Daar wordt dit liedje ook om geroemd.quote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 23:46 schreef Johan_Haas_ het volgende:
"wij hadden die mensen nodig om nog rijker te worden dan we al waren"
Wat een figuur, we zijn er alleen maar armer op geworden.
Een goede uitzending van Pquote:Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef Toad het volgende:
Eindelijk eens een goede uitzending van P&W.
Het is meteen afgelopen...quote:Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef Lagrinta het volgende:
Probleem wat ik met Freek heb is dat hij het goed bedoelt, maar daar hebben we niks aan.
Ik had het nummer nog niet gehoord, wel mooiquote:Op maandag 29 maart 2010 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar wordt dit liedje ook om geroemd.
Maar ik denk niet dat ik de cd ga kopen...
De tekst is idd erg goed. Maar zelf vind ik Freek niet echt de stem van een zanger hebben.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik had het nummer nog niet gehoord, wel mooi.
Daar denkt iemand als Aristoteles toch anders over.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef Lagrinta het volgende:
Probleem wat ik met Freek heb is dat hij het goed bedoelt, maar daar hebben we niks aan.
Wat zegt 'ie over Freek dan?quote:Op maandag 29 maart 2010 23:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar denkt iemand als Aristoteles toch anders over.
Freek had hier wel gelijk. Bij elk probleem wat er zich voordoet kijken we meteen met een wijzende naar de overheid, een beetje zelf verantwoordelijkheid bij de Nederlanders is tegenwoordig ver te zoeken.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:40 schreef venomsnake het volgende:
Inderdaad, veel teveel kleinzielig gezeik steeds in dit land.
Daar is zo'n kutblaadje als de Telegraaf medeschuldig aan.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Freek had hier wel gelijk. Bij elk probleem wat er zich voordoet kijken we meteen met een wijzende naar de overheid, een beetje zelf verantwoordelijkheid bij de Nederlanders is tegenwoordig ver te zoeken.
Die vergelijking met Moskou en Calcutta was weer matig. Waar denk je dat wij ons succes in Nederland aan te danken hebben? Niet omdat we al blij zijn met wat we hebben. Nee, we denken altijd: het kan nog beter. Dat is waarom we in zo'n rijk land leven. Niet anders.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Freek had hier wel gelijk. Bij elk probleem wat er zich voordoet kijken we meteen met een wijzende naar de overheid, een beetje zelf verantwoordelijkheid bij de Nederlanders is tegenwoordig ver te zoeken.
Maar dat betekent niet dat er ook geen keerzijde aan een dergelijke mentaliteit kleeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:03 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Die vergelijking met Moskou en Calcutta was weer matig. Waar denk je dat wij ons succes in Nederland aan te danken hebben? Niet omdat we al blij zijn met wat we hebben. Nee, we denken altijd: het kan nog beter. Dat is waarom we in zo'n rijk land leven. Niet anders.
Mooi verwoord!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat de intentie van een handeling centraal staat, niet de gevolgen ervan.
Dus niet alleen naar de intentie kijken, maar ook naar de gevolgen? Dat is op het eerste gezicht best logisch, ware het niet dat soms uit goede bedoelingen slechte gevolgen ontstaan en uit slechte bedoelingen goede gevolgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:04 schreef capricia het volgende:
M.i. is het beiden wat er toe doet...(ik denk dan bijv. aan ons rechtssysteem).
Dat is meer Kantiaans.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat de intentie van een handeling centraal staat, niet de gevolgen ervan.
Moet je voor de gein eens EenVandaag kijken. Bij zowat alle items luidt de impliciete boodschap: "overheid, doe iets aan dit probleem". Of dat nou om een moord op een kind gaat, of om Q-koorts.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar is zo'n kutblaadje als de Telegraaf medeschuldig aan.
Tuurlijk, maar als er met de beste intentie toch een dode valt, is het toch wel dood door schuld (of niet?)..in plaats van moord.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus niet alleen naar de intentie kijken, maar ook naar de gevolgen? Dat is op het eerste gezicht best logisch, ware het niet dat soms uit goede bedoelingen slechte gevolgen ontstaan en uit slechte bedoelingen goede gevolgen.![]()
De oorsprong van die ethiek ligt toch echt bij Aristoteles hoor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:08 schreef Horloge het volgende:
Dat is meer Kantiaans.
Zoals?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat er ook geen keerzijde aan een dergelijke mentaliteit kleeft.
Dat kan, hoeft overigens niet altijd. Overigens kwam er uit een onderzoek dat de meeste vrouwen naar de gevolgen van een handeling kijken en de mannen vaak op basis van een principe handelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als er met de beste intentie toch een dode valt, is het toch wel dood door schuld (of niet?)..in plaats van moord.
Het idee hebben dat het altijd beter kan en kritisch zijn is zeker niks mis mee.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:03 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Die vergelijking met Moskou en Calcutta was weer matig. Waar denk je dat wij ons succes in Nederland aan te danken hebben? Niet omdat we al blij zijn met wat we hebben. Nee, we denken altijd: het kan nog beter. Dat is waarom we in zo'n rijk land leven. Niet anders.
Kun je me aanwijzen waar precies? Uit interesse, ik heb hier de Ethica liggen, dan kan ik dat eens nalezen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De oorsprong van die ethiek ligt toch echt bij Aristoteles hoor.
Moest je nadenken ?quote:
Je held, wat doe ik?quote:
Als ik het goed heb ligt de basis van een dergelijke ethiek in de teleologische ethiek van Aristoteles. Die ethiek werd later nog tot in de details onder de loep genomen door Kant in zijn werk Kritiek van de zuivere rede.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:14 schreef Horloge het volgende:
[..]
Kun je me aanwijzen waar precies? Uit interesse, ik heb hier de Ethica liggen, dan kan ik dat eens nalezen.
Ik dacht eerder de bijbel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De oorsprong van die ethiek ligt toch echt bij Aristoteles hoor.
Elke partij met die mening (in de politiek in ieder geval) is ook voor meer poltie op straat. Dan denk ik, veiligheid begint toch een keer bij jezelf en waarom is dat nu juist steeds het punt om wel extra te investeren. Ga eens praten met mensen ipv je de hele dag onveilig zitten te voelen. Gebrek aan veiligheid is in NL slechts een gevoel en echt niet op te lossen met meer agenten. Ik heb in ieder geval geen zin om daar wel aan mee te betalen. Ik kies dan voor meer betaalbare woningen om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:13 schreef Breekfast het volgende:
Nederlanders moeten toch echt eens beseffen dat niet alleen de overheid de taak heeft om dingen te verbeteren, je zult er toch ook echt zelf wat voor moeten doen.
Nja veiligheid is toch een punt waar je zelf moeilijk verantwoordelijkheid voor kunt nemen ( op buurtwachten snachts ofzo na).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:27 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Elke partij met die mening (in de politiek in ieder geval) is ook voor meer poltie op straat. Dan denk ik, veiligheid begint toch een keer bij jezelf en waarom is dat nu juist steeds het punt om wel extra te investeren. Ga eens praten met mensen ipv je de hele dag onveilig zitten te voelen. Gebrek aan veiligheid is in NL slechts een gevoel en echt niet op te lossen met meer agenten. Ik heb in ieder geval geen zin om daar wel aan mee te betalen. Ik kies dan voor meer betaalbare woningen om maar iets te noemen.
Ik voel me juist onveilig als er agenten op straat zijn (en ik woon in de grote stad). Dan denk ik altijd "ohh jeeeuhhh, politie, er is vast wat aan de hand".quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja veiligheid is toch een punt waar je zelf moeilijk verantwoordelijkheid voor kunt nemen ( op buurtwachten snachts ofzo na).
Ik ben het wel met je eens dat het bij veel mensen alleen een gevoel van onveiligheid is. Maar vooral in de grote steden zouden wel wat meer agenten op straat mogen zijn.
Wat mij betreft ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:35 schreef Xenomaniac het volgende:
Jelle had nog wel even door mogen kletsen.
Ik verslind alles van JBC. Wat een toffe gast.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:45 schreef golfer het volgende:
Wat mij betreft ook.![]()
Daarna de rest niet echt meer geconcentreerd bekeken.
Ja, ik vind het ook een toffe gast en kijk ook alles. Het enige is dat door zijn manier van humor het soms een beetje aapjes-kijken wordt. Verder gaat hij ook niet heel diep op dingen in. Maar als vermaak en persoon ben ik helemaal fan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:50 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ik verslind alles van JBC. Wat een toffe gast.
De rest van de familie heb ik minder mee.
Krijg je na al dat interessants van Jelle opeens KJDH.
Kan gewoon niet goed gaan.
Ja zijn tante heeft een gaatje erbij heb ik gehoordquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:56 schreef golfer het volgende:
Malle Pietje BC is ook fameus en de familie van Fransje Bouwer BC ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |