edit: Nee tot 18quote:Op zondag 16 mei 2010 16:25 schreef Etsu het volgende:
11 < X < 19 => 11 tot en met 19.
≤ = hoogstens
Toch?
als je bijvoorbeeld heb 11 < x (dan is 11 kleiner dan x, het is te onthouden door een | voor de < te zetten dan krijg je een k |< )quote:Op zondag 16 mei 2010 16:25 schreef Etsu het volgende:
11 < X < 19 => 11 tot en met 19.
≤ = hoogstens
Toch?
zet die dingen en voorbeeldsommen in je notefolio als geheugensteuntjequote:
Thanks, nu snap ik het weerquote:Op zondag 16 mei 2010 22:00 schreef Etsu het volgende:
Er zijn twee mogelijkheden.
Zwart of wit.
En er zijn acht stukken (vier onder, vier boven)
Dus 2^8
8 nCr 2 wil dus zeggen dat je twee van de acht kiest, maakt niet uit welke. Zegt dus niets over welke kleur het wordt.
Een vraag aan jou: Wat bereken je precies als je 8nCr2 invult? Waar staat dit precies voor?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:54 schreef Forever152 het volgende:
Zou iemand me kunnen uitleggen waarom het antwoord op deze vraag 2^8 is en niet 8nCr2?
'Het middelste stuk van elke streep is altijd zwart. Boven zijn er vier stukken en onder zijn er vier stukken. Elk van die acht stukken kan wit of zwart zijn. Zo zijn er veel verschillende symbolen te maken waarbij het niet uitmaakt hoeveel van de vier bovenste en de vier onderste stukken zwart zijn gemaakt'
Bereken het aantal verschillende symbolen dat op die manier is te maken.
Het is vast iets simpels, maar ik kan er nu gewoon even niet uitkomen.
Thanks alvast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
quote:Op zondag 16 mei 2010 22:02 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Een vraag aan jou: Wat bereken je precies als je 8nCr2 invult? Waar staat dit precies voor?Ja, het is eigenlijk best logisch haha. Maar eh, je hebt natuurlijk combinaties, permutaties etc. Een combinatie is bijvoorbeeld 5 nCr 2. Hoe wordt zoiets als 2^8 dan genoemd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ga ik nu snel weer verder![]()
Eigenlijk is het een onderdeel van combinaties, maar dan zul je het probleem een beetje anders moeten bekijken, namelijk: Hoeveel combinaties kun je maken als je maximaal 8 zwarte vlakken invult?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:04 schreef Forever152 het volgende:
[..]
Ja, het is eigenlijk best logisch haha. Maar eh, je hebt natuurlijk combinaties, permutaties etc. Een combinatie is bijvoorbeeld 5 nCr 2. Hoe wordt zoiets als 2^8 dan genoemd?
Dan ga ik nu snel weer verder
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel, maar dat maakt niet uit. In samengevat staan er namelijk dingen zoals combinaties met dan dingen waar je ze aan kan herkennen, ik dacht er is bij 2^8 ook wel een bepaalde benaming met kenmerken. Maar schijnbaar niet dan?quote:
Dat heb ik dus nog nooit zo bekeken haha, thanks voor de uitleg! Het is me allemaal in ieder geval nu een stuk duidelijker.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:11 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een onderdeel van combinaties, maar dan zul je het probleem een beetje anders moeten bekijken, namelijk: Hoeveel combinaties kun je maken als je maximaal 8 zwarte vlakken invult?
Dan tel je eigenlijk alle mogelijke combinaties op met 8, 7, 6, 5, ...2, 1 of 0 zwarte velden (oftewel 8nCr0 + 8nCr1 +...+ 8nCr8 = 2^8)
Ik snap wel wat je bedoelt, je bedoelt zoiets als ! faculteit betekent enzo.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:11 schreef Forever152 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel, maar dat maakt niet uit. In samengevat staan er namelijk dingen zoals combinaties met dan dingen waar je ze aan kan herkennen, ik dacht er is bij 2^8 ook wel een bepaalde benaming met kenmerken. Maar schijnbaar niet dan?
Naja, laat maar ik snap in ieder geval de oplossing nu, dan zal ik het de volgende keer niet zo snel meer fout doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |