Ok, dus omdat ik mijn mening met argumenten onderbouw, ben ik arrogant? Dan zijn Joepiejoepie en Flammie dat dan toch ook? Maar goed, een ieder mag me arrogant vinden - zegt voor mij meer over jouw perspectief dan dat het iets over mij zegt, denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind wel dat jij met een bepaalde arrogantie je boodschap hier verspreidt.
Je vertelde dat je veel geblowed hebt, maar tot inkeer bent gekomen en nu vrouw en kinderen hebt en werk. Maar zo gaat het toch met het gros van de jongeren ? Een periode van ontdekken van van alles en dan gaan settelen. Maar dat heeft toch niets met the Secret te maken? Dat lijkt mij een gewone ontwikkeling die ieder mens doormaakt.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je vertelde dat je veel geblowed hebt, maar tot inkeer bent gekomen en nu vrouw en kinderen hebt en werk. Maar zo gaat het toch met het gros van de jongeren ? Een periode van ontdekken van van alles en dan gaan settelen. Maar dat heeft toch niets met the Secret te maken? Dat lijkt mij een gewone ontwikkeling die ieder mens doormaakt.
Elke gedachte is creeerend .... is het niet in deze realiteit dan wel in een anderequote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:10 schreef Plus1 het volgende:
Dat is het mooie: iederen past The Secret toe! Nu, op dit moment, iedereen op aarde. Alleen niemand doet het bewust. Als ze dat wel deden, zag de wereld er heel anders uit.
Nuance: voor jou is er geen reden om aan te nemen dat het werkt, omdat je je nog niet voldoende hebt verdiept in de materie.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef Flammie het volgende:
[..]
Helemaal mee eensOok om het feit dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat the secret echt werkt behalve doen alsof je boven de slapers staat
![]()
@ plus 1:
iedereen doet wat Allah van hem/haar verlangt maar niet bewust. als ze dat wel deden zag de hele wereld er anders uit.
Hé hé, eindelijk iemand die het snaptquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Elke gedachte is creeerend .... is het niet in deze realiteit dan wel in een andere
Wat bedoel je met perspectief?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:10 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Ok, dus omdat ik mijn mening met argumenten onderbouw, ben ik arrogant? Dan zijn Joepiejoepie en Flammie dat dan toch ook? Maar goed, een ieder mag me arrogant vinden - zegt voor mij meer over jouw perspectief dan dat het iets over mij zegt, denk ik.
Dat is het mooie: iederen past The Secret toe! Nu, op dit moment, iedereen op aarde. Alleen niemand doet het bewust. Als ze dat wel deden, zag de wereld er heel anders uit.
Ergens een andere visie over hebben is niet hetzelfde als iets niet begrepen hebben. Bovendien is het dikgedrukte wederom iets waarmee je pretendeert boven anderen te staan (superieur):quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:00 schreef Plus1 het volgende:
Verwonderd dan, als je het zo wilt noemen (zelfkennis?). Ik beschik dus door mijn opmerkingen niet over empathie? Je hebt echt niets begrepen van wat ik heb gezegd, je hebt je slechts blind zitten staren op iets dat in jouw ogen kwetsend kan zijn voor andere mensen.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
Maar als jij de slapende mensen zegent (wat een woord trouwens) waarom zeg je dan vlak erna dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen wakker is?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:18 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Nuance: voor jou is er geen reden om aan te nemen dat het werkt, omdat je je nog niet voldoende hebt verdiept in de materie.
En wat het slapen betreft: heb ik gezegd dat jullie minder zijn omdat jullie nog slapen? Nee, dat oordeel plak je er zelf op. Ik zegen jullie slapende mensen juist, dankzij jullie bestaat de tegenpool ook in dit universum.
Dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:33 schreef Parlay het volgende:
Maar als jij de slapende mensen zegent (wat een woord trouwens) waarom zeg je dan vlak erna dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen wakker is?
Je spreekt jezelf best vaak tegen, ja ik lurk hier mee.Ik snap je bedoelingen wel en je visie ook wel enigzins, maar het lijkt alsof je zelf niet precies weet wat je over wilt brengen. Het is het net niet, zeg maar.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:33 schreef Parlay het volgende:
[..]
Maar als jij de slapende mensen zegent (wat een woord trouwens) waarom zeg je dan vlak erna dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen wakker is?
Je spreekt jezelf best vaak tegen, ja ik lurk hier mee.Ik snap je bedoelingen wel en je visie ook wel enigzins, maar het lijkt alsof je zelf niet precies weet wat je over wilt brengen. Het is het net niet, zeg maar.
Omdat het een simpele vaststelling van een feit is. Ik zeg niet dat de wereld beter zou zijn als iedereen wakker was. Slechts anders. Jullie plakken overal een oordeel aan, ik niet. Anders is niet beter. Slapend is niet slechter dan wakker.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:33 schreef Parlay het volgende:
[..]
Pretendeer ik beter te zijn dan anderen? Of maken jullie dit er van?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ergens een andere visie over hebben is niet hetzelfde als iets niet begrepen hebben. Bovendien is het dikgedrukte wederom iets waarmee je pretendeert boven anderen te staan (superieur):
"Je bent het niet met me eens, dus je begrijpt het niet."
[..]
Helemaal mee eens.
Dat wat je in een ander ziet, herken je slechts van jezelf. Als je een bepaalde mening over een ander hebt, is dit altijd een weerspiegeling van wat je van jezelf op een bepaald niveau denkt. Als je mij arrogant vindt, omdat ik een bepaalde visie heb (een [andere/i] geen [i]betere), dan zegt dat iets over hoe jij naar de wereld kijkt.quote:
Ehm...Plus1 is er gewoon nog en vindt het een beetje raar dat Joepiejoepe doet alsof hij er niet meer is...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Bovendien vind ik dat Plus1 erg volgens aangeleerde(?) regeltjes spreekt. Bijna alles wat tegen hem gezegd wordt door mensen die het niet met hem eens zijn, doet hij af als:
"Dat jij er zo over denkt, zegt meer over jou dan over mij."
En als je zijn visie niet deelt:
Je bent nog niet wakker, daarom begrijp je het niet.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:21 schreef UncleScorp het volgende:
Arrogantie en superioriteit ? ... doet me zowat denken hoe hier gedaan wordt over het al dan niet hebben van diploma's en het al dan niet daaraan gekoppeld IQ.
Ik heb je al eerder gemeld dat jijzelf echt degene bent die in dit en het vorige topic het allermeest oordeelt over anderen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:37 schreef Plus1 het volgende:
Omdat het een simpele vaststelling van een feit is. Ik zeg niet dat de wereld beter zou zijn als iedereen wakker was. Slechts anders. Jullie plakken overal een oordeel aan, ik niet. Anders is niet beter. Slapend is niet slechter dan wakker.
Het was een aanvulling op mijn post daarvoor. Als je dat niet doorhad, lig je echt nog een beetje te slapen hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:41 schreef Plus1 het volgende:
Ehm...Plus1 is er gewoon nog en vindt het een beetje raar dat Joepiejoepe doet alsof hij er niet meer is...
Welk oordeel dan? Kom op met die bloemlezing.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:43 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb je al eerder gemeld dat jijzelf echt degene bent die in dit en het vorige topic het allermeest oordeelt over anderen.
En nee, ik ga niet weer een bloemlezing geven. Is ook niet nodig, bijna al jouw reacties staan vol met oordelen richting anderen.
Ho Ho, ik oordeel nergens en waarom krijg ik dat gevoel dan wel steeds als ik jouw posts lees. Toegegeven je word hier aardig de hoek in gedreven afentoequote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:37 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Omdat het een simpele vaststelling van een feit is. Ik zeg niet dat de wereld beter zou zijn als iedereen wakker was. Slechts anders. Jullie plakken overal een oordeel aan, ik niet. Anders is niet beter. Slapend is niet slechter dan wakker.
Slaap lekkerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:44 schreef Plus1 het volgende:
Welk oordeel dan? Kom op met die bloemlezing.
Was dan ook niet aan jou gerichtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:45 schreef Parlay het volgende:
[..]
Ho Ho, ik oordeel nergens en waarom krijg ik dat gevoel dan wel steeds als ik jouw posts lees. Toegegeven je word hier aardig de hoek in gedreven afentoeMaarrrr, ik als meelezer snap de kritiek wel. En dat kan je niet enkel toespelen op "ons" oordeel over beter/slechter. Zo denk ik er namelijk niet over maar dat lees ik wel in jouw posts. Nogmaals, jammer, want je hebt echt wel een punt het komt alleen een beetje rot je toetsenbord uit.
quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:37 schreef Plus1 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |