Mee eens.quote:Wilders: Cohen is een ramp
DEN HAAG - Geert Wilders opent frontaal de aanval op Job Cohen. Volgens de PVV-leider is de kersverse PvdA-aanvoerder 'een wolf in schaapskleren' en 'een gevaar voor Nederland'.
In een gesprek met De Telegraaf waarschuwt Wilders dat Cohen zich profileert als een redelijke man die mensen bindt, maar als burgemeester van Amsterdam heeft bewezen dat problemen onder zijn leiding steeds groter worden.
"Als Cohen landelijk gaat doen wat hij in Amsterdam heeft gedaan, wordt het een grote ramp. De hoofdstad staat stijf bovenaan wat betreft Marokkaanse straatterreur. En uit criminaliteitscijfers blijkt dat het aantal aangiften wegens bedreiging, mishandeling en overvallen stijgt."
Minstens zo erg is volgens de PVV-leider dat Cohen de deur wijd open zet voor de islam. Als voorbeeld haalt Wilders de mislukte PvdA-minister Ella Vogelaar (Integratie) aan, die een storm van kritiek kreeg na haar opmerking dat Nederland in de toekomst een land wordt van joods-christelijk-islamitische tradities. In haar vorig jaar verschenen boek schrijft Vogelaar dat ze destijds een bemoedigend sms'je kreeg van Cohen met de tekst 'van a tot z mee eens'.
"Cohen toont daarmee zijn ware gezicht", fulmineert Wilders. "Hij is Vogelaar in het kwadraat." Ook heeft de PvdA-leider in een lezing de morele agenda van de islam als voorbeeld gesteld en aan vreemdelingen die werden genationaliseerd uitgelegd dat 'gedogen' iets is om trots op te zijn. Schandalig, vindt Wilders. "De morele agenda van de islam staat onder meer voor vrouwenonderdrukking en eerwraak. En als je nieuwkomers, die net hun paspoort krijgen, gaat vertellen dat ze de wet niet zo serieus hoeven te nemen, roep je de problemen over jezelf af."
De telegraaf
Mooi. Gaat u gerust slapen meneer. Cohen waakt over u.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:31 schreef TNA het volgende:
Tegenover Wilders voel ik tegenwoordig het volgende:
Ik zie je in alle topics klagen, wie vind je eigenlijk wel deugen?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:34 schreef BasEnAad het volgende:
Pot verwijt de ketel. Ze zijn allebei rampzalig.
Heel fok is een en al kloon.quote:
Ja ik klaag veel. Er is op dit moment niemand die ik er echt uit vind springen en dan bedoel ik iemand die ik als persoon mag/vertrouw en die er ook nog redelijke standpunten op nahoudt. Ik ben wel teleurgesteld in de politiek.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:34 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik zie je in alle topics klagen, wie vind je eigenlijk wel deugen?
Als dat de keus is, dan omschrijft het wel een beetje hoe triest het ervoor staat in de politiek.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:40 schreef timmmmm het volgende:
Zoals iemand in een ander topic al zei (god mag weten wie) Liever een partij die met zijn opponenten aan de thee gaat om het uit te praten, dan een partij die opponenten in de Tweede Kamer voor dikzak uitmaakt
Als het tussen Wilders en Cohen gaat wel! Gelukkig hebben we nog normale partijen als D66 of VVDquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als dat de keus is, dan omschrijft het wel een beetje hoe triest het ervoor staat in de politiek.
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat de overige partijen niks aan bepaalde problemen zouden willen doen. Zou het niet gewoon zo zijn dat deze partijen een wat realistische kijk op het geheel hebben en weten wat werkbaar is en wat niet ?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als dat de keus is, dan omschrijft het wel een beetje hoe triest het ervoor staat in de politiek.
Het staat er ook erg triest voor. Dat is nou het hele probleem. Het is 5 voor 12 in dit land. Wat zeg ik? 1 voor 12!!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Huh, wat ? Wanneer was dat dan ?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:45 schreef Sachertorte het volgende:
Voorheen was ik ook fel tegenstander van een terugkeer naar de middeleeuwen
Ik zou graag een gematigde partij zien met de beloofde daadkracht van de PVV. Een partij die de burgers zijn vrijheid teruggeeft. Dus niet betuttelen en bemoeien, maar grote problemen aanpakken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat de overige partijen niks aan bepaalde problemen zouden willen doen. Zou het niet gewoon zo zijn dat deze partijen een wat realistische kijk op het geheel hebben en weten wat werkbaar is en wat niet ?
Man weigert ambtenaar met hoofddoek: toegangsverbod #2quote:
Ik heb meer het idee dat je geen idee hebt wat die scheiding nu precies betekent.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Man weigert ambtenaar met hoofddoek: toegangsverbod #2
In dat topic bv, heb ik een strikte scheiding van kerk en staat bepleit, tegen alle onnozelaars van links in. Maar dat was voor ik het licht zag. Ik ben om. Middeleeuwen ftw!
Ik heb meer het idee dat jij helemaal niets weet. Maar dat geeft niet meer, nu ik het licht heb gezien. Ik zal jouw zaak nu bepleiten, mét valide argumenten.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat je geen idee hebt wat die scheiding nu precies betekent.
Gevat hoor.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat jij helemaal niets weet.
Ach gelly, je hebt in dat topic nimmer goede argumenten kunnen geven waarom een hoofddoekje achter de balie acceptabel is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |