abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79635288
Gezien de enorme toename in het aantal echtscheidingen, relaties die plots stranden, de burgelijke moraal die steeds losser wordt etc begin ik daar wel sterk aan te twijfelen. Zelfs de meest sterke huwelijken en relaties stranden na 20 of 25 jaar, slechts een schare minderheid is wel gelukkig en dan hebben we nog een groot deel die bij elkaar blijft vanwege het huis, vermogen of de kinderen, maar de liefde is verdwenen. Dit gegeven brengt mij op de volgende vraag:

Je hele leven lang bij één en dezelfde partner, is dat iig normaal??

Vanuit de evolutiebiologie namelijk niet en de geschiedenis leert ons dat polygamie meer regel dan uitzondering was. Waarom blijven dan ons nog steeds zo vasthouden aan het monogame ideaal? Als x op x de praktijk uitwijst dat dit blijkbaar voor het merendeel van de mensen niet werkt?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 02:47:20 #2
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_79635338
Leo ,goed punt
Tot zover de kwaliteitspost
pi_79635855
Joh,,,super origineel dit topic.
Zijn er maar 25 van ofzo...

Ik pleit voor een Fok-database waar per onderwerp de topics verzameld worden. Iedere keer hetzelfde zeggen dat gaat niet werken,.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 04:25:43 #4
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_79636019
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 02:41 schreef Leonidas82 het volgende:
Gezien de enorme toename in het aantal echtscheidingen, relaties die plots stranden, de burgelijke moraal die steeds losser wordt etc begin ik daar wel sterk aan te twijfelen. Zelfs de meest sterke huwelijken en relaties stranden na 20 of 25 jaar, slechts een schare minderheid is wel gelukkig en dan hebben we nog een groot deel die bij elkaar blijft vanwege het huis, vermogen of de kinderen, maar de liefde is verdwenen. Dit gegeven brengt mij op de volgende vraag:

Je hele leven lang bij één en dezelfde partner, is dat iig normaal??

Vanuit de evolutiebiologie namelijk niet en de geschiedenis leert ons dat polygamie meer regel dan uitzondering was. Waarom blijven dan ons nog steeds zo vasthouden aan het monogame ideaal? Als x op x de praktijk uitwijst dat dit blijkbaar voor het merendeel van de mensen niet werkt?
Je maakt dezelfde fout als 80% van de mensen maakt... je zoekt naar een zwart/wit antwoord... naar een Ja of Nee antwoord. Maar er bestaat geen ja of nee antwoord.

Ongeveer de helft van de huwelijken strand of is liefdeloos. Goed, maar de andere helft van de huwelijken blijft overeind en houden de partners nog wel van elkaar. Dat is de realiteit. Dus ja, die eeuwige liefde bestaat nog wel (al duurt het in de meeste gevallen geen eeuw, maar tot de dood hen scheidt).

Maar wat is liefde volgens jou en volgens de rest van de mensen? De meeste mensen zien verliefdheid aan voor liefde. Totaal fout; want verliefdheid is bij de ander willen zijn (een soort van bezitsdrang, en heeft weinig met liefde te maken).
Echte liefde is wanneer je zoveel van iemand houdt dat je er zelfs in berust wanneer de partner liever bij je weg wil om bij een ander te zijn. Dat je diegene laat gaan, omdat je haar of hem meer geluk gunt dan jij kan bieden.

Dat is de ideale echte liefde, daar zijn er inderdaad maar weinig van.

Maar gelukkig zijn er ook stellen die verliefd op elkaar zijn geworden en waarbij men later van elkaar is gaan houden en elkaar niet meer kwijt wil (al is het niet op de meest basale -opofferingsgezinde - liefde ge-ent). Het soort liefde die men ook voor hun ouders en andere familie heeft... Ik noem het fotoboek liefde, namelijk de herinneringen waar men gezamenlijk is door gegaan, is de grootste houvast. Maar ook dat kan uiteindelijk liefde zijn.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_79636044
Nee

Dekt dat de strekking?
<random latin phrase>
pi_79636798
Ik stem op Nee.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_79636872
Ik weiger te geloven dat het niet mogelijk is.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 09:18:05 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79636980
Meeste tokkies houden dat niet vol door hun dierlijke lusten.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 09:37:14 #9
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_79637226
Zovelen van onze opa's en oma's bewijzen dat het wel kan, natuurlijk. Generaties geleden was het ondenkbaar dat je zou scheiden en verreweg de meeste huwelijken hebben dat ook volgehouden. In onze generatie is het echter een heel ander verhaal geworden.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 10:07:25 #10
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_79637662
Ja
pi_79637707
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 09:37 schreef Garisson72 het volgende:
Zovelen van onze opa's en oma's bewijzen dat het wel kan, natuurlijk. Generaties geleden was het ondenkbaar dat je zou scheiden en verreweg de meeste huwelijken hebben dat ook volgehouden. In onze generatie is het echter een heel ander verhaal geworden.
Maar anderzijds, je zegt ook: het was ondenkbaar. Toendertijd wás de keuze er niet (zeker niet voor vrouwen), je kunt je dus afvragen of deze huwelijken ook volgehouden hadden als die keuze er wel was.

Vaak zie je dat die mensen nu ze ouder worden, steeds gelukkiger weer met elkaar worden (mensen worden meestal milder), maar dat er echt heel zware tijden hebben bestaan in hun huwelijk. Iets wat je als kleinkind waarschijnlijk niet te horen krijgt.

Ik vind wél dat de vechtlust om er toch iets te van te maken bewonderenswaardig is, maar koste wat kost bij elkaar blijven is niet meer van deze (meer individualistische, op zelfontplooiing gerichte) tijd.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 10:30:11 #12
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_79637971
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:10 schreef Etoile het volgende:
Maar anderzijds, je zegt ook: het was ondenkbaar. Toendertijd wás de keuze er niet (zeker niet voor vrouwen), je kunt je dus afvragen of deze huwelijken ook volgehouden hadden als die keuze er wel was.
Mijn punt is dus: die huwelijken hadden per definitie wèl volgehouden kunnen worden, want dat hebben ze daadwerkelijk gedaan! Of die huwelijken onder hedendaagse omstandigheden ook volgehouden zouden zijn geworden, dat is een ander verhaal. We zullen er nooit achter komen, vrees ik.
quote:
Vaak zie je dat die mensen nu ze ouder worden, steeds gelukkiger weer met elkaar worden (mensen worden meestal milder), maar dat er echt heel zware tijden hebben bestaan in hun huwelijk. Iets wat je als kleinkind waarschijnlijk niet te horen krijgt.
Mooi dat je dat zo zegt, want dat herken is dus exact zo van mijn eigen ouders. Die zijn nu 40 jaar bij elkaar, maar ik kan je vertellen dat het in mijn jeugd niet bepaald altijd over rozen ging. En precies wat je zegt: tegenwoordig zijn ze vééél milder (vooral mijn moeder).
quote:
Ik vind wél dat de vechtlust om er toch iets te van te maken bewonderenswaardig is, maar koste wat kost bij elkaar blijven is niet meer van deze (meer individualistische, op zelfontplooiing gerichte) tijd.
Helemaal mee eens. Wat er vooral in meespeelt denk ik, is dat je door het kleiner worden van de wereld door media, de hele dag ziet dat er overal relaties sneuvelen. Dat verlaagt de drempel, want dat zag je vroeger niet.
Vroeger was dat bovendien vooral not-done door Godvrezendheid en vooral: wat zal de buurt wel denken, je kan je gezicht toch niet meer vertonen in het dorp!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_79638479
Mijn ouders.
Ze waren elkaars eerste ook nog eens. En voor zover ik kan merken gaat dat nog helemaal top.
pi_79638532
Ik geloof helemaal niet meer in liefde.
Diamonds Are a Girl's Best Friend.....
  zaterdag 27 maart 2010 @ 13:17:11 #15
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_79641708
Ik geloof ook in werkelijke liefde op deze aarde met dezelfde partner en dan ook in de ware. Ik leg mijn vertrouwen in Gods handen, hij weet wie het beste bij me past. Vanuit eigen kracht wordt het een puinhoop, hij kan me veranderen tot een liefdevolle man te zijn.
pi_79641733
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Mijn ouders.
Ze waren elkaars eerste ook nog eens. En voor zover ik kan merken gaat dat nog helemaal top.
Jaloersmakend en hoopgevend .
pi_79641807
quote:
Mijn ouders.
Hier ook.

Het bestaat vast wel. Je kan natuurlijk altijd iemand liefhebben ook al ben je niet meer samen.
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 13:21:39 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_79641830
eeuwig bestaat niet althans niet in een mensenleven
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_79641969
Mensen zijn biologisch gezien gewoon niet monogaam, das meer een cultureel iets. En aangezien we veel vrijer worden en de cultuur steeds verandert kan dat ook veranderen lijkt me
  zaterdag 27 maart 2010 @ 13:26:49 #20
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_79641979
quote:
Mijn ouders.
Mijne ook, ze zijn nu ruim 27 jaar getrouwd.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_79642018
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:
eeuwig bestaat niet althans niet in een mensenleven
Dat maakt het toch meer bijzonder wanneer iemand 40 jaar van zijn eindig leven doorbrengt met dezelfde persoon.
pi_79642029
quote:
Mijn ouders.
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:21 schreef spiderweb1 het volgende:

[..]

Hier ook.

Het bestaat vast wel. Je kan natuurlijk altijd iemand liefhebben ook al ben je niet meer samen.
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:26 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Mijne ook, ze zijn nu ruim 27 jaar getrouwd.
Vraag blijft natuurlijk altijd hoe in werkelijkheid zo'n huwelijk is. Voor de buitenwereld en familie en vrienden gelukkig is nog altijd wat anders dan ECHT gelukkig. En er word nog genoeg vreemdgegaan. Wat is het.. een kwart of een derde ofzo? Dus vanuit die 3 stelletjes zouden er dan minstens 2 a 3 vreemdgangers tussen zitten. Statistisch gezien dan.

Niet dat ik jullie niet geloof. Maar als ik kijk naar mn tante en ooms, een stuk of 7 stelletjes bij elkaar is er ook niemand gescheiden. Maar toch zou ik mn handen niet in het vuur steken dat ze allemaal gelukkig zijn of niemand buiten de deur neukt
  zaterdag 27 maart 2010 @ 13:32:59 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_79642118
Natuurlijk kan dat Maar het gaat niet vanzelf. Je zult beiden wel aan je relatie moeten werken, elkaar blijven prikkelen en niet doods op de bank gaan zitten wachten tot je gelukkig wordt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_79642176
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vraag blijft natuurlijk altijd hoe in werkelijkheid zo'n huwelijk is. Voor de buitenwereld en familie en vrienden gelukkig is nog altijd wat anders dan ECHT gelukkig. En er word nog genoeg vreemdgegaan. Wat is het.. een kwart of een derde ofzo? Dus vanuit die 3 stelletjes zouden er dan minstens 2 a 3 vreemdgangers tussen zitten. Statistisch gezien dan.

Niet dat ik jullie niet geloof. Maar als ik kijk naar mn tante en ooms, een stuk of 7 stelletjes bij elkaar is er ook niemand gescheiden. Maar toch zou ik mn handen niet in het vuur steken dat ze allemaal gelukkig zijn of niemand buiten de deur neukt
Daarom ben ik aan de ene kant blij dat ik weet dat m'n follks elkaar nog beminnen.
De gedachte is minder plezant, maar ik weet wel dat ze elkaar trouw zijn en de lust goed zit.
Dat ze ups en downs hebben spreekt voor zich, maar ze zijn wel gelukkig.

En dat terwijl ze zo'n 40 jaar samen zijn, waarvan 34 getrouwd.
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
pi_79644207
Bestaat wel. Zolang je beide committed bent en blijft.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_79644223
Het bestaat wel, maar is zeldzaam.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:36:27 #27
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_79644948
Het kan wel, maar je moet beide een beetje flexibel zijn. als dr een een keer met iemand anders gaat zoenen/sexen niet meteen uitmaken enzo. pas als er echt geen liefde meer is uit elkaar gaan, dan moet t wel kunnen toch?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_79645261
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:36 schreef Murmeli het volgende:
Het kan wel, maar je moet beide een beetje flexibel zijn. als dr een een keer met iemand anders gaat zoenen/sexen niet meteen uitmaken enzo. pas als er echt geen liefde meer is uit elkaar gaan, dan moet t wel kunnen toch?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:10:28 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_79645661
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:50 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

volgens mij ben jij het niet met me eens
mn vriendje gelukkig wel
pi_79646794
Mijn ouders zijn 35 jaar getrouwd, al 39 jaar samen. En nog steeds happy (soms net twee blije verliefde tieners) met elkaar. Ze waren elkaars eerste echt verkering.
Mijn broer is al 15 jaar met zijn eerste vriendin (inmiddels vrouw), ik ben al 14 jaar met mijn vriend, ook mijn eerste "echte" vriend en eerste bedpartner (ik zijn tweede). Ook allemaal happy met elkaar.

Zelf mijn opa en oma, die overigens zeker moeilijke tijden met elkaar kenden, waren nog altijd met grote regelmaat verliefd op elkaar, en hadden daarnaast een sterke diepgaande liefde voor elkaar.

Ja hoor, dat kan. Eeuwig is lang, maar een bijna heel mensenleven is zeker mogelijk!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:04:21 #31
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_79647116
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:52 schreef djenneke het volgende:
Mijn ouders zijn 35 jaar getrouwd, al 39 jaar samen. En nog steeds happy (soms net twee blije verliefde tieners) met elkaar. Ze waren elkaars eerste echt verkering.
Mijn broer is al 15 jaar met zijn eerste vriendin (inmiddels vrouw), ik ben al 14 jaar met mijn vriend, ook mijn eerste "echte" vriend en eerste bedpartner (ik zijn tweede). Ook allemaal happy met elkaar.

Zelf mijn opa en oma, die overigens zeker moeilijke tijden met elkaar kenden, waren nog altijd met grote regelmaat verliefd op elkaar, en hadden daarnaast een sterke diepgaande liefde voor elkaar.

Ja hoor, dat kan. Eeuwig is lang, maar een bijna heel mensenleven is zeker mogelijk!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:02:08 #32
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_79655609
Eeuwige liefde hoeft voor mij echt niet.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:16:29 #33
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_79656027
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 02:41 schreef Leonidas82 het volgende:Je hele leven lang bij één en dezelfde partner, is dat iig normaal??
Ik denk het niet, maar ik hoop het wel
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_79667522
Ik geloof zeker wel in liefde tot de dood de partners van elkaar scheidt.
Mijn opa & oma waren 60 jaar samen waarvan 55 getrouwd. Je zág gewoon dat ze tot op de laatste dag gek op elkaar waren! Mijn oma zal nooit over zijn verlies heen komen. Ik vind het soms wel moeilijk om hier met haar over te praten; voor mijn gevoel kunnen weinig mensen haar gevoel begrijpen; want hoe moet je je voelen als je 60 jaar bij je partner bent geweest en deze wegvalt? Ik ben nu (nog maar) 4 jaar bij mijn vriend en zou het al echt verschrikkelijk vinden als hij wegvalt.
Mijn andere opa & oma waren zo'n 40 jaar samen toen m'n opa overleed. Mijn oma bleef daarna een kleine 20 jaar weduwe; hetgeen naar mijn inziens niet perse nodig was maar het getuigd wel dat ze nooit meer een ander heeft gewild.
Mijn ouders zijn gescheiden, en terecht vind ik, ze passen ook totaal niet bij elkaar. Toch geloof ik er wel in dat zij ondanks alles nog wel van elkaar houden.
En mijn vriend & ik, gaan samen blijven tot de dood..zo voelt het nu wel, als ware en eeuwige liefde. Alsof het zo hoort en mijn leven nooit anders hoorde te zijn, hoe naief het ook mag klinken

Dat je tegenwoordig zoveel stellen uit elkaar ziet gaan, komt denk ik doordat de drempel om uit elkaar te gaan lager ligt en je nu zoveel en makkelijk contact met mensen hebt dat je hier veel meer van meekrijgt als buitenstaander. Ik denk trouwens dat het gebruik van internet ook veel relaties heeft geruineerd.
Daarbij, 'vroegah' fietste je gerust 30km om een middag bij je geliefde te kunnen zijn. Nu pak je makkelijk de auto en heb je veelal contact via de mobiele telefoon. Zulke dingen maakt een relatie tegenwoordig heel anders dan vroeger, welke vast ook mee zullen spelen in het 'fenomeen' dat minder relaties standhouden.
  zondag 28 maart 2010 @ 13:28:22 #35
50430 Yuki
Student Midwife
pi_79667759
quote:
Mijn ouders.
Hier ook
Ups en downs natuurlijk, maar zijn al bijna 31 jaar getrouwd

Grootouders nog beter voorbeeld trouwens. Ruim 50 jaar getrouwd en ken geen enkel stel dat nog zo lief met elkaar is na lange tijd. De straalt er vanaf
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 28 maart 2010 @ 15:54:07 #36
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_79671959
Ik vind het zo snel zompig worden als je zegt dat je voor altijd van iemand houdt
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_79720856
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:32 schreef teamlead het volgende:
Natuurlijk kan dat Maar het gaat niet vanzelf. Je zult beiden wel aan je relatie moeten werken, elkaar blijven prikkelen en niet doods op de bank gaan zitten wachten tot je gelukkig wordt

Niet denken dat je problemen oplost door de ander te dumpen, maar eerst de oorzaak bij jezelf zoeken.
"Ich?"
pi_79721262
In de categorie kutgrappen: Eeuwige liefde? neh, de meeste mensen worden niet zo oud!

En t bestaat vast wel, komt alleen niet zoveel voor...
You´re so sad, maybe you should buy a happy meal...
pi_79721396
Waar een wil is, is een weg. En m'n ouders hebben me tot nu toe 'bewezen dat het wel kan'. Dat het vanzelf gaat is echter een illusie.
pi_79750761
als de liefde over is ervoor zorgen dat je mekaar's beste maatje word. Dat hoor ik best vaak.

Consummate love is the complete form of love, representing an ideal relationship toward which people strive. Of the seven varieties of love, consummate love is theorized to be that love associated with the “perfect couple”. According to Sternberg, such couples will continue to have great sex fifteen years or more into the relationship, they can not imagine themselves happy over the long-term with anyone else, they overcome their few difficulties gracefully, and each delight in the relationship with one other.[1] However, Sternberg cautions that maintaining a consummate love may be even harder than achieving it. He stresses the importance of translating the components of love into action. "Without expression," he warns, "even the greatest of loves can die" (1987, p. 341). Thus, consummate love may not be permanent. If passion is lost over time, it may change into companionate love.

refererend aan de Triangular theory of love (jaja hij studeert psych)

http://en.wikipedia.org/wiki/Triangular_theory_of_love
pi_79862176
quote:
bestaat eeuwige liefde met dezelfde partner wel??
Ik heb dat altijd heel graag willen geloven, maar na een drietal serieuze relaties van meerdere jaren geloof ik er eigenlijk niet zo hard meer in

En inmiddels ben ik 13 jaar verder
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79863483
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb dat altijd heel graag willen geloven, maar na een drietal serieuze relaties van meerdere jaren geloof ik er eigenlijk niet zo hard meer in

En inmiddels ben ik 13 jaar verder
Lang leve het falen en gefaald zijn

ach, wees blij met je tochtige huurflat en ongestructureerde leventje. Je bent als een hond zonder baas, kan doen wat je wil
pi_80054841
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 09:04 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik weiger te geloven dat het niet mogelijk is.
Dat
met panceta!
  woensdag 7 april 2010 @ 20:37:21 #44
298741 Postelastiek
Back in the summer of '69
pi_80057985
Hoewel ik nooit de intentie zal hebben om vreemd te gaan ben ik van mening dat de mens niet monogaam is.
pi_80058234
Het is niet voor iedereen weggelegd nee. Waarom zou elke relatie even lang moeten duren
pi_80059898
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:54 schreef Countess het volgende:
Ik vind het zo snel zompig worden als je zegt dat je voor altijd van iemand houdt
Eens. Ik houd nu van hem en dat is genoeg.
Ik hoop natuurlijk dat dit nog heel lang zo blijft van beide kanten maar dat weet je nooit.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_80060359
Ik hoop het wel, en meer kan je als mens niet willen.
pi_80060929
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:36 schreef Xa1pt het volgende:
Waar een wil is, is een weg. En m'n ouders hebben me tot nu toe 'bewezen dat het wel kan'. Dat het vanzelf gaat is echter een illusie.
Hulde aan je ouders. Die gaan er tenminste voor.

Het is voor jou ook belangrijk dat je ene fatsoenlijke basis het om terug te vallen
pi_80069873
Het uitelkaar gaan na een lang huwelijk van 30-35 jaar of langer heeft meestal niets te maken met vreemdgaan, meer met het jarenlang inschikken van je partner. het houden van is allang over .
Je zit in een situatie waar je bijna niet uitkomt, afbetaald huis, te duur in de woningmarkt
zielige vent die je achterlaat, daar heb je ook medelijden mee, en hoe begin je opnieuw, wat vinden je kinderen ervan,
ik denk dat daar heel veel mensen mee zitten.
en ja ik vraag me dat vaak af.
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')