in het Duits?quote:Op zondag 28 maart 2010 11:31 schreef Linus. het volgende:
Het meest verschrikkelijke examen vindt plaats op:
Dinsdag 18 mei om 13:30 - 16:30
Hier moet ook een topic van komen he zodat we er allemaal over kunnen klagen
Ik ook, heb nog voor geen enkel SE voor m&o een voldoende gehaald.. Ja alleen voor een praktische opdracht dan.. De rest zijn allemaal 4'en en 5'en .. Hoe hard ik ook leerquote:Op zondag 28 maart 2010 14:12 schreef hemelsblauw het volgende:
Helaas wel ja wat een kuuuuuuuuuuuuuuuuutvak. Heb nog steeds spijt dat ik dit gekozen heb.
GR volzetten met de theorie, voor de rest moet je gewoon kunnen omgaan met de formulesquote:Op zondag 28 maart 2010 15:05 schreef Mestras het volgende:
Haha het is echt saai inderdaad. Maar als je een beetje goed leert is het wel te doen denk ik.
*Is eventueel ook beschikbaar om uitleg te gevenquote:Op maandag 29 maart 2010 09:43 schreef Piles het volgende:
M&O
Weer even een tvp, vorig jaar ook nog wat dingen uitlegd hier
Gewoon tellenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:56 schreef Balenciaga. het volgende:
Ik word echt agressief van M&O..
Ik ben nu aan het leren over de interestberekening en met contante waarde etc.. En heb het echt STEEDS fout.. of ja.. ik heb het aantal periodes steeds fout waarover je het moet berekenen.. Ik heb echt geen idee hoe je dat kan zien hoeveel periodes je nou steeds moet nemen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Theorie wordt steeds vaker geschrapt. Voornamelijk rekenvragen dus.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:19 schreef DSL het volgende:
Kan iemand mij vertellen of we veel theorie krijgen op het examen? Of toch voornamelijk rekenvragen? Op een paar oefenexamens komt er vrij veel theorie voor, maar een hoop is dit jaar anders.
Uitstekend. Scheelt weer wat werk.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:54 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Theorie wordt steeds vaker geschrapt. Voornamelijk rekenvragen dus.
Hier en daar staan wel eens van die kleine feiten vraagjes die je echt gelezen moet hebben, veel nadenkwerk zit er niet in bij die theorievragen, het zijn vaak weetjes.
Nope daar kwam ik namelijk ook al op uit..quote:
Ik heb als het goed is dinsdag facultatief M&O les, dus dan ga ik het zeker vragen.. Maar ik heb ook precies op dezelfde manier berekend als jij.. En wist bijna wel zeker dat het goed was totdat ik het antwoord zag..quote:Op zondag 9 mei 2010 20:49 schreef Granaatappel het volgende:
Raar...
Mijn manier:
[ afbeelding ]
Dit is wat ik heb geleerd van mijn docent, en dat is gewoon goed.
Het is een oriëntatietoets, geen echt CE dus? Let op, er zitten soms fouten in het CE. (Kwam laatst een oud CE tegen waarbij jaartallen niet klopten.)
Het beste wat je kunt doen is dit je docent laten checken o.i.d.
Ben erg benieuwd!
Ik denk dat er nog wat cijfers bij moeten ?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:10 schreef Balenciaga. het volgende:
Snapt iemand deze opgave misschien:
Mediaan bv ontvangt bij betaling binnen 10 dagen van een leverancier 1% korting voor contante betaling. de rekening moet binnen uiterlijk 30 dagen betaald worden
bereken de kosten van het leverancierskrediet in procentenper jaar.
En de uitwerking is:
365/20 x 1%
euh echt wtf? Ik heb hier nog nooit van gehoord.. Iemand die het misschien kan uitleggen?
Nouja een klasgenoot vroeg het aan mij en zei dat dit er precies zo stondquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:23 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wat cijfers bij moeten ?
1.06^1/12quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:12 schreef Balenciaga. het volgende:
Weet iemand trouwens ook hoe je percentages omrekent?
Bijvoorbeeld 6% samengestelde interest per jaar.. hoeveel is dat per maand?
en enkelvoudig is gewoon delen door 12?quote:
bedrag x 1.06 x 1/12quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
en enkelvoudig is gewoon delen door 12?
Wel elke keer alleen van je begin bedrag nemen.quote:
f kijkenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:26 schreef Weggeslet het volgende:
Oké ik zie 'm even niet, wie helpt me
Van bedrijf blabla is het bedrag van de debiteuren op de balans van 1 oktober 310.000 en de krediettermijn van debiteuren is 2 maanden. De verwachte omzet over het 4e kwartaal is 480.000
De vraag is: bereken de verwachte ontvangst van debiteuren het 4e kwartaal.
Dan is het antwoord: 310.000 [ja dat had ik al] + 1/3 x 480.000 en dat snap ik nou even niet.
Waarom moet die omzet er ook bij?
Ze hebben 2 maanden krediettermijn.... dus die 310000 krijg je over oktober + november.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:26 schreef Weggeslet het volgende:
Oké ik zie 'm even niet, wie helpt me
Van bedrijf blabla is het bedrag van de debiteuren op de balans van 1 oktober 310.000 en de krediettermijn van debiteuren is 2 maanden. De verwachte omzet over het 4e kwartaal is 480.000
De vraag is: bereken de verwachte ontvangst van debiteuren het 4e kwartaal.
Dan is het antwoord: 310.000 [ja dat had ik al] + 1/3 x 480.000 en dat snap ik nou even niet.
Waarom moet die omzet er ook bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |