Alleen de interestkostenquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:44 schreef DSL het volgende:
Moet aflossing hypothecaire lening ook op de winst-en-verliesrekening of alleen de interest?
Nope klopt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:48 schreef Besman het volgende:
In al die oude examens zitten ook wel een paar marketingvragen.
Wij hoeven dit jaar toch niets van marketing te kennen voor M en O?
Niet iedereen heeft dezelfde boeken hequote:Op woensdag 12 mei 2010 14:56 schreef Granaatappel het volgende:
Nee alleen S&V, NV, EV1, EV2 en Industrie.
Verder DSL: goed nadenken: winst en verlies rekening, dat heeft dus betrekking op het Eigen Vermogen, niet op de Liquide Middelen. Je kijkt dus naar de opbrengsten en kosten of baten en lasten. Aflossingen komen nooit voor op de staat van baten en lasten / resultatenrekening, daar heb je het antwoord dus al.
opdrachten met veel bronnenquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:17 schreef Granaatappel het volgende:
Ben wel goed in M&O (ga ook Bedrijfseconomie studeren), maar sommige vragen m.b.t. aandelen emissies en break-even opgaves zijn soms toch lastig.
Wat zijn jullie zwakste onderdelen binnen M&O?
ff kijkenquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:54 schreef Florence. het volgende:
Iemand die toevallig M&O examen 2008-I heeft gemaakt?
Ik ben bij vraag 15 & daar praten ze over het vierde kwartaal & vervolgens wordt er gepraat over de maanden november, december en januari.
Ik snap dit niet, moet het niet oktober, november en december zijn?
Waarschijnlijk is dit een hele stomme vraag, maar ik zie op dit moment gewoon eventjes het licht niet.![]()
Alvast bedankt.
Staat boven je al uitgelegd volgens mij ;pquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:54 schreef Florence. het volgende:
Iemand die toevallig M&O examen 2008-I heeft gemaakt?
Ik ben bij vraag 15 & daar praten ze over het vierde kwartaal & vervolgens wordt er gepraat over de maanden november, december en januari.
Ik snap dit niet, moet het niet oktober, november en december zijn?
Waarschijnlijk is dit een hele stomme vraag, maar ik zie op dit moment gewoon eventjes het licht niet.![]()
Alvast bedankt.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:52 schreef Granaatappel het volgende:
Kwartaal is 3 maanden, krediettermijn van 2 maanden.
Oktober -> December ontvangen
November -> Januari ontvangen
December -> Februari ontvangen
Alleen de ontvangsten van oktober vallen dan in het 4e kwartaal, 1 van de 3 maanden van het kwartaal dus.
Echter als men spreekt over de opbrengsten/baten dan neemt men natuurlijk de volle 480.000.
Ik heb net ook dat examen gemaaktquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:25 schreef Florence. het volgende:
aah ik snap hm!
ik was er eventjes niet helemaal met mn kop bij hahhaa, sorry!
maar bedankt!
Dat examen had ik een 8.9 ofzo, maar komt omdat ik ook goed ben in MOquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:47 schreef Balenciaga. het volgende:
[..]
Ik heb net ook dat examen gemaakt![]()
Had een 8,4
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zie PMquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:02 schreef Granaatappel het volgende:
Heeft iemand een website ofzo met samenvattingen van de theorie van M&O?
Die kleine theorievraagjes in de examenopgaven heb ik vaak fout en heb geen zin alles door te lezen, ben ik dagen mee bezig.
Nouja ik ben vreselijk slecht in m&o, het is ook mijn enige onvoldoende.. Vandaar dat ik zo blij ben met die 8,4..quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:01 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Dat examen had ik een 8.9 ofzo, maar komt omdat ik ook goed ben in MO
Mijn enige goede vak
Zie ook PMquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef arucard het volgende:
[..]
Kan dat niet hier? Ik heb namelijk ook wel interesse in zoiets.
Heb je een linkje toevallig?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef Perquisite het volgende:
Kan iemand even kijken naar vraag 12 van 2008 I. Want er staat bij bezettingsresultaat dat je W-N * C/N moet doen. Dan krijg ik 24*55 maar het antwoord zegt 24*52 en ik snap niet waar die 52 vandaan komt...
Ja hoor dit zijn de uitwerkingen: http://www.havovwo.nl/vwo/vmo/bestanden/vmo08iant2.pdfquote:
Die 52 zijn je constante machine kosten per machine-uur.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef Perquisite het volgende:
Kan iemand even kijken naar vraag 12 van 2008 I. Want er staat bij bezettingsresultaat dat je W-N * C/N moet doen. Dan krijg ik 24*55 maar het antwoord zegt 24*52 en ik snap niet waar die 52 vandaan komt...
Even kijkenquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:08 schreef arucard het volgende:
Ik heb de samenvattingen voor de liefhebbers ff bij elkaar gezet: http://www.megaupload.com/?d=7GK91N2H
Met dank aan vaatwasafwasmiddel.
quote:
Uhm, en die link hier boven dan?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:46 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Mensen die de samenvattingen nog willen kunnen PMén
O , niet gelezen,.... sorry hoorquote:
Geeft niet hoorquote:Op donderdag 13 mei 2010 17:49 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
O , niet gelezen,.... sorry hoor
Mijn leraar kon het niet garanderen, dus ik zet het er voor de zekerheid maar in.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:28 schreef BaasD het volgende:
Bij de voorgaande CE's zat er een formule blad bij. Krijgt de nieuwe 2e fase dit er ook bij? of moet ik alles in mijn GR zetten?
Ja ik heb die wel goed gerekend, omdat als ik dat geleerd had dat ik dat wel had geweten..quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:08 schreef Granaatappel het volgende:
Oja, bij dat examen van 2008-I, rekenen jullie die vragen dan gewoon goed bij die productiefases? (Komt nl. niet in ons examen voor)
Ja ik heb dat gisteren nog gevraagd aan mijn m&o leraar.. hij zei dat je alle punten krijgt voor zo'n antwoordquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:28 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
O ja, stel he, een vraag met berekenen van de eindwaarde, terwijl iemand elk jaar 2000 euro stort, 20 jaar, tegen 6% ofzo.
Daar heb je formules enz voor, maar stel dat ik op het examen doe :
2000X1.06 + 2000 ..... etc en ik krijg het zelfde antwoord, krijg ik dan het volle puntenaantal ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |