wat bedoel je?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:29 schreef Gaijin het volgende:
Weten jullie welke examens dezelfde stof hebben als dit jaar?
Nou, het examen van 2009 bijvoorbeeld, is dat dezelfde leerstof als dit jaar of zijn er dingen toegevoegd/gewijzigd etc.quote:
idd, als je je een beetje verdiept in de materie is het best interessant.quote:
Platentektoniekquote:
Hierboven staat een schema, als je een andere methode hebt moet je kijken naar de hoofdstukken. Die komen vast overeen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:31 schreef Etsu het volgende:
Ikkuuh.
Ik weet niet wat we moeten leren eigenlijk ...
Daar wordt de aarde mee bedoeld, omdat het de enige planeet is waarop vloeibaar water kan voorkomen dacht ik.quote:
Ik had je graag die samenvatting willen geven, het probleem is dat het te dik is om op internet te zetten. Ook op de site van ThiemeMeulenhoff is er geen samenvatting te bekennen.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:26 schreef poffu het volgende:
Samenvatting zwaar nodig, lestmethode buiteNLand sucked echt zwaar
met de examenbundels kan je ook niet leren, alleen oefenvrvagen en examens @_@
Hier nog een, brengt alleen maar meer verwarring. Misschien helpen je lesboeken als je gewoon de achtergrond kent en dan de begrippen opzoekt?quote:Op zondag 23 mei 2010 17:46 schreef Etsu het volgende:
Ja, maar persoonlijk vind ik die samengevatboekjes echt kut.
Dat zou dat erg weinig zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:58 schreef Etsu het volgende:
Ik denk dat je alleen stukken moet leren waar CE bovenaan in het rood staat.
Donderdag.
Dit gaat het hem niet worden.
Klopt, leer alleen Indonesie echt goed omdat ik daar zwak in ben. Voor de rest is t gewoon toepassen icm de Atlas.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:02 schreef Etsu het volgende:
Maar AK is gewoon niet leren, het is toepassen.
Wat is er pittig aan? het is begrippen leren en doorlezenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:03 schreef poffu het volgende:
ik vind AK best pittig, hoe kan je nou het best voorbereiden? examenbundel neem ik aan?
-Theorie lezenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:03 schreef poffu het volgende:
ik vind AK best pittig, hoe kan je nou het best voorbereiden? examenbundel neem ik aan?
Klopt wel! Alleen je moet het als volgt zien volgens mij:quote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:41 schreef Steamydeluxx het volgende:
[..]
Klopt wel! Alleen je moet het als volgt zien volgens mij:
Als er ergens boven een hoofdstuk/paragraaf CE staat, bestaat de CE stof uit alle daarna volgende bladzijden/hoofdstukken/paragraven totdat er weer ergens SE staat. (En de SE stof is dan weer tot het eerstvolgende CE symbooltje red.)
Correct me if i'm wrong! Ik leer niet uit BuiteNLand, kutboek, lastig leesbaar. Heb alles wel ff doorgelezen maar gebruik hoofdzakelijk de Samengevat.
Succes iedereen!
nee staat een kaart in over in de Atlas.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:33 schreef Michel. het volgende:
Moet wel goed komen dit denk ik, als ik het examen zo van vorig jaar bekijk is het niet heel lastig. Moet het köppen systeem ook geleerd worden?
Ik hoop dat ze de examenvragen beperken tot het opschrijven van voor- en achter naam, klasnummer en docent.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
nee staat een kaart in over in de Atlas.
Wie heeft nog meer de Geo als methode?
Ik hoop zooooooooo dat net als vorig jaar Systeem Aarde en het rivieren gedeelte van Nederland wordt beperkt tot maximaal 5/6 vragen en de rest van het examen gaat over steden, arm/rijk etc....
Die van vorig jaar was goed te doen jaquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik hoop zooooooooo dat net als vorig jaar Systeem Aarde en het rivieren gedeelte van Nederland wordt beperkt tot maximaal 5/6 vragen en de rest van het examen gaat over steden, arm/rijk etc....
Ik hoop juist andersom.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
WATquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:44 schreef Etsu het volgende:
Door diffusie is er sprake van homogenisering, toch?
diffusie = vermenging/verspreiding van cultuur als gevolg van migranten/reizigers en moderne communicatiemiddelen zoals tv/internet en commerciele (westerse) bedrijven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:44 schreef Etsu het volgende:
Door diffusie is er sprake van homogenisering, toch?
heterogenisering is geen proces? een samenleving kan alleen homogeniseren geloof ikquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef Etsu het volgende:
Wat is heterogenisering precies dan?
En moeten we Wet van Buys Ballot weten?
Vulkanisme ontstaat als een oceanische plaat convergeert met een continentale plaat. De oceanische plaat duikt dan, vanwege het verschil in dichtheid, onder de continentale plaat en smelt af waardoor een magmahaard ontstaat. De gesmolten magma stijgt dan naar boven en vormt dan een nieuwe vulkaan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:39 schreef zwiele het volgende:
Plooiingsgebergte ontstaat als 2 continentalen platen tegen elkaar aan botsen.
Bij een botsing tussen een continentale plaat en een oceanische plaat schiet de oceanische plaat onder de continentale plaat. Daardoor ontstaat een trog. Aan het einde kan een magmahaard ontstaan. En die zorgt voor vulkanen, maar zijn dit nou schild- of stratovulkanen??quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:41 schreef MaliChica het volgende:
Plooiingsgebergten en vulkanen ontstaan allebei door convergentie, maar het verschil zit 'em in de platen.
Want plooiingsgebergten krijg je bij een botsing tussen twee continentale platen.
En vulkanen ontstaan bij een botsing tussen twee oceanische platen óf bij een botsing tussen een continentale en een oceanische plaat.
Exogeen zijn toch processen van factoren buiten de aarde? Dus wind etcquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:48 schreef julian6 het volgende:
2009-I vraag 1..
Verwering ken ik, maar sediment is toch geen exogeen proces? Dat is toch juist hetgeen dat wordt afgezet als gevolg van verwering?
Ik dinsdagquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:57 schreef Etsu het volgende:
Ik mag maandag nog
Ik ben nu samengevatboekje aan het doornemen.
yeuy! Het bier staat al koudquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:55 schreef Charie het volgende:
Over 23 uur feesten wij.. teminste diegene die klaar zijn
Met de wind in de rugquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:18 schreef Etsu het volgende:
Ik snap het niet meer.
Als je moet kijken naar de wet van Buys Ballot, dan luidt deze: de lucht gaat van hogedrukgebied naar lagedrukgebied en de afwijking in het N-halfrond gaat naar rechts en de afwijking in het Z-halfrond gaat naar links. Maar vanuit welke perspectief moet je dat zien? :S
>>>>>>>> N
---------------------
<<<<<<<< Z
Zoiets? :|
jaquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef Etsu het volgende:
Hoe bedoel je?
Als je het voor je tekent, dus van boven naar rechts en van beneden naar links?
Valt reuze mee, ik denk dat de meeste fysische geografische vragen over vulkanisme zullen gaan een sociaal geografische over Indonesiequote:Op woensdag 26 mei 2010 20:27 schreef KoningEbe het volgende:
Janken met de pet op, dat wordt hetZoveel stof, zal ik er maar vanuit gaan dat ze niet te diep in gaan op elk onderwerp?
Ja ik wel, raden mijn ak leraar ons aan dus ik zou het wel doen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:17 schreef julian6 het volgende:
nemen jullie je rekenmachine morgen?
bij mijn SE's zaten soms rekenvragen
Bij ons staat bij tips dat die misschien handig is voor de verschillen van het bnp/bbp te zien maar dat kan ik zo ook wel zienquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:17 schreef julian6 het volgende:
nemen jullie je rekenmachine morgen?
bij mijn SE's zaten soms rekenvragen
fysisch -> een oorzaak die je moet zoeken bij het landschap (de kenmerken daarvan)quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:30 schreef Jack_is_Back het volgende:
Kan iemand mij de volgende begrippen even kort omschrijven![]()
fysisch-geografisch oorzaak
demografisch gevolg
sociaal-geografisch verklaring
sociaal-cultureel verklaring
Dankuquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:33 schreef julian6 het volgende:
[..]
fysisch -> een oorzaak die je moet zoeken bij het landschap (de kenmerken daarvan)
demografisch -> heeft met de kenmerken van de bevolking te maken (aantal, opbouw, sterftecijfers etc.)
sociaal-geografisch -> een combinatie tussen fysisch en geografisch
sociaal-cultureel -> heeft te maken met de cultuur van de mensen en de kenmerken die daarbij horen
Klopt behalve sociaal geografischquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:33 schreef julian6 het volgende:
[..]
fysisch -> een oorzaak die je moet zoeken bij het landschap (de kenmerken daarvan)
demografisch -> heeft met de kenmerken van de bevolking te maken (aantal, opbouw, sterftecijfers etc.)
sociaal-geografisch -> een combinatie tussen fysisch en geografisch
sociaal-cultureel -> heeft te maken met de cultuur van de mensen en de kenmerken die daarbij horen
Het toepassen van de huidige natuurwetten op historische gebeurtenissen. Gewoon bedenken wat er in het verleden gebeurt moet zijn als je naar de huidige mondiale processen kijkt (zoals platentektoniek).quote:
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:45 schreef Jack_is_Back het volgende:
Dat alle geologische kenmerken verklaard kunnen worde naan de hand van de huidige geologische proccesen.
Kan je leuk opdrachtje voor verzinnen: waarom er uit Nigeria direct ruwe olie word gexporteerd naar Europa.quote:Met de Interactie theorie van Ullman kan je het volgende verklaren
• Verplaatsing van goederen,
• energie,
• informatie
• en migratie
Verplaatsen van personen volgens de Ullman theorie kan alleen als er aan drie voorwaarden wordt voldaan:
• Complementariteit
- De gebieden vullen elkaar aan, voorbeeld: een gebied met een tekort aan arbeidskrachten en een gebied met een overschot.
• intervening opportunity
- tussenliggende mogelijkheid, voorbeeld: oost Europeaan kan naar Nederland, maar Duitsland is aanvankelijk het zelfde als Nederland dus Duitsland is een alternatief dat dichterbij is
• Transferability
- Migratie komt niet opgang als je de afstand niet kan overbruggen. Het gaat dan zelfs over de relatieve afstand. Is de plaats makkelijk te bereiken, tijd, kosten.
Je hebt wel gelijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:24 schreef Etsu het volgende:
Ja, volgens mij wel, maar zit niet veel zinnigs in vind ik.
Kan iemand deze iets beter toelichten voor mijquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:37 schreef Gevalon het volgende:
[..]
Klopt behalve sociaal geografisch
Sociale geografie heeft met maatschappelijke verschijnselen te maken
Er zijn geen opties die dichterbij liggen en goedkoper zijn?.. Ofzoquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:01 schreef poffu het volgende:
Overdraagbaarheid moet Transporteerbaarheid zijn
[..]
Kan je leuk opdrachtje voor verzinnen: waarom er uit Nigeria direct ruwe olie word gexporteerd naar Europa.
Is toch makkelijkquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:03 schreef Le_vogel_du_kiwi het volgende:
[..]
Kan iemand deze iets beter toelichten voor mij
En ik weet het antwoord niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:01 schreef poffu het volgende:
[..]
Kan je leuk opdrachtje voor verzinnen: waarom er uit Nigeria direct ruwe olie word gexporteerd naar Europa.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:08 schreef poffu het volgende:
Terugkomend op mijn vorige vraag:
• Complementariteit
- Nigeria heeft een energieoverschot dus daarom exporteert Nigeria olie. Europa is een welvarend werelddeel waar veel energie word gebruikt. OMdat Europa weinig energiebronnen heeft importeert het olie uit Nigeria
• Intervening opportunity
- Tussen Nigeria en Europa zijn geen andere olieproducerende landen.
• Transferability
- Door mammoettankers kunnen enorme hoeveelheden olie worden vervoerd, waardoor de transportkosten laag zijn
Da's aardrijkskunde altijd.. Gewoon je koppie gebruiken en logisch nadenken. Meestal kom je wel maar op 1 antwoord als je bijvoorbeeld 2 kenmerken moet noemen.. Mja, als je niet leert hoef je ook geen 10 te halen!quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:12 schreef poffu het volgende:
Moet een 6.6 halen
Maar ik weet weer geen zaak over het domein aarde... wel over domein wereld en indonesie
Domein leefomgeving word gewoon gezond verstand gebruiken denk ik....![]()
horst -> twee platen divergeren en de bodem stijgtquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:16 schreef poffu het volgende:
Wel een 6.6 haha en ik heb het probleem dat ik soms te moeilijk denk of teveel doordenk waardoor me antwoord te vergezocht word.. doei punten
Trouwens weet iemand wat een slenk en een horst is ofzo?
Als je een divergente breuk hebt (op een continentale korst), zijn de hoge zijkanten de horst en wat er middenin ligt, dus het lage, is een slenk..quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:16 schreef poffu het volgende:
Wel een 6.6 haha en ik heb het probleem dat ik soms te moeilijk denk of teveel doordenk waardoor me antwoord te vergezocht word.. doei punten
Trouwens weet iemand wat een slenk en een horst is ofzo?
Nee, afwijking naar het westen. Als je het niet meer weet kun je altijd nog bedenken waar de zon opkomt, weet je de draairichting van de aarde ook.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef Etsu het volgende:
Hoe bedoel je?
Als je het voor je tekent, dus van boven naar rechts en van beneden naar links?
Lekker boek heb ik dan.. Kut buiteNLandquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:29 schreef poffu het volgende:
thx
wat julian zegt klopt precies zie ik zojuist als ik het toepas op een examenvraag
in samengevat staat het precies zo (alleen met wat termen erbij)quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:44 schreef Le_vogel_du_kiwi het volgende:
[..]
Lekker boek heb ik dan.. Kut buiteNLandIk heb 't letterlijk geciteerd namelik...
Dus:quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, afwijking naar het westen. Als je het niet meer weet kun je altijd nog bedenken waar de zon opkomt, weet je de draairichting van de aarde ook.
Hoeren we niet te leren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:29 schreef julian6 het volgende:
Weet iemand wat de groene revolutie nou inhield? En waarom dat nadelig was voor kleine boeren?
Klopt, maar als je weet dat het door de draaiing van de aarde komt kun je het altijd nog bedenken bij het examen, mocht je het vergeten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus:
Boven naar links en beneden naar rechts?
Bedrijven in ontwikkelingslanden die de productie gratis/goedkoop doen toch?quote:
Export processing zones.quote:
Economic processing zones, is ff uit m'n hoofd. Dat zijn gebieden waar de belastingstarieven gunstig zijn voor bedrijven en waar de ligging altijd gunstig is voor transport, bijvoorbeeld aan zee.. Hierdoor gaan meer MNO's (multinationals dusquote:
Het is ook verdeelt over 2 jaarquote:Op woensdag 26 mei 2010 23:18 schreef poffu het volgende:
AK is eigenlijk echt ziek veel stof als je dit even vergelijkt met geschiedenis. Ik denk dat je feitelijk meer dan 500 begrippen moet kennen en kunnen toepassen daarnast nog 100 vaardigheden LoL
Dat is met kribben/nevengeulen/uiterwaarde etc.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:29 schreef julian6 het volgende:
kut ik ben Rivieren in Nederland weer helemaal vergeten
even snel een samenvatting doorlezen
Ja misschien noem 3 maatregelen om overstroming tegen te gaan maar niet 3 maatregelen uit dhet Beleid:Ruimte voor de Rivier.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:33 schreef julian6 het volgende:
► Maatregelen. Beleid: Ruimte voor de Rivier (2005): water meer ruimte geven door
retentiebekken
noodoverloopgebied eerder bestaande zijn verdwenen voor bebouwing en infrastructuur.
rivierbedverruiming: door verdieping: verdiepen zomerbed en vergraven van de uiterwaard
rivierbedverruiming door verbreding (dijkverlegging), obstakelverwijdering, graven nevengeulen of hoogwatergeulen
verlaging van kribben.
Ik denk dat de kans 99% is dat er een vraag hierover komt "Noem 3 maatregelen" ofzo
wat is dat dan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:47 schreef poffu het volgende:
selectieve migratie, was dta begrip alweer bijna vergeten! krijgen we sowieso in het examen
Waar de fuck staat dat nou weerquote:Op woensdag 26 mei 2010 23:48 schreef julian6 het volgende:
Stedelijke distributie: bevoorrading aanpassen door venstertijden, slimme bevrachting, milieuzones.
exogeen betekend buiten de aarde en sedimentatie wordt buiten de aarde gevormd. Het is inderdaad gevolg van verweringquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:48 schreef julian6 het volgende:
2009-I vraag 1..
Verwering ken ik, maar sediment is toch geen exogeen proces? Dat is toch juist hetgeen dat wordt afgezet als gevolg van verwering?
Dit is havo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 00:12 schreef Heleenn het volgende:
Wow, wat ik hier lees ziet het er naar uit dat ik toch nog wel behoorlijk wat moet lerenMaar mag een 3,3 halen en ik doe aan zesjementaliteit
![]()
Helaas heb ik ook nog grieks en dat wordt echt gigantische faal. Wil klaar zijn na vrijdag
Het migreren van een bepaalde bevolkings groep gebaseerd op bijv. etniciteit, beroep, geslacht of leeftijd enz. Bijvorbeeld boeren die naar Java trekken omdat daar meer landbouw zou zijn bijv. (noem ik maar wat)quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:48 schreef julian6 het volgende:
Stedelijke distributie: bevoorrading aanpassen door venstertijden, slimme bevrachting, milieuzones.
[..]
wat is dat dan?
wutquote:Op donderdag 27 mei 2010 07:32 schreef julian6 het volgende:
ok
Nu nog even opzoeken wat hot spots ook alweer zijn en dan ben ik er wel klaar voor geloof ik..
paleomagnetisme=de magnetische richting van lava is vastgesteld wanneer het stelt en zo kan de richting later worden vastgesteld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Le_vogel_du_kiwi op 27-05-2010 07:45:25 ]
Kan op tal van manieren, staat in de opgave gegeven. Sociaal-geografisch, fysisch geografisch, sociaal cultureel, demografisch, ligging enz.. Als je het zelf mag bedenken is 't niet zo lastig. Meestal moet je op de lastigste manier iets vergelijken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 07:45 schreef julian6 het volgende:
Wat is nu de beste criteria om twee gebieden met elkaar te vergelijken?
Wablief.quote:Op donderdag 27 mei 2010 07:32 schreef julian6 het volgende:
ok
Nu nog even opzoeken wat hot spots ook alweer zijn en dan ben ik er wel klaar voor geloof ik..
paleomagnetisme=de magnetische richting van lava is vastgesteld wanneer het stelt en zo kan de richting later worden vastgesteld
edit:quote:Op donderdag 27 mei 2010 07:47 schreef Le_vogel_du_kiwi het volgende:
[..]
Kan op tal van manieren, staat in de opgave gegeven. Sociaal-geografisch, fysisch geografisch, sociaal cultureel, demografisch, ligging enz.. Als je het zelf mag bedenken is 't niet zo lastig. Meestal moet je op de lastigste manier iets vergelijken.
quote:Economisch:
− bruto nationaal product
− (gemiddeld) inkomen
− koopkracht
− beroepsbevolking
Demografisch:
− bevolkingsspreiding
− bevolkingsdichtheid
− bevolkingsgroei
− leeftijdsopbouw
Sociaal-cultureel:
− analfabetisme
− taal
− godsdienst
Dat dus.. Maar staat gegeven in de opdracht.. Anders is 't gewoon logisch nadenken, je gaat niet verklaren waarom er in de alpen geen vulkanen zijn aan de hand van de etniciteit van de inwoners of paarsheid van de koeienquote:
Behoorlijk. Was nogal inzicht-gericht volgens mijquote:
Had ik ook, maar ben daar niet heel erg zeker over. Was een van de vragen waar ik over twijfelde. Maar ik herinnerde me wel dat het ongeveer zo moest.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:40 schreef Steamydeluxx het volgende:
[..]
Behoorlijk. Was nogal inzicht-gericht volgens mijWat hadden jullie bij die vraag over het verval? Dat die rivier na 900km 400meter lager kwam te liggen ofzo? Ik iets in de trant van 0,4444.
Ik spacete 'm al toen ik het lokaal binnenkwam en rekenmachines op de tafels zag liggen
Me neither! *doet klacht indienen*quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:43 schreef NordicBlue het volgende:
Ik heb het nooit gehad in de les, verval berekenen.
Je moest verhang uit rekenen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:43 schreef NordicBlue het volgende:
Hoe had jij het gedaan dan?quote:
0,44 inderdaad. Als je gewoon de begrippen geleerd had dan wist je dat de definitie het hoogteverschil per kilometer was.. Dan heb je het inzicht van een brugklas wiskunde leerling nodig om vervolgens te bedenken wat je moet doenquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:40 schreef Steamydeluxx het volgende:
[..]
Behoorlijk. Was nogal inzicht-gericht volgens mijWat hadden jullie bij die vraag over het verval? Dat die rivier na 900km 400meter lager kwam te liggen ofzo? Ik iets in de trant van 0,4444.
Ik spacete 'm al toen ik het lokaal binnenkwam en rekenmachines op de tafels zag liggen
Ik op 5 kantjes, maar dat kwam omdat ik een vraag 3x had verbeterd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:46 schreef Le_vogel_du_kiwi het volgende:
[..]
0,44 inderdaad. Als je gewoon de begrippen geleerd had dan wist je dat de definitie het hoogteverschil per kilometer was.. Dan heb je het inzicht van een brugklas wiskunde leerling nodig om vervolgens te bedenken wat je moet doen![]()
Examen was overigens goed te doen, heb het net 4 op kantjes gekregen!
Mja, je mag ook 400/900 opschrijven. 0,44 is immers een afgerond antwoord en 400/900 is een breuk en dus ook een exact antwoord, er werd niet over afronden of iets dergelijks gepraat dus in theorie zou het exacte antwoord ook goed zijnquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:51 schreef vulli het volgende:
ik vind het nog best knap van mezelf, ik had geen rekenmachine bij me (dom dom) maar kwam wel uit op 0.44Gelukkig maar dat ik nog een beetje kan hoofdrekenen
Maar wat een kutexame was dat
Is er pas over 2 minutenquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:57 schreef Le_vogel_du_kiwi het volgende:
Trouwens, voor de geïnteresseerden (die het aandurven!!): http://correctievoorschri(...)0/tijdvak%201/10798/
Ik had transmigratie (zo stond het in ons lesboek) is dat goed?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:12 schreef EchoAlpha het volgende:
Bij vraag 18 had ik urbanisatie
In het correctievoorschrift staat er ruraale-urbane migratie
fout?
Ik moet nog 3 examens hoor..quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:13 schreef C0bra het volgende:
Echt he kiwi? Ik vind ak normaal makkelijk en sta er een 6.8 voor maar dit was gewoon niet te doen :S Ik had al geen energie meer omdat dit mijn laatste dag is en dan ook nog zon moeilijke? Ik ga wel uit van een norm van minimaal 1.6
Ja, ik had alleen ff de term niet bij de hand.. Heb er selectieve migratie achter gezetquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik had transmigratie (zo stond het in ons lesboek) is dat goed?
Dat dus..quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:20 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb alleen het woord transmigratie
ze vroegen immers niet om een uitleg erachter....
Bij mij stond er gewoon gemengde economie (53e druk)quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:24 schreef Deezertje het volgende:
Vraag 16: gemengde econmomie
In de atlas staat open economie!! Die heb ik dus met ervoor gezet: in de atlas staat:
53e editie staat echt gemengde economiequote:Op donderdag 27 mei 2010 12:24 schreef Deezertje het volgende:
In de atlas staat open economie!! Die heb ik dus met ervoor gezet: in de atlas staat:
Snel even in de Syllabus gekeken, maar verhang staat toch echt in de syllabus *leraar mept*quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:43 schreef NordicBlue het volgende:
52e ook.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:29 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
53e editie staat echt gemengde economie
Ik had urbanisatie opgeschreven...zal wel niet goed zijnquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:32 schreef MisterMister93 het volgende:
Ik kan jullie vertellen dat ik dit niet op school of in de stof ben tegengekomen. Wist niet eens dat dit bestond. ruraale-urbane migratie
Ik ga daar een klacht over indienen, want ik vindt dat ze urbanisatie maar lekker ook goed mogen rekenen!quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:33 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik had urbanisatie opgeschreven...zal wel niet goed zijn![]()
Jaquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:33 schreef NordicBlue het volgende:
Jullie ook allemaal netjes de editie van je bosatlas op de eerste regel gezet?
Anders maak je niet echt vrienden met je corrector denk ik.
N-term vorig jaar was 1.4, dus ik denk zeker 1.4 of hoger.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja
Wat denken jullie dat de norm wordt?
Ik hoop zo hoog mogelijkquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja
Wat denken jullie dat de norm wordt?
Dat ligt aan je corrector denk ik, de examenvoorzitter (buitenstaander, iets met staatsexamen) zei dat er soms correctoren zijn die nog roomser dan de paus zijn, en alleen goedrekenen wat er in het correctievoorschrift staat.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:36 schreef MisterMister93 het volgende:
Trouwens er staat achter ruraale-urbane migratie / de trek naar de stad.
Wat is urbanisatie: De trek naar de stad.
Dat wordt gewoon goedrekenen!
Dat ze maar door de paus flink genomen worden dan maarquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:39 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Dat ligt aan je corrector denk ik, de examenvoorzitter (buitenstaander, iets met staatsexamen) zei dat er soms correctoren zijn die nog roomser dan de paus zijn, en alleen goedrekenen wat er in het correctievoorschrift staat.
Transmigratie is het verhuizen van een bevolkingsgroep als geheel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:41 schreef Deezertje het volgende:
Rekenen ze transmigratie goed dan bij vraag 18?
Mijn leraar geeft al 30 jaar AK, dus die zal wel voor ons vechten hoop ikquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:40 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Dat ze maar door de paus flink genomen worden dan maar
Waar slaat dat op? Het is wel goed hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:43 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Transmigratie is het verhuizen van een bevolkingsgroep als geheel.
In de oudheid kwam transmigratie vaak voor in de vorm van de grote volksverhuizingen, waarbij hele volken zich over honderden kilometers konden verplaatsen.
Ben bang van niet
In de atlas stond toch echt gemengd hoorquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:24 schreef Deezertje het volgende:
quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waar slaat dat op? Het is wel goed hoor.
Dat is wat die vraag vraagt. Hoe heten de migranten? Zoiets.
Heb de vragen niet bij de hand.
wel urbanisatiequote:Op donderdag 27 mei 2010 12:46 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
De economische groei in Indonesië leidt tot meer binnenlandse migratie.
1p 18 Om welke vorm van migratie gaat het hier?
Lijkt me niet dat een volksverhuizing ontstaat uit economische groei?
Dan heb ik verkeerd gekeken *KUT* want ik had groene kleur, open economie 53e drukquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:46 schreef vulli het volgende:
[..]
In de atlas stond toch echt gemengd hoorIn de 53e druk tenminste, of hadden jullie de 52e?
Ik ben net even snel door het antwoordmodel heengelopen, en het ziet er naar uit dat ik het zwaar verkloot heb
Ze vragen verdomme om die fucking beweging hoe dat heet? Dat is toch een divergentie? Platen schuiven uit elkaar? Wtf.quote:11 maximumscore 2
• convectiestromen/magmastromen
Dat had ik ook.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:12 schreef poffu het volgende:
WTF ik heb echt een 3 ofzo..... ?
[..]
Ze vragen verdomme om die fucking beweging hoe dat heet? Dat is toch een divergentie? Platen schuiven uit elkaar? Wtf.
Vraag 10..quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef Deezertje het volgende:
Klacht ingediend bij LAKS over vraag 11
nog meer fouten in het correctiemodel gezien??
Correctiemodel is gelukkig ook niet definitief. Bij sommige vakken komen er nog pagina's bij met andere goede antwoorden. Leraren gaan ook met elkaar praten over andere correcte antwoorden dus je antwoorden kunnen gewoon goed zijn als deze goed zijn onderbouwd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:24 schreef Nizzie het volgende:
Bij mij ging AK voor me gevoel best wel goed, alles ingevuld. Kom ik thuis, nakijken..
ZOVEEL FOUTEN !![]()
Correctiemodel geeft te weinig opties vind ik, er kan zoveel meer goed zijn!
Oh dan hoop ik echt dat ze wat veranderen!quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:26 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Correctiemodel is gelukkig ook niet definitief. Bij sommige vakken komen er nog pagina's bij met andere goede antwoorden. Leraren gaan ook met elkaar praten over andere correcte antwoorden dus je antwoorden kunnen gewoon goed zijn als deze goed zijn onderbouwd.
Ik pleit voor 1,8.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:26 schreef swiften het volgende:
de norm is over een periode van 10 jaar nog nooit onder de 1.0 gekomen <3
http://correctievoorschri(...)0/tijdvak%201/10798/
Jawel! Ik had ook fysische! Stom correctiemodelquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:35 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
Is niemand vraag 10 opgevallen? Chemische verwering volgens het antw model moet toch Fysische zijn?
Ja, ik ook. Had eerst nog getwijfdeld.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:38 schreef Nizzie het volgende:
[..]
Jawel! Ik had ook fysische! Stom correctiemodel
Haha xDquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Had eerst nog getwijfdeld.
Het ging zo:
Fysische - Chemische - Fysische - Chemische - Fysische.
Mooie streep op m'n blaadje dus.
pff.. Ik had geloof ik dat er een hoop regenval was en dat daardoor er (bijvoorbeeld) bodemerosie optreedt, doordat het bergachtig is zal dit verschijnsel alleen maar versnel worden..quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:35 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
Is niemand vraag 10 opgevallen? Chemische verwering volgens het antw model moet toch Fysische zijn?
Ik wil het niet eens weten!quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:22 schreef Etsu het volgende:
We laltijd boven de 1.
Ik heb 1,8 nodig voor een 7
Ik zat eerst met me hoofd bij organogene verwering (dat is met planten ofzo?quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Had eerst nog getwijfdeld.
Het ging zo:
Fysische - Chemische - Fysische - Chemische - Fysische.
Mooie streep op m'n blaadje dus.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:09 schreef julian6 het volgende:
[..]
Wat een KUT! examen zeg. Het ging voor mn gevoel goed maar toen ging ik antwoorden nakijken.. fout fout fout. Ik had bij die migratievraag ook transmigratie opgeschrevenIk bekeek die vraag en gelijk schoot me al te binnen 'Ja!!! deze vraag gaat over transmigratie" dus ik met koeieletters dat opschrijven
wel met ze allen klagen he!
Hoeveel punten had je ongeveer?quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:09 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ik zat eerst met me hoofd bij organogene verwering (dat is met planten ofzo?) maar uiteindelijk toch voor fysische gegaan, blijkt dat alsnog fout te zijn
Wat een KUT! examen zeg. Het ging voor mn gevoel goed maar toen ging ik antwoorden nakijken.. fout fout fout. Ik had bij die migratievraag ook transmigratie opgeschrevenIk bekeek die vraag en gelijk schoot me al te binnen 'Ja!!! deze vraag gaat over transmigratie" dus ik met koeieletters dat opschrijven
wel met ze allen klagen he!
tis ook gewoon BS, in mijn boek hebben ze een hele paragraaf aan dat onderwerp besteed dus ik was er echt heilig van overtuigd dat het transmigratie moest zijn en niets anders dan datquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
![]()
![]()
Idem. Ik zag hem, toen ging ik op kladblaadje:
TRANSMIGRATIE !!!!!
opschrijven, omdat ik bang was dat ik hem ging vergeten.
Ik snap niet waarom die fout is.
Ze vragen welke beweging geven die pijltjes aan!!! ik zie een plaatje met twee witte pijltjes dus ik schrijf onmiddelijk divergentie op. Dan staat er 'wat is de oorzaak hiervan' dus ik schrijf convectiestromingen op. Hoe goeder kan je het hebben? maar toch is het foutquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:16 schreef Etsu het volgende:
Convectiestroming had ik wel goed, bijna iedereen had divergerende platen.. Ik ging ook eerst twijfelen.
Nja, hopen dat mijn correctoren wat soepel zijn en de norm hoog is.
Nou, er stond wel bij 'in de aardmantel'. Ik heb er ook overheen gelezen hoorquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:18 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ze vragen welke beweging geven die pijltjes aan!!! ik zie een plaatje met twee witte pijltjes dus ik schrijf onmiddelijk divergentie op. Dan staat er 'wat is de oorzaak hiervan' dus ik schrijf convectiestromingen op. Hoe goeder kan je het hebben? maar toch is het fout
Was het niet gewoon fysische ? .. ze kunnenook fouten hebben gemaakt omdat ze fysische verwering hebben omschreven. ?:@.. daar hoop ik op (a)... en ik had ook transmigratie..quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:38 schreef Nizzie het volgende:
[..]
Jawel! Ik had ook fysische! Stom correctiemodel
Komt wel goed dan!quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:48 schreef julian6 het volgende:
29 punten
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 4.3 en 6.4.]
ik moest minstens een 4.6
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |