Successiewet is herzien vanaf 1 januari 2010.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:06 schreef klusfoobje het volgende:
die vrij schenking van paps en mams voro afgelopen jaar, is die ECHT 5000 euro ???
ik heb in mijn aantekeningen van vorig jaar staan dat het toen 4479 euro was.
Ze zijn toch gene sinterklaas aan het spelen opeens?
is het niet teveel ?
mot het ff weten if aftrek van lening aan paps en mams...
Je moet wel het juiste WOZ bedrag hebben. Die van peildatum 1-1-2008 en waarschijnlijk (tenminste wel bij die van Leeuwarden) staat er ook duidelijk: Belastingjaar 2009.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:14 schreef klusfoobje het volgende:
Moet ik die WOZ waarde die ze hebben ingevuld nog ergens controleren? Ik wete alleen de nieuwste die vorige maand binnenkwam....
of mag ik ervan uitgaan dat het ingevulde wel zal kloppen ?
Met bezittingen wordt onroerend goed bedoeld. Geen gereedschappenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:17 schreef klusfoobje het volgende:
met een beetje mazzel de laatste vraag, ( mozes krievel, waar zou ik zijn zonder fok op ditmoment)
waar moet ik mijn banktegoeden kwijt in de aangifte en waar de debet rente enzo ?
gevonden: boxje 3.
maar euh die bezittingen waar ze het over hebben, das toch alleen cash geld?
want als ik mijn bezit bij elkaar tel, tsja, dan kom ik echt wel boven die 20k uit.... alleen al m'n gereedschap trekt dat...
dan zal het wel kloppen... ze geven 196 en heb nu 203 vers op de mat liggenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:21 schreef justmattie het volgende:
[..]
Je moet wel het juiste WOZ bedrag hebben. Die van peildatum 1-1-2008 en waarschijnlijk (tenminste wel bij die van Leeuwarden) staat er ook duidelijk: Belastingjaar 2009.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:22 schreef justmattie het volgende:
[..]
Met bezittingen wordt onroerend goed bedoeld. Geen gereedschappen
geen aftrekposten???quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:26 schreef gelly het volgende:
Ideaal trouwens dat je zo de gegevens kan downloaden, was in 5 minuten klaar.
Tweede woning, vakantiewoning, garage die niet bij het huis staat, een loods e.d.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:26 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
huh??? onroerend? je bedoeld ene 2e huis oid?
Behalve hypotheekrenteaftrek niets bijzonders, maar die krijg ik iedere maand al terug.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:27 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
geen aftrekposten???
ik probeer ff te schrapen...
das niet van toepassing bij mij... helaas denk ik...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:28 schreef justmattie het volgende:
[..]
Tweede woning, vakantiewoning, garage die niet bij het huis staat, een loods e.d.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vastgoed Lees maar even
Met bezittingen wordt niet alleen onroerend goed bedoeld.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:22 schreef justmattie het volgende:
[..]
Met bezittingen wordt onroerend goed bedoeld. Geen gereedschappen
Al je antwoorden op dit soort vragen staan netjes in de "?" (informatietekentjes) voor de posten/boxen in het aangifteprogramma.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:32 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
das niet van toepassing bij mij... helaas denk ik...
maar nie weggaan jij![]()
kan ik nu nergens mij basisverzekeringskosten invullen??? daarmee moet ik toch wel over die drempel van 1181 euro heen komen ?
heb ook nog een 100 of 2 uitgegeven aan de tandarts.
valt een citroen Xm daar ook onderquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Met bezittingen wordt niet alleen onroerend goed bedoeld.
Het kan gaan om:
- Onroerend goed
- Rechten op onroerend goed
- Roerend goed (Het gaat dan voornamelijk om bezittingen die als investering worden gezien. Zo vallen ook schilderijen, mooie beeldhouwwerken, de oldtimer ferrari in je garage waar nooit in wordt gereden in deze categorie)
- Een aantal vergunningen, trustvermogen etc.
Met andere woorden: al het onroerend goed (en rechten daarop) die niet in box 1 vallen + dingen die als belegging/investering gezien zouden kunnen worden + overige vermogensbestanddelen.
[..]
Al je antwoorden op dit soort vragen staan netjes in de "?" (informatietekentjes) voor de posten/boxen in het aangifteprogramma.
Als je 'm als belegging hebt gekocht, dan wel. Maar ik neem aan dat je 'm gebruikt voor privé-doeleinden zoals toerritjes en dergelijke, in welk geval het geen box 3 vermogen is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:34 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
valt een citroen Xm daar ook onder? die is ook als klassieker verzekerd
die vraagtekens gebruik ik ook, maar die geven geen antwoord op die vragen, althans ik zie ze niet![]()
ik heb even PDF over 2009 van de site geplukt.....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:06 schreef klusfoobje het volgende:
die vrij schenking van paps en mams voro afgelopen jaar, is die ECHT 5000 euro ???
ik heb in mijn aantekeningen van vorig jaar staan dat het toen 4479 euro was.
Ze zijn toch gene sinterklaas aan het spelen opeens?
is het niet teveel ?
mot het ff weten if aftrek van lening aan paps en mams...
quote:1.1 Iemand die een schenking krijgt
Deze brochure is niet op u van toepassing als u af en toe een klein geschenk van iemand krijgt. U krijgt dus niet met schenkingsrecht te maken als u bijvoorbeeld een verjaardagscadeautje krijgt.
U hoeft pas schenkingsrecht te betalen als u in een periode van één jaar méér dan ¤ 2.734 krijgt geschonken door dezelfde persoon of hetzelfde echtpaar. Als de schenking van uw ouder(s) komt, is het bedrag hoger. Uw ouders mogen u jaarlijks ¤ 4.556 belastingvrij schenken. Tussen uw 8de en uw 35ste verjaardag mag u zelfs eenmalig ¤ 22.760 belastingvrij van uw ouders ontvangen. Zie ook de wegwijzer schenkingsrecht op bladzijde 2 en 3 en de toelichting daarop in hoofdstuk 3.
O, hij bedoelde 2009. Door al die spelvauden heb ik het woordje "afgelopen" helemaal gemist. Nizno heeft het correcte antwoord.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik heb even PDF over 2009 van de site geplukt.....
[..]
Daar moet je geld op bijleggen, dus áls je hem al zou moeten aangeven (wat dus niet zo is) zou je hem als "schuld" moeten opnemenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:34 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
valt een citroen Xm daar ook onder? die is ook als klassieker verzekerd
..
begrijpend lezen schatquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, hij bedoelde 2009. Door al die spelvauden heb ik het woordje "afgelopen" helemaal gemist. Nizno heeft het correcte antwoord.
je hebt morgen ook nog hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:51 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben in september onze hypotheek overgesloten. Hoe geef ik dat dan op en waar moet ik rekening mee houden (aftrekbare kosten enzo)?
En ik ben dus weer eens te laat met aangifte doen... nou ja met de paasdagen dan maar eens doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |