Ik zou zeggen; bekijk de lessen en kijk welke les het meest aansluit op hoe je nu loopt. Dan kan je eventueel nog een lesje daarvoor beginnen, voor de zekerheid. In ieder geval is het aan te raden om liever in een eerdere les, dan je denkt wat nodig is, dan in een latere les te starten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:22 schreef peejdorie het volgende:
TVP, loop nu op eigen houtje (meestal zo'n 7-7,5 km per keer, 3 avonden per week) maar wil wel eens proberen dat programma van Evy te doen 5-10km.
Is het dan slim om ergens halverwege te starten of toch maar het hele programma van les 1 tot 30 te doen?
Ik zou het omdraaien. Eerst krachttraining, daarna cardio. Waarom ? Krachttraining om de glucose in je bloed en de glycogeen voorraden in je spieren en lever op te maken. Daarna cardio zodat je lichaam direct moet overstappen op vetverbranding om energie te maken. Doe het wel rustig aan zodat je brandstofmengsel voornamelijk uit vet bestaat. Als je de intensiteit omhoog gooit dan gebruikt je lichaam procentueel minder vet in dit brandstofmengsel en omdat de glycogeen voorraden op zijn zal je lichaam eiwitten gaan verbranden voor energie, m.a.w. spierafbraak.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:08 schreef GotC het volgende:
Voor het echte afvallen is het sportschool: 45 min cardio (minstens, zonder tussenpauzes) en daarna krachttraining.
Iemand nog aanvullingen?
ik zou evy 5 tot 10 gaan doen en instappen bij les 1quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:22 schreef peejdorie het volgende:
TVP, loop nu op eigen houtje (meestal zo'n 7-7,5 km per keer, 3 avonden per week) maar wil wel eens proberen dat programma van Evy te doen 5-10km.
Is het dan slim om ergens halverwege te starten of toch maar het hele programma van les 1 tot 30 te doen?
net gedownload en de eerste les geluisterd. Ik ben bang dat ik 30 min niet lang / bevredigend genoeg ga vindenquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:33 schreef Joene het volgende:
[..]
ik zou evy 5 tot 10 gaan doen en instappen bij les 1
Die hardloopbroek+shirt ga ik wel even halen morgen denk ikquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:29 schreef Lolaatje het volgende:
Bij de Lidl hebben ze vanaf morgen een zelfde soort aanbieding als bij Aldi: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_12355.htm
Zonder trainingsschema gaan beginners algauw veel te snel en te lang, wat tot blessures kan leiden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:46 schreef Thy... het volgende:
Ik zie het nut niet van Evy als je zelf al gemotiveerd genoeg bent om 3x per week 7km te lopen. Dan kan je beter zelf je rondje steeds iets groter maken waardoor je meer kilometers aflegt.
Ik lees hier en daar wat over het spul Perskindol. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik merk dat ik toch wel regelmatig wat spierpijn in mijn kuiten heb de 2 dagen na een 8 kilometer loop. Werkt dat spul een beetje voor een snellere spierherstelling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |