quote:http://www.deus.be/
Op maandag 13 mei 2002 19:27 schreef Jipje het volgende:
dEUS?
stay by my side, dear sexy
uit het briljante nummer "The Ideal Crash"
quote:Ik ben geen poeet, maar dit valt volgens mij onder 'vrij vers'
Op maandag 13 mei 2002 18:58 schreef Pushit het volgende:
dEUS roeleert, en jij moet dichter worden. Heet dit niet een limmerick ofzoiets?
ontopic: Heb WCS thuis liggen, erg goeie plaat
ga ze weer zien op werchter.....
quote:waarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaarwaar
Op maandag 13 mei 2002 19:03 schreef SP het volgende:
en binnenkort 2x in nederland!
en
wanneerwanneerwanneerwanneerwanneerwanneerwanneerwanneerwanneerwanneerwanneerwanneer
lama, ik zie't al:
quote:woohoo!
di 25 jun 2002 20:00 Paradiso grote zaal AMSTERDAM
wo 26 jun 2002 21:00 Nighttown ROTTERDAM
quote:Hotellounge (Be The Death Of Me).....beslist één van de mooiste nummers ooit gemaakt!
Op maandag 13 mei 2002 22:01 schreef tong80 het volgende:
Suds and Soda !!!
quote:Is ook mijn favoriet.
Op maandag 13 mei 2002 22:02 schreef thecrook het volgende:[..]
Hotellounge (Be The Death Of Me).....beslist één van de mooiste nummers ooit gemaakt!
Waanzinnige band. Met name 'in a bar under the sea' vind ik een wereldplaat.
quote:wanneer is de voorverkoop begonnen dan?
Op maandag 13 mei 2002 22:04 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb m'n kaartje al gehaald hoor
quote:Zaterdag...voor Paradiso dan.
Op maandag 13 mei 2002 22:05 schreef Yo-L het volgende:[..]
wanneer is de voorverkoop begonnen dan?
quote:oei, dan moet ik snel beslissen
Op maandag 13 mei 2002 22:07 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Zaterdag...voor Paradiso dan.
Wat moet ik mij daar nu bij voorstellen?
heb in ieder geval m'n kaartje al gehaald...
quote:Dat vroeg ik mij ook al af ja... misschien gaat barman verder zelf wat doen ofzo.. kan me niet voorstellen dat je 8 uur met alleen maar dEUS kan vullen...
Op maandag 13 mei 2002 22:21 schreef MuadDib het volgende:
op de site van paradiso:
"een feestje met dEUS, 20:00 - 04:00"Wat moet ik mij daar nu bij voorstellen?
quote:Ja wazig......
Op maandag 13 mei 2002 22:21 schreef MuadDib het volgende:
op de site van paradiso:
"een feestje met dEUS, 20:00 - 04:00"Wat moet ik mij daar nu bij voorstellen?
heb in ieder geval m'n kaartje al gehaald...
quote:Beter
Op maandag 13 mei 2002 22:30 schreef MuadDib het volgende:
van de Nighttown site afgeplukt:
dEUS-feest met verschillende bands en DJs die de Belgen zelf hebben uitgekozen. dEUS speelt een lange show in de grote zaal, hun vrienden staanin het voorprogramma of in de basement.
quote:Hoe dan ook: genieten zal ik!
Op maandag 13 mei 2002 22:38 schreef MuadDib het volgende:
In Paradiso begint het zelfs een uurtje eerder
maar is het misschien ook een uurtje eerder afgelopen...
alle dEUS albums zijn eigenlijk overdonderend goed.
maar "in a bar , under the sea" is absoluut mijn meest favoriete dEUS album.
25 juni in nighttown ? oei , daar wil ik eigenlijk ook wel heen , maar volgens mij zit ik dan in turkije ..
mja , ook niks mis mee ..
Nozem gaat ze ook weer zien op Werchter evenals Sonic Youth natuurlijk
* -Wepeel2- verheugt zich op dEUS concert in Paradiso
Wel jammer dat ik ze nooit live heb gezien met Stef er nog bij.
quote:Ehm mijn opa was ook een belg... mag ik nu ook trots zijn op dEUS
Op maandag 20 mei 2002 07:39 schreef freya99 het volgende:
*fiere Belg is*
Ik moet nog en kaartje halen, even op mijn stufi wachten. Mischien komt Zita Swoon wel mee, mar waarschijnlijker mIllionaire. dEUS met Stef Kamil is idd wel heeel erg mooi, als dat eens mocht zijn.
Hoi hoi, op naar Thom, onze favo kettingroker in de hele wereld!
dEUS GAAT OPTREDEN IN !!!OUDE!!! bezetting dus inclusief Stef Kamil en andere vertrokken bandleden!
Echt ontzettend gaaf dat ik (en met mij vele anderen) nu nog een keer de kans krijg om dEUS in vol ornaat aan het werk te zien!
quote:* MuadDib knikt goedkeurend...
Op dinsdag 18 juni 2002 21:43 schreef -Wepeel2- het volgende:
dEUS GAAT OPTREDEN IN !!!OUDE!!! bezetting dus inclusief Stef Kamil en andere vertrokken bandleden!
quote:Poëtisch..
Op maandag 13 mei 2002 18:45 schreef OtherOther het volgende:
een band die het presteert
om met zijn eigenzinnig klanken-spel
mij te bespelen tot enkel kippevel
verdient uiteraard een topic
dus als jullie het niet doen
doe ik het zelf wel
Worst Case Scenario is een meesterwerk
Op de achtergrond hadden ze constant een projectiescherm waarop allerlei filmbeelden werden geprojecteerd. Werkt wel sfeerverhogend. Tijdens een van de nummers zag je springende en zwemmende dolfijnen. Toen een dolfijn na een mooie sprong een vis te pakken kreeg kwam er spontaan een applaus midden in een nummer. Was wel een raar moment
Tijdens 'Serpentine' was het publiek achterin de zaal even erg rumoerig. Helaas toch een storend moment in het concert. De band stopte ook even met spelen en maande het publiek dan ook tot stilte, waarna een paar idioten het nodig vonden om nog maar een paar keer lekker hard te schreeuwen. Zelfs bij dEUS lopen er kennelijk idioten rond.
Voor de mensen die vandaag nog gaan in Rotterdam: veel plezier! Wordt een fantastisch concert.
quote:Ik vond het 1 van de hoogtepunten van de avond, maar idd wel raar.
Op woensdag 26 juni 2002 16:17 schreef -Wepeel2- het volgende:
Toen een dolfijn na een mooie sprong een vis te pakken kreeg kwam er spontaan een applaus midden in een nummer. Was wel een raar moment
Ik vond het ook een goed concert, sommige nummers hadden een iets ander arrangement gekregen waardoor het allemaal wat frisser klonk (behalve bij hotellounge, dat vond ik een matige uitvoering). Suds & soda was als vanouds een hoogtepunt en zelfs de zangeressen waren niet echt irritant (nou ja, heel af en toe wel). Kortom, een topavondje.
quote:Ik miste vooral een beetje de echte climax bij het nummer 'W.C.S.'
Op woensdag 26 juni 2002 16:22 schreef MuadDib het volgende:[..]
Ik vond het 1 van de hoogtepunten van de avond, maar idd wel raar.
Ik vond het ook een goed concert, sommige nummers hadden een iets ander arrangement gekregen waardoor het allemaal wat frisser klonk (behalve bij hotellounge, dat vond ik een matige uitvoering). Suds & soda was als vanouds een hoogtepunt en zelfs de zangeressen waren niet echt irritant (nou ja, heel af en toe wel). Kortom, een topavondje.
quote:idd, dat was ook een minpuntje. Ach, het kan nu eenmaal niet allemaal perfect zijn, toch?
Op woensdag 26 juni 2002 16:35 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik miste vooral een beetje de echte climax bij het nummer 'W.C.S.'
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 26-06-2002 17:46]
quote:Het kwam dicht genoeg bij perfect in de buurt. Ik heb heel wat slechtere concerten gezien. Afgelopen vrijdag nog Madrugada in Utrecht. Dat viel echt tegen. Ze schijnen normaal altijd hele goede live shows te hebben (vrienden van me hadden ze al drie keer gezien, die zagen ze nu dus alweer voor de 4e keer), maar het geluid was af en toe gewoon slecht, ze speelden niet zo lang (voor Madrugada begrippen) en ook nog eens teveel nieuwe (snellere) nummers waardoor ik een aantal oude nummers miste.
Op woensdag 26 juni 2002 17:37 schreef MuadDib het volgende:[..]
idd, dat was ook een minpuntje. Ach, het kan nu eenmaal niet allemaal perfect zijn, toch?
Waarvoor waren eigenlijk de TV-opnamen die gemaakt werden bij dEUS? Loladamusica of iets dergelijks. Ik stond redelijk vooraan, dus ik vrees dat ik nog wel in beeld zal komen
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 26-06-2002 20:02]
Maar dat van die dolfijnen was idd wel wazig.
quote:Sjah, die achtergrondzangeressen. Ik stoorde me er niet echt aan. Hoewel ik af en toe wel eens om me heen keek wie er in m'n buurt zo stond te schreeuwen door de muziek heen. En dat waren dan dus die zangeressen
Op woensdag 26 juni 2002 21:08 schreef earthshrine het volgende:
Was gisteren ook in Paradiso voor het concert.
Het was goed, maar ik vond dat een aantal nummer niet echt goed uit de verf kwamen. Maar dat kwam meestal door die 'achtergrondzangeressen'.Maar dat van die dolfijnen was idd wel wazig.
Dit was trouwens de setlist van de avond, voor de geïnteresseerden:
Via
Little Arithmetics
Instant Street
Put The Freaks Up Front
Sister Dew
Roses
Suds & Soda
Fell Of The Floor, Man
New Song
Magdalena
Magic Hour
Serpentine
Little Ghost
W.C.S.
Turnpike
Nothing Really Ends
ik vond het een erg goed optreden nagenoeg dezelfde setlist als bij het paradiso optreden. Wat me wel opviel was dat zowel degitarist Craig Ward als wel de 'nieuwe' gitarist van millionaire-man Tim VanHamel. Dus er stonden 3 gitaristen op het podium. Behoorlijk crowdy met drummer, bassist, violist en achtergrondzangeressen op het podium! VanHamel deed wat op de achtergrond mee maar mocht wel de solo spelen van een nieuw nummer . Alleen mogen ze de airco wat hoger zetten. mensen vielen zowat flauw van de warmte.
Ik vond dat ze erg enthousiast waren zoals ze op het podium bezig waren, je zag gewoon dat ze plezier hadden, wat de kwaliteit van de muziek ten goede kwam. Ook veel contact zoekend met het publiek, dat ook hier helaas niet stil was bij de rustige nummers (ook na verzoeken van de band om wat stiller te zijn)
Maar al met al een zeer goed optreden en ik wacht met smart op hun nieuwe album.
quote:Veel gebeurd er niet volgens mij... www.isufferrock.com is wel een veel betere site met wat meer nieuwtjes.
Op woensdag 30 oktober 2002 18:56 schreef Seborik het volgende:
Site is al niet meer geupdate sinds juli... is er iemand met wat nieuwtjes?
de laatste dEUS concerten waren ook dan min of meer afsluiting van deze dEUS periode tot en met The Ideal Crash alvorens ze deze andere richting in zouden slaan...
maar ja, dan is nog steeds de vraag... wanneer???
quote:Ja, leg eens uit?
Op zaterdag 26 april 2003 17:14 schreef XL in het FOK!100 topic het volgende:
Misschien moeten we hierover naar een centraal dEUS topic, zodat ik kan roepen dat je dEUS toch echt niet goed kan waarderen als je The Ideal Crash niet het beste album vindt....
quote:Ik wil idd ook wel eens weten waarom ik dEUS niet echt waardeer
Op zaterdag 26 april 2003 17:28 schreef menjo het volgende:[..]
Ja, leg eens uit?
The Ideal Crash van dEUS is met voorsprong het beste album van dEUS.
Luister je de drie albums ('My sister is my clock' noem ik dan maar even geen album) dan hoor je band ontwikkelen. Vanaf een rauw 'Worst Case Scenario' zie je de band zichzelf ontwikkelen, de muziek "evolueert". 'Worst Case Scenario' heb ik altijd een chaos van geluid genoemd, bij 'In A Bar Under The Sea' was de chaos minder en de organisatie groter en 'The Ideal Crash' zie ik dan als een georganiseerde chaos. Ik vind overigens alle albums van dEUS goed, ook al noem ik de muziek chaotisch (dat is ook een stijl).
Ga ik nu op mijn kamer kijken, dan is het daar een chaos. Vroeger was ik van alles kwijt (ook chaos). Cd's lagen overal en zaten soms in het verkeerde doosje enzovoorts. Tegenwoordig is het nog steeds een chaos, die chaos heb ik echter leren kennen, ik weet alles in no-time te vinden. Mijn chaos is georganiseerd. Nou kan ik je vertellen, dat zoekt een stuk prettiger. Zo ook met de chaos van dEUS... georganiseerd klinkt het veel beter.
goed ik moet het verhaal een beetje verpakken, anders komt er waarschijnlijk niemand mee uit de discussie in het top100 topic. Daarom deze eigenaardig vergelijkingen en prikkelingen
Die ontwikkeling van dEUS, die zoektocht naar structuur (zoals ik hem zie) zien de leden ook als ontwikkeling. Ze zien de albums als doorontwikkeling op elkaar. 'In A Bar Under The Sea' hadden ze niet kunnen maken zonder 'Worst Case Scenario' en de meningen die daarover bestonden. Tenminste dit vertelde de aangeschoten drummer mij ooit in de Para (Breda) Zoals eerder vermeld, dEUS groeit... het verdiept... verbreden hebben de mannen van dEUS in hun vele nevenprojecten gedaan. Uit de nevenprojecten komen dan ook de betere (chaotische) albums. Daarmee doel ik natuurlijk op Berchem van Dead Man Ray... toch echt de betere versie van het in het andere topic geprezen 'Worst Case Scenario'.
---edit----
Jullie waren er snel bij, ik had even nodig om te typen hoor....
quote:Ik sprak ook over de waardering van dEUS, niet over de waardering van WCS. Een dEUS-fan zou The Ideal Crash het beste album moeten vinden, want dat is dEUS in (op dit moment al een tijdje) de puurste vorm. Het ging in dat andere topic om dEUS-fans. WCS vind je dus terug in de nevenprojecten.... Dead Man Ray is daarvan denk ik het beste voorbeeld.
Op zaterdag 26 april 2003 17:51 schreef menjo het volgende:
Maar dat is nog steeds maar een mening, die van jou in dit geval. Toevallig is die chaos juist wat ik mis op The Ideal Crash, teveel dezelfde liedjes en te weinig verrassingen. Het is er wel, maar allemaal een stuk subtieler, mij te subtiel en ingehouden. Misschien is de dEUS op WCS wel een soort oervorm maar met ontwikkeling komt niet altijd verbetering.
Maar als ik daarom in naar jou maatstaven geen echte dEUS liefhebber ben dan is dat blijkbaar maar zo .
quote:Volgens mij is 'The Ideal Crash' de puurste. Dat is het laatste album, het laatste statement dat de band gemaakt heeft. Het laatste statement is volgens mij puurder dan het eerste (het meest die band op dat moment)...
Op zaterdag 26 april 2003 18:07 schreef menjo het volgende:
Sorry hoor, maar dat vind ik echt nergens op slaan. dEUS is een band die nogal wat wisselingen heeft gehad in de leden en mede daardoor ook 3 cds heeft gemaakt die nogal van elkaar verschillen. Dat je de eerste, oorspronkelijke vorm (en is die niet bijna per definitie het 'puurst'?) het meest waardeert heeft naar mijn mening niks te maken met je waardering voor de band op zich.Maar als ik daarom in naar jou maatstaven geen echte dEUS liefhebber ben dan is dat blijkbaar maar zo
.
Ben je niet juist fan van een band als je jezelf goed kan vinden in de ontwikkeling daarvan.... als je jezelf alleen kan vinden in het eerste werk, ben je volgens mij geen fan van de band. Maar van dat album.... Je kunt natuurlijk altijd die andere cd's ook goed vinden, maar minder. Dan groei je weg bij de band, of de band groeit weg bij jou.... Daardoor denk ik dat de echte fan the ideal crash het beste album moet vinden. De echte fan is de fan die meegroeit. Een voorbeeld hiervan is volgens mij Live.... Throwing Copper vonden veel van mijn vrienden (terecht) een geweldig album, de band Live kunnen ze op dit moment bijna schieten. Maar Throwing Copper is nog steeds goed.... Mijn vrienden zijn dus geen echte fans van Live, maar 'fan' van het album.
Jij geeft trouwens aan dat je de ontwikkeling van de band veroorzaakt ziet door wisseling van bandleden. Daarover verschillen wij van mening, elke muzikant heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren en specialiteiten maar in een band groei je als groep. De richting van het groeien zou geen gevolg mogen zijn van een individu. Een voorbeeld daarvan is volgens mij de marketingmachine achter Jamai (om het maar even in het extreme te trekken)
quote:Ik maak een onderscheid tussen enerzijds fan van een album en anderzijds fan van een band. Dat kwam naar voor uit het andere topic. Ik breng de discussie met een scherp kantje, dat realiseer ik me terdege, dat is zo gegroeid uit het andere topic... inspiratie hiervoor kwam uit deze post:
Op zaterdag 26 april 2003 18:34 schreef Zander het volgende:
Wat een larie, dan ben ik ook maar geen echte fan. Ik vond 'The Ideal Crash' zelfs een nogal teleurstellende cd na WCS en 'In a bar..', de cd is naar mijn smaak eigenlijk een beetje 'te gewoontjes' en te voorspelbaar, eigenschappen die je dEUS daarvoor toch nooit zou toekennen. Kennelijk ben je volgens het XL-boek alleen maar een fan wanneer je altijd het laatste werk van een artiest per definitie ook hun beste schijf vindt.
quote:Het leek mij leuk om te testen of met deze stelling brood te verdienen was. Ik vraag het me nog steeds af.... stel je even voor
Op zaterdag 26 april 2003 15:39 schreef methodmich het volgende:[..]
Dat moet wel ja, maar toch is het opvallend, aangezien veel dEUS-liefhebbers het latere werk prefereren.
Over 15 jaar heeft dEUS nog 4 albums uit. Ze gaan verder op de weg die met 'The Ideal Crash' is ingeslagen. Daarmee lopen ze verder weg bij WCS. Je vind dan album 1 goed en 3 tot en met 7 beduidend minder goed.... Noem je jezelf dan nog fan?
Wanneer ben je fan?
Als dEUS nog tien middelmatige albums maakt, dan zou ik mezelf geen fan noemen, maar als ze hierna weer terugkomen met iets dat weer meer in mijn straatje ligt, dan beschouw ik 'Ideal Crash' gewoon als een wat zwakkere broeder in een verder uitstekende catalogus.
Jouw redenatie dat je als fan mee moet groeien en dus het laatste album het beste moet vinden, is pure onzin. Er zijn tig bands die een onovertroffen debuutalbum maken, maar waar toch zat mensen fan van zijn. Misschien wel juist omdat ze door het debuutalbum fan zijn geworden en de band daardoor zijn blijven waarderen.
In mijn ogen is In A Bar de beste plaat, puur door het materiaal. The Ideal Crash is ook een schitterend album, wat bij mij ook nog in de top 10 staat in mijn eindlijstje. The Ideal Crash is een gelaagde, meer melodieuze plaat. Dat was wat de band op dat moment wilde. In A Bar kent echter voor mij meer hoogtepunten, omdat het wat minder éénvormig is. Verder bevat de plaat de nummers "Little Arithmetics", "Disappointed In The Sun", "For The Roses" en "Serpentine". Laat dat nou net de nummers zijn die bij veel dEUS-fans het populairst zijn.
En om toch weer even terug te komen op die stelling dat echte fans de laatste plaat het meest zouden moeten waarderen... Ik denk dat weinig Counting Crows-fans dat met je eens zijn, ik denk dat veel Eels-fans die mening niet zullen delen, alsmede de fans van Bettie Serveert, Placebo, Suede, Radiohead, Blur... Voorbeelden te over.
Een fan waardeert de muziek van een band, omdat die hem of haar aanspreekt. Daarbij kies je zelf een favoriet nummer, album, naar je eigen smaak. Dat hoeft niet noodzakelijk het nieuwste te zijn, omdat je ontwikkeling kan waarderen, maar toch het wat oudere werk prefereert.
Ik kan dus echt niet kiezen tussen de 3 albums van hun... ik luister denk ik WCS het vaakst, voor zover dat iets zegt. Maar kiezen zou me nooit lukken.
My Sister = My Clock is maar een extra albumpje, en vind ik dan ook wel echt wat minder leuk... maar dan nog.
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:57 schreef XL het volgende:[..]
Ik sprak ook over de waardering van dEUS, niet over de waardering van WCS. Een dEUS-fan zou The Ideal Crash het beste album moeten vinden, want dat is dEUS in (op dit moment al een tijdje) de puurste vorm.
Ik moet niks en ben 'n beetje fan.
Mag ik dan "In A Bar, Under The Sea" wel 't beste album vinden ? .
quote:Jij snapt 't.
Op zaterdag 26 april 2003 19:27 schreef OtherOther het volgende:[..]
.
Ik moet niks en ben 'n beetje fan.
Mag ik dan "In A Bar, Under The Sea" wel 't beste album vinden ?.
Zonder dollen, ik was alleen maar verbaasd dat ik WCS zo vaak bovenaan zag staan. Prima album. Ik gaf alleen uitdrukking aan mijn verbazing, omdat ik, zoals gezegd, 9 van de 10 keer In A Bar als favoriet hoor.
quote:Juist uit jouw post maakte ik de conclusie op, in het vorige topic was het aanjagen in de discussie en sarcasme naar het slowchatten (een spel, maar door mijn grote mond moest ik het wel uitwerken). Ik had deze mening op voorhand niet uitgedacht, meer ter plaatse uitgewerkt voor de lol en ik vind er nog steeds iets voor te zeggen. Je plaatst het fan zijn in een heel ander tijdsperspectief.... Het verbaasde me dat jullie mijn punten zo resoluut als onzin naar de prullebak verwezen...
Op zaterdag 26 april 2003 19:17 schreef methodmich het volgende:
KnipIk denk dat weinig Counting Crows-fans dat met je eens zijn, ik denk dat veel Eels-fans die mening niet zullen delen, alsmede de fans van Bettie Serveert, Placebo, Suede, Radiohead, Blur... Voorbeelden te over.
knip
Nu sla (weer jij) mij genadeloos hard terug door de counting crows te noemen. Daar ben ik nu echt fan van en inderdaad vanwege de oude platen, maar vooral ook de live-shows... en dat vond ik al bij mijn eerste post in dit topic mijn zwakste punt; (maar is niet een keer zo concreet aangehaald) een band is meer dan een aantal albums.
Het blijft natuurlijk wel gewoon een feit dat The Ideal Crash het beste album van dEUS is.
quote:Tja, maar mijn post was meer uit verbazing, omdat ik WCS inderdaad als opstapje zie naar het latere werk. Daarbij vond ik echter weer wel dat In A Bar het beste album is en ik dat dus ook heel vaak heb gehoord. Maar goed, zo discussieer je weer eens wat...
Op zaterdag 26 april 2003 19:30 schreef XL het volgende:[..]
Juist uit jouw post maakte ik de conclusie op, in het vorige topic was het aanjagen in de discussie en sarcasme naar het slowchatten (een spel, maar door mijn grote mond moest ik het wel uitwerken).
quote:Neem er een biertje bij
Op zaterdag 26 april 2003 19:34 schreef methodmich het volgende:
Maar goed, zo discussieer je weer eens wat...
quote:Geef nog maar een stelling, ik spreek hem wel tegen
Op zaterdag 26 april 2003 19:34 schreef methodmich het volgende:[..]
Maar goed, zo discussieer je weer eens wat...
in 2004 hopelijk weer een nieuw album.
quote:Volgens mij zit je hier redelijk in de buurt van 'de waarheid' zit. Ik zie alleen nog een aanpassing noodzakelijk. Veels bands zijn bij hun eerste cd vaak nog niet bekend en er is dus een grote kans dat je ze pas bij hun tweede of latere album leert kennen. Ik denk dus dat het album dat je het eerste leert kennen meestal het mooiste album van die band zal vinden.
Op dinsdag 29 april 2003 13:39 schreef placebeau het volgende:
Ik wil zelfs uw stelling volledig omkeren. Ik denk dat je als fan van een bepaalde groep meestal niet de laatst uitgekomen plaat als favoriet kiest. En dit vooral omdat je met de vorige CD's al een soort band gekweekt hebt, en die al veel beter kent, en op dat moment de nieuwste plaat zal beoordelen aan de hand van de platen die je al kende. En het dus een hele tijd kan duren tot je de nieuwste plaat precies op zijn waarde kan beoordelen.
Precies ditzelfde verhaal gaat bij mij op voor Silverchair Daar leerde ik eerst Freak Show kennen en dat vind ik nog steeds het mooiste album wat ze hebben uitgebracht...
quote:Is een mooi nummer, maar volgens mij toch niet het mooiste....
Op dinsdag 29 april 2003 12:49 schreef David_K het volgende:
stelling:
'Nothing Really Ends' is het mooiste nummer van dEUS._0_
(waarmee ze bijvoorbeeld ook op werchter 2002 afsloten, wat tevens ook een geweldig concert was)in 2004 hopelijk weer een nieuw album.
De laatste paar concerten vorig jaar (paradiso, nighttown & werchter) waren een afsluiter van "dEUS-oude stijl".... ben dus erg benieuwd voor wat komen gaat!!...
Hier in Vlaanderen is hij al uit de zalen (geloof ik) maar hoe is het in NL? Is die film daar al te zien geweest?
>>>>> www.anywaythewindblows.com <<<<<
quote:Je eigen smaak is natuurlijk je referentiekader, daardoor nooit objectief.
Op dinsdag 29 april 2003 13:39 schreef placebeau het volgende:
Ik wil zelfs uw stelling volledig omkeren. Ik denk dat je als fan van een bepaalde groep meestal niet de laatst uitgekomen plaat als favoriet kiest. En dit vooral omdat je met de vorige CD's al een soort band gekweekt hebt, en die al veel beter kent, en op dat moment de nieuwste plaat zal beoordelen aan de hand van de platen die je al kende.
Echter de duscussie hierboven was een extreme, kwam destijds naar voor uit een discussie op #muziek. Het behouden van standpunten ging boven het voeren van goede argumenten. De waarheid zal in het midden liggen, mijn mening was extreem. Er is echter zeker iets voor te zeggen.
quote:Dat hoeft niet
En het dus een hele tijd kan duren tot je de nieuwste plaat precies op zijn waarde kan beoordelen.
Maar meestal zijn de vorige platen ook gewoon beter. Stel je voor dat elke groep telkens maar betere platen maakt. Hoe meer platen je dan maakt, hoe beter je muziek wordt. Dan zou ik als groep toch elke week een nieuwe CD uitbrengen hoor
Ik vind the ideal crash absoluut niet hun beste plaat, maar ben wel fan van dEUs. Net als ik WYIN de beste plaat vindt van Placebo, De stijl van the white stripes en toch die hard fan ben van die twee. Ben ik nu abnormaal?
quote:Ya, ben ik ook erg benieuwd naar.. kon niet veel wijs worden van dat ene nieuwe nummer wat ze tijdens de laatste concert-reeks speelden.. Maar ik had ook niet gedacht dat ze na "in a bar...." het niveau konden vasthouden (en misschien wel verhogen) met "ideal crash"... dus we moeten vertrouwen hebben...
Op donderdag 2 oktober 2003 19:05 schreef Grobbel het volgende:
Ik ben wel benieuwd of dEUS het hoge niveau van hun vorige platen nog kunnen halen, wat nieuw werk betreft...
De eerste single van Barmans Magnus-project vond ik trouwens niet zo heel erg goed.
Volgende week begint het gezelschap te schrijven aan nieuw materiaal. Rond maart-april zou dEUS de studio intrekken, zodat de nieuwe plaat tegen het einde van de zomer in de winkel ligt. Ondertussen werd drummer Jules De Borgher -- ,,in alle vriendschap'' -- vervangen. Door de personeelswissel blijven nog enkel Tom Barman en Klaas Janszoons over van de oorspronkelijke bezetting.
Het is al vier jaar geleden sinds hun laatste album The Ideal Crash verscheen (een Greatest Hits-verzamelaar niet inbegrepen). Na de promotietournee besloot het Antwerpse kwintet een rustpauze in te lassen. Sindsdien hielden de individuele groepsleden zich bezig met eigen projecten.
Zo maakte bassist Danny Mommens met zijn groep ,,Vive La Fête'' zijn intrede in de modewereld. Zanger Tom Barman oogste succes met zijn film ,,Any Way The Wind Blows'', die intussen al 70.000 kijkers naar de Belgische filmzalen lokte. Van zijn project ,,Magnus'' ligt in januari een album in de winkels. En op 17 november verschijnt een album van de optredens die Barman gaf met pianist Guy Van Neuten.
Artikel uit De Standaard van vorige week.....
[Dit bericht is gewijzigd door lukas op 03-11-2003 16:16]
Vorige drie dEUS platen vond ik geweldig, dus ik heb er alle vertrouwen in.
Hopelijk gaan ze ook weer touren. Concert (vorig jaar?) in Paradiso dat ik gezien heb smaakte naar meer.
quote:Yep, er komt ook weer een (grote) tour
Op maandag 3 november 2003 19:43 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik ben erg benieuwd met welke sound ze op deze plaat komen.Vorige drie dEUS platen vond ik geweldig, dus ik heb er alle vertrouwen in.
Hopelijk gaan ze ook weer touren. Concert (vorig jaar?) in Paradiso dat ik gezien heb smaakte naar meer.
The live double album features a normal CD containing 11 tracks, playable on standard CD-players. As a bonus it also features a Super Audio Compact Disc (SACD) containing another 6 tracks. Tom and Guy will perform several acoustic sets this week to promote the live album.
Tom Barman & Guy Van Nueten Live tracklist:
CD
1. River (Joni Mitchell cover)
2. Right as Rain
3. One Advice, Space
4. Everybody`s Weird
5. River Man (Nick Drake cover)
6. My Funny Valentine (Rodgers & Hart cover)
7. Memory of a Free Festival (David Bowie cover)
8. Serpentine
9. Fruit Tree (Nick Drake cover)
10. Magnolia (J.J. Cale cover)
11. Nothing Really Ends
SACD
1. Magdalena
2. Luxury (previously unreleased)
3. Le Poinçonneur des Lilas (Serge Gainsbourg cover)
4. Little Arithmetics
5. Harry Irene (Captain Beefheart cover)
6. After Midnight (J.J. Cale cover)
[Dit bericht is gewijzigd door DaisyDuke op 25-11-2003 15:15]
quote:Hey dat klinkt als een leuk hebbedingetje. Die moet ik even onthouden als eventueel verjaardagscadeau.
Op dinsdag 25 november 2003 14:20 schreef DaisyDuke het volgende:
Last Friday, November 21st, Tom Barman and Guy Van Nueten released a live double album. The album is a compilation of songs performed by Tom and Guy during their acoustic sets in 2001-2002.The live double album features a normal CD containing 11 tracks, playable on standard CD-players. As a bonus it also features a Super Audio Compact Disc (SACD) containing another 6 tracks. Tom and Guy will perform several acoustic sets this week to promote the live album.
Tom Barman & Guy Van Nueten Live tracklist:
CD
1. River (Joni Mitchell cover)
2. Right as Rain
3. One Advice, Space
4. Everybody`s Weird
5. River Man (Nick Drake cover)
6. My Funny Valentine (Rodgers & Hart cover)
7. Memory of a Free Festival (David Bowie cover)
8. Serpentine
9. Fruit Tree (Nick Drake cover)
10. Magnolia (J.J. Cale cover)
11. Nothing Really EndsSACD
1. Magdalena
2. Luxury (previously unreleased)
3. Le Poinçonneur des Lilas (Serge Gainsbourg cover)
4. Little Arithmetics
5. Harry Irene (Captain Beefheart cover)
6. After Midnight (J.J. Cale cover)
quote:Leuk, wist ik niet, bedankt voor de tip!
Op woensdag 10 december 2003 19:20 schreef bigshadow het volgende:
Radio1.be: 10 jaar dEUS, complete geschiedenis in 5 delen
http://www.cucamonga.be/series/dEUS/dEUS1203-1.htm
quote:graag gedaan maar kreeg de info via 2voor12
Op donderdag 11 december 2003 22:35 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Leuk, wist ik niet, bedankt voor de tip!
quote:van Astrid Joosten herself??!?!
Op donderdag 11 december 2003 23:20 schreef bigshadow het volgende:[..]
graag gedaan maar kreeg de info via 2voor12
quote:En ondertussen heb ik hem dan ook gekregen voor mijn verjaardag.
Op woensdag 10 december 2003 22:44 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Hey dat klinkt als een leuk hebbedingetje. Die moet ik even onthouden als eventueel verjaardagscadeau.
Het is een mooi, verstild plaatje. Ik ken niet alle originele nummers, maar de dEUS nummers worden mooi neergezet. Vaak prefereer ik wel het origineel, omdat het juist de totaalsound is die dEUS zo uniek maakt. Maar de liedjes in een uitgeklede versie horen is zeker geen onaangename ervaring.
De Nick Drake covers worden ook leuk gedaan, maar de originelen blijven absoluut mijn voorkeur horen. Zo'n nummer als Riverman opeens horen zonder de stem van Nick Drake is toch onwennig.
Geweldig trouwens hoe dat fluiten in Harry Irene totaal de mist ingaat.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 30-12-2003 18:52]
quote:Ik geef toch ook meer de voorkeur aan de 'aangeklede' dEUS nummers.. ben het met je eens dat de totaalsound dEUS zo uniek maakt... bovendien is Barman nou niet echt een geweldige gitarist en gaat op een aantal nummers nogal storend in de fout.. Voor mij zijn de hoogtepunten van deze cd dus niet de dEUS nummers maar de covers... Het ab-so-lu-te hoogtepunt van de cd is Harry-Irene, en dan inderdaad de totaal mislukte 'whistle solo'! Super-audio!
Op dinsdag 30 december 2003 18:48 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Vaak prefereer ik wel het origineel, omdat het juist de totaalsound is die dEUS zo uniek maakt.
Geweldig trouwens hoe dat fluiten in Harry Irene totaal de mist ingaat.
quote:Barman heeft wel een erg houterige manier van gitaarspelen ja, dat viel mij ook al op. Gelukkig speelt er wel een goede pianist mee.
Op woensdag 31 december 2003 14:44 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Ik geef toch ook meer de voorkeur aan de 'aangeklede' dEUS nummers.. ben het met je eens dat de totaalsound dEUS zo uniek maakt... bovendien is Barman nou niet echt een geweldige gitarist en gaat op een aantal nummers nogal storend in de fout..
quote:BTW, een erg leuke serie! Het laatste deel is nu ook na te luisteren op de site van radio1.be !
Op woensdag 10 december 2003 19:20 schreef bigshadow het volgende:
Radio1.be: 10 jaar dEUS, complete geschiedenis in 5 delen
http://www.cucamonga.be/series/dEUS/dEUS1203-1.htm
Ik ben zelf wel een dEUS liefhebber . Mijn favo plaat blijft nog altijd My sister is my clock. Het is op zich wel jammer dat ze niet meer durven te experimenteren want dat ging hun erg goed af op die plaat.
Ik wil niet zeggen dat de laatste platen slecht zijn! Integendeel , In a bar is gewoon geniaal . Maar ik mis eigenlijk een beetje het "wilde" experiment.
Het lijkt wel of ze milder zijn geworden.Iemand met mij eens?
quote:De hele serie is nog na te luisteren op de site hoor!
Op vrijdag 2 januari 2004 03:35 schreef Billytm het volgende:
KUT GEMIST!!!!Ik ben zelf wel een dEUS liefhebber . Mijn favo plaat blijft nog altijd My sister is my clock. Het is op zich wel jammer dat ze niet meer durven te experimenteren want dat ging hun erg goed af op die plaat.
Ik wil niet zeggen dat de laatste platen slecht zijn! Integendeel , In a bar is gewoon geniaal . Maar ik mis eigenlijk een beetje het "wilde" experiment.
Het lijkt wel of ze milder zijn geworden.Iemand met mij eens?
quote:Any Way The Wind Blows
Op vrijdag 2 januari 2004 09:45 schreef Catsy het volgende:
Gaat er trouwens iemand naar de film van Tom Barman, Any way the wind blows? Of heeft iemand hem al gezien? Ik ben van plan deze week te gaan kijken...
Een aanrader... verdient veel meer bezoekers dan er tot nu toe zijn geweest!
quote:Die schijnt inderdaad goed te zijn. En dat er goeie muziek in de film zit zal ik wel voor vanzelfsprekend nemen.
Op vrijdag 2 januari 2004 11:19 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Een aanrader... verdient veel meer bezoekers dan er tot nu toe zijn geweest!
Maar waar draait 'ie eigenlijk? In de filmhuizen? Of is 'ie reeds op video?
Ik ben wel benieuwd iig.
So far three new dates, all in The Netherlands, have been confirmed: Thursday March 11th (013, Tilburg), Friday March 12th (Paradiso, Amsterdam) and Saturday March 13th (Tivoli, Utrecht).
quote:Hey dat is wel leuk nieuws. 13 maart in Utrecht moet wel te doen zijn. Hoewel ik 15 maart ook al naar Stef Bos ga. Dus ik moet even kijken wat ik doe.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:47 schreef DaisyDuke het volgende:
In March Tom Barman and Guy Van Nueten will do another series of acoustic sets to promote their ´Live´ double album, which was released on November 21st.So far three new dates, all in The Netherlands, have been confirmed: Thursday March 11th (013, Tilburg), Friday March 12th (Paradiso, Amsterdam) and Saturday March 13th (Tivoli, Utrecht).
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:47 schreef DaisyDuke het volgende:
In March Tom Barman and Guy Van Nueten will do another series of acoustic sets to promote their ´Live´ double album, which was released on November 21st.So far three new dates, all in The Netherlands, have been confirmed: Thursday March 11th (013, Tilburg), Friday March 12th (Paradiso, Amsterdam) and Saturday March 13th (Tivoli, Utrecht).
quote:vvk zaterdag v.a. 31 februari (tenminste voor Paradiso, voor de andere zalen neem ik aan dat de vvk ook op die datum begint..). Zou er op tijd bij zijn want er zijn enkel zitplaatsen...
Op vrijdag 23 januari 2004 19:49 schreef marsterretje het volgende:[..]
Heel erg leuk, maar waar heb je dit vandaan?
(of weet je wanneer de voorverkoop begint??)
Wow tof, dEUS weer eens zien, das best lang geleden....
quote:Even voor de duidelijkheid, en om misverstanden te voorkomen... het is niet dEUS die je eventueel live gaat zien... maar Tom Barman solo...
Op vrijdag 23 januari 2004 20:14 schreef marsterretje het volgende:
Er op tijd bij zijn leek me inderdaad zinnig, daarom reageerde ik ook meteen voor het geval ik morgen lal voor het postkantoor moest gaan liggenWow tof, dEUS weer eens zien, das best lang geleden....
quote:31 februari? Da's een lang schrikkeljaar
Op vrijdag 23 januari 2004 20:04 schreef DaisyDuke het volgende:vvk zaterdag v.a. 31 februari (tenminste voor Paradiso, voor de andere zalen neem ik aan dat de vvk ook op die datum begint..). Zou er op tijd bij zijn want er zijn enkel zitplaatsen...
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:51 schreef lukas het volgende:[..]
31 februari? Da's een lang schrikkeljaar
Maar ik ben wel benieuwd wanneer ze in de voorverkoop gaan want dat wil ik niet missen!
quote:Ok, in mijn enthousiasme maakte ik even verkeerde aannames.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:37 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Even voor de duidelijkheid, en om misverstanden te voorkomen... het is niet dEUS die je eventueel live gaat zien... maar Tom Barman solo...
The album contains the following songs:
1. Rhythm is Deified
2. Summer's Here
3. French Movies
4. Soft Foot Shuffle
5. Jumpneedle
6. Hunter/Collector
7. The Pick-up
8. Rock Chick
9. Pistolero Savvy
10. Buttburner
11. Assault on Magnus
There's also a bonus DVD with the following clips on it:
1. Summer's Here
2. Jumpneedle
3. French Movies
Three Magnus album tracks were used in Tom Barman's film 'Any Way The Wind Blows': Rhythm is Deified, Summer's Here and Assault on Magnus.
quote:Dan ken je het al een tijdje, denk ik.
Op dinsdag 3 februari 2004 19:30 schreef achterop23 het volgende:
Mintzkov Luna
Mintzkov Luna.check het als je van dEUS houdt
quote:euhm, hoe bedoel je dat?
Op dinsdag 3 februari 2004 19:36 schreef methodmich het volgende:[..]
Dan ken je het al een tijdje, denk ik.
mintzkov luna ken ik nu 2 maanden
dEUS kan ik jaren (10 ofzo?!?)
Zaterdag was het he, niet vergetenquote:Op maandag 15 maart 2004 12:47 schreef Venugopalan het volgende:
Ik ben afgelopen vrijdag naar het optreden van Tom barman geweest (Prachtig optreden, zeer de moeite waard!), daar vertelde Tom Barman dat ze momenteel in de studio zaten voor een nieuw dEUS album.
Vrijdag Paradiso, was zooooooooooooooo fijn!! My funny Valentine was hartverscheurend mooi.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:47 schreef Venugopalan het volgende:
Ik ben afgelopen vrijdag naar het optreden van Tom barman geweest (Prachtig optreden, zeer de moeite waard!), daar vertelde Tom Barman dat ze momenteel in de studio zaten voor een nieuw dEUS album.
Groenland, beetje uit de richting hequote:Op maandag 5 april 2004 11:10 schreef DaisyDuke het volgende:
August and Autumn tour!
Many more dates will be announced soon!
August 6/7: Haldern-Pop Festival, Rees-Haldern, Germany
September 2: Nipiaa Rock Festival, Aasiaat, Greenland (tbc)
Leuk voor onze oosterburen en de altijd sympathieke Groenlanders.. ik wacht nog even gespannen af.......
komt al bijna klaar, bij de gedachtequote:Op maandag 5 april 2004 11:20 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Maar ik voel wel een Lowlands optreden in de lucht zitten!
Jep, maar ik vrees dat het nu inmiddels wel uitverkocht is. De kaarten liepen storm.quote:Op maandag 28 juni 2004 01:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
De Mezz in Breda?
Waarom weet ik dat weer veel te laatquote:Op maandag 28 juni 2004 02:33 schreef nozem het volgende:
[..]
Jep, maar ik vrees dat het nu inmiddels wel uitverkocht is. De kaarten liepen storm.
quote:Op maandag 19 juli 2004 01:18 schreef gekke_sandra het volgende:
Sommige nummers zijn best vet van dEUSkomen op Lowlands
mss ff kijken alst lukt
Weet iemand toevallig of ie nog wordt herhaald?quote:Op maandag 19 juli 2004 15:38 schreef methodmich het volgende:
Die reportage over Tom op de BRT was inderdaad interessant, al wist ik het meeste wel al.
Hm, dat ga ik dan maar even goed in de gaten houden...Ben naar twee concerten van ze geweest, en een derde concert lijkt me geweldig!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:59 schreef DaisyDuke het volgende:
Er komen nog genoeg kansen dit najaar hoor....
Ik lees nu op ISufferRock dat bootleggen vrijwel onmogelijk is gemaakt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:08 schreef pfaf het volgende:
Tom aan de XTC??
En nu op zoek naar bootleggers.
Of volgende week lowlands natuurlijk.
Vond jij wel? Wat ik hoorde, vielen ze erg tegen. Ze zijn er natuurlijk ook een tijdje uit geweest.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:26 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
ze waren weer supergaaf op lowlands!!!!!11
ja je moet Fell of the Floor Men , maar live durven te spelen. De chaos de Chaos!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:26 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
ze waren weer supergaaf op lowlands!!!!!11
Doen ze meestal welquote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:24 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
ja je moet Fell of the Floor Men , maar live durven te spelen. De chaos de Chaos!
Ondertussen ook al weer uitverkocht, zeker?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:58 schreef DaisyDuke het volgende:
2 & 3 november spelen ze in de nieuwe bezetting overigens in de, dit keer hopelijk wat minder warme, Mezz Breda....
De Mezz gaat ook al geruime tijd als De Pinda door het leven.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:00 schreef Grobbel het volgende:
dat vage vikingschip (?) dat de Mezz moet voorstellen..
Kan, een bruine boon is ook een optie...quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
De Mezz gaat ook al geruime tijd als De Pinda door het leven.
Kan ik me wel iets bij voorstellen.
gelukkigquote:Op zondag 14 november 2004 20:57 schreef DaisyDuke het volgende:
"En hij zag dat het goed was....."
Klopt. En tot die tijd geen optredens.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:42 schreef bigshadow het volgende:
De plaat is verschoven naar september??
quote:Friday April 1st, 2005
The album is almost finished. Title to be confirmed.
It will feature 12 new songs, of which, at this stage, 9 are finished:
'Pocket Revolution', 'The Real Sugar', 'Firewinds', 'Sun Ra', '7 days, 7weeks' and 'Smoker's Reflect' to name just a few of them.
We are super-proud of the result so far and can't wait to present it to you and play the songs live. We expect to finish work end of May.
We are also happy to announce that dEUS signed a record-deal with V2, who will release the album worldwide in September.
From there on, it's touring like there's no tomorrow: Europe, States, Australia...
The wait has been long enough, we're all eager to play.
Have a great summer.
See you soon.
Tom Barman
Jammer, dEUS is altijd leuk om te zienquote:Op maandag 23 mei 2005 17:44 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Klopt. En tot die tijd geen optredens.![]()
quote:Op zondag 22 mei 2005 22:10 schreef Boeman het volgende:
[..]
ik mis er nog 1: in a bar under the sea, dan heb ik alles
Dat ga ik ook maar doen jaquote:Op zondag 22 mei 2005 22:12 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Kopen dat ding! Je krijgt er geen spijt van.
Wel aardig op zich, maar het kwartje der briljantheid is nooit echt gevallen. Of wellicht komt dat mede door het feit dat ik ze pas vele jaren na de laatste plaat heb leren kennen, en toen was ik zelf de hele Belgische magie alweer een beetje kwijt.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:59 schreef DaisyDuke het volgende:
Evil Superstars ook niet Grobbel?
Als je die inderdaad bezig ziet met Vive la Fete, oef.quote:(poseur & flutbassist Danny)
Wat mij betreft zijn dat W.C.S. en toch ook wel The Ideal Crash.quote:
Ik had deze reactie wel verwacht.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:56 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn dat W.C.S. en toch ook wel The Ideal Crash.
quote:
Het schijnt wel mee te vallen. Ik heb dEUS al eens zien optreden in de bezetting met Mauro en hij kan zichzelf best wel in "dienst stellen van". Dat is iets wat ook wel noodzakelijk is als je wilt samenwerken met Tom Barman, heb ik begrepen (zie SKC en Danny). Toch zal hij zeker zijn stempel op de nieuwe plaat drukken, ik verwacht dat er een wederzijds respect zal zijn tussen hem en Barman.quote:[b]Op maandag 23 mei 2005 21:59 Mauro lijkt me echter niet het type voor de achtergrond en zal ongetwijfeld zijn stempel drukken op het nieuwe geluid.
Aha kijk eens aanquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:45 schreef DaisyDuke het volgende:
16/okt Holland, Utrecht, Tivoli
17/okt Holland, Groningen, Oosterpoort
18/okt Holland, Amsterdam, Paradiso
19/okt Holland, Eindhoven, Effenaar
21/okt Holland, Rotterdam, Nighttown
Mijn vijfde lustrum vier ik dan...quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:50 schreef DaisyDuke het volgende:
12 september is trouwens de officiele release-datum van het nieuwe album!
Ik heb ze weliswaar vorig jaar nog gezien in de Mezz, maar een extra dEUS concert kan nooit kwaad natuurlijk, zeker niet met de nieuwe CD in het vooruitzicht. Even beraadslagen met wat vrienden naar welk concert we het beste kunnen gaan, alleen (woon in Nijmegen tegenwoordig).quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:45 schreef DaisyDuke het volgende:
16/okt Holland, Utrecht, Tivoli
17/okt Holland, Groningen, Oosterpoort
18/okt Holland, Amsterdam, Paradiso
19/okt Holland, Eindhoven, Effenaar
21/okt Holland, Rotterdam, Nighttown
Ik heb ze in het najaar gezien (november of zo), dus het viel best mee met de temperatuur. De akoestiek was overigens echt geweldig.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:01 schreef methodmich het volgende:
In Mezz was het bloedheet toch?
Klopt, dat waren de 2 optredens met Mauro. Misschien wel de beste optredens die ik van dEUS heb gezien.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb ze in het najaar gezien (november of zo), dus het viel best mee met de temperatuur. De akoestiek was overigens echt geweldig.
Je bedoelt de huidige officiele release-datum.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:50 schreef DaisyDuke het volgende:
12 september is trouwens de officiele release-datum van het nieuwe album!
Dinsdag de 7e zelfs al (ik zeg het maar even om te voorkomen dat iemand te laat is)quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
16 oktober in Tivoli... voorverkoop op 9 juni
Damn.. je verkloot mijn misselijke actiequote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:01 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dinsdag de 7e zelfs al (ik zeg het maar even om te voorkomen dat iemand te laat is)
Ik wil wel graag, maar mijn god zeg....20 euroPlus treinkaartje. Ik weet het nog niet!
quote:Op maandag 6 juni 2005 19:55 schreef DaisyDuke het volgende:
Dan heb je mazzel, die concerten waren immers in een mum van tijd uitverkocht.
Die 1e ken ik wel en vind ik best aardig (maar niet beter dan sister drew), die andere ken ik (denk ik) niet.quote:Op maandag 6 juni 2005 21:59 schreef placebeau het volgende:
Sister dew is belange niet het beste nummer.
"little arithmetics" en "fell off the floor, man" na elkaar beluisteren, en je bent verkocht.
nee, heb ze toen op werschter gezien (fell of the floor, man zat ook in die set trouwens)quote:Op maandag 6 juni 2005 22:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die 1e ken ik wel en vind ik best aardig (maar niet beter dan sister drew), die andere ken ik (denk ik) niet.
Was jij ook op LL?
quote:Op maandag 6 juni 2005 21:50 schreef peaceman het volgende:
Wie van jullie kan mij overtuigen om mij de wel/niet aanwezige genialiteit van Deus nogmaals te gaan beluisteren. Oke, ik ken wat liedjes en vind Sister Drew prachtig, maar het optreden op LL 2004 was in mijn ogen weinig overtuigend. Lag dat mij?
Nou zoveel ken ik niet hoor, heb zo'n soort verzamelalbum. Dit vooral omdat ik het (nog) niet aandurfde een regulier album te kopen, maar aangezien jij er behoorlijk weg van bent en wij hier en daar raakvlakken qua smaak lijken te hebben, dacht ik, ik ga eens even informeren. Welke album beveel je aan?quote:Op maandag 6 juni 2005 22:31 schreef DaisyDuke het volgende:
Welke albums ken je Peaceman?
En dEUS op LL was inderdaad vrij matig. Craig zat tegen een nervous breakdown aan en bovendien irriteerde de gehele band zich zichtbaar aan de onkunde van bassist Danny. De situatie in de band was nog nooit zo slecht als toen. Dit was zeker van invloed op de kwaliteit van het optreden toendertijd. Niet veel later zou immers ook 'de grote personeelswisseling' plaatsvinden.
No More Loud Music, bedoel je?quote:Op maandag 6 juni 2005 22:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou zoveel ken ik niet hoor, heb zo'n soort verzamelalbum.
oke dank je wel... zal eens kijken of ik hier en daar goedkoop wat van hen op de kop kan tikkenquote:Op maandag 6 juni 2005 22:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Jouw smaak een beetje kennende zou ik beginnen met "The Ideal Crash" (1999) of eventueel met "In A Bar Under The Sea" (1997).
Vooral "The Ideal Crash" is enorm gelaagd en vraagt een flink aantal luisterbeurten om te
doorgronden.
"In a Bar Under The Sea" is iets gevarieerder qua stijl en vormt als het ware een brug tussen "W.C.S." (vrij experimenteel) en "The Ideal Crash" ('het liedjesalbum').
dan ben ik net terug van vakantie, bovendien door de week, dus helaas een beetje lastig, want toch wel een endje weg voor mij...toch bedankt voor de tipquote:Op maandag 6 juni 2005 22:54 schreef DaisyDuke het volgende:
En nog even voor de volledigheid; 8 september geeft de band een try-out in het Patronaat te Haarlem.
ow hahahaha.... verkeerd begrepen!quote:Op maandag 6 juni 2005 23:05 schreef DaisyDuke het volgende:
Het was ook meer een aanvulling op de tourdata die ik hier eerder heb gepost.
Ik heb het vooral voor WCS en "in a bar ...", maar dat ligt misschien meer aan jeugdnostalgie dan iets anders.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Jouw smaak een beetje kennende zou ik beginnen met "The Ideal Crash" (1999) of eventueel met "In A Bar Under The Sea" (1997).
Vooral "The Ideal Crash" is enorm gelaagd en vraagt een flink aantal luisterbeurten om te
doorgronden.
"In a Bar Under The Sea" is iets gevarieerder qua stijl en vormt als het ware een brug tussen "W.C.S." (vrij experimenteel) en "The Ideal Crash" ('het liedjesalbum').
Ze hebben inderdaad een aantal jaar geleden geschiedenis geschreven op Lowlands, heb ik begrepen. Peacemen bedoelt waarschijnlijk het laatste optreden tot nu toe van dEUS op Lowlands. Ik heb daar een bootleg van gehoord en die vond ik ook behoorlijk tegenvallen, hoewel een bootleg misschien geen goede graadmeter is.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
LL = Lowlands?
Ben een aantal jaren terug op Lowlands geweest,
toen waren ze ook van de partij en waren ze voor mij het hoogtepunt van het festival...
Wat vind je er "kut" aan dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:30 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het enige nummer van hen wat ik echt kut vind is "roses". Het geeft me een beetje hetzelfde gevoel als "creep" bij radiohead.
Ik vind het een kutnummer tussen de rest, wat ze best niet meer spelen. Het is niet bijzonder slecht, maar echt geen waardig dEUS-nummer. net als creep bij radiohead. Maar dat is natuurlijk een gevoel.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:49 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Wat vind je er "kut" aan dan?
"Creep" kan qua genialiteit in de verste verte niet tippen aan "Roses", dus waar komt dat gevoel vandaan?
Ik vind Creep best aardig, al is het natuurlijk in de verste verte niet representatief voor het genre van Radiohead. Is dat met Roses wel zo voor dEUS?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:27 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik vind het een kutnummer tussen de rest, wat ze best niet meer spelen. Het is niet bijzonder slecht, maar echt geen waardig dEUS-nummer. net als creep bij radiohead. Maar dat is natuurlijk een gevoel.
Ik vroeg wat je precies "kut" aan dat nummer vind. Is het de tekst, de zang, de opbouw etc. Niet direct alles afschuiven onder het mom van 'het is een gevoel'.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:27 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik vind het een kutnummer tussen de rest, wat ze best niet meer spelen. Het is niet bijzonder slecht, maar echt geen waardig dEUS-nummer. net als creep bij radiohead. Maar dat is natuurlijk een gevoel.
stomme tekst, maar vooral de saaie opbouw.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:40 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ik vroeg wat je precies "kut" aan dat nummer vind. Is het de tekst, de zang, de opbouw etc. Niet direct alles afschuiven onder het mom van 'het is een gevoel'.
Enne Peaceman, wil je in dit topic dEUS als "dEUS" schrijven?![]()
Saaie opbouw? Ken weinig nummers met intensere spanningsopbouw dan "For The Roses".quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:58 schreef placebeau het volgende:
[..]
stomme tekst, maar vooral de saaie opbouw.
de coloris et gustibus ...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:04 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Saaie opbouw? Ken weinig nummers met intensere spanningsopbouw dan "For The Roses".
Een van mijn persoonlijke favorieten. Een onderschat juweeltje wat mij betreft.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:16 schreef -Dries- het volgende:
Wat vinden jullie van Secret Hell? Ik vind het een prachtlied!
Niet dat ik weet.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:08 schreef pfaf het volgende:
Geniale cd, jammer dat ik het programma gemist heb. Wordt het nog herhaald? Of hebben ze in Belgie niet zoiets als uitzendinggemist?
Echt? Heb ik niet kunnen vinden in de recensies. Hm, en ik heb net de cheap-ass versie gekocht.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:37 schreef JelleS het volgende:
'Dit is Belgisch, Tom Barman en Guy Van Nueten' staat ook op de dubbeldvd van Any way the wind blows. Jaar geleden met veel moeite gevonden, en nu zag ik de dvd opeens bij de Music Shop liggen. Must-have voor elke dEUS fan.
Ik heb de dubbelaar, maar die zit sinds Sinterklaas nog in het plastic.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:54 schreef California het volgende:
[..]
Echt? Heb ik niet kunnen vinden in de recensies. Hm, en ik heb net de cheap-ass versie gekocht.
Echt een film om met dit weer te kijken trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |