Daar wordt dit liedje ook om geroemd.quote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 23:46 schreef Johan_Haas_ het volgende:
"wij hadden die mensen nodig om nog rijker te worden dan we al waren"
Wat een figuur, we zijn er alleen maar armer op geworden.
Een goede uitzending van Pquote:Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef Toad het volgende:
Eindelijk eens een goede uitzending van P&W.
Het is meteen afgelopen...quote:Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef Lagrinta het volgende:
Probleem wat ik met Freek heb is dat hij het goed bedoelt, maar daar hebben we niks aan.
Ik had het nummer nog niet gehoord, wel mooiquote:Op maandag 29 maart 2010 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar wordt dit liedje ook om geroemd.
Maar ik denk niet dat ik de cd ga kopen...
De tekst is idd erg goed. Maar zelf vind ik Freek niet echt de stem van een zanger hebben.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik had het nummer nog niet gehoord, wel mooi.
Daar denkt iemand als Aristoteles toch anders over.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef Lagrinta het volgende:
Probleem wat ik met Freek heb is dat hij het goed bedoelt, maar daar hebben we niks aan.
Wat zegt 'ie over Freek dan?quote:Op maandag 29 maart 2010 23:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar denkt iemand als Aristoteles toch anders over.
Freek had hier wel gelijk. Bij elk probleem wat er zich voordoet kijken we meteen met een wijzende naar de overheid, een beetje zelf verantwoordelijkheid bij de Nederlanders is tegenwoordig ver te zoeken.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:40 schreef venomsnake het volgende:
Inderdaad, veel teveel kleinzielig gezeik steeds in dit land.
Daar is zo'n kutblaadje als de Telegraaf medeschuldig aan.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Freek had hier wel gelijk. Bij elk probleem wat er zich voordoet kijken we meteen met een wijzende naar de overheid, een beetje zelf verantwoordelijkheid bij de Nederlanders is tegenwoordig ver te zoeken.
Die vergelijking met Moskou en Calcutta was weer matig. Waar denk je dat wij ons succes in Nederland aan te danken hebben? Niet omdat we al blij zijn met wat we hebben. Nee, we denken altijd: het kan nog beter. Dat is waarom we in zo'n rijk land leven. Niet anders.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Freek had hier wel gelijk. Bij elk probleem wat er zich voordoet kijken we meteen met een wijzende naar de overheid, een beetje zelf verantwoordelijkheid bij de Nederlanders is tegenwoordig ver te zoeken.
Maar dat betekent niet dat er ook geen keerzijde aan een dergelijke mentaliteit kleeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:03 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Die vergelijking met Moskou en Calcutta was weer matig. Waar denk je dat wij ons succes in Nederland aan te danken hebben? Niet omdat we al blij zijn met wat we hebben. Nee, we denken altijd: het kan nog beter. Dat is waarom we in zo'n rijk land leven. Niet anders.
Mooi verwoord!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat de intentie van een handeling centraal staat, niet de gevolgen ervan.
Dus niet alleen naar de intentie kijken, maar ook naar de gevolgen? Dat is op het eerste gezicht best logisch, ware het niet dat soms uit goede bedoelingen slechte gevolgen ontstaan en uit slechte bedoelingen goede gevolgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:04 schreef capricia het volgende:
M.i. is het beiden wat er toe doet...(ik denk dan bijv. aan ons rechtssysteem).
Dat is meer Kantiaans.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat de intentie van een handeling centraal staat, niet de gevolgen ervan.
Moet je voor de gein eens EenVandaag kijken. Bij zowat alle items luidt de impliciete boodschap: "overheid, doe iets aan dit probleem". Of dat nou om een moord op een kind gaat, of om Q-koorts.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar is zo'n kutblaadje als de Telegraaf medeschuldig aan.
Tuurlijk, maar als er met de beste intentie toch een dode valt, is het toch wel dood door schuld (of niet?)..in plaats van moord.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus niet alleen naar de intentie kijken, maar ook naar de gevolgen? Dat is op het eerste gezicht best logisch, ware het niet dat soms uit goede bedoelingen slechte gevolgen ontstaan en uit slechte bedoelingen goede gevolgen.![]()
De oorsprong van die ethiek ligt toch echt bij Aristoteles hoor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:08 schreef Horloge het volgende:
Dat is meer Kantiaans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |