abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79706159
Dat is inderdaad heel erg, dat zijn dan ook de echte klootzakken en die mogen van mij ook keihard aangepakt worden. Want door dit soort types gaat het wat simpel denkende volk alle mensen met een uitkering over 1 kam scheren.

Schandalig vind ik het, van de mensen die onterecht claimen en dus echt lui en aso zijn. Maar ook de mensen die alles meteen maar over 1 kam scheren, die vind ik net zo aso.

En als disclaimer zet ik het er meteen maar even bij; ik heb veel gewerkt, maar dat gaat steeds mis. En ik wil ook heel graag werken maar het is voor mij heel moeilijk om aan werk te komen, ik word overal afgewezen. Dus daarom ben ik nu bezig met een reintegratie traject, want dan kunnen ze werkgevers stimuleren en voordeeltjes bieden zodat ik aan het werk kan.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:11:15 #52
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79707838
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:20 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Ruim van rondkomen
Dromen....
Van een uitkering kun je echt geen auto kopen hoor. Van spaargeld wel, die je dan waarschijnlijk vòòr je uitkeringssituatie hebt gecreërd.
Uiteraard heb ik die auto van mijn spaargeld gekocht, maar dat ik ook de lasten en de benzine kan betalen en nog steeds alle andere dingen kan betalen, is verwonderlijk vind je niet? Ik als uitkeringstrekker vind serieus onze uitkeringen te hoog. Voor mensen die er nooit meer uitkomen is het een ander verhaal, maar voor mensen zoals ik die er tijdelijk gebruik van maken vind ik het nogal een bedrag. En ja, ik kan er ruim van rondkomen als ik een auto kan betalen, vind jij niet dan? Maar dit is geheel offtopic

[ Bericht 4% gewijzigd door Marijkezwolle op 29-03-2010 15:21:23 ]
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 29 maart 2010 @ 15:52:47 #53
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79709482
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef Marijkezwolle het volgende:

Ik als uitkeringstrekker vind serieus onze uitkeringen te hoog. Voor mensen die er nooit meer uitkomen is het een ander verhaal, maar voor mensen zoals ik die er tijdelijk gebruik van maken vind ik het nogal een bedrag.
idd maar probeer die twee groepen maar eens eerlijk en nagenoeg foutloos uit elkaar te houden.
  maandag 29 maart 2010 @ 16:17:06 #54
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_79710551
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik die auto van mijn spaargeld gekocht, maar dat ik ook de lasten en de benzine kan betalen en nog steeds alle andere dingen kan betalen, is verwonderlijk vind je niet? Ik als uitkeringstrekker vind serieus onze uitkeringen te hoog. Voor mensen die er nooit meer uitkomen is het een ander verhaal, maar voor mensen zoals ik die er tijdelijk gebruik van maken vind ik het nogal een bedrag. En ja, ik kan er ruim van rondkomen als ik een auto kan betalen, vind jij niet dan? Maar dit is geheel offtopic
Ook lasten zoals APK of een onderhoudsbeurten? Respect!!
pi_79711960
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

idd maar probeer die twee groepen maar eens eerlijk en nagenoeg foutloos uit elkaar te houden.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:23:15 #56
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79713388
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:17 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Ook lasten zoals APK of een onderhoudsbeurten? Respect!!
Dat zal deels spaargeld deels maandbudget worden, is afhankelijk van wat er aan moet gebeuren Maar ik heb er al jaren geleden (toen ging ik studeren met een "normaal" huis en bijkomende lasten) er voor gezorgd dat ik geen overbodige lasten heb. Telefoonabo regel ik zo goedkoop mogelijk, boodschappen kien ik uit (ik heb er immers de tijd voor ) en voor de rest ben ik dol op "budget-shoppen", daar red ik het gemakkelijk mee. Ik heb ook het idee dat degenen die het hardst klagen hun geld echt onzinnig besteden. Want het kan prima.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:43:04 #57
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79714098
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:23 schreef Marijkezwolle het volgende:

Want het kan prima.

In
Wajong 902
Zorgtoeslag 50

Uit

Huur(all-in) 320 euro.
Zorgerzekering 90 euro.
Losse verzekeringen 10 euro
Telefoon 7,75.
Eten drinken snacken 200 euro.
kleding 100 euro.
Vervoer/uitjes 100 euro
sparen 125.

En dan heb ik zeer ruim gerekend. Ik hoop binnenkort in een zelfstandig appartement te trekken. Daar zit huurtoeslag op, ben ik waarschijnlijk enkele tientjes duurder uit (als ik het zelf ga betalen. Ik heb ook nog een partner die minimumloon verdient ).
pi_79716110
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

In
Wajong 902
Zorgtoeslag 50

Uit

Huur(all-in) 320 euro.
Zorgerzekering 90 euro.
Telefoon 7,75.
kleding 100 euro.
Vervoer/uitjes 100 euro
sparen 125.

En dan heb ik zeer ruim gerekend. Ik hoop binnenkort in een zelfstandig appartement te trekken. Daar zit huurtoeslag op, ben ik waarschijnlijk enkele tientjes duurder uit (als ik het zelf ga betalen. Ik heb ook nog een partner die minimumloon verdient ).
en je zwarte klusjes? die horen ook in de begroting.
$$$$$$$$$$$$$$$
  maandag 29 maart 2010 @ 18:47:56 #59
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79716250
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:44 schreef TheTemperTrap het volgende:

[..]

Ik voer zo nu en dan de trollen a 25 euro in het uur.
pi_79716324
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:44 schreef TheTemperTrap het volgende:

[..]

Oh, dat was je 2e vooroordeel? Ik kan je bij deze garanderen dat je aardig sociaal gehandicapt bent. En dan ben ik een austist heh! Moet je nagaan hoe triest jij bent!
pi_79716371
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik voer zo nu en dan de trollen a 25 euro in het uur.
nee maar je hebt dus wel internet? of betaald je partner dat?

en schoonmaakmiddelen beddengoed, ed.? dan red je dat toch niet met 950 euro? komt toch wel meer bij kijken dan alleen wat je zo op geeft.
$$$$$$$$$$$$$$$
  maandag 29 maart 2010 @ 18:51:18 #62
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_79716386
quote:
Op zondag 28 maart 2010 13:57 schreef Yoewie het volgende:
Lekker tegenstrijdig, alsof je voor je lol in de wajong terecht komt
Tuurlijk wil iedereen gewoon kunnen werken en een fatsoenlijk salaris verdienen dan een lage wajong...
Nou volgens mij vind mijn buurman het wel prima, die wajong. Zo'n haast maakt ie niet met alles opstarten.
pi_79716474
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:49 schreef Autidude het volgende:

[..]

Oh, dat was je 2e vooroordeel? Ik kan je bij deze garanderen dat je aardig sociaal gehandicapt bent. En dan ben ik een austist heh! Moet je nagaan hoe triest jij bent!
je moet je ook niet schuilen achter je autisme. Je lokt met je avatar al reacties op. een normaal gesprek met jou aangaan via dit forum zal nooit lukken met de gedachte dat het altijd op je autisme uit komt.

Volgens mij kan je ook wel gesprekjes met je voeren zonder dat het over autisme hoeft te gaan. of zie ik dat verkeerd?
$$$$$$$$$$$$$$$
  maandag 29 maart 2010 @ 18:56:05 #64
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79716573
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:50 schreef TheTemperTrap het volgende:

[..]

nee maar je hebt dus wel internet? of betaald je partner dat?

en schoonmaakmiddelen beddengoed, ed.? dan red je dat toch niet met 950 euro? komt toch wel meer bij kijken dan alleen wat je zo op geeft.
Zit bij de huur in. En schoomaak dingen zitten eigenlijk bij de boodschappen in.
pi_79716623
Wajong
Watjahjong
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_79716754
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Zit bij de huur in. En schoomaak dingen zitten eigenlijk bij de boodschappen in.
ah relaxed.

kom je iedere maand 75 cent te kort
$$$$$$$$$$$$$$$
pi_79716757
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:53 schreef TheTemperTrap het volgende:

[..]

je moet je ook niet schuilen achter je autisme. Je lokt met je avatar al reacties op. een normaal gesprek met jou aangaan via dit forum zal nooit lukken met de gedachte dat het altijd op je autisme uit komt.

Volgens mij kan je ook wel gesprekjes met je voeren zonder dat het over autisme hoeft te gaan. of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je absoluut verkeerd. Ik kan je dan ook garanderen dat ik een stuk verder ben dan jou. Alleen al gezien het feit dat je wel wilt rellen over de post die je gequote hebt maar geen reactie geeft op mijn eerdere verweer jegens jouw getroll.

En dan zeg je dat je met mij niet kan praten omdat ik het op toch wel op autisme gooi ofzo? Nee pik, ik vlucht er niet voor, ik werk er keihard voor om er het beste van te maken. Anders had ik jouw reacties ook wel links laten liggen.

Je kan ook even teruglezen en kijken waar het probleem WERKELIJK ligt.. dat valt namelijk onder dezelfde noemer als jouw eigen kortzichtigheid.. En wederom nogmaals; Simpel figuur..
pi_79717085
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:01 schreef Autidude het volgende:

[..]

Dat zie je absoluut verkeerd. Ik kan je dan ook garanderen dat ik een stuk verder ben dan jou. Alleen al gezien het feit dat je wel wilt rellen over de post die je gequote hebt maar geen reactie geeft op mijn eerdere verweer jegens jouw getroll.

En dan zeg je dat je met mij niet kan praten omdat ik het op toch wel op autisme gooi ofzo? Nee pik, ik vlucht er niet voor, ik werk er keihard voor om er het beste van te maken. Anders had ik jouw reacties ook wel links laten liggen.

Je kan ook even teruglezen en kijken waar het probleem WERKELIJK ligt.. dat valt namelijk onder dezelfde noemer als jouw eigen kortzichtigheid.. En wederom nogmaals; Simpel figuur..
ah,

ik zie nu pas dat ik een reactie van jou heb gemist , excuses hier voor.

Dat je al gewerkt hebt had ik al eerder gelezen . Kan me wel voorstellen dat het niet leuk is dat je steeds word afgewezen. Kan me ook voorstellen dat een uitkering hebben ook niet tof is.

Nogmaals excuses voor de trolls, een eerdere post van mij berust wel op de waarheid, Hellaas, op mijn school was wel een gozer die dus ook autistisch was en die vertelde mij al voordat hij ooit maar eens een keertje had geprobeerd te solliciteren dat hij al een uitkering zou krijgen. Vind het van jou dan wel knap dat je de moeite neemt en ook hebt genomen in het verleden om toch mee te komen in het traject.

Vond die jongen zelf ook wel een simpel figuur om er mee te koop te gaan lopen .

Maar ach dat zal dan ook wel de ubertijd zijn geweest .

Grut'n

TTT
$$$$$$$$$$$$$$$
  maandag 29 maart 2010 @ 19:14:30 #69
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79717327
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:08 schreef TheTemperTrap het volgende:

Denk het ook.

Wat als je 17 bent en beseft dat er geen werkgever op je zit te wachten en je de rest van je leven een uitkering gaat trekken?

De wat dommere figuren roepen dan semi-stoer dat ze ' lekker nooit hoeven te werken'
pi_79717454
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:08 schreef TheTemperTrap het volgende:

[..]

ah,

ik zie nu pas dat ik een reactie van jou heb gemist , excuses hier voor.

Dat je al gewerkt hebt had ik al eerder gelezen . Kan me wel voorstellen dat het niet leuk is dat je steeds word afgewezen. Kan me ook voorstellen dat een uitkering hebben ook niet tof is.

Nogmaals excuses voor de trolls, een eerdere post van mij berust wel op de waarheid, Hellaas, op mijn school was wel een gozer die dus ook autistisch was en die vertelde mij al voordat hij ooit maar eens een keertje had geprobeerd te solliciteren dat hij al een uitkering zou krijgen. Vind het van jou dan wel knap dat je de moeite neemt en ook hebt genomen in het verleden om toch mee te komen in het traject.

Vond die jongen zelf ook wel een simpel figuur om er mee te koop te gaan lopen .

Grut'n

TTT
Ik waardeer deze post heel erg Dat meen ik serieus.
Maar je moet ook niet iedereen over 1 kam scheren, ook niet als je maar 1 eigen ervaring hebt en er voor de rest geen "verstand" van hebt. Snap je wat ik bedoel?

Ik heb net als jij een gruwelijke hekel aan uitkeringstrekkers. En dan bedoel ik dus die ratten die de boel naaien. Ik heb nu alleen maar een uitkering omdat ik erg veel moeite heb om een baan te vinden of om die te behouden, dat gaat vrij diep. Maar ik doe mijn best, en probeer het keer op keer. Maar ik ben geen 16 meer en ik moet allemaal rekeningen betalen en ik wil toch ook best graag op mijzelf gaan wonen, en misschien zelfs genoeg verdienen en "normaal" zijn om een vriendinnetje te vinden en alles.. Daar heb ik alles voor over. Maar ik heb een beperking, en dat maakt het lastig.

Dat heeft dus ook tijd nodig en moeite en bla bla bla.. maar ondertussen moeten er wel rekeningen betaald worden.. want ik mag dan wel een autist zijn, voor de wet en belasting etc ben ik nog steeds een normaal mens hoor.

Het heeft allemaal veel meer ogen en haken als men denkt.. Maar ik ben het 200% eens dat je de misbruikers moet aanpakken, want die zorgen ervoor dat mensen zo negatief naar mij kijken.
pi_79718869
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Denk het ook.

Wat als je 17 bent en beseft dat er geen werkgever op je zit te wachten en je de rest van je leven een uitkering gaat trekken?

De wat dommere figuren roepen dan semi-stoer dat ze ' lekker nooit hoeven te werken'
sowieso.. de jongere jaren is allemaal heel makkelijk en los. Ik kan mijzelf ook wel voorstellen dat een autist van 17 denkt van, nou.. ik ben "gesetteld" Geloof me, die komt zichzelf ook nog wel tegen en zelfs een autist is daar slim genoeg voor hoor Het duurt alleen wat langer.

Ik ben zelf ook geen kindje meer, of eigenlijk wel maar ik ben dus al "oud" alleen ik kom niet zo goed mee en ik heb een beetje een eigen wereldje, maar ik weet heel goed hoe de wereld in elkaar steekt en ik wil heel erg graag mee doen. Maar als je nu eens kijkt hier op fok heh, hoe er met Autisme wordt omgegaan.. Dan kan je al een beetje begrijpen hoe lastig het is om te slagen.
pi_79723233
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:04 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik heb 13 jaar werkervaring bij 28 verschillende werkgevers.. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te ontdekken dat er dan steeds iets mis gaat en dat het zo niet mogelijk is om goed te kunnen functioneren, meedraaien etc. Dus daarom zijn we daar ook mee bezig heh, het UWV en Voorzet.

Nog meer vooroordelen? Kortzichtig simpel figuur.
Inderdaad. Kortzichtigheid troef onder veel mensen.
pi_79724188
quote:

[..]

In
Wajong 902
Zorgtoeslag 50

Uit

Huur(all-in) 320 euro.
Zorgerzekering 90 euro.
Telefoon 7,75.
kleding 100 euro.
Vervoer/uitjes 100 euro
sparen 125.

-Huur 320 all in? Meestal is dat wel méér voor een appartement.
-Losse verzekeringen (wa, inboedel, uitvaart) 10 euro p/mnd? Dat is ook wel duurder geloof ik
-Zorgverzekering 90 euro, dat is alleen de basisverzekering. Vaak heb je als gehandicapte/chronisch zieke ook nog een aanvullende nodig.

En dan nog...
-abonnement sportschool / tijdschrift / vereniging
-niet vergoede ziektekosten
-verzorgingsspullen
-schoonmaakspullen

Zoals men ziet....900 euro voor een wajong is te weinig.
En beunen kun je niet als je ziek bent (misschien wel als je iets psychisch hebt) dus dan zul je het toch echt van dat bedrag moeten doen.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:46:25 #74
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79724851
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:33 schreef Yoewie het volgende:

[..]

-Huur 320 all in? Meestal is dat wel méér voor een appartement.
-Losse verzekeringen (wa, inboedel, uitvaart) 10 euro p/mnd? Dat is ook wel duurder geloof ik
-Zorgverzekering 90 euro, dat is alleen de basisverzekering. Vaak heb je als gehandicapte/chronisch zieke ook nog een aanvullende nodig.

En dan nog...
-abonnement sportschool / tijdschrift / vereniging
-niet vergoede ziektekosten
-verzorgingsspullen
-schoonmaakspullen

Zoals men ziet....900 euro voor een wajong is te weinig.
En beunen kun je niet als je ziek bent (misschien wel als je iets psychisch hebt) dus dan zul je het toch echt van dat bedrag moeten doen.
Als iemand een apartement heeft, dan is er vaak sprake van huurtoeslag.
Nee, dat is niet duurder, ik betaal zelfs 9,75 voor een inboedelverz., avp en een laptopverzekering.
Nee hoor, ik betaal 96 euro voor een zorgverzekering met de uitgebreidste dekking.

Tijdschriften heeft niet iedereen, daar maak je een schifting in van wat je kunt betalen.
Als er een PGB aanwezig is kan daar vaak de sportschool uit betaald worden.
Spullen voor de persoonlijke verzorging kun je zo duur maken als je zelf wilt, bij de Action of voordeelshop (of gewoon goede aanbiedingen bij de drogisterij) hoeven echt niet duur te zijn.
Schoonmaakspullen van een eigen merk doen het net zo goed als het dure merkspul, en hoe vaak koop jij nou eigenlijk voor tientallen euro's schoonmaakspul? Ik eigenlijk niet in elk geval

Imho ligt het aan je eigen instelling en budgetteringsvermogen. Maar nogmaals, dat inkomen de rest van je leven is niet veel nee
  maandag 29 maart 2010 @ 21:58:04 #75
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_79725453
quote:

[..]

In
Wajong 902
Zorgtoeslag 50

Uit

Huur(all-in) 320 euro.
Zorgerzekering 90 euro.
Telefoon 7,75.
kleding 100 euro.
Vervoer/uitjes 100 euro
sparen 125.

Waar huur jij all-in voor 320 euro? 1-kamer appartement in rotterdam zuid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')