempel van toepassing. Als de premie ¤ 200,- is, is dit ook de aftrekpost.
Wat het netto resultaat is, is uiteraard afhankelijk van het belastingtarief waar je in valt.
Ik heb ook niet gezegd dat jij dat hebt gezegd.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus ligt het er aan hoe groot je aftrekpost is toch?
Ik heb ook nergens gesproken over een drempel schat
ik heb ook niet gezegd dat jij dat hebt gezegd.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat jij dat hebt gezegd.
Ik hoor graag als je hem hebt gevonden.quote:Op zondag 11 april 2010 18:40 schreef Isegrim het volgende:
Iets wat hier los van staat, maar misschien kan iemand helpen.
Er zou een formulier op de site van de Belastingdienst moeten staan waarmee je verrekening kunt aanvragen. Dus wanneer je enerzijds iets terugkrijgt en anderzijds iets moet betalen. We hebben gebeld met de BD en die zeiden dat we dat formulier even moesten invullen, maar ik kan het bedoelde formulier nergens vinden. Ik vind alleen maar een formulier waarmee je een 'persoonlijke betalingsregeling' kunt aanvragen...
IB wordt automatisch verrekend met openstaande bedragen (met uitzondering van Toeslagen zou dat moeten zijn, in de praktijk wordt het ook daar wel eens mee verrekend)quote:Op zondag 11 april 2010 18:40 schreef Isegrim het volgende:
Iets wat hier los van staat, maar misschien kan iemand helpen.
Er zou een formulier op de site van de Belastingdienst moeten staan waarmee je verrekening kunt aanvragen. Dus wanneer je enerzijds iets terugkrijgt en anderzijds iets moet betalen. We hebben gebeld met de BD en die zeiden dat we dat formulier even moesten invullen, maar ik kan het bedoelde formulier nergens vinden. Ik vind alleen maar een formulier waarmee je een 'persoonlijke betalingsregeling' kunt aanvragen...
Voor de toeslagen is er wel een apart formulier die je kan invullen.. Dus als je wilt dat je uitbetaling huurtoeslag verrekend wordt de kinderopvangtoeslag moet je dat eerst aangeven.quote:Ik heb bericht ontvangen dat er geld wordt uitbetaald of verrekend. Krijg ik nu geld terug of niet?
Ik heb bericht ontvangen dat er geld wordt uitbetaald of verrekend. Krijg ik nu geld terug of niet?
Als u nog een andere aanslag moet betalen, dan trekken we het bedrag dat u nog moet betalen, af van het bedrag dat u terugkrijgt. Als er dan nog een bedrag overblijft, betalen we dat aan u uit. Als u geen aanslag meer hoeft te betalen, krijgt u het bedrag volledig uitbetaald.
Een teruggave van bijv. 2008 wordt niet automatisch verrekend met een te betalen bedrag van bijv. 2009. Het moet dan wel gaan om (voorlopige) aanslagen van hetzelfde jaar.quote:Op zondag 11 april 2010 19:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
IB wordt automatisch verrekend met openstaande bedragen (met uitzondering van Toeslagen zou dat moeten zijn, in de praktijk wordt het ook daar wel eens mee verrekend)
Dat is niet geheel correct.quote:Op zondag 11 april 2010 19:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Een teruggave van bijv. 2008 wordt niet automatisch verrekend met een te betalen bedrag van bijv. 2009. Het moet dan wel gaan om (voorlopige) aanslagen van hetzelfde jaar.
Zoals gezegd: alleen als er sprake is van een betalingsachterstand.quote:Op zondag 11 april 2010 19:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat is niet geheel correct.
Een klant die bijv een betalingsregeling heeft lopen over 2008, die van de IB2009 400 euro terug krijgt dan wordt eerst het bedrag wat nog open staat van die betalingsregeling 2008 er af gehaald.
(misschien dat dit officieel niet mag.. echter ik weet wel dat het gebeurd.)
Ik zeg; Gewoon doenquote:Op dinsdag 13 april 2010 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Het gaat in dit geval om het verrekenen van teveel ontvangen toeslagen met een voorlopige teruggaaf. Maar gewoon een briefje schrijven werkt dus ook?
Sturen naar je regiokantoor. Die staat als het goed is op de brief van toeslagen. (als dat een betalingsbrief is)quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:36 schreef Isegrim het volgende:
Nou ja, dan proberen we dat wel. En waar moeten we dat briefje naartoe sturen? Want op de correspondentie van de afdeling Toeslagen staat een ander adres dan op de correspondentie van de afdeling Voorlopige aanslagen.Misschien gewoon een kopietje maken van alle stukken die erbij horen en meesturen?
Zolang je nog geen aanslag hebt ontvangen, is dat wel de makkelijkste manier.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:22 schreef nelisb het volgende:
Even een mooie Kick.
Ik heb in 2010 netjes aangifte gedaan over 2009.
Nu was ik vergeten dat ik in 2009 zelf mijn pensioen ben gaan betalen.
Nu heb ik dit alsnog ingevoerd en blijkt dat ik nog een keer 530¤ terugkrijg. Heb de aangifte gewoon opnieuw ingestuurd en digitaal ondertekend. Is dit de juiste manier en wanneer kan ik het geld verwachten?
Dus wel een voorlopige aanslag.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:50 schreef nelisb het volgende:
Heb nog geen definitieve aanslag ontvangen. Wel het geld van de eerste aangifte.
Als je een fout hebt gemaakt (of de belastingdienst wil afwijken van je aangifte) wordt dit duidelijk in de brief vermeld. (En tussen de regels door lezend heb ik het gevoel dat het een voornemen tot afwijken is.)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:03 schreef Zana het volgende:
Mijn vriend heeft enkele weken geleden zijn voorlopige aanslag ontvangen, maar nu kreeg die een brief dat die de gegevens uit de voorlopige aanslag goed moet controleren (als voorbeelden werden genoemd aftrekposten en heffingskortingen) en eventuelle wijzigingen door moest geven. Als alles goed was dan hoefde die niets te doen en anders via het programma de wijzigingen door geven.
Andere jaren heeft die nooit zo een brief gekregen. Is dat een standaardbrief van de belastingsdienst "om tijd de rekken" voor de definitieve aanslag of hebben wij een fout gemaakt bij het invullen?
Ja voorlopige aanslag ontvangen. Ergens begin juni. De correctie heb ik gisteravond gedaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:08 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dus wel een voorlopige aanslag.
Is de aanslag ontvangen voordat je de correctie hebt ingediend of nadat je de correctie hebt ingediend?
Dan zou het goed moeten gaan. Maar voor de zekerheid kun je begin volgende week even bellen om te vragen of de correctie is ontvangen. Zo niet, kun je er altijd nog een briefje aan wagen of wachten op de definitieve aanslag en dan controleren of het klopt en waar nodig bezwaar maken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:11 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ja voorlopige aanslag ontvangen. Ergens begin juni. De correctie heb ik gisteravond gedaan.
???Er staat niet in wat wij bij het invullen fout gedaan zouden hebben.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als je een fout hebt gemaakt (of de belastingdienst wil afwijken van je aangifte) wordt dit duidelijk in de brief vermeld. (En tussen de regels door lezend heb ik het gevoel dat het een voornemen tot afwijken is.)
Dit gaat over de VA van 2010 en niet over 2009.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:34 schreef Zana het volgende:
[..]
???Er staat niet in wat wij bij het invullen fout gedaan zouden hebben.
"U hebt een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2010 ontvangen. U moet de gegevens van deze aanslag, zoals uw aftrekposten of uw heffingskortingen, goed controleren en wijzigingen aan ons doorgeven. Veel mensen hebben dit al gedaan. Wij verzoeken u om dit ook te doen. Daarmee voorkomt u dat u bij uw definitieve aanslag belasting moet bijbetalen. Bovendien betaalt u dan ook heffingsrente.
Wat moet u doen?
De gegevens die wij hebben gebruikt, staan op de achterkant van uw aanslag. Zijn de gegevens juist en compleet? Dan hoeft u niets te doen. Zijn de gegevens gewijzigd? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Doe dit met het programma "Verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2010" op www.belastingsdienst.nl. U ziet dan meteen wat de gevolgen zijn voor uw aanslag.
..."
De brief gaat nog iets verder, maar dat is verder niet relevant.
Kunnen ze niet direct duidelijk zeggen wat er mis is?
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:01 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dit gaat over de VA van 2010 en niet over 2009.
Het briefje is een algemeen schrijven om mensen te herinneren dat ze hun VA moeten controleren om te voorkomen dat ze bij het doen van hun aangifte opeens een groot bedrag moeten terugbetalen.
Ze kunnen nu natuurlijk nog niet zeggen wat er mis is omdat er geen aangifte over 2010 is ontvangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |