abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:14:56 #26
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79622756
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:12 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bel ze anders ff op, straks krijg je pas bericht nadat je ontbindende voorwaarden zijn verlopen. Dan heb je een redelijk probleem.
Dat is sowieso wel een goed plan denk ik. Maar die voorwaarden zijn pas met6/7 weken verlopen dus dat is opzich genoeg tijd

Maar we gaan het voor de zekerheid maandag wel ff doen. Thnx.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_79625504
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:07 schreef Q. het volgende:

[..]

Om de aankoopprijs van een woning niet in 1x te hoeven te voldoen. Koopsubsidie is het meest achterlijke idee wat ooit bedacht is, belastinggeld wordt gebruikt om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden.
Je hebt het nu over de maatregel die niet klopt . Het leek erop dat je kritiek had op de mensen die terecht gebruik maken van de beschikbare middelen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:13:32 #28
141482 Q.
JurassiQ
pi_79625552
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:12 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Je hebt het nu over de maatregel die niet klopt . Het leek erop dat je kritiek had op de mensen die terecht gebruik maken van de beschikbare middelen.
Nee hoor, ik zou er ook gebruik van maken als het kon, ben niet gek. Maar de 'maatregel' an sich is te belachelijk voor woorden.
For great justice!
pi_79625893
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zou er ook gebruik van maken als het kon, ben niet gek. Maar de 'maatregel' an sich is te belachelijk voor woorden.
Don't get me started . Helaas is zo'n maatregel voor starters maar al te welkom.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:41:39 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79626900
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:10 schreef Q. het volgende:

[..]

Uiteraard geef ik je geen ongelijk, ik zou het ook doen. Maar het blijft wel een belachelijk systeem.
Het belachelijke is dat het geen subsidie voor de starter is, maar voor de huiseigenaar.
The End Times are wild
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:48:36 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79627278
Ook wel grappig: voor koopsubsidie hoef je géén werk te hebben, enkel een uitkering, en ook niet de Nederlandse nationaliteit. Dus als bijv. een Venezolaan hier binnenzwerft en een verblijfsvergunning weet te bemachtigen, dan krijgt hij dus via de gemeente zijn bijstand en kan hij ook deze subside aanvragen! Only in the Netherlands!
The End Times are wild
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:49:57 #32
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_79627354
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:48 schreef LXIV het volgende:
Ook wel grappig: voor koopsubsidie hoef je géén werk te hebben, enkel een uitkering, en ook niet de Nederlandse nationaliteit. Dus als bijv. een Venezolaan hier binnenzwerft en een verblijfsvergunning weet te bemachtigen, dan krijgt hij dus via de gemeente zijn bijstand en kan hij ook deze subside aanvragen! Only in the Netherlands!
Je bewering klopt volgens mij niet, want je moet een hypotheek kunnen krijgen met NHG, en dat kan alleen als je een fatsoelijk inkomen hebt, dus met werk.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:52:35 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79627492
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:49 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Je bewering klopt volgens mij niet, want je moet een hypotheek kunnen krijgen met NHG, en dat kan alleen als je een fatsoelijk inkomen hebt, dus met werk.
Nee hoor, check dit maar:
https://www.senternovem.n(...)lde_vragen/index.asp
Natuurlijk kun je met een uitkering niet zo'n heel hoge hypotheek krijgen, maar daar geldt de koopsubsidie dus ook niet voor. In een gezin met de leden een uitkering is het wel zeker haalbaar (muv de Randstad)
The End Times are wild
pi_79627679
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:48 schreef LXIV het volgende:
Deze reactie quote ik snel, voor je 'm aanpast.
Echt te hilarisch.
pi_79627899
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:09 schreef Q. het volgende:

[..]

So true, ook meteen afschaffen.
Ja briljant, dalen de huizenprijzen weer. Kunnen starters makkelijker een huis kopen. Oh nee, want er valt geen huis meer te kopen. Iedereen blijft namelijk zitten, want als je verkoopt zit je met een gigantische restschuld. Oftewel, huizenmarkt gaat gewoon op slot dan.
pi_79627953
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:00 schreef Aaiphone het volgende:
Fuck zeg het wordt dus echt spannend

En ja we hebben wel ontbindende voorwaarden. Zou kut zijn zijn zeg
Ja, maar heb je de koopsubsidie ook genoemd als ontbindende voorwaarde?
Dat moet je dan wel doen namelijk.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:16:16 #37
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79628624
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja, maar heb je de koopsubsidie ook genoemd als ontbindende voorwaarde?
Dat moet je dan wel doen namelijk.
Jup. Als we de koopsubsidie buiten onze schuld om niet rond kunnen krijgen is het ok en betalen we geen boete enzo
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_79639282
Dan heb je geluk dat de verkopers hiermee akkoord zijn gegaan. Dat zou ik NOOIT doen, als verkoper van een huis.

Zowieso is het niet echt slim om afhankelijk zijn van een subsidie, die wellicht eens op kan zijn, voor zo'n grote aankoop, maar dat ter zijde.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_79639309
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan heb je geluk dat de verkopers hiermee akkoord zijn gegaan. Dat zou ik NOOIT doen, als verkoper van een huis.
In de huidige markt ben je blij als er überhaupt een kijker komt, en heb je niet zoveel te eisen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_79640778
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

Zowieso is het niet echt slim om afhankelijk zijn van een subsidie, die wellicht eens op kan zijn, voor zo'n grote aankoop, maar dat ter zijde.
Waarom zou je er niet mee akkoord gaan? Wat is jouw risico?

En een subsidie niet aanvragen zou pas dom zijn.
pi_79645956
Het risico is dat die pot op is en de verkoper dus al rekening heeft gehouden met de verkoop dus waarschijnlijk kosten heeft gemaakt.

Ook al zou ik maar 1 kijker per jaar krijgen, dan nog zou ik daar nooit mee akkoord gaan als er in de media aandacht wordt gegeven dat die pot bijna op is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:22:46 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79645986
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het risico is dat die pot op is en de verkoper dus al rekening heeft gehouden met de verkoop dus waarschijnlijk kosten heeft gemaakt.

Ook al zou ik maar 1 kijker per jaar krijgen, dan nog zou ik daar nooit mee akkoord gaan als er in de media aandacht wordt gegeven dat die pot bijna op is.
De kans dat je dan nóg een koper/kijker krijgt de eerste maand is 8%. Kleiner dan de kans dat die koopsubsidie niet doorgaat denk ik!
The End Times are wild
pi_79646070
Ik bedenk me trouwens ook net dat het eigenlijk geen ruk uitmaakt, want als de koopsubsidie pot op is voor de TS de financiering niet doorgaat en dat is een standaard ontbindende factor
Ik heb niks gezegd
pi_79646104
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

Daarom moet je als verkoper de huid niet verkopen voor...

Ik zou er wel akkoord mee gaan als er maar 1 gegadigde voor mijn huis was.
Als ik de keuze had uit 2 of meer potentiele kopers had, dan zou ik misschien toch voor de meest zekere partij gaan.

Maar als die nu veel minder biedt... Dilemma...

Het is nu een kopersmarkt...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:28:59 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79646169
Zou het opraken van de pot met koopsubsidie deze maand nog effect hebben op de huizenprijzen? Aangezien er 170 aanvragen per dag voor waren. Stel dat er 120 gehonoreerd werden, dat zijn toch 3600 woningen per maand. Het gaat dan vaak om mensen die anders niet kunnen kopen, laten we zeggen dat 50% daarom niet kopen kan. Dat zijn 1800 woningen per maand, 20.000 per jaar. Dat is 10% van alles wat te koop staat.
The End Times are wild
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:30:13 #46
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_79646217
Zonder HRA en koopsubsidie was ik bij lange na niet in aanmerking gekomen voor een hypotheek. Dus ja, ik heb iets gekocht wat ik zelf niet kan betalen. Ja, de regering kan het allemaal afschaffen. Maar daardoor worden de wachtlijsten voor sociale huur weer langer e.d.. Dan raakt men koophuizen niet meer aan de straatstenen kwijt.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_79647108
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:28 schreef LXIV het volgende:
Zou het opraken van de pot met koopsubsidie deze maand nog effect hebben op de huizenprijzen? Aangezien er 170 aanvragen per dag voor waren. Stel dat er 120 gehonoreerd werden, dat zijn toch 3600 woningen per maand. Het gaat dan vaak om mensen die anders niet kunnen kopen, laten we zeggen dat 50% daarom niet kopen kan. Dat zijn 1800 woningen per maand, 20.000 per jaar. Dat is 10% van alles wat te koop staat.
Voor een deel zal dat wel invloed hebben denk ik.

Ik krijg maar 20 euro subsidie per maand.
Dat is niet echt doorslaggevend omdat ik dit huis evengoed wel had kunnen kopen.
Maar mensen die recht op meer subsidie hebben, kunnen mogelijk niet makkelijk zonder

De koopsubsidie is overigens maximaal 15 jaar.
Na 5 jaar wordt je situatie opnieuw bekeken en kan zijn dat je het niet meer krijgt.
Dus ik zou sowieso niet teveel aan die subsidie willen hangen.
pi_79647205
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:30 schreef Juicyhil het volgende:
Zonder HRA en koopsubsidie was ik bij lange na niet in aanmerking gekomen voor een hypotheek. Dus ja, ik heb iets gekocht wat ik zelf niet kan betalen. Ja, de regering kan het allemaal afschaffen. Maar daardoor worden de wachtlijsten voor sociale huur weer langer e.d.. Dan raakt men koophuizen niet meer aan de straatstenen kwijt.
Tuurlijk wel, alleen zullen de prijzen dan wat moeten zakken.
Voor mensen die hun huis 10 jaar geleden hebben gekocht is dat geen probleem, die maken vrijwel zeker geen verlies op hun huis als ze 30% van de verkoopprijs halen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:12:05 #49
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_79647294
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, alleen zullen de prijzen dan wat moeten zakken.
Voor mensen die hun huis 10 jaar geleden hebben gekocht is dat geen probleem, die maken vrijwel zeker geen verlies op hun huis als ze 30% van de verkoopprijs halen.
Nee maar starters dan, die mede op basis van koopsubsidie de hoogte van de hypotheek hebben vastgesteld?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_79647323
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:12 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nee maar starters dan, die mede op basis van koopsubsidie de hoogte van de hypotheek hebben vastgesteld?
Zo'n starter ben ik, onder andere.
Dat is het risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')