Dat is sowieso wel een goed plan denk ik. Maar die voorwaarden zijn pas met6/7 weken verlopen dus dat is opzich genoeg tijdquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Bel ze anders ff op, straks krijg je pas bericht nadat je ontbindende voorwaarden zijn verlopen. Dan heb je een redelijk probleem.
Je hebt het nu over de maatregel die niet kloptquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Om de aankoopprijs van een woning niet in 1x te hoeven te voldoen. Koopsubsidie is het meest achterlijke idee wat ooit bedacht is, belastinggeld wordt gebruikt om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden.
Nee hoor, ik zou er ook gebruik van maken als het kon, ben niet gek. Maar de 'maatregel' an sich is te belachelijk voor woorden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:12 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Je hebt het nu over de maatregel die niet klopt. Het leek erop dat je kritiek had op de mensen die terecht gebruik maken van de beschikbare middelen.
Don't get me startedquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zou er ook gebruik van maken als het kon, ben niet gek. Maar de 'maatregel' an sich is te belachelijk voor woorden.
Het belachelijke is dat het geen subsidie voor de starter is, maar voor de huiseigenaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Uiteraard geef ik je geen ongelijk, ik zou het ook doen.Maar het blijft wel een belachelijk systeem.
Je bewering klopt volgens mij niet, want je moet een hypotheek kunnen krijgen met NHG, en dat kan alleen als je een fatsoelijk inkomen hebt, dus met werk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:48 schreef LXIV het volgende:
Ook wel grappig: voor koopsubsidie hoef je géén werk te hebben, enkel een uitkering, en ook niet de Nederlandse nationaliteit. Dus als bijv. een Venezolaan hier binnenzwerft en een verblijfsvergunning weet te bemachtigen, dan krijgt hij dus via de gemeente zijn bijstand en kan hij ook deze subside aanvragen! Only in the Netherlands!
Nee hoor, check dit maar:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:49 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Je bewering klopt volgens mij niet, want je moet een hypotheek kunnen krijgen met NHG, en dat kan alleen als je een fatsoelijk inkomen hebt, dus met werk.
Deze reactie quote ik snel, voor je 'm aanpast.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:48 schreef LXIV het volgende:
Ook wel grappig: voor koopsubsidie hoef je géén werk te hebben, enkel een uitkering, en ook niet de Nederlandse nationaliteit. Dus als bijv. een Venezolaan hier binnenzwerft en een verblijfsvergunning weet te bemachtigen, dan krijgt hij dus via de gemeente zijn bijstand en kan hij ook deze subside aanvragen! Only in the Netherlands!
Ja briljant, dalen de huizenprijzen weer. Kunnen starters makkelijker een huis kopen. Oh nee, want er valt geen huis meer te kopen. Iedereen blijft namelijk zitten, want als je verkoopt zit je met een gigantische restschuld. Oftewel, huizenmarkt gaat gewoon op slot dan.quote:
Ja, maar heb je de koopsubsidie ook genoemd als ontbindende voorwaarde?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:00 schreef Aaiphone het volgende:
Fuck zeg het wordt dus echt spannend
En ja we hebben wel ontbindende voorwaarden. Zou kut zijn zijn zeg
Jup. Als we de koopsubsidie buiten onze schuld om niet rond kunnen krijgen is het ok en betalen we geen boete enzoquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:02 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, maar heb je de koopsubsidie ook genoemd als ontbindende voorwaarde?
Dat moet je dan wel doen namelijk.
In de huidige markt ben je blij als er überhaupt een kijker komt, en heb je niet zoveel te eisenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan heb je geluk dat de verkopers hiermee akkoord zijn gegaan. Dat zou ik NOOIT doen, als verkoper van een huis.
Waarom zou je er niet mee akkoord gaan? Wat is jouw risico?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan heb je geluk dat de verkopers hiermee akkoord zijn gegaan. Dat zou ik NOOIT doen, als verkoper van een huis.
Zowieso is het niet echt slim om afhankelijk zijn van een subsidie, die wellicht eens op kan zijn, voor zo'n grote aankoop, maar dat ter zijde.
De kans dat je dan nóg een koper/kijker krijgt de eerste maand is 8%. Kleiner dan de kans dat die koopsubsidie niet doorgaat denk ik!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het risico is dat die pot op is en de verkoper dus al rekening heeft gehouden met de verkoop dus waarschijnlijk kosten heeft gemaakt.
Ook al zou ik maar 1 kijker per jaar krijgen, dan nog zou ik daar nooit mee akkoord gaan als er in de media aandacht wordt gegeven dat die pot bijna op is.
Daarom moet je als verkoper de huid niet verkopen voor...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het risico is dat die pot op is en de verkoper dus al rekening heeft gehouden met de verkoop dus waarschijnlijk kosten heeft gemaakt.
Ook al zou ik maar 1 kijker per jaar krijgen, dan nog zou ik daar nooit mee akkoord gaan als er in de media aandacht wordt gegeven dat die pot bijna op is.
Voor een deel zal dat wel invloed hebben denk ik.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:28 schreef LXIV het volgende:
Zou het opraken van de pot met koopsubsidie deze maand nog effect hebben op de huizenprijzen? Aangezien er 170 aanvragen per dag voor waren. Stel dat er 120 gehonoreerd werden, dat zijn toch 3600 woningen per maand. Het gaat dan vaak om mensen die anders niet kunnen kopen, laten we zeggen dat 50% daarom niet kopen kan. Dat zijn 1800 woningen per maand, 20.000 per jaar. Dat is 10% van alles wat te koop staat.
Tuurlijk wel, alleen zullen de prijzen dan wat moeten zakken.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:30 schreef Juicyhil het volgende:
Zonder HRA en koopsubsidie was ik bij lange na niet in aanmerking gekomen voor een hypotheek. Dus ja, ik heb iets gekocht wat ik zelf niet kan betalen. Ja, de regering kan het allemaal afschaffen. Maar daardoor worden de wachtlijsten voor sociale huur weer langer e.d.. Dan raakt men koophuizen niet meer aan de straatstenen kwijt.
Nee maar starters dan, die mede op basis van koopsubsidie de hoogte van de hypotheek hebben vastgesteld?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, alleen zullen de prijzen dan wat moeten zakken.
Voor mensen die hun huis 10 jaar geleden hebben gekocht is dat geen probleem, die maken vrijwel zeker geen verlies op hun huis als ze 30% van de verkoopprijs halen.
Zo'n starter ben ik, onder andere.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:12 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee maar starters dan, die mede op basis van koopsubsidie de hoogte van de hypotheek hebben vastgesteld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |