http://www2.cito.nl/vo/ce/havovwo/ex2010/frame_builder.htmquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:10 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ah, dat verband tussen de diepte en tubergrootte had ik wel. Waar kun je die correcties trouwens vinden? Kan ik hem f5én
En vraag 14?....quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:16 schreef Zuivelkoe het volgende:
Oh vraag 24 van de pilot is vraag 29 van het normale examen. Jammer
Ik denk dat je toch echt een vergelijking met een gewone ader moest maken, en wat beter beargumenteerd waarom een slagader beter geschrikt is dan een willekeurige gewone ader. Dat had toch te maken met dat een slagader elastischer is? En er kan meer bloed doorheen ja, maar waarom is dat zo.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:50 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik had bij die ene vraag over het gebruik van een slagader als bypass: de slagader maakt een hogere doorstroomsnelheid mogelijk.
Zou dat goed gerekend worden? In het correctievoorschrift staan namelijk voorbeelden van een goed antwoord.
Ja, maar hoe komt die snellere doorstroomsnelheid bij slagaders.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:00 schreef Zuivelkoe het volgende:
Een hoge doorstroomsnelheid zorgt toch voor hetzelfde effect? Meer bloed per tijdseenheid.![]()
Een antwoord als elastische wand is natuurlijk beter, maar misschien zijn ze wel zo aardig om het goed te rekenen.
Ik dat ze breder waren en dat er met aderverkalking minder snel een bloedprop vastzit omdat vergeleken met een ader er dan nog meer ruimte over is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:35 schreef W_Sneijder het volgende:
lol ik had dat je bij slagaders die aderkleppen niet hoef te verwijderen :p
was dat goed dan?quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:55 schreef Etta het volgende:
[..]
Ik dat ze breder waren en dat er met aderverkalking minder snel een bloedprop vastzit omdat vergeleken met een ader er dan nog meer ruimte over is.
Ik precies hetzelfdequote:Op donderdag 20 mei 2010 21:36 schreef RacerDKB het volgende:
Ik had die wel goed, met elasticiteit dus, gewoon opgezocht in BINAS wat het verschil tussen normale aders en slagaders is.
1,2quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:55 schreef derekiej het volgende:
doe eens een gok naar de n-term biologie
Was jij niet die ene die dit examen zo makkelijk vond? Dacht dat je slim wasquote:
Ik zie niet zo goed in wat intelligentie te maken heeft met het niet bekend zijn met puntensystemen die ik vroeger niet had. Ik ben nog van het-aantal-behaalde-punten-gedeeld-door-het-maximaal-te-halen-punten-maal-9-plus-1-generatie.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:05 schreef RacerDKB het volgende:
Was jij niet die ene die dit examen zo makkelijk vond? Dacht dat je slim was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |