abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 21:42:32 #201
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_79982209
Les 17 zit er weer op. 5,90km in 35:13. Lekker gelopen. Temperatuur was perfect om te lopen en ik begin steeds vaker in een echt ritme te komen. Heerlijk om in een loopcadans te zitten waarbij het niet uitmaakt hoe lang het loopblok nog duurt.
  maandag 5 april 2010 @ 21:51:36 #202
175950 Marurk
Baggeraar
pi_79982678
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:42 schreef Coelho het volgende:
Les 17 zit er weer op. 5,90km in 35:13. Lekker gelopen. Temperatuur was perfect om te lopen en ik begin steeds vaker in een echt ritme te komen. Heerlijk om in een loopcadans te zitten waarbij het niet uitmaakt hoe lang het loopblok nog duurt.
Goed bezig.
Mijn spierpijn moet even over zijn (na een aantal maanden niet gelopen te hebben, was dat intensieve hardlopen niet zo slim ), en dan ga ik weer. Heb er weer zin in gekregen, vooral omdat het weer nu beter is. En ik wil dan toch echt 3 x per week gaan.
pi_79993429
Mijn spierpijn valt me ernstig mee, gelukkig. Beetje last van m'n schenen (yeah I know ).
Vanavond maar weer eens zwemmen, rustig aan doen, om de boel in beweging te houden. Morgenavond les 6 van Evy.
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:58:56 #204
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79993859
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:20 schreef KingOfMars het volgende:
Mijn spierpijn valt me ernstig mee, gelukkig. Beetje last van m'n schenen (yeah I know ).
Vanavond maar weer eens zwemmen, rustig aan doen, om de boel in beweging te houden. Morgenavond les 6 van Evy.
Nog ff een vraagje over RunkeeperPro..
begrijp ik nou goed dat je een intervaltraining aan kan zetten over je eigen muziek? Dus de minuten van bijv. je Evy schema ingeven.. je eigen muziek luisteren en je stats bijhouden?

Dan denk ik dat ik 'm toch maar ga aanschaffen

en waarom niet KingOfRozeKoeken? die nieuwe nick van je is echt niks..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79994263
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:58 schreef E.T. het volgende:

Nog ff een vraagje over RunkeeperPro..
begrijp ik nou goed dat je een intervaltraining aan kan zetten over je eigen muziek? Dus de minuten van bijv. je Evy schema ingeven.. je eigen muziek luisteren en je stats bijhouden?

Dan denk ik dat ik 'm toch maar ga aanschaffen
Volgens mij kan dat ja - al heb ik het nog niet geprobeerd. Verder is de Pro versie ad free en heb je ook audio cues. Wat ik erg jammer vind is dat live tracking niet in de Pro versie zit, daarvoor moet je Reports aanschaffen...
pi_80011289
Beste fanatiekelingen.

Ik ben een paar weken geleden begonnen met hardlopen om mijn winterbuikje er weer af te lopen en weer wat conditie te krijgen, want die is op dit moment echt 0,0.
Van verschillende mensen gehoord dat het start to run programma met Evy wel een goeie en motiverend hulpmiddel is. Dus daar ben ik vandaag mee begonnen.
Omdat ik al wel wat getraind had ben ik begonnen bij les 4. Was na de 22 minuten wel kapot maar de totale afstand viel me nog helemaal niet tegen (4,4 km).

Wel kreeg ik al vrij snel last van mijn schenen. Het voelde alsof die spier de hele tijd aangespannen was waardoor het moeilijk was om een natuurlijke loopbeweging te maken. Dit was vooral te merken als je tussendoor weer ff mocht lopen. Wanneer je dan ging hardlopen verdween het gedeeltelijk wel maar het bleef irriteren.

Weet iemand van jullie waardoor dit zou kunnen komen? Is dit gewoon ongetraind zijn of zou het ook aan slecht schoeisel kunnen liggen?

Met het lekkere weer vandaag vond ik het in ieder geval heerlijk om een stukje te lopen tussen het leren van mn tentamens dus ik ga het zeker nog een tijdje volhouden
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_80011349
Ik lees twee dingen voor wat zere schenen betreft... warming up en laaaaaangzaam opbouwen. Beide zeer belangrijk!
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:42:03 #208
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80011535
Last van schenen kan wijzen op een onbalans tussen scheen en kuitspieren, wat gestimuleerd kan worden door ongetraind te ver te gaan en slecht schoeisel waarmee de klappen niet gedempt worden. Ga het vooral niet forceren, shin splints (zoals het heet) zijn verschrikkelijk naar en ben je niet zomaar vanaf. Op welke schoenen loop je en hoe oud zijn deze?

Succes met de tentamens en het lopen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:04:17 #209
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80025237
Volgens mij ga je ook erg hard als je in les 4 al 12 gemiddeld loopt. Uitgaande van 6km/u voor de wandelstukken heb je dus 18km/u met de loopstukken gelopen. Buiten het feit dat ik dit niet kan geloven, lijkt me de pijn komen uit overbelasting.
pi_80026578
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:04 schreef Coelho het volgende:
Volgens mij ga je ook erg hard als je in les 4 al 12 gemiddeld loopt. Uitgaande van 6km/u voor de wandelstukken heb je dus 18km/u met de loopstukken gelopen. Buiten het feit dat ik dit niet kan geloven, lijkt me de pijn komen uit overbelasting.
nee want het was telkens 2 minuten lopen, 1 minuut hardlopen.
Het mp3'tje duurde 22 minuten en heb de afstand opgemeten met http://www.afstandmeten.nl/, dat lijkt me redelijk accuraat.
  woensdag 7 april 2010 @ 09:37:04 #211
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80032862
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:38 schreef Pablo88 het volgende:

nee want het was telkens 2 minuten lopen, 1 minuut hardlopen.
Het mp3'tje duurde 22 minuten en heb de afstand opgemeten met http://www.afstandmeten.nl/, dat lijkt me redelijk accuraat.
Dan heb je waarschijnlijk een andere les gelopen dan les 4 Les 4 van Evy is 1'/1' - 2'/2' - 2'/2' - 3'/3' - 3'/3' (22'). Al heb je maar 7 minuten gewandeld en 15 minuten hardgelopen, dan nog ga je bijna 15km/u op de hardloopstukken.

NOFI, ik denk alleen te kunnen constateren dat je een erg hoog tempo hebt en denk daarmee je (overbe)last(ing) te kunnen verklaren.
pi_80034666
Ik ga zo weer rondje van 3,5 km hardlopen (afgewisseld lopen en dan hardlopen), hopelijk heb ik nu lang genoeg gewacht na het eten, de vorige keer kreeg ik enorme zijsteek!
Ik ben een meisje =)
  woensdag 7 april 2010 @ 10:37:43 #213
3185 Adelante
To let it go now
pi_80034719
Les 11 volbracht
Wederom de intervalles (8x2 min) en deze ging zwaarder dan vorige week, maar waarschijnlijk omdat ik ook sneller wilde dan vorige week Plus het kon in korte broek want heerlijk weer
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_80036757
En weer terug, zonder zijsteek!
Ik ben een meisje =)
  woensdag 7 april 2010 @ 11:30:33 #215
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_80036922
Gister overgeslagen, was door mijn rug gegaan en kon amper lopen, dat voelde niet chill .
Vanavond les 5 doen. Ik ren altijd rond een uurtje of 10 .
pi_80039524
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:37 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk een andere les gelopen dan les 4 Les 4 van Evy is 1'/1' - 2'/2' - 2'/2' - 3'/3' - 3'/3' (22'). Al heb je maar 7 minuten gewandeld en 15 minuten hardgelopen, dan nog ga je bijna 15km/u op de hardloopstukken.

NOFI, ik denk alleen te kunnen constateren dat je een erg hoog tempo hebt en denk daarmee je (overbe)last(ing) te kunnen verklaren.
Denk dat we het dan over iets anders hebben, ik weet zeker dat ik les 4 heb gedaan. (wel uit het 5 km pakket) En dat was toch echt elke keer 2 min hardlopen, 1 minuut wandelen..

Maar desalniettemin, ik zal je advies om het rustiger aan te doen een proberen. Maar denk dat nieuwe schoenen ook een goed plan zijn.
  woensdag 7 april 2010 @ 12:50:32 #217
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80039559
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:36 schreef Dupje het volgende:
Ik ga zo weer rondje van 3,5 km hardlopen (afgewisseld lopen en dan hardlopen), hopelijk heb ik nu lang genoeg gewacht na het eten, de vorige keer kreeg ik enorme zijsteek!
Zijsteek kan ook samenhangen met te weinig drinken. Heb er ook wel eens last van en vaak zijn dat de dagen dat ik op mijn werk alleen aan de koffie heb gezeten en het drinken van water erbij in geschoten is.
  woensdag 7 april 2010 @ 12:52:22 #218
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80039633
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:49 schreef Pablo88 het volgende:

[..]

Denk dat we het dan over iets anders hebben, ik weet zeker dat ik les 4 heb gedaan. (wel uit het 5 km pakket) En dat was toch echt elke keer 2 min hardlopen, 1 minuut wandelen..

Maar desalniettemin, ik zal je advies om het rustiger aan te doen een proberen. Maar denk dat nieuwe schoenen ook een goed plan zijn.
Zie de link in de OP: http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Aqa0g76mqLBVdFVITWNwbW1HZl9JcXVzdi1xYlFpbmc&hl=en

Succes met het vinden van de juiste balans!
pi_80040189
Vanavond les 6! En, can't believe I'm saying this, maar ik heb er zin an! .
pi_80040192
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:52 schreef Coelho het volgende:

[..]

Zie de link in de OP: http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Aqa0g76mqLBVdFVITWNwbW1HZl9JcXVzdi1xYlFpbmc&hl=en

Succes met het vinden van de juiste balans!
Mss heb ik het idd dan toch mis
  woensdag 7 april 2010 @ 13:50:32 #221
3011 E.T.
pi_80041740
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:07 schreef KingOfMars het volgende:
he, heb jij een dag overgeslagen? Jij liep een dag voor op mij, maar ik ga vanavond ook voor les 6
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_80041843
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:07 schreef KingOfMars het volgende:
Vanavond hopelijk lopend ipv Kruipend naar huis , Djeez leuk zo een atletiekvereniging
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80042672
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:50 schreef E.T. het volgende:

[..]

he, heb jij een dag overgeslagen? Jij liep een dag voor op mij, maar ik ga vanavond ook voor les 6
Ehhhhh ja klopt. Ik heb een dag extra gelopen omdat ik m'n loopdagen anders wilde. Ik wil ma-wo-za lopen ipv di-do-zo en dus heb ik afgelopen zondagochtend les 4 gelopen en maandagavond les 5. En vanavond dus les 6.
pi_80044974
Gisteren Evy serie 2 les 3 gelopen, waarin een 10 minuten warming-up, 25 minuten lopen met een paar keer 30 seconden versnellen en 10 minuten cooling down. Vond het een lekkere les! Bij het opwarmen eerst in een sukkeldrafje lopen, daarna 2 minuten huppelen ( gelukkig was ik al een beetje uit de bewoonde wereld ) nog een stukje sukkeldrafje en daarna rekken en strekken. Grappig dat Evy zegt "Leg je been NU op 1 meter hoogte". Alsof dat kan midden in de polder. De 'versnellingen' vond ik lekker om te doen en ik zie ernaar uit dat tempo langere tijd vol te kunnen houden! Na die 25 minuten nog 10 minuten uitlopen op een sukkeldrafje en nog even strekken. Uiteindelijk 6,08 km afgelegd in 0:41:43 (wat is Runkeeper Pro toch een geweldige app! )
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  woensdag 7 april 2010 @ 20:06:14 #225
3011 E.T.
pi_80056491
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ehhhhh ja klopt. Ik heb een dag extra gelopen omdat ik m'n loopdagen anders wilde. Ik wil ma-wo-za lopen ipv di-do-zo en dus heb ik afgelopen zondagochtend les 4 gelopen en maandagavond les 5. En vanavond dus les 6.
en ik telde verkeerd, want ik had net les 5

Maar hij zit er weer op ik had wel runkeeper verkeerd ingesteld, die laatste twee minuten wandelen had er niet in gemoeten, maar meteen naar cooldown moeten gaan. Ik snapte het al niet, ik was ongeveer op hetzelfde punt, zelfde tijd.. maar ik moest gaan wandelen ipv cooldown en dus in de veronderstelling dat ik nog een keer moest rennen.. Extra bocht ingebouwd op weg naar huis, en toen kwam toch het bericht 'cooldown' Weer stuk terug afgesneden

Vrijdag les 6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')