Uiteraard heb ik die auto van mijn spaargeld gekocht, maar dat ik ook de lasten en de benzine kan betalen en nog steeds alle andere dingen kan betalen, is verwonderlijk vind je niet? Ik als uitkeringstrekker vind serieus onze uitkeringen te hoog. Voor mensen die er nooit meer uitkomen is het een ander verhaal, maar voor mensen zoals ik die er tijdelijk gebruik van maken vind ik het nogal een bedrag. En ja, ik kan er ruim van rondkomen als ik een auto kan betalen, vind jij niet dan?quote:Op maandag 29 maart 2010 14:20 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Ruim van rondkomen![]()
Dromen....
Van een uitkering kun je echt geen auto kopen hoor. Van spaargeld wel, die je dan waarschijnlijk vòòr je uitkeringssituatie hebt gecreërd.
idd maar probeer die twee groepen maar eens eerlijk en nagenoeg foutloos uit elkaar te houden.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik als uitkeringstrekker vind serieus onze uitkeringen te hoog. Voor mensen die er nooit meer uitkomen is het een ander verhaal, maar voor mensen zoals ik die er tijdelijk gebruik van maken vind ik het nogal een bedrag.
Ook lasten zoals APK of een onderhoudsbeurten? Respect!!quote:Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik die auto van mijn spaargeld gekocht, maar dat ik ook de lasten en de benzine kan betalen en nog steeds alle andere dingen kan betalen, is verwonderlijk vind je niet? Ik als uitkeringstrekker vind serieus onze uitkeringen te hoog. Voor mensen die er nooit meer uitkomen is het een ander verhaal, maar voor mensen zoals ik die er tijdelijk gebruik van maken vind ik het nogal een bedrag. En ja, ik kan er ruim van rondkomen als ik een auto kan betalen, vind jij niet dan?Maar dit is geheel offtopic
quote:Op maandag 29 maart 2010 15:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
idd maar probeer die twee groepen maar eens eerlijk en nagenoeg foutloos uit elkaar te houden.
Dat zal deels spaargeld deels maandbudget worden, is afhankelijk van wat er aan moet gebeurenquote:Op maandag 29 maart 2010 16:17 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Ook lasten zoals APK of een onderhoudsbeurten? Respect!!
quote:
en je zwarte klusjes? die horen ook in de begroting.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
In
Wajong 902
Zorgtoeslag 50
Uit
Huur(all-in) 320 euro.
Zorgerzekering 90 euro.
Losse verzekeringen 10 euro
Telefoon 7,75.
Eten drinken snacken 200 euro.
kleding 100 euro.
Vervoer/uitjes 100 euro
sparen 125.
En dan heb ik zeer ruim gerekend. Ik hoop binnenkort in een zelfstandig appartement te trekken. Daar zit huurtoeslag op, ben ik waarschijnlijk enkele tientjes duurder uit (als ik het zelf ga betalen. Ik heb ook nog een partner die minimumloon verdient ).
Ik voer zo nu en dan de trollen a 25 euro in het uur.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:44 schreef TheTemperTrap het volgende:
[..]
en je zwarte klusjes? die horen ook in de begroting.
Oh, dat was je 2e vooroordeel?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:44 schreef TheTemperTrap het volgende:
[..]
en je zwarte klusjes? die horen ook in de begroting.
nee maar je hebt dus wel internet? of betaald je partner dat?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik voer zo nu en dan de trollen a 25 euro in het uur.
Nou volgens mij vind mijn buurman het wel prima, die wajong. Zo'n haast maakt ie niet met alles opstarten.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:57 schreef Yoewie het volgende:
Lekker tegenstrijdig, alsof je voor je lol in de wajong terecht komt![]()
Tuurlijk wil iedereen gewoon kunnen werken en een fatsoenlijk salaris verdienen dan een lage wajong...
je moet je ook niet schuilen achter je autisme. Je lokt met je avatar al reacties op. een normaal gesprek met jou aangaan via dit forum zal nooit lukken met de gedachte dat het altijd op je autisme uit komt.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:49 schreef Autidude het volgende:
[..]
Oh, dat was je 2e vooroordeel?Ik kan je bij deze garanderen dat je aardig sociaal gehandicapt bent. En dan ben ik een austist heh!
Moet je nagaan hoe triest jij bent!
![]()
Zit bij de huur in. En schoomaak dingen zitten eigenlijk bij de boodschappen in.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:50 schreef TheTemperTrap het volgende:
[..]
nee maar je hebt dus wel internet? of betaald je partner dat?
en schoonmaakmiddelen beddengoed, ed.? dan red je dat toch niet met 950 euro? komt toch wel meer bij kijken dan alleen wat je zo op geeft.
ah relaxed.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Zit bij de huur in. En schoomaak dingen zitten eigenlijk bij de boodschappen in.
Dat zie je absoluut verkeerd. Ik kan je dan ook garanderen dat ik een stuk verder ben dan jou. Alleen al gezien het feit dat je wel wilt rellen over de post die je gequote hebt maar geen reactie geeft op mijn eerdere verweer jegens jouw getroll.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:53 schreef TheTemperTrap het volgende:
[..]
je moet je ook niet schuilen achter je autisme. Je lokt met je avatar al reacties op. een normaal gesprek met jou aangaan via dit forum zal nooit lukken met de gedachte dat het altijd op je autisme uit komt.
Volgens mij kan je ook wel gesprekjes met je voeren zonder dat het over autisme hoeft te gaan. of zie ik dat verkeerd?
ah,quote:Op maandag 29 maart 2010 19:01 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat zie je absoluut verkeerd. Ik kan je dan ook garanderen dat ik een stuk verder ben dan jou. Alleen al gezien het feit dat je wel wilt rellen over de post die je gequote hebt maar geen reactie geeft op mijn eerdere verweer jegens jouw getroll.
En dan zeg je dat je met mij niet kan praten omdat ik het op toch wel op autisme gooi ofzo? Nee pik, ik vlucht er niet voor, ik werk er keihard voor om er het beste van te maken. Anders had ik jouw reacties ook wel links laten liggen.
Je kan ook even teruglezen en kijken waar het probleem WERKELIJK ligt.. dat valt namelijk onder dezelfde noemer als jouw eigen kortzichtigheid.. En wederom nogmaals; Simpel figuur..
Denk het ook.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:08 schreef TheTemperTrap het volgende:
Maar ach dat zal dan ook wel de ubertijd zijn geweest.
Ik waardeer deze post heel ergquote:Op maandag 29 maart 2010 19:08 schreef TheTemperTrap het volgende:
[..]
ah,
ik zie nu pas dat ik een reactie van jou heb gemist, excuses hier voor.
Dat je al gewerkt hebt had ik al eerder gelezen. Kan me wel voorstellen dat het niet leuk is dat je steeds word afgewezen. Kan me ook voorstellen dat een uitkering hebben ook niet tof is.
Nogmaals excuses voor de trolls, een eerdere post van mij berust wel op de waarheid, Hellaas, op mijn school was wel een gozer die dus ook autistisch was en die vertelde mij al voordat hij ooit maar eens een keertje had geprobeerd te solliciteren dat hij al een uitkering zou krijgen. Vind het van jou dan wel knap dat je de moeite neemt en ook hebt genomen in het verleden om toch mee te komen in het traject.
Vond die jongen zelf ook wel een simpel figuur om er mee te koop te gaan lopen.
Maar ach dat zal dan ook wel de ubertijd zijn geweest.
Grut'n
TTT
sowieso.. de jongere jaren is allemaal heel makkelijk en los. Ik kan mijzelf ook wel voorstellen dat een autist van 17 denkt van, nou.. ik ben "gesetteld" Geloof me, die komt zichzelf ook nog wel tegen en zelfs een autist is daar slim genoeg voor hoorquote:Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Denk het ook.
Wat als je 17 bent en beseft dat er geen werkgever op je zit te wachten en je de rest van je leven een uitkering gaat trekken?
De wat dommere figuren roepen dan semi-stoer dat ze ' lekker nooit hoeven te werken'
Inderdaad. Kortzichtigheid troef onder veel mensen.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:04 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb 13 jaar werkervaring bij 28 verschillende werkgevers.. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te ontdekken dat er dan steeds iets mis gaat en dat het zo niet mogelijk is om goed te kunnen functioneren, meedraaien etc. Dus daarom zijn we daar ook mee bezig heh, het UWV en Voorzet.
Nog meer vooroordelen? Kortzichtig simpel figuur.
-Huur 320 all in? Meestal is dat wel méér voor een appartement.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
In
Wajong 902
Zorgtoeslag 50
Uit
Huur(all-in) 320 euro.
Zorgerzekering 90 euro.
Telefoon 7,75.
kleding 100 euro.
Vervoer/uitjes 100 euro
sparen 125.
En dan heb ik zeer ruim gerekend. Ik hoop binnenkort in een zelfstandig appartement te trekken. Daar zit huurtoeslag op, ben ik waarschijnlijk enkele tientjes duurder uit (als ik het zelf ga betalen. Ik heb ook nog een partner die minimumloon verdient ).
Als iemand een apartement heeft, dan is er vaak sprake van huurtoeslag.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:33 schreef Yoewie het volgende:
[..]
-Huur 320 all in? Meestal is dat wel méér voor een appartement.
-Losse verzekeringen (wa, inboedel, uitvaart) 10 euro p/mnd? Dat is ook wel duurder geloof ik
-Zorgverzekering 90 euro, dat is alleen de basisverzekering. Vaak heb je als gehandicapte/chronisch zieke ook nog een aanvullende nodig.
En dan nog...
-abonnement sportschool / tijdschrift / vereniging
-niet vergoede ziektekosten
-verzorgingsspullen
-schoonmaakspullen
Zoals men ziet....900 euro voor een wajong is te weinig.
En beunen kun je niet als je ziek bent (misschien wel als je iets psychisch hebt) dus dan zul je het toch echt van dat bedrag moeten doen.
Waar huur jij all-in voor 320 euro? 1-kamer appartement in rotterdam zuid?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
In
Wajong 902
Zorgtoeslag 50
Uit
Huur(all-in) 320 euro.
Zorgerzekering 90 euro.
Telefoon 7,75.
kleding 100 euro.
Vervoer/uitjes 100 euro
sparen 125.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |